Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Servo sau nu ?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Pages: 1, 2
dachian
In primul rand "La multi ani cu sanatate"
E diferenta mare intre Loganul cu servodirectie si cel fara ? Ma refer la utilitate pentru ca la pret diferenta ar fi de vreo 600 euro, (ambiance/preferance)
Va multumesc anticipat.
AR-18-MOS
Cel mai bine, diferenta se simte la parcari, cand trebuie sa faci manevre pe loc.
dachian
Deci merita cei 600 euro ?
AR-18-MOS
E o chestie subiectiva aici. Tu stii daca vrei sa tragi tare de volan, sau sa mearga usor. Dar pentru 600E, mai ai si altele, fata de Ambiance. (+airbag pasager; inchidere cu telecomanda etc)


L.E. Cu placere! smile.gif
dachian
Multumesc !
bobo77
E diferenta mare intre cele 2 si chiar se merita ti-a enumerat AR-18-MOS foarte bine ce mai cistigi si as adauga si geamurile electrice fata(a uitat sa le enumere)
Urs
Am trecut de la DSN (evident fara servo) la logan cu servo. Chiar daca la DSN aveam permanent unsi rulmentii amortizoarelor, axul volan, caseta de directie, la manevre in loc ma cam luau transpiratiile. Cum loganul e si mai greu, cam 2-300 kg in plus cred ca fara servo e jale. Daca faci 20 tractiuni si vreo 50 flotari ia-l fara servo, dar din punctul meu de vedere e mult mai usoara viata la volan cu servodirectie.
deconectat
E placuta servodirectia, dar daca nu ai de facut manevre in spatii foarte inguste, nu tre' sa fii neam cu arnold ca sa te descurci.
C@talin
sa nu uitam de rotile pe 15 care cam atarna greu wink.gif
tkx
erau si niste zvonuri cum ca ar avea probleme casetele de directie la modelele fara servo...
bogidan21
Eu zic ca maerita cei 600 de euro diferenta.In primul rand Servo care face toti banii pentru confortul tau ca sofer.Si sa fim seriosi nu ai cum sa nu intalnesti situatii in care fie trebuie sa intorci din 3 miscari fie trebuie sa faci o parcare mai inghesuita sau dificila.Si din nou nu o sa te lovesti doar o data sau de 2 ori.Si cum a spus ar18mos mai sunt si altele cum ar fi airbag pasager,inchderea din telecomanda,geamurile electrice.Acum daca poti sa alegi si nu esti constrans de motive financiare ar trebuii sa te indrepti cel putin spre un preferance.
Maskatu
Merita servo la logan. Merge super frumos. Am ramas chiar surprins prima data cand am mers pe unul CU servo. Mentionez ca am mers si pe unul FARA servo si era jale... cam asemanator cu super nova. Una peste alta servo chiar isi face banii, mai ales la viraje stranse pe loc + parcari.
Maskatu
Merita servo la logan. Merge super frumos. Am ramas chiar surprins prima data cand am mers pe unul CU servo. Mentionez ca am mers si pe unul FARA servo si era jale... cam asemanator cu super nova. Una peste alta servo chiar isi face banii, mai ales la viraje stranse pe loc + parcari.

a luat click-ul de 2x... si nu pot sa dau delete... sorry blush.gif
bobo77
QUOTE(tkx @ 2 Jan 2009, 10:00)
erau si niste zvonuri cum ca ar avea probleme casetele de directie la modelele fara servo...
*


Dacia a rezolvat acesta problema mai de mult.
tuneam
Salut

Am mers cu un Sandero fara servo directie. FFF dificil. Pe stradute mici, printre blocuri, la parcari greu de tot. Plus ca cursa (rotatiile) e mai lunga si invarti de-ti sar capacele. Mult mai greu ca la supernova. O fi si aderenta sporita data de humele continental, dar totusi merge infiorator de greu. Sotia nici nu putea sa iasa din parcara. Practic nu putea executa viraj pe loc la la viteze fff mici.
Recomand cu caldura servodirectie.
stiancu
am logan fara servo , dar recomand cu servo. Se merita cei 600E in plus pt servo si geamuri, ca s anu mai zic de AIrbag
C@talin
mai zic odata nu e din vina gumelor,voi chiar nu va dati seama daca la spn care are roti pe 13 merge greu da poi la logan unde sunt pe 15 ? laugh.gif
dani com
Cu siguranta ca se merita. Nu te zgarci cu masina ca o cumpri pentru cativa ani nu pentru cateva luni. smile.gif
emanu900
QUOTE(bobo77 @ 2 Jan 2009, 13:27)
Dacia a rezolvat acesta problema mai de mult.
*


Sunt curios cum a rezolvat Dacia aceasta problema. A mea are 110.000 km (deci nu se mai afla in garantie) mi-a cloncanit la greu coloana (pana sa imi dau seama ca e un defect de fapt si sa rezolv pe garantie am depasit limita de km) dar am fost la un mecanic care mi-a strans acel tachet impingator cu 2 rotatii si problema a disparut. Logic deduc ca ea va reaparea in viitor pe masura km facuti, deci va trebui sa caut un alt tachet impingator ca sa rezolv problema.
Deci ce solutie a gasit Dacia la aceasta problema? Cumva montarea unui tachet impingator de metal in locul celui de teflon care a generat si genereaza foarte multe probleme de acest gen celor care nu au servo pe masina?! Dacia ar trebui sa schimbe pe garantie (chiar daca a fost depasit termenul) toate casetele (sau tachetii impingatori) de la toate masinile cu probleme (nu stiu unde am citit, tot parca pe acest forum ca o caseta de directie fara servo s-ar putea bloca tocmai datorita acelui conclanit care apare odata cu slabirea tachetului)!
GoGu
Am mers de Craciun cu un Sandero fara servo. Desi am peste 100kg smile.gif pot spune ca am invartit greu la covrig, la niste serpentine am avut impresia ca nu o pot inscrie pe traiectorie blush.gif (OK, doar impresia, dar e neplacut...) Proprietarul nu se plangea, dar nici nu avea termen de comparatie, deci probabil e ceva subiectiv, insa prin comparatie e nasol fara servo.
Am avut si DSN, insa acolo nu mi se parea ca merge greu directia, erau si rotile mai inguste...
ionutctn
QUOTE(dachian @ 1 Jan 2009, 21:10)
In primul rand "La multi ani cu sanatate"
E diferenta mare intre Loganul cu servodirectie si cel fara ? Ma refer la utilitate pentru ca la pret diferenta ar fi de vreo 600 euro, (ambiance/preferance)
Va multumesc anticipat.
*


Pune mana si condu unul cu servo ca sa faci diferenta. 600 de euro nu sunt de colo zic eu; nu sunt 60 ron. Vezi pe pielea ta daca merita efortul financiar.
catavencu
Salutare,

@dachian: eu zic sa te orientezi in a compara Ambiance cu ABS Plus, nu cu Preference, deoarece pentru 100 de euro in plus ai ABS si proiectoare de ceata, precum si posibilitatea de a adauga aer conditionat (ca optional).

Numai ca este o mica inadvertenta in ce spui tu: pretul servodirectiei este de 405 euro, se poate pune optional la Ambiance. Deci avem asa:

Ambiance 6400 euro + 405 euro servodirectie = 6805 euro

Preference(are servodirectie, geamuri electrice fata, inchidere telecomanda, airbag pasager): 7100 euro

ABS Plus (are tot ce este enumerat la Preference + ABS si proiectoare de ceata, plus posibilitatea de aer conditionat ca optional): 7200 euro (+ 600 euro aer conditionat)

Din ce-am vazut pe la concesionari, ABS Plus are o reducere de 850 de euro din pretul final cu TVA, iar Ambiance si Preference 650 de euro.

Preturile de mai sus sunt pentru varianta de motorizare 1,4 MPI
bobo77
QUOTE(emanu900 @ 4 Jan 2009, 03:04)

Deci ce solutie a gasit Dacia la aceasta problema? Cumva montarea unui tachet impingator de metal in locul celui de teflon care a generat si genereaza foarte multe probleme de acest gen celor care nu au servo pe masina?!
*


Exact asta este solutia gasita, inlocuirea acelei piese din teflon.
vadim_braia
Eu am un Van chel si Un MCV Lauerate . Crede-ma ca diferenta este enorma intre servo si fara servo . Diferenta nu o sesizezi numai la parcari , ci si atunci cand ai de luat viraje cu viteza mica . Eu momentan caut un diesel la dezmembrat ca sa-i iau pompa electro-hidraulica , caseta de directie si instalatia electrica , pentru a le monta pe Van .
roland
Un alt exemplu: vrei sa intorci repede din 3 miscari, pe o strada ingusta, unde nu-ti permiti sa misti masina prea mult...

Fara servo: bagi a 1-a, invarti de volan cu doua maini, bagi marsarier, invarti de volan cu doua maini, ...

Cu servo: invarti cu o mana si cu cealalta mesteci la schimbator.

Cu alte cuvinte, merita banii pentru confort. Eu m-as gandi insa si la alte aspecte muuuult mai importante:
- airbag pasager; de ce sa crape pasagerul?
- ABS - chiar te poate scoate din rahat; o data si si-a facut banii
emanu900
QUOTE(bobo77 @ 4 Jan 2009, 12:17)
Exact asta este solutia gasita, inlocuirea acelei piese din teflon.
*



Si stii cumva cat costa noua piesa (care banui ca e din metal) si cam de pe unde pe poate lua? Pentru ca sunt sigur ca peste inca vreo 30.000 - 40.000 iar o sa inceapa si vreau atunci sa rezolv definitiv problema.
Mersi
bobo77
Dute la un service autorizat dacia si vorbeste cu un mecanic, mai multe detalii nu stiu sa-ti dau ca eu am si am avut cu servo.
bendix
Vad pe-aci ca e jale sa nu ai servo pe Logan biggrin.gif Pana acum nu stiam. wink.gif Mie mi s-a parut ca e jale cum mergea volanul la Dacia 1300. Loganul fara servo este mai mult decat acceptabil. Nu au fost situatii (intoarceri in U, intoarceri din 3 miscari, parcari) in care sa-mi fi dorit servo.

Logan cu servo nu am condus, in schimb am condus Sandero cu servo, ceea ce banuiesc ca e cam acelasi lucru. Am ramas surprins, in mod neplacut, ca volanul nu se "intareste" odata cu cresterea vitezei, cum ar trebui la o masina decenta. Adica, pe autostrada, la 140km/h, se misca la fel de usor, ca atunci cand faci o parcare in viteza 1. Mi s-a parut de-a dreptul periculos. Mi-era frica sa nu ma apuce vreo mancarime la maini, sau ceva, si sa intru de pe sosea direct in sant.
bobo77
Nu a spus nimeni ca-i jale sa nu ai servodirectie, dar nici tu nu poti sa ne spui noua ca-i mai bine fara servodirectie...ca nu te credem.
testike
Eu pe de alta parte am mers cu un Logan fara servo - era sa dau intr-un zid, nu prea era loc si nu mi-am dat seama cat de tare trebuie sa invart. Si asta de 2-3 ori sad.gif
In momentul acela aveam masina de putin timp (1-2 luni), deci nu pot sa zic ca eram foarte obisnuit cu servo, si mi-a parut chiar ca merge mai greu decat la Dacia 1300 (am crezut ca din cauza de volan mai mic + roti mai late). E posibil ca masina sa fi avut si cauciucurile uzate, caz in care merge si mai greu volanul..
eXtenSion
Mie imi place mult mai tare sa conduc Dacia 1310 care e fara servo decat Loganul. Te simti mult mai apropiat de masina... Nu stiu, as prefera fara.
rhunder
Condus supernova - fara servo, dar am gasit pe aici unde se poate pune vaselina siliconica in caseta si o conduceam cu o mana
Condus apoi clio cu servo, parca incepeam sa ma prind cum au unii tupeu sa schimbe banda in scurt, etc
am trecut pe megane si acolo era si mai bine, numai ca era animalul mai mare
La golf am fost super multumit de cum se misca volanul, doar ca am reusit sa il bag in service pentru cateva saptamani (conflict cu un logan, ala cu roata rupta eu cu partea din fata a masinii muci si o fac pe casco, care isi recupereaza banii de la rca-ul tipului..e de durata), asa ca am luat provizoriu la condus un logan 1.5 dci fara servo, fara aer..chel.
In prima seara cand m-am urcat in el l-am sunat pe seful parcului auto sa-i spun ca e masina defecta si nu se misca volanu.
acum m-am reobisnuit sa merg fara servo, dar nu e o fericire, noroc ca e inghetat pe jos se se misca volanul mai usor smile.gif
Ca sa rezum: ia cu servo ca fara se misca de doua ori mai greu ca la supernova.
bogdan_90
dupa un drum lung si mers mult prin oras in aglomeratie , vara pe caniucula nu stiu ce se intampla da si astea pe servo incep sa mearga un pic mai greu. cel mai usor merge dimineata cu motorul rece.
bendix
QUOTE(bobo77 @ 7 Jan 2009, 16:39)
Nu a spus nimeni ca-i jale sa nu ai servodirectie, dar nici tu nu poti sa ne spui noua ca-i mai bine fara servodirectie...ca nu te credem.
*



Totusi, cineva a spus: biggrin.gif

QUOTE(Maskatu @ 2 Jan 2009)
Mentionez ca am mers si pe unul FARA servo si era jale...


Daca citesti mai bine ce am scris, vei vedea ca nu am spus ca e mai bine fara servodirectie. Am spus ca la Logan/Sandero cu servodirectie, directia nu se intareste proportional cu cresterea vitezei, ceea ce e periculos.
eXtenSion
Da-o-ncolo de treaba! Deci daca ma uit pe strada la tinereii patriei, cam 70% merg la sala, dar va e greu sa "trageti" de volan. Asa vorbiti ca parca ati ridica rotile! Nici chiar asa, nu e atat de greu!
bendix
Poate ca si aparatele de la sala au servo laugh.gif
BeciAcustic
Sunt curios cati din cei de aici au condus o dacie batrana vai de capul ei fara servo bineinteles ca sa vada o diferenta....cine vrea sa incerce ii propun dacia din semnatura sa o ia la un test drive!
C@talin
QUOTE(eXtenSion @ 16 Jan 2009, 00:02)
Da-o-ncolo de treaba! Deci daca ma uit pe strada la tinereii patriei, cam 70% merg la sala, dar va e greu sa "trageti" de volan.
*


pai muschis sunt doar asa de inpresionat gagicile,da in rest fortza ciuciu wink.gif,daca vrei fortza la sapa nene happy.gif
Laurentziu83
Sa mai conduci si o dacie d-aia cum a facut taica-mio de i-a strans caseta ca sa nu mai traga dreapta...acolo sa vezi lipsa servo.
Totusi, la masini cu roti mari, gen 195 r 15, se cam simte nevoia de servo. La Matiz nu i-am simtit nevoia decat la parcari laterale. Dar imi aminteam cam cat ar fi costat si realizam ca ceva sala nu strica.
C@talin
la tico care are rotile de 12 fatza de 13 matiz,daca e umpic umed pe jos servo adevarat pe loc smile.gif cu podu palmei invarti de el tongue.gif
xul
cum adica fara servo??? eu am un logan papuc fara servo si un logan berlina cu servo...diferenta e uriasa......mi se cam impleticesc mainile cand iau berlina dupa o zi de condus papucul....sa fim seriosi
bendix
Solutia e simpla: nu mai lua berlina smile.gif
razvan_3asy
Se merita, iar daca ai bani e pacat sa nu iei. Nu este ea cea mai stralucita servo-directie insa e buna.
dariusboom
merita cu servo...am avut ambiance, acum prestige...mare diferenta intre una si alta in privinta manevrabilitatii

Bafta
Lord Hades
Eu cu motorul oprit si masina stationata trag de volan 2 minute sa fac o cursa completa stanga-dreapta. E adevarat ca posed sunci nu musckle, dar totusi fara servodirectie, ABS, 2xairbag (nu te gandi ca e un pasager langa tine ci ca e sotia, copilul ...), AC (vara fara o sa stai cu cuburi de gheatza sub fund ca iei foc altfel) si posibil geamuri electice fata nu se merita sa investesti banii in masina NOUA.
bendix
Poate ne spune dachian, ce a luat pana la urma ?
pyngi
Nu-mi vine sa cred in sec. XXI discutam servo vs. fara servo. Cei care spun ca e bine fara e clar ca n-au condus o masina cu servo macar cateva mii de km sa vada ce inseamna... si ma refer aici atat la comfort cat si siguranta. Si apropo de Tico.... am avut inainte un Matiz cu servo si credeti sau nu dar diferenta era ca de la cer la pamant fata de unul fara... cu tot cu roti de 13'' mici si inguste si bla bla ca la ala nu-ti trebuie servo. Parerea mea ca o masina ar trebui sa aiba cel putin servo AC si ABS pentru a se putea numi masina in ziua de azi.
xline
Desi nu am carnet (mai am o luna wub.gif ) am condus prin oras destul de mult incat pot sa imi dau cu parerea ...... deci condus doar cu viteze mici si parcari multe (ca'n oras sleep.gif ) un logan 1.4 MPI fara servo,ac and stuff .... deci chel !

Concluzie ?

Dpdv al unui incepator fara pretenti de ML , este foarte foarte ok si fara servo , mai am un coleg cu un logan fara servo si el este de aceasi parere ... ca este ok si fara .

Nu mai speriati lumea pe aici , ca este jale fara servo , ca nu este asa ! In timp te inveti cu ea ...

Sau poate aici intervine dorinta mea de a conduce cat mai mult , si in cazul asta numai la servo-directie nu ma gandeam eu cand am codus primi 100 de km in loganel ...

Asa este ? biggrin.gif
klaus
xline, ce zici, ne mai onorezi cu o impresie dupa ce faci vreo 100.000 km?
vijelie
Eventual urban fara servo icon_mrgreen.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.