Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme: Mi se opreste motorul in mers
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
bylexus
Mai am o problema cu Dacia mea "cea noua".
Si sa va povestesc.
De cand am permis -de o luna- incarc benzina tot la Lukoil, dar toata lumea zicea ca nu e buna si sa incarc la Petrom ca cica este mai ieftina si mai buna.Asta pana ieri cand m-am decis sa incarc la Petrom.

Am incarcat si am pornit spre Beius.Dupa ce am mers aproximativ 35-40km mi s-a oprit motorul.Nu am mai putut porni din loc decat abia dupa ce am lasat-o sa stea 5-10 minute.
In sfarsit, am pornit si am ajuns cu bine la destinatie.
In schimb cand m-am reintors seara a inceput iar sa faca figuri.... cand mergeam tot imi palpaiau farurile, se oprea cd playeru, si la un moment dat, in mijlocul pustietatii s-a oprit si masina.
I-am dat cheie, a pornit si am continuat sa merg cu frica de a nu ramane pe drum pe o vreme ca asta.

Am mers 5 kilometri, iar aceleasi figuri.Chestia asta se repeta tot la interval de cateva minute sau chiar secunde.Era total neregulat.Aveam 50/h si se opreste instantaneu.Am mai observat ca daca apas FRANA se opreste mai usor.... in schimb daca incepe sa se stinga farurile, si apas ambreiajul cateodata isi mai revine si continua sa mearga.

Ce credeti ca este de vina? Este prima data cand face atatea figuri. Benzina sau ceva la motor?

Va rog, ajutati-ma. Multumesc. wacko.gif

Mr_Devil83
Platina. Sau e gata sau reglajul ei, sau joc la delcou, sau puii mei ai un avans enorm.
Cand am bagat benzina de la luk oil numai belele am avut. LA petrom sa stii ca e buna benzina si nu te fura asa mult la pompa.
cris06
Bornele la baterie le-ai verificat? Sigurantele sunt ok? Fara lita, iar lamelele de contact ale sigurantelor sa fie arcuite. Verifica si cablul de masa la alternator.
Mr_Devil83
In mers poa sa scoata bateria pt ca alternatorul alimenteaza absolut tot. N-are nici o treaba cu bornele de la baterie decat daca are alternatorul varza.
bylexus
O sa vad... daca o sa mai faca...
Tare ma sperie faptu ca o sa merg noaptea pe drum,poate chiar intr-o curba, se va opri motorul, farurile,nu voi vedea absolut nimic, iar cand motorul se opreste frana e mult mai greu de actionat.
mstaniloiu
Pot fi probleme cu platina, dar cred ca trage si "aer-fals" pe la furtunul care se duce din galerie in pompa de servo-frana - de aia moare mai usor cand apesi frana.

Mi s-au intamplat si mie probleme exact identice, am ajuns acasa cu chiu cu vai marti seara si de atunci "nu am mai vrut sa pornim". Furtunul la servo l-am remediat, dar mi-au inghetat mainile tare pentru un reglaj la platine ca lumea (cu scos bujii, miscat motorul la semn etc. etc) - Stiu ca mai era o alta metoda de adus motorul "la semn" (cilindrul 1 la aprindere), daca o stie cineva sa ne-o zica si noua.

Multumim
Mr_Devil83
vorbnd de cauciucuri, faza asta am patit-o si eu in noaptea de rev si azi am vazut care era baiul.

Furtunul cu duza era crapat. Verifica-l si pe ala.
cris06
QUOTE(Mr_Devil83 @ 2 Jan 2009, 22:43)
In mers poa sa scoata bateria pt ca alternatorul alimenteaza absolut tot. N-are nici o treaba cu bornele de la baterie decat daca are alternatorul varza.
*


Si alternatorul din ce-si ia excitatia ca sa functioneze? Nu de la baterie? Ia deconecteaza tu bateria cu motorul pornit si ai sa vezi ce se intampla...
djasu82
nu se intampla nimic bateria e pusa tampon pe alimentare cu alternatorul , odata pornit motorul alternatorul produce curent implicit isi mentine singur tensiunea fiindca tot el alimenteaza si releul .Si schiar daca nu ai baterie poti porni motorul introducand in treapta 2 si impingand masina 2-3 metri.
Cris05 penru tine ce semnifica alternatorul doar sa incarce bateria ? biggrin.gif
Mr_Devil83
haleluiah brother biggrin.gif! pentru prima data cred ca sunt de acord cu djasu smile.gif

Nu stiu daca si porneste fara baterie, dar stiu sigur ca dupa ce ai pornit masina poti sa scoti bateria linistit pentru ca alternatorul va produce mult mai mult de aia 2 3 amperi de cat are nevoie excitatia sa.

cris06 am deconectat bateria de multe ori si la dacie si la alte masini si stiu exact ce se intampla. Chiar am pornit masini trase pe dreapta cu bateria mea si apoi am schimbat-o cu a lor de cand cu frigul.
raul93
treaba asata cu mersul motorului dupa ca iei borna de la baterie o confirm si eu. alternatorul are destula putere sa mentina motorul in functiune si dupa ce iei borna
djasu82
QUOTE(Mr_Devil83 @ 3 Jan 2009, 10:56)
haleluiah brother biggrin.gif! pentru prima data cred ca sunt de acord cu djasu smile.gif

