QUOTE(deconectat @ 7 Jan 2009, 21:28)
Unii nu au auzit de
Kirkoff...
Bine ca ai auzit tu de
Kirchhoff! Suma tuturor curentilor consumati (demaror de tanc rusesc+10 faruri aprinse+5000 de plafoniere cu bec de 1000W fiecare) este suportata doar de cablurile bateriei, pana in punctul in care se divizeaza si pleaca una bucata cablu la demaror, si cealalta bucata, prin intermediul tabloului de sigurante, la celelalte zeci de perechi catre toti consumatorii masinii. Asadar, fiecare cablu mai mic va suporta doar ceea ce "mananca" consumatorii lui, aferent caruia i-a fost alocata o
intensitate maxima admisa si, asadar, o siguranta care poarta rolul de a se arde ea
mai devreme decat consumatorul respectiv.
In concluzie, nu instalatia se va arde, ci viata bateriei se va (putea) scurta semnificativ (si in timp).
Suprinzator, vad ca in semnatura ta apare un Logan si, mai mult de atat, o fosta Solenza. Sunt curios daca ai observat vreodata ca, in momentul actionarii demarorului, intreaga linie electrica de accesorii (casetofon, ventilator, dezaburire, bricheta) se intrerupe, chiar pentru acea fractiune de secunda. Fapt demonstrat chiar si de stingerea pe moment a martorilor acestora (in cazul Solenzei, doar dezaburirea "merita" atentie pe tabloul de bord). Daca nu ma insel, si stergatoarele inlemnesc cand dai la cheie.
Asadar, in afara farurilor, alti consumatori nu vad sa prezinte un pericol primar in cazul pornirii unei Solenze pe gerurile Siberiei...
Ah, sa nu uit, si daca scria SKODA pe ea, puteai sa tii si farurile aprinse in momentul pornirii imensului motor de 1.4.
PS: si cu riscul sa par offtopic, un ulei de iarna serios ar mai diminua putin problema, avand in vedere ca la pornirea la frig, mai exista un mare consumator ce nu poate fi decuplat: vascozitatea la rece a uleiului.
Numai bine!