Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ajutor! Problema viteza I
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
zeusreddog
Salutari!
Am si eu o problema: in mers, daca incerc sa trec din viteza a II-a intr-a I-a, simt ca "agata" sau ca sa fiu mai exact, efectiv opune rezistenta si intra cu foarte mare greutate. Si nu am vreo viteza astronomica cand incerc lucrul acesta! De ex sunt masini oprite la stop, eu vin din spate si se pune verde - pana porneste coloana de pe loc trebuie sa incetinesc destul de mult si simt nevoia sa bag a I-a ca sa nu "tremure" intr-a II-a din cauza ca este subturata. Iar lucrul acesta se intampla exclusiv in mers, daca plec de pe loc intra f bine in viteza I.

De la ce poate fi? Sa fie uleiul (m-as mira - in celelalte viteze intra perfect, defapt chiar si intr-a I-a, dar cum am mai spus, doar de pe loc). Sa fie pinioanele (iarasi ma indoiesc pt ca nu am "agresat" in nici un fel cutia). Mentionez ca apas temeinic ambreiajul, pana la capat, iar masina nu are nici foarte multi km (49000).

Si inca o rugaminte as mai avea si eu, cu toate ca poate nu e necesar, dar asa pt cultura mea generala: pe unde verific uleiul din cutie (exista vreun buson, orificiu, etc si daca da, unde se afla amplasat), iar cand il verific la ce trebuie sa fiu atent: culoare, vascozitate ? Si de asemenea cum imi dau seama daca e suficient sau mai trebuie completat ??

PS: nu doar par, chiar sunt noob, stiu.. death.gif
Tince1290
si eu am aceeasi problema white_flag.gif
SYL
E normal ca sa intre mai greu in tr.1 daca masina se afla inca in miscare.
danut81
Eu am aceiasi problema, de intrat, intra dar un pic fortat. Am condus o buna perioada de timp SN fratelui meu care intra in treapta 1(din mers) exemplar, exact cum intra si loganul. Poate era de la forja pe care si-o lua zi de zi. wink.gif .Totul tine de noroc, avand in vedere ca erau acelasi an de fabricatie, a mea mai intretinuta si a lui mai forjata laugh.gif .Eu unul sunt resemnat si incerc sa o accept asa cum este ea. radmasa.gif
SYL
Nu inteleg de ce spuneti "problema" la un lucru normal ? Mai lipseste sa apara topicuri de genul "am o mare problema, rotesc de maneta blocului de lumini si se aprind farurile" laugh.gif
83_vly
este foarte normal!Majoritatea au "problema"asta!treapta 1 are nevoie de o viteza de rulare mai mica pentru a se sincroniza.In momentul in care stai pe loc ,agata cumva la introducerea in treapta 1, cu motorul pornit?
Tince1290
nu-nu...nu agata.....asa este...pot confirma...am intrebat si eu un cunoscator si m-am lamurit emotionat.gif ....totul tine de sincronizare dar si de uzura....pentru ca treapa I este folosita cel mai des se uzeaza mai repede si se si sincronizeaza putin mai greu...singura solutie este sa nu bagi in viteza decat dupa ce ai redus considerabil viteza si ai ajuns la o viteza corespunzatoare treptei....si am incercat si in mers si chiar functioneaza blush.gif....deci aveti dreptate toti...

iar SYL...cred sincer ca exagerezi...adica topicul acesta a aparut din simplul motiv ca nu toata lumea sti ce se petrece in interiorul cutiei de viteza...

eu mi-am facut cateva griji cand am sesizat prima data problema...mai ales ca parintii au un renault pe care il mai conduc uneori....si m-am gandit ca poate e ceva defect la cutia mea....deci dinaia a aparut topicul...iti pot garanta ca cel ce l-a facut l-a facut tocmai pentru ca a considerat ca o "problema" la cutie nu e de neglijat...pentru ca aceasta are un rol important si nu e tocmai ieftin de reparat tongue.gif
SYL
@Tince1290 nu exagerez deloc ! Sunt de acord ca nu toti cunosc cum functioneaza cutia de viteze, dar la fel de bine exista destui care habar nu au sa foloseasca comenzile de baza ale masinii, cum ar fi sistemul de iluminare.