Nu stiu daca si porneste fara baterie, dar stiu sigur ca dupa ce ai pornit masina poti sa scoti bateria linistit pentru ca alternatorul va produce mult mai mult de aia 2 3 amperi de cat are nevoie excitatia sa.

cris06 am deconectat bateria de multe ori si la dacie si la alte masini si stiu exact ce se intampla. Chiar am pornit masini trase pe dreapta cu bateria mea si apoi am schimbat-o cu a lor de cand cu frigul.
*


nu ai vrut sa fi de acord cu mine in multe privinte fiindca ai si tu neuroni plini de teorie biggrin.gif
Porneste dau-o naibi de masina daca o lasi in treapta 2 si te ajuta doi sa o impingi, avansul 1 grad marit si o ia la sfert cum s-ar spune . Un amic o pornea cu coarba biggrin.gif evident avea vana. Invatat dupa ce a condus ani de zile bucegi tongue.gif fiindca a fost mecanic militar biggrin.gif Fiecare are tacaneala lui !
Ciorapel
Este riscant să scoți bateria de pe mașină în timpul funcționării. Totul va merge foarte bine; rolul bateriei în caz normal este de a ține tampon alternatorului. În cazul în care bateria este scoasă de pe mașină, în turații mari, alternatorul poate furniza și tensiuni de 16-18v, ceea ce poate duce la ”prăjirea„ pieselor ce funționează în acel moment, SAU, releul de ”încărcare” sa decupleze alternatorul pentru protecție, și să vă treziți că se oprește tot.
Mr_Devil83
Ciorapel releul de incarcare daca e varza e posibil sa se opreasca, sau ala clasic, mecanic e posibil sa faca ce zici tu. Nici un releu de incarcare cu tranzistaore, chiar si unul de cea mai joasa speta no sa fie atat de lent incat sa moara alimentarea excitatiei alternatorului.

Generatoare de tensiune ai vazut? Pornire la sfoara, ca la drujba, nici o baterie si totusi se automentin si tin constanta tensiunea la iesire.
NeneaDan
Nea byxelyus, eu aveam o problema similara cu coaja mea. Dupa 10-12 kilometri, nu se mai accelera deloc, imi murea motorul trebuia sa stau cateva minute, dupa care mergea iar vreo 10-12 kilometri si tot asa. La un moment dat m-am uitat in carburator si am gasit un maldar de gheata deasupra ciocului de papagal (ala care iti arunca jetul de benzina in jos cand accelerezi). Am pus o bucatica de carton in fata carburatorului (tot de pe forum m-am inspirat) si nu mai am treaba. Totusi, eu nu aveam pusa la punct admisia de aer cald din galerie. Vezi ca filtrul de aer (daca e dintr-ala lung) are un comutator in partea dinspre radiator, care ii da aer cald (din galerie) sau rece (din fata) depinde de sezon. Vezi sa nu fi uitat sa comuti pe admisia din galerie. Si vezi sa mai ai un furtun intre filtrul de aer si gaura de admisie din galerie.
djasu82
QUOTE(Ciorapel @ 3 Jan 2009, 16:28)
Este riscant să scoți bateria de pe mașină în timpul funcționării. Totul va merge foarte bine; rolul bateriei în caz normal este de a ține tampon alternatorului. În cazul în care bateria este scoasă de pe mașină, în turații mari, alternatorul poate furniza și tensiuni de 16-18v, ceea ce poate duce la ”prăjirea„ pieselor ce funționează în acel moment, SAU, releul de ”încărcare” sa decupleze alternatorul pentru protecție, și să vă treziți că se oprește tot.
*


nu se decupleaza fiindca e un sistem inchis cu autocontrol pune mana si invata cum functioneaza un releu mecanic la fel si cel eletronic , doar daca apar probleme legate la puntea de diode sau la infasurari atunci nu produce curent . Bateria mai mult e folosita pentru a alimenta eletromotorul si cam atat ma rog si pentru a te salva daca nu-ti mai furnizeaza generatorul curent.
Ciorapel
Si dacă scot bateria de pe mașină, și o turez, ce tensiune îmi va ”băga” alternatorul pe rețea ?
Mr_Devil83
exact 14,4v sau cat baga si cu baterie.
djasu82
Nu baga ci stabilizeaza tensiunea in functie de consumatori la 14,2-14,4V totusi nu e recomandat fara baterie fiindca nu te ajuta nimeni sa impingi masina... iar sa dai la manivela nu te vad sa invarti tongue.gif
Mr_Devil83
in reteaua electrica a masinii va incerva sa bage 14,4v sau cat naiba o fi pragul lui de declansare. Daca esti si conducator auto bun, nu vei avea nevoie sa invarti la manivela sau sa impingi masina pentru ca nu ar avea de ce sa iti moara motorul nu?biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.