Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Motorul se porneste fara altceva aprins!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
solenza_scala
Azi mi-au spus cativa colegi ca, cica, nu se porneste motorul nu numai cu farurile aprinse, cum stiam, ci nici cu plafoniera sau radio sau altceva electric ca se arde instalatia, sigurantele sau altceva. E adevarat? Mi se pare cam greu de inghitit, ca am vazut multi soferi care nu procedeaza asa. Mersi mult.

PS. unde pot gasi brosura despre cum sa utilizez trusa sanitara a masinii? Chiar mi-ar place sa o am.
$$ilvviu
De ars nu se arde nimic, numai ca mai multi consumatori solicita mai mult bateria.
Totusi sa nu exageram... un bec de plafoniera cat poate sa consume?
deconectat
Confirm si eu ca nu se arde nimic. Daca ai bateria mai descarcata, s-ar putea sa nu porneasca motorul cu alti consumatori mari alimentati.

Legat de trusa sanitara, nu tin minte sa fi vazut vreuna cu instructiuni de utilizare, insa la scoala de soferi ar fi trebuit sa se faca un curs de prim ajutpr.
augustin87r
Sa il intrebi pe respectivul in ce fel se ard accesoriile. Sunt curios sa vad ce o sa spuna......Inca nu pot sa imi dau seama cum apar asa de multe mituri....unde e samburele de adevar ?

La Skoda de ex, daca ai farurile aprinse, cand rotesti cheia spre demaror le stinge ca sa nu soliciti bateria mult....asta e singurul motiv pt care nu trebuie tinuti consumatori in functiune
deconectat
Unii nu au auzit de Kirkoff...
C@talin
daca nu iese foc nu-mi fac griji icon_mrgreen.gif si din cate vad radiou se opreste cand se actioneaza demaratoru wink.gif deci nui bai
marius80_eugen
1. este bine ca iarna cel putin , cand solicitarea este cea mi mare pentru pornirea motorului , sa NU pornesti vre-un consumator pana la pornirea masinii ;
2. in momentul pornirii , sunt oprite toate accesoriile , dar NU farurile sau alti consumatori in afara de ce este conectat la "accesorii" .
3. faptul ca tu observi ca farurile aproape ca se sting cand dai la cheie , nu inseamna decat ca bateria este destul de slaba si nu mai are amperajul corespunzator .
4. este bine ca inainte sa pornesti motorul sa NU pornesti consumatori si inainte sa opresti motorul sa-i opresti pe toti , ba chiar sa mai lasi 30 de sec motorul pornit daca ai mers cu multi consumatori porniti . Asta te-ar ajuta in cazul in care bateria este trecuta de prima tinerete si nu vrei sa ai necazuri a doua zi .
augustin87r
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Jan 2009, 01:27)

2. in momentul pornirii , sunt oprite toate accesoriile , dar NU farurile sau alti consumatori in afara de ce este conectat la "accesorii" .
3. faptul ca tu observi ca farurile aproape ca se sting cand dai la cheie , nu inseamna decat ca bateria este destul de slaba si nu mai are amperajul corespunzator .

*



Daca ai raspuns la ce am spus eu, la Skoda, chiar se taie curentul si la faruri cand dai pe D, se sting complet
klaus
Depinde de skoda... La alea cu xenon nu prea...
augustin87r
Ma rog, asta pe care o are tata, nu are xenon, e varianta CIP din 2008, fara piele si mai stiu eu ce.....Ideea era ca unii constructori s-au gandit ca soferii pot sa porneasca masina cu farurile aprinse (de ex daca iti moare motorul la semafor) solicitand prea mult bateria....
claudiucondrea
QUOTE(augustin87r @ 8 Jan 2009, 17:11)
Ma rog, asta pe care o are tata, nu are xenon, e varianta CIP din 2008, fara piele si mai stiu eu ce.....Ideea era ca unii constructori s-au gandit ca soferii pot sa porneasca masina cu farurile aprinse (de ex daca iti moare motorul la semafor) solicitand prea mult bateria....
*