Ok, dar dupa ce s-a explicat in acest topic ca e un lucru normal ca sa intre mai greu in tr.1 cu masina in miscare, au fost altii care au continuat sa se planga ca si ei au aceasta "problema". mad.gif
danut81
Acum depinde cum defineste fiecare din noi termenul de miscare, ca una este sa ai 5 km/h si alta treaba este ca masina abia sa se miste. La mine abia de se mai misca rotile si agata, de multe ori trebuie sa opresc rotile de tot ca sa intre in viteza, poate este ceva normal avand in vedere ca treapta 1 este pentru plecarea de pe loc. Ce m-a nedumerit este ca am condus si alta SN, LOGAN,MEGANE 2,care intra foarte bine in traepta 1 din mers.
djasu82
QUOTE(Tince1290 @ 31 Dec 2008, 17:01)
nu-nu...nu agata.....asa este...pot confirma...am intrebat si eu un cunoscator si m-am lamurit  emotionat.gif ....totul tine de sincronizare dar si de uzura....pentru ca treapa I este folosita cel mai des se uzeaza mai repede si se si sincronizeaza putin mai greu...singura solutie este sa nu bagi in viteza decat dupa ce ai redus considerabil viteza si ai ajuns la o viteza corespunzatoare treptei....si am incercat si in mers si chiar functioneaza  blush.gif....deci aveti dreptate toti...

iar SYL...cred sincer ca exagerezi...adica topicul acesta a aparut din simplul motiv ca nu toata lumea sti ce se petrece in interiorul cutiei de viteza...

eu mi-am facut cateva griji cand am sesizat prima data problema...mai ales ca parintii au un renault pe care il mai conduc uneori....si m-am gandit ca poate e ceva defect la cutia mea....deci dinaia a aparut topicul...iti pot garanta ca cel ce l-a facut l-a facut tocmai pentru ca a considerat ca o "problema" la cutie nu e de neglijat...pentru ca aceasta are un rol important si nu e tocmai ieftin de reparat tongue.gif
*


de obicei nu se baga dintr-o treapta mare de viteza si avand deja o viteza considerabila .... nu se baga in treapta 1. Apropo treapta 1 e volosita doar pentru urnirea masini din loc si atat restu se deplaseaza cu treapta 2 si cand se coboara un deal mai abrupt cum sun serpentinele din fagaras se introduce in treapta 3 sau 2 pentru a nu distruge sabotii si placutele de frana si pentru a face economie la benzina. Tratia nu v-a depasi 2000 de ture plus motorul se raceste mult mai bine si catalizatorul se curata de funingine si asa cobori sigur nestresat.
zeusreddog
Va multumesc tuturor, acum m-am linistit, credeam ca e ceva de la cutia mea. Ceea ce mi se pare, totusi, ciudat este faptul ca la Loganul parintilor mei intra fara nici o problema in viteza I chiar daca masina nu e oprita huh.gif

Se pare ca va trebui sa se obisnuiasca sa "tremure" putin intr-a II-a cand incetinesc prea mult.. ca de treapta I vad ca nu mai are parte decat la plecarea de pe loc sleep.gif
djasu82
de ce sa tremure apesi pedala si o scoti din vitezasau apesi ambreajul apesi frana reduci viteza si introduci in treapta 1. Acum depinde de fiecare cum stie sa piloteze masina.
zeusreddog
Tremura pt ca e subturata... exact de asta ma plangeam - ca incetinesc prea mult (am dat un ex in post-ul initial) si vreau sa bag in viteza I.. dar efectiv nu pot. Asa ca trebuie s-o las intr-a II-a. Ca sa imi intre in viteza I trebuie s-o opresc de tot - lucru pe care in multe cazuri nu pot sa-l fac sau nu e necesar.
Relu_GTT
Ca sa nu mai bagi a 1 a cand mergi incet o treci in a 2a sau daca esti in a 2a ti putin apasat ambreaju si atunci nu mai tremura
harry
Din cate stiu eu, treapta I nu este sincronizata precum restul treptelor, drept urmare nu prea intra in treapta I daca masina se deplaseaza.

Cu toate astea, se poate introduce in treapta I chiar si atunci cand masina se deplaseaza, daca "nimeriti" turatia motorului.(prin corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare echivalenta treptei I)
djasu82
corect harry ! si nici nu mai apesi ambreajul biggrin.gif am un coleg care are exteritate la asa ceva m-a ramas putin masca tongue.gif mai ales pe dacia 1310 schimba vitezele fara sa apese ambreajul
harry
off topic:
Vroiam sa spun si despre schimbarea treptelor fara a apasa ambreiajul dar imi era frica sa nu ma fac rau inteles si sa-mi sara alti in cap ca-i invat prostii smile.gif
so.. da, asa e, se poate schimba (nici vorba sa fie recomandat! si nu faceti asa ceva decat pe propria voastra raspundere). Daca stii turatia exacta a motorului intr-o anumita treapta de viteza la o anumita viteza, poti introduce in acea treapta fara a apasa ambreiajul wink.gif
sa presupunem ca la 50km/h in treapta 3 motorul are 2500 rpm. Daca rulam cu 50 km/h si turam motorul la 2500 rpm se poate introduce in treapta 3 fara ambreiaj.

Prin "se poate" nu inteleg ca este o varianta alternativa! pur si simplu merge, DAR ma repet, nu faceti asta! riscati sa va distrugeti cutia de viteze!

ps. da, la 1310 si eu am incercat de mai multe ori, si in proportie de 90% reuseam schimbarea treptelor fara ambreiaj prin corelarea turatiei smile.gif


Va doresc un an nou fericit tuturor !
emil_t
scz de bump, dar vreau si eu sa zic, la mine agata treapta 1 destul de tare si putin treapta 2 cand e rece motorul, dupa ce se incalzeste nu am nici o problema, ma gandesc ca e ulei in cutie de proasta calitate, sau nu ? treapta 3,4,5 merg perfect la rece
djasu82
Nu e vorba de ulei ! Treapta 1 e pentru punerea masini in miscare si atat restu se compenseaza cu ambreajul sau nu ati mai facut asa ceva compensari ? Acum poate sare unu sau altu ca se uzeaza prematur biggrin.gif Si solenza e la fel pana si loganu... 1310 intra in treapta 1 fara efort.
ti3sto
eu unu daca masina nu e stationata plec cu a 2a din cauza insinuata de voi laugh.gif credeam ca am ceva la cutia de viteze asa ca daca masina nu e stationata eu plec cu a 2-a tinand ambreajul mai lent pana ajung la treapta urmatoare si nu "tremura " prea mult rolleyes.gif


bine ca e ceva "normal" in legatura cu treapta 1 rolleyes.gif
djasu82
pe loc pot pleca din treapta 1 dar in miscare sincer comensez cu ambreajul si acceleratia daca e cazul decat sa retrogradez din 2 in 1 .
iulian sn2001
Si eu fac la fel.Merg in treapta 1 numai la plecarea de pe loc.DAR..de ceva vreme intra cam greu din treapta 2 in treapta 3.Daca motorul este la la 1500 ture(deci subturat) sau la 3000 ture(prea mult turat) la trecerea in treapta 3 intampina o oarecare rezistenta.Se aude si se simte de parca ar agata in ceva.Sa pregatesc bani pentru un disc nou?
Sau care ar putea sa fie cauza? blink.gif
Tonypardaf
QUOTE(iulian sn2001 @ 15 Feb 2009, 18:13)
Si eu fac la fel.Merg in treapta 1 numai la plecarea de pe loc.DAR..de ceva vreme intra cam greu din treapta 2 in treapta 3.Daca motorul este la la 1500 ture(deci subturat) sau la 3000 ture(prea mult turat) la trecerea in treapta 3 intampina o oarecare rezistenta.Se aude si se simte de parca ar agata in ceva.Sa pregatesc bani pentru un disc nou?
Sau care ar putea sa fie cauza? blink.gif
*


in cel mai rau caz placa, nu disc dar oricum nu e nici una nici alta, posibil ceva pe la cautatoarele din cutie .mai merge stai linistit smile.gif
iulian sn2001
Sper sa ai dreptate.Uite de exemplu azi am incercat sa ii skimb treapta 3 mai lent.Adik...nu am trecut din treapta 2 in treapta 3 ca la liniute in 0.5 sec.Pur si simplu am skimbat mai lent treapta.Surpriza...indiferent de cat de turat sau subturat era motorul se skimba treapta perfect. blink.gif
Tonypardaf
QUOTE(iulian sn2001 @ 16 Feb 2009, 19:17)
Sper sa ai dreptate.Uite de exemplu azi am incercat sa ii skimb treapta 3 mai lent.Adik...nu am trecut din treapta 2 in treapta 3 ca la liniute in 0.5 sec.Pur si simplu am skimbat mai lent treapta.Surpriza...indiferent de cat de turat sau subturat era motorul se skimba treapta  perfect. blink.gif
*


