Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cum sa conducem ecologic
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
solenza_scala
M-am gandit ca un astfel de topic ar putea imbunatati stilul de condus si eficienta la consum a userilor. Atasamentul este o lista de sfaturi de urmat de la Renault. Contribuiti si voi!!!
argon
de la Renault o lae, e facuta de vreun taximetrist plictisit, cel putin sfatul 1, asa faci varza un dci in 50 000 km max.
solenza_scala
http://www.renault.com/en/capeco2/eco-cond...o-conduite.aspx
Tradus de un prieten.
argon
aia e altceva, e cu concursul ala eco, sau programul, cum io fi zicand.
solenza_scala
E TOT AIA! Limba difera! Oricum, daca crezi ca nu este bun, trebuie sa ai argumente solide, ca sa nu induci in eroare.
ArtVandelay
de ce ar vrea cineva sa conduca ecologic?
solenza_scala
Pretu' la benzina si protejarea eventuala a motorului. Ah.. si ca ajutati planeta, dar asta e partea a doua.
ArtVandelay
daca mergi ca in documentul ala numai motorul nu-l protejezi..prefer sa consume cu 0,5 litri mai mult si sa merg decent, sa nu ma depaseasca bicicletele prin oras smile.gif
solenza_scala
M-am gandit ca fiind facut de renault mai stiu aia ce vorbesc. Dar poate ca nu e asa. Honestly!
vijelie
QUOTE(solenza_scala @ 11 Jan 2009, 16:26)
...Oricum, daca crezi ca nu este bun, trebuie sa ai argumente solide, ca sa nu induci in eroare.
*

Din pacate, fumul lasat de dci-urile subturate nu este asa de solid pe cat as vrea eu. 053.gif
CriSTI68
sa conduca ecologic cei cu bmw-uri cu numere de BG
BodoC
"Schimbă către o viteză superioară la aprox. 1000 rot/min și către una inferioară la 2000 rot/min la un motor diesel și la 2400 rot/min la unul pe benzină. La 50 km/oră ar trebui să fii deja în viteza a patra sau a cincea."

Adica sa scimb in sus la 1000, si in jos la 2400?
50Km/h in a patra mai inghite(cu toate ca e cam subturat), dar in a 5a, ii faci jocul lui Reno: te jupoaie in service.
solenza_scala
Am verificat. E invers.
bogdan_90
n-am suportat niciodata sa vad pe cineva ca merge subturat mai bine sa-mi consume cu 1 l mai mult da sa nu vad cum tremura toata masina .
solenza_scala
As avea o intrebare la voi: Am un bec philips de vreo 8 ani( ce-i drept, nu l-am folosit decat vreo 4) si acum, iernile, pana se incalzeste( dureaza 3-4 min.) da o lumina f. slaba, aproape inexistenta? E o problema cu becul sau e doar de generatie mai veche? Un Philips nou sau altul de marca se comporta bine? Mersi anticipat.
ti3sto
QUOTE(ArtVandelay @ 11 Jan 2009, 16:29)
de ce ar vrea cineva sa conduca ecologic?
*



toata stima da un raspuns stupid ai dat blink.gif ..... ecologic inseamna mult mai mult decat buzunaru tau si cred ca ideea topicului e cum sa mergi mai mult cu aceeasi benzia ... sper totusi sa nu te superi ca te contraziv huh.gif
solenza_scala
Cam asta am vrut sa exprim...
Iulikk
Cam asa ceva imi zice mie nenea instructoru sa conduc. Imi zice ca la vale... sa accelerez ceva mai mult si apoi sa pun masina pe 0, sa o las sa se duca din inertie. Daca as face asa ceva si la masina "mea" (a lu' tata) se strica ceva? (ma refer pe la cutia de viteze sau alte pise)?
bogdyMND
In nici un caz nu se scoate masina din viteza in timpul mersului, mai ales la coborare.
Metallbyker
eu conduc ecologic , primavara , vara , toamna , si cand se poate iarna , folosesc motocicleta . in rest dacia , care intentionez sa o pun pe gaz. viteza nu-mi trebuie pe masina , de aceea am motocicleta , sa-i dau sa sara daca vreau . sunt bune sfaturile din documentul (mai putin traba cu opritul motorului daca stai mai mult de 30 secunde . nu poti faca treaba asta de exemplu la semafor . omori electromotorul , bateria , etc. ) ala numai ca , la mine nu merge turometrul laugh.gif
tarzy
QUOTE(Iulikk @ 17 Jan 2009, 21:48)
Cam asa ceva imi zice mie nenea instructoru sa conduc. Imi zice ca la vale... sa accelerez ceva mai mult si apoi sa pun masina pe 0, sa o las sa se duca din inertie. Daca as face asa ceva si la masina "mea" (a lu' tata) se strica ceva? (ma refer pe la cutia de viteze sau alte pise)?
*




pai ai toate sansele sa strici caroseria din cauza ca pierzi controlul mult mai usor la o masina "pe liber" decat la unba in viteza.

la vale masina se conduce in frana de motor.

C@talin
QUOTE(Iulikk @ 17 Jan 2009, 22:48)
Cam asa ceva imi zice mie nenea instructoru sa conduc. Imi zice ca la vale... sa accelerez ceva mai mult si apoi sa pun masina pe 0, sa o las sa se duca din inertie. Daca as face asa ceva si la masina "mea" (a lu' tata) se strica ceva? (ma refer pe la cutia de viteze sau alte pise)?
*


vai de capu meu mellow.gif in romania si mesteri instructori sunt niste handicapati mai nou
Iulikk
Asa a zis si tatal meu. La cursuri sa fac cum zice el si la examen, pe urma sa fac cu trebuie si cum este bine.
Muttley
De ce nu se merge pe liber: link
Iulikk
Aham huh.gif . Dar taica-meu mi-a zis ceva si despre niste "sateliti" (grupul de sateliti parca) de prin cutia de viteze.... ce sunt aceia? Sau sunt acei rulmenti?

Ma scuzati daca fac off-topic... dar chiar vreau sa inteleg niste lucruri... si sa am habar asa un pic despre mecanica happy.gif
Muttley
Satelitii-s niste pinioane conice din diferential.
Se cheama "sateliti" pt ca graviteaza (se-nvart) in jurul altor pinioane care se numesc pinioane planetare. Astea din urma sunt legate direct de rotile motoare.

Cauta pe net schema unui diferential si ai sa identifici satelitii. As face eu un desen da' sigur nu mi-l uploadeaza browserul, imi merge netu' oribil.

In cazul de fata (coborarea unei pante pe liber) si de altfel intotdeauna cand masina merge drept, satelitii stau degeaba, nu se-nvart. Ei se invart doar cand exista diferenta de viteza de rotatie intre rotile motoare (viraj, denivelari, patinare).

De suferit au doar rulmentii cutiei de viteze la mersul cu viteza "in punctul mort".
Iulikk
Multumesc mult domnule Muttley. In orice caz ideea e ca nu este bine sa cobor panta la punctul mort. Multumesc.
os
Dom'le,

(Muttley are dreptate, dar nu despre asta vreau sa vorbesc)

Scurt si la obiect: NU se ruleaza cu masina scoasa din viteza, punct. (Mai ales la coborirea pantelor).

Sunt mai multe motive, cel primordial si care "taie" orice alte consideratii este cel legat de siguranta: pericolul de supraincalzire a frinelor.

Sutn surprins si revoltat ca un "instructor" poate sa spuna altceva.

(@Muttley: rotile din CV nu cumva-s puse pe bucse, si nu pe rulmenti? dar asta oricum n-are a face, caci atunci cind se rotesc liber pe ax nu-s incarcate).
Muttley
Bucsa, rulment, or fi cu d-amandoua. Asta nu stiu.
Da' atata timp cat turatia in acel lagar este mult peste limita... Mai conteaza?
os
Muttley, discutia e oricum foaaarte teoretica, dar de dragul ei:

1. la orice uzura e importanta miscarea relativa, dar (poate si mai importanta) si _incarcarea_.
2. roatele alea de care discutam se rotesc liber, deci practic fara incarcare (daca neglijez greutatea proprie si alte asemenea)
3. oricum se discuta "numai" de o fractiune mica a timpului total de functionare.

In orice caz: motivul pentru care nu se merge pe liber nu e ca se strica ceva (caci din cauzele 1-3 de mai sus acest pericol, chiar presupunind ca ar exista, nu-i mare).

(asta nu ti-o mai spun tie, caci sunt sigur c-o stii) Motivul este legat de siguranta in trafic - in principal ala cu incalzirea frinelor. In fata acestuia, orice alte considerente dispar.
bam13sept
E omare tampenie radmasa.gif , facuta in bataie de joc
tataiedaciotul
He, He, He!...Acum sunt convins...Amsa montez pedale!Dar am odilema oare o trebui si pentru ceilalti ocupanti? blush.gif Si bineinteles si vele!Pentru vasle ,ori pagaie... mamai gandesc! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.