Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: martorul de la sonda de la pompa de frana aprins
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Gabi Popescu
Sal baieti! Saptamana trecuta dupa ce mi-am facut o revizie la frane(schimbat supape popma, inlocuit lichid frana etc) ramane aprins martorul de la frana. Cand scot firul de la pompa se stinge. O fi de vina sonda sau altceva?
lupulescualin
Contactor I.C.P ar trebui sa aiba un tumburus de resetare pe care apesi daca nu trebuie sa iei altu
dorelus
desfaci câteva filete sonda de la pompă, apoi strângi la loc
ramsen
trebuie sa desurubezi cu o cheie,parca de 22,sonda de pe pompa de frina ca acolo este un contact iar cind umbli la frina se aprinde becul in bord.la mine sta aprins de 2 ani si am scos papucul ca sa bag cheia sa il desurubez mai bine ma las pagubas la cit de strins este locul acolo
dorelus
e periculos cu firul scos, nu vei sti cand ramai fara lichid in pompa
benkenobi
QUOTE(dorelus @ 17 Jan 2009, 12:49)
e periculos cu firul scos, nu vei sti cand ramai fara lichid in pompa
*




iata ca eu merg de 4 ani fara papucul la. si nu am patit nimic.
tu de cand ai masina ai patit asa ceva?
daca inspectezi masina macar lunar nu ai de ce sa te temi de astfel de accidente.
lupulescualin
poti sa mergi si cu firu scos daca verifici 1 data la saptamana nivulu lichidului de frana la mine merge de 1 an asa
benkenobi
QUOTE(dorelus @ 17 Jan 2009, 12:49)
e periculos cu firul scos, nu vei sti cand ramai fara lichid in pompa
*




mai periculos este sa deschizi capota motor sa mai belestii pe acolo din cand in cand. radmasa.gif

17 Jan 2009, 13:49:
ochii
i96nds
Colegul nostru a avut noroc ca nu i s-a sticat pompa pana acum.
Degeaba verifici tu lichidul la plecare daca undeva pe drum se defecteaza.... si atunci ai fi vazut becul pe bord....

Deci terminati cu prostiile cu scosul papucului.

Ca sa rezolve initiatorul cu martorul din bord aprins - cauta pe aici pe forum cum se reseteaza contactorul ICP.

In principiu exact piulita aia in care bagi papucelul de la pompa se va desface cu o cheie de 22. Scoti contactorul si apesi pe tumburuc de cateva ori - apoi montezi la loc.

Cam asta ar fi. Mare grija ca mie mi s-a rupt o data contactorul ala si am cumparat altul cu 10 lei.

Stefan
romanvs
Ideea este buna ca trebuie sa mearga martorul la bord,dar e foarte greu de desfacut contactorul din lipsa de spatiu de lucru.Eu unul nu am reusit ca abea intra cheia dar nu pot sa o misc din cauza conductelor de frana.Daca cineva a inventat vreo cheie speciala care sa se poata folosi in aceasta problema ,il rog sa ma "lumineze" si pe mine.

Multumesc.
razvan solenza
QUOTE(romanvs @ 17 Jan 2009, 18:24)
Ideea este buna ca trebuie sa mearga martorul la bord,dar e foarte greu de desfacut contactorul din lipsa de spatiu de lucru.Eu unul nu am reusit ca abea intra cheia dar nu pot sa o misc din cauza conductelor de frana.Daca cineva a inventat vreo cheie speciala care sa se poata folosi in aceasta problema ,il rog sa ma "lumineze" si pe mine.

Multumesc.
*


metoda speciala este ca trebuie data bateria jos si suportul din jurul ei ii ceva de lucru dar merita si dupa aia cu fixa de 22 desfaci si apesi pe tamburusul ala si montezi la loc sonda si restu ce ai mai demontat
ramsen
poate ,dar sa incerc eu prima data si dupa va anunt si pe voi,cu o tubulara gen tiganeasca
free_fiber
Pe viitor, ca sa evitati reaprinderea martorului la fiecare schimbare de placute de frana, faceti asa:
dupa ce ati schimbat placutele sau lichidul, inainte de a pune contactul prima data, apasati puternic de cateva ori pedala de frana.
Gabi Popescu
Multumesc pt sfaturi, o sa vad ce ii fac dar nu ii mai dau din nou suportul de la baterie jos ca e crima cu ala in cate suruburi e prins.
benkenobi
QUOTE(free_fiber @ 17 Jan 2009, 23:56)
Pe viitor, ca sa evitati reaprinderea martorului la fiecare schimbare de placute de frana, faceti asa:
dupa ce ati schimbat placutele sau lichidul, inainte de a pune contactul prima data, apasati puternic de cateva ori pedala de frana.
*




pai se presupune ca deja ai facut pedale pentru ca ai aerisit instalatia si pompa centrala. ce alte pedale sa-i mai faci? si presupunand ca schimbi numai placutele tot faci pedale sa le aduci la pozitia de franare, ca doar nu pleci cu ele in starea in care le-ai montat.

18 Jan 2009, 16:01:
QUOTE(i96nds @ 17 Jan 2009, 17:00)
Colegul nostru a avut noroc ca nu  i s-a sticat pompa pana acum.
Degeaba verifici tu lichidul la plecare daca undeva pe drum se defecteaza.... si atunci ai fi vazut becul pe bord....

Deci terminati cu prostiile cu scosul papucului.

Ca sa rezolve initiatorul cu martorul din bord aprins - cauta pe aici pe forum cum se reseteaza contactorul ICP.

In principiu exact piulita aia in care bagi papucelul de la pompa se va desface cu o cheie de 22. Scoti contactorul si apesi pe tumburuc de cateva ori - apoi montezi la loc.

Cam asta ar fi. Mare grija ca mie mi s-a rupt o data contactorul ala si am cumparat altul cu 10 lei.

Stefan
*




fix in 22 de ani de soferie nu mi s-a intamplat sa mi se defecteze pompa centrala in mers sau sa se sparga furtunele. cel mult au supurat cilindrii receptori dar tebuie sa fi cel putin idiot sa nu-ti dai seama ca pierzi presiune atata timp cat pedala devine moale si frana ineficienta pe zi ce trece.
mai facem si noi itp din cand in cand, mai nspectam si noi masinile pe rampa, mai deschidem si capota motor ( macar sa pui apa de spalat parbrizul), dar se pare ca unii nu fac toate astea.
sa conduceti prudent si sa aveti grija de masina daca vreti ca si ea sa aibe grija de voi.
Gabi Popescