intradevar, treapta 1 e nesincronizata, deci e destul de greu sa intre in mers, si dc at cand masina e noua mai merge, oricum treapta 1 e ceae mai uzata si face prima figuri. asta nu nseamna ca poti merge cu cutia aia 3 400000 de km in conditiile unei uzuri care sa ti permita sa folosesti cutia (deci masina) decent.
conteaza muuult si uleiu pe care l bagi in cutie... eu recent am schimbat un pivot si chinuindu-ma sa-l scot, am reusit sa scot planetara din cutie... planetara stanga, care e mai jos, si bineinteles ca asa am facut fara sa vreau si schimbul de ulei. problema a fost ca la 11 noaptea, n am gasit decat 80W90, care e mai vascos, mai gros nitel decat 75W80 care se pune in mod normal.
acum, in toanele ei cele mai bune, la cald, merge cum mergea inainte la rece (cand uleiul ajunge la 80, cum era inainte la rece. problema ca dc afara e sub 0 grade, nu intra nici in 1, nici in a 2a, nici in a 3a, tre cu fooooaaaarte multa grija... si frana de moor pot numai cand vrea ea.
teoretic, am inteles ca pot aparea uzuri mai mari in cutie, dar in timp indelungat, acum abia astept 120000km sa i schimb iar distributia si sa i bag ulei normal, 20000 poate sa mearga si cu asta. acu dc la mai peste vreo luna se ncalzeste iar si ncepe sa mearga mai bine, poate l las chiar mai mult.
pentru cine nu stie exact, 00W99 eu stiu ca e indicele de vascozitate al uleiului, indiferent pt ce e. astfel, 15 e mult mai fluid, mai apos decat 75, care e mai "miere". in motor se baga ulei mult mai fluid decat in cutie, 15W20 motor fata de 75W80 cutie. primele 2 cifre indica nivelul de vascozitate la cald(ce e inainte de W) si ce e dupa indica nivelul de vascozitate la rece. io chiar am cam simtit asta , de la uleiul 75W80(80 la rece) am acum in cutie 80W90, si la rece aproape ca nu vrea sa schimbe, la cald, cand ajunge la 80, merge cum mergea acu 2 sapt cu uleiul original. in afara de asta , mai e o specificatie la uleiuri, API (american petrol institute parca, ceva cu controlul calitatii la ei) cu cat e mai mare, cu atat e mia bun, asigura o ungere mami uniforma si o comportare mai buna in timpul exploatarii. ex: API sl5 e mai bun decat API sl4 sau sl3 etc.
ca sa verifici si sa completezi uleiul, ai un buson negru cu urechiuse pe cutie, montat in lateralul ei, spre radiator. cum te uiti din fata , e putin mai spre exteriorul masinii fata de senzorul de turatie. eu nu stiu cum il verifici efectiv, pur si simplu completezi cu ulei (e cam dificil, trebuie pompa dar merge si cu furtun si palnie) pana incepe sa curga pe-afara.
sper ca m-am exprimat destul de clar incat sa nteleaga lumea ce am zis si mai sper ca nu am devenit offtopic
dc e nevoie, mai intrebati sau completati ca si eu sunt destul de novice la capitolul masini