Vezi ma Iuliane cred sigur ca asa e cand shimbi mai repede nu se nimereste sa intre mereu bine in viteza,dar nu+ti face probleme. smile.gif
djasu82
din 2 in 3 intra lejer din trei in 4 la fel ... ideea e sa turezi motorul la 3000 de ture sa apesi ambreajul implicit iei picorul de tot de pe acceleratie schimbi viteza. Ca sa nu pierzi din turatie schimba rapid fiindca scade turatia motorului biggrin.gif Sa vede pe turometru si ajungi sub 1700 de ture . Schimband rapid daca scade 200 de ture din 3000-2800 sau 2000 e perfect.
Tonypardaf
QUOTE(djasu82 @ 16 Feb 2009, 19:38)
din 2 in 3 intra lejer din trei in 4 la fel ... ideea e sa turezi motorul la 3000 de ture sa apesi ambreajul implicit iei picorul de tot de pe acceleratie schimbi viteza. Ca sa nu pierzi din turatie schimba rapid fiindca scade turatia motorului biggrin.gif Sa vede pe turometru si ajungi sub 1700 de ture . Schimband rapid daca scade 200 de ture din 3000-2800 sau 2000 e perfect.
*


Djasule te rog nu te supara dar vorbeste la subiect.Tu schimbi vitezele stand cu ochii pe turometru?Daca nu ai turometru ce faci? smile.gif smile.gif smile.gif
andrew14_maverick
Schimbi in functie de viteza biggrin.gif Eu ii dau a 2a la 20 km/h, a 3a la 40km/h, a 4a la 60km/h si a 5a la 80km/h. Astea sunt vitezele minime la care schimb. Daca ma grabesc, schimb la o viteza ceva mai mare, cu 10 sau 20km/h.

Si ca sa fiu si on topic, si la mine intra foarte greu in treapta 1 in mers daca nu e oprita masina, trebuie sa patinez ambreiajul intr-a 2a daca am sub 20km/h.
iulian sn2001
Multumesc tuturor in special lui tony care mi-a luat o piatra de pe inima rolleyes.gif Deja ma interesam cat costa un disc nou.
marduk8602
intradevar, treapta 1 e nesincronizata, deci e destul de greu sa intre in mers, si dc at cand masina e noua mai merge, oricum treapta 1 e ceae mai uzata si face prima figuri. asta nu nseamna ca poti merge cu cutia aia 3 400000 de km in conditiile unei uzuri care sa ti permita sa folosesti cutia (deci masina) decent.

conteaza muuult si uleiu pe care l bagi in cutie... eu recent am schimbat un pivot si chinuindu-ma sa-l scot, am reusit sa scot planetara din cutie... planetara stanga, care e mai jos, si bineinteles ca asa am facut fara sa vreau si schimbul de ulei. problema a fost ca la 11 noaptea, n am gasit decat 80W90, care e mai vascos, mai gros nitel decat 75W80 care se pune in mod normal.

acum, in toanele ei cele mai bune, la cald, merge cum mergea inainte la rece (cand uleiul ajunge la 80, cum era inainte la rece. problema ca dc afara e sub 0 grade, nu intra nici in 1, nici in a 2a, nici in a 3a, tre cu fooooaaaarte multa grija... si frana de moor pot numai cand vrea ea.

teoretic, am inteles ca pot aparea uzuri mai mari in cutie, dar in timp indelungat, acum abia astept 120000km sa i schimb iar distributia si sa i bag ulei normal, 20000 poate sa mearga si cu asta. acu dc la mai peste vreo luna se ncalzeste iar si ncepe sa mearga mai bine, poate l las chiar mai mult.