hahaha! nu ma priceo eu la skoda dar CIP asta imi suna a carriage and insurance paid to... (vs DDP) decat a model de skoda!
CRazvi
Nu se pornesc inainte de a da la cheie consumatorii mari ex: faruri,proiectoare(pentru cei care merg pe ceata tot timpul nepasandu-le de ceilalti participanti la trafic) ,ventilatie
in rest nu ai consumatori mari , posibil doar geamurile electrice dar alea nu te poti juca cu ele ca ai mana pe cheie cand pornesti smile.gif casetofonul se stinge la pornire si apoi se aprinde din nou automat , si e foarte buna ideea daca ai mers cu consumatorii porniti mult timp , in momentul in care ai parcat sa opresti toti consumatorii si sa lasi masina sa mearga 30 sec - 1min
crick
Sunt de acord cu ideea ca motorul nu se porneste cu consumatori importanti porniti (unii sunt conditionati de contactul cheii), dar care este motivul pentru care motorul trebuie sa mai functioneze 30sec-1 min dupa ce au fost opriti consumatorii?
andr3y_yoo
QUOTE(crick @ 22 Jan 2009, 19:40)
Sunt de acord cu ideea ca motorul nu se porneste cu consumatori importanti porniti (unii sunt conditionati de contactul cheii), dar care este motivul pentru care motorul trebuie sa mai functioneze 30sec-1 min dupa ce au fost opriti consumatorii?
*


se incarca bateria total
si a doua zi ai bateria full (asta in cazul in care ai bateria vai de mama ei)
crick
QUOTE(andr3y_yoo @ 22 Jan 2009, 19:48)
se incarca bateria total
si a doua zi ai bateria full (asta in cazul in care ai bateria vai de mama ei)
*


Intotdeauna cind sunt cuplate in paralel doua surse de curent continuu,cu tensiuni diferite, consumatorii conectati vor "suge" curent din sursa cu tensiunea mai mare.In cazul nostru alternatorul cu 14,4V va debita curent catre consumatori,iar bateria cu tensiunea 12V,se va transforma din sursa de curent,in consumator( incepe sa incarce curent de la alternator).Deci,atit timp cit merge motorul,alternatorul trebuie sa alimenteze tot.Este adevarat ca atunci cind se opresc consumatorii,alternatorul se "usureaza"de sarcina si tinde sa creasca tensiunea si curentul ,dar exista acel releu regulator care are grija ca tensiunea sa nu creasca mai mult de 14,4V.De asemenea mai exista un circuit care supravegheaza ca tensiunea sa nu coboare spre 12V(atunci se aprinde becul de baterie) pentru ca bateria se transforma in sursa de curent si incepe descarcarea.O baterie care incepe sa-si piarda capacitatea de stocare ,o mai poti tine la incarcat fara consumatori 1min,10min,1ora,ea in dimineata urmatoare tot aceleasi figuri le va face.
ianacosti
Corect! Si daca avem o baterie de 40 Ah cum am eu
de exemplu, ea se incarca la un curent de C/10 adica 40A/h/10 adica 4 amperi.

Rezulta ca eu ca sa incarc o baterie de 40 Ah trebuie sa o tin 10 ore la incarcat. Bine cand mergem cu masina bateria nu e descarcata, dar cat se incarca intr-un minut? Ce fac stau in masina sa pazesc bateria sa se mai incarce un minut?


Eu pornesc motorul cu farurile aprinse si uneori si cu dezaburirea si am bateria pusa de fabrica.

Edit: Acum mi-a venit ideea sa fac un circuit cu un led bicolor care sa se aprinda verde cand bateria se incarca (adica cand consumatorii sunt alimentati de alternator), si rosu cand se consuma curent din baterie.
Bullix
QUOTE(deconectat @ 7 Jan 2009, 21:28)
Unii nu au auzit de Kirkoff...
*



Bine ca ai auzit tu de Kirchhoff! Suma tuturor curentilor consumati (demaror de tanc rusesc+10 faruri aprinse+5000 de plafoniere cu bec de 1000W fiecare) este suportata doar de cablurile bateriei, pana in punctul in care se divizeaza si pleaca una bucata cablu la demaror, si cealalta bucata, prin intermediul tabloului de sigurante, la celelalte zeci de perechi catre toti consumatorii masinii. Asadar, fiecare cablu mai mic va suporta doar ceea ce "mananca" consumatorii lui, aferent caruia i-a fost alocata o intensitate maxima admisa si, asadar, o siguranta care poarta rolul de a se arde ea mai devreme decat consumatorul respectiv.
In concluzie, nu instalatia se va arde, ci viata bateriei se va (putea) scurta semnificativ (si in timp).

Suprinzator, vad ca in semnatura ta apare un Logan si, mai mult de atat, o fosta Solenza. Sunt curios daca ai observat vreodata ca, in momentul actionarii demarorului, intreaga linie electrica de accesorii (casetofon, ventilator, dezaburire, bricheta) se intrerupe, chiar pentru acea fractiune de secunda. Fapt demonstrat chiar si de stingerea pe moment a martorilor acestora (in cazul Solenzei, doar dezaburirea "merita" atentie pe tabloul de bord). Daca nu ma insel, si stergatoarele inlemnesc cand dai la cheie.