pentru cine nu stie exact, 00W99 eu stiu ca e indicele de vascozitate al uleiului, indiferent pt ce e. astfel, 15 e mult mai fluid, mai apos decat 75, care e mai "miere". in motor se baga ulei mult mai fluid decat in cutie, 15W20 motor fata de 75W80 cutie. primele 2 cifre indica nivelul de vascozitate la cald(ce e inainte de W) si ce e dupa indica nivelul de vascozitate la rece. io chiar am cam simtit asta , de la uleiul 75W80(80 la rece) am acum in cutie 80W90, si la rece aproape ca nu vrea sa schimbe, la cald, cand ajunge la 80, merge cum mergea acu 2 sapt cu uleiul original. in afara de asta , mai e o specificatie la uleiuri, API (american petrol institute parca, ceva cu controlul calitatii la ei) cu cat e mai mare, cu atat e mia bun, asigura o ungere mami uniforma si o comportare mai buna in timpul exploatarii. ex: API sl5 e mai bun decat API sl4 sau sl3 etc.

ca sa verifici si sa completezi uleiul, ai un buson negru cu urechiuse pe cutie, montat in lateralul ei, spre radiator. cum te uiti din fata , e putin mai spre exteriorul masinii fata de senzorul de turatie. eu nu stiu cum il verifici efectiv, pur si simplu completezi cu ulei (e cam dificil, trebuie pompa dar merge si cu furtun si palnie) pana incepe sa curga pe-afara.

sper ca m-am exprimat destul de clar incat sa nteleaga lumea ce am zis si mai sper ca nu am devenit offtopic biggrin.gif dc e nevoie, mai intrebati sau completati ca si eu sunt destul de novice la capitolul masini
iulian sn2001
Eu am in cutie tot 80w90 100% sintetic.Si nu am probleme cu el decat atunci cand este foarte frig.Oricum am inteles ca odata cu trecerea timpului uleiul se subtiaza(devine mai fluid)
DragosP
QUOTE(marduk8602 @ 17 Feb 2009, 13:43)
intradevar, treapta 1 e nesincronizata, ...

Într-adevăr, treapta 1 e cât se poate de "sincronizată".
harry
QUOTE(DragosP @ 17 Feb 2009, 13:52)
Într-adevăr, treapta 1 e cât se poate de "sincronizată".
*



Salut, Esti sigur ca si treapta 1 este sincronizata ?
eu stiu ca nu este, dovada fiind si faptul ca nu intra (bine) in treapta 1 din mers...
iulian sn2001
QUOTE(harry @ 18 Feb 2009, 23:19)
Salut, Esti sigur ca si treapta 1 este sincronizata ?
eu stiu ca nu este, dovada fiind si faptul ca nu intra (bine) in treapta 1 din mers...
*



Ghilimelele in care este incadrat cuvantul"sincronizata" nu iti spun nimic?
Ce ai spus tu a spus si DragosP.Numa' ca el a folosit ghilimelele.
andrew14_maverick
pentru cine nu stie exact, 00W99 eu stiu ca e indicele de vascozitate al uleiului, indiferent pt ce e. astfel, 15 e mult mai fluid, mai apos decat 75, care e mai "miere". in motor se baga ulei mult mai fluid decat in cutie, 15W20 motor fata de 75W80 cutie.

Banuiesc ca uleiul ala 15 W20 era doar un exemplu, la SN se baga 10 W40 de obicei. Iar cu verificatul nivelului uleiului din cutie, eu stiu ca ar trebui sa curga din ea daca desfaci piulita aia fluture pe unde se completeaza.
marduk8602
era doar un exemplu, da cred ca merge si cu 15w20.. adica la rece ar trebui sa unga mai repede, ca i 20 in loc de 40, problema e ca n mers e mai vascos, da sigur poti sa circuli si cu 15 in loc de 10. probabil ca in loc de 250000km o sa faci doar 200000 ... asta dc te tin bucsile si caroseria cool.gif . stiu cativa cu dsn si slz care baga 5W40, ca cica ala e pt condus sportiv, raliu pe sosea, si le merg motoarele foarte bine.

cu verificatu, dc curge inseamna ca aveai prea mult:D ca se pune pana curge si cand ajunge la nivelul gaurii aleia se pune busonu la loc

cineva mi a zis sa bag o sarma dreapta si daca vad ca o-nclin si nu e uda pana unde o tineam cu mana (langa gaura) atunci tre sa mai pun. acum nu e o metoda prea precisa.. da ti zice cand ai muuult prea putin. totu e sa nu scapi sarma in cutie.


offtopic: am spart baia de ulei la vreo 50 de km de bucuresti (ma luasem la ntrecere cu 2 motoare enduro pe un drum de camp:D)si pe la jumateaa drumului(25km) am oprit si DIN GRESEALA am observat ca mi picura ulei din ea... am bagat vreo 3 tipuri de ulei, sa completez, scazuse aproape de minim. am zis ca mai bine pun orice acolo decat sa fac zob motoru, si a mers. acelasi ucru l am facut asta iarna cu radiatoru, s a spart si n lipsa de altceva (eram la multi km de bucuresti sau vreo benzinarie, in camp, plouase si era noroiu pan la praguri)am pus apa chioara, nici nu era apa distilata, decat sa nrosesc motoru de caldura, mai bine asa. si pana nu l schimb mai la primavara cand so ncalzi, merg numa cu apa si putin antigel, sa nu fiarbaca mananca cam 2 3 l / 100km.
andrew14_maverick
Din cate stiu si am citit si pe forum aici, poti pune 5W40 fara probleme, insa nu e deloc recomandat sa folosesti 15W40 sau ulei de genul asta. Trebuie sa fie ceva macar semisintetic. Ca in cazuri de extrema urgenta poti sa bagi altceva ca sa nu calezi motorul, asta e alta treaba.

Legat de radiator, si mie mi s-a spart si am bagat tot apa chioara. La mine a consumat 2L in 7 km wacko.gif L-am schimbat imediat si am bagat antigel si apa distilata.
iulian sn2001
eu am in cutia de viteze 80w90 100% sintetic.Credeti ca in timp ar putea sa dauneze cutiei de viteze?
marduk8602
iulian sn2001, mie mi a zis un inginer de motoare de avioane, a terminat politehnica, deci stie ce mi zice ca dc merg 20000 nu ar trebui sa fie mari probleme, acu dc vrei sa te tina cutia 400k si te tine doar 300 e alta, dr in mod normal nu ar trebui sa ai mari probleme, mai ales dc mergi potolit... doar ca la rece o bagi muult mai greu in viteze

andrew14_maverick, dc mai tii minte, zi mi si mie unde ai schimbat radiatoru, cat a costat si cat a durat programare, bagat masina si schimb, pana poti sa pleci cu ea, te rog. vad ca ai clima si tu, a trebuit sa umble si la ceva din instalatia de aer sau nu?
mosu86
QUOTE(marduk8602 @ 22 Feb 2009, 05:41)
iulian sn2001, mie mi a zis un inginer de motoare de avioane, a terminat politehnica, deci stie ce mi zice ca dc merg 20000 nu ar trebui sa fie mari probleme, acu dc vrei sa te tina cutia 400k si te tine doar 300 e alta, dr in mod normal nu ar trebui sa ai mari probleme, mai ales dc mergi potolit... doar ca la rece o bagi muult mai greu in viteze

andrew14_maverick, dc mai tii minte, zi mi si mie unde ai schimbat radiatoru, cat a costat si cat a durat programare, bagat masina si schimb, pana poti sa pleci cu ea, te rog. vad ca ai clima si tu, a trebuit sa umble si la ceva din instalatia de aer sau nu?
*


Problema este alta,nu prea mai gasesti radiatoare ca cel de pe masina.La astea noi iti trebuie si suportii de prindere,le gasesti separat,am schimbat de curand si cand sa-l montez am constatat ca nu pot.L-am dus inapoi la magazin si tipul de acolo imi spune ca nu are cum sa se potriveasca daca nu cumpar si suportii.Na belea imi spun,ca asta nu am mai vazut,a trebuit sa-i cumpar.Ca sa dai radiatorul jos nu este neaparat nevoie sa umbli si la cel de clima.Cat despre ulei folositi specificatiile producatorului 80w90-75w80 pentru cutie si un10w 40 pentru motor.Un ulei mai scump nu inseamna ca este si mai bun,deaceea se duc motoarele.Asa este la noi cum apare un ulei mai scump dar mai prost cum il cumpara tugulanu si binenteles se inteapa.O fi motor de Renault dar in nici un caz unul de curse.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.