Asadar, in afara farurilor, alti consumatori nu vad sa prezinte un pericol primar in cazul pornirii unei Solenze pe gerurile Siberiei...
Ah, sa nu uit, si daca scria SKODA pe ea, puteai sa tii si farurile aprinse in momentul pornirii imensului motor de 1.4.

PS: si cu riscul sa par offtopic, un ulei de iarna serios ar mai diminua putin problema, avand in vedere ca la pornirea la frig, mai exista un mare consumator ce nu poate fi decuplat: vascozitatea la rece a uleiului.

Numai bine!
einstein1984
La farurile cu xenon, intreruperea aia de curent poate sa arda transformatorul farurilor daca se repeta prea des.
Bullix
Sau daca e facut cu cap, pur si simplu face o limitare de curent la iesirea de pe balast, balastul ramanand alimentat, dar consumand mult mai putin la mers in gol (cu becul partial decuplat in momentul pornirii).
psychoo
la solenza cand pornesti motorul farurile nu se sting. sunt puse pe direct. bateria mea are 3 ani si a pornit fara probleme si pe -20 de grade iarna asta smile.gif
Bullix
Stiu, am zis tot ce e pe linia de cass - dezaburire spate - ventilator climatizare - bricheta. Farurile nu se sting, asa e. Deci doar alea sa fie tinute oprite pe durata pornirii motorului. Avariile/semnalizarea nu mi se par a fi un consumator periculos, iar altceva... am uitat ceva? Pozitiile intra la categoria faruri dupa parerea mea, ca se gasesc si pe spate asta e altceva...
b64chr
QUOTE(marius80_eugen @ 8 Jan 2009, 00:27)
... sa mai lasi 30 de sec motorul pornit daca ai mers cu multi consumatori porniti . Asta te-ar ajuta in cazul in care bateria este trecuta de prima tinerete si nu vrei sa ai necazuri a doua zi .
*


Alte sfaturi de-astea crete mai ai? Cat timp motorul merge, bateria se incarca indiferent daca consumatorii merg sau nu. Alea 30s sunt risipa de combustibil si poluare, presupunand ca timpul nu este deloc important pentru tine.
einstein1984
Oricum, in 30 de secunde nu se incarca nici o baterie la ralanti.
Insa daca motorul nu e turat, sarcina totala poate fi mai mare decat ce debiteaza alternatorul. Ca atare, in anumite situatii, si cu motorul pornit, bateria se descarca.
Bullix
Solutia? Se arunca un ochi ori pe cartea tehnica a masinii, ori pe dosul alternatorului (mai greu) si se afla amperajul debitat de el. (Sa-mi fie rusine, am Solenza de aproape un an si nu stiu cat scoate, la Dacia veche aveam de 36A). Apoi se face o suma a intensitatilor consumate de tot ce exista pe masina si se face bilantul. Daca I_alternator<I_consumat ==> nasol. De regula orice masina e conceputa sa-si acopere consumatorii stock, ramanand inca ceva amperuti acolo destinati incarcarii (pt baterie de 60Ah, suficinenti 6A). Sigur, daca vii cu amplificator de 1000W, s-ar putea sa-ti trebuiasca un alternator de minim 100A si eventual cu o a doua baterie in paralel.
Trebuie tinut cont insa ca orice consum efectuat fara motor pornit va trebui compensat ulterior din mers. Asta inseamna ca daca ai tinut farurile aprinse mai mult de juma' de ora, va cam trebui sa te plimbi pe putin o ora ca sa recuperezi (de preferat fara faruri, daca e zi si e destula lumina afara).
crick
QUOTE(einstein1984 @ 25 Jan 2009, 09:13)
La farurile cu xenon, intreruperea aia de curent poate sa arda transformatorul farurilor daca se repeta prea des.
*


Nu intreruperea de curent poate arde transformatorul(convertizorul), ci mai degraba acea scurta perioada de timp cind se "da la cheie"(tensiunea pe baterie coboara la aproape 10V) iar montajul electronic este subalimentat si are sanse sa se defecteze,de aceea la unele masini mai "moderne" se opreste alimentarea lor la pornirea motorului in mod automat.

30 Jan 2009, 21:55:
QUOTE(ianacosti @ 24 Jan 2009, 20:38)

Edit: Acum mi-a venit ideea sa fac un circuit cu un led bicolor care sa se aprinda verde cand bateria se incarca (adica cand consumatorii sunt alimentati de alternator), si rosu cand se consuma curent din baterie.
*


Dar exista deja becul de baterie din bord care face asa ceva(stins-consumatorii alimentati din alternator,aprins-consumatorii alimentati din baterie).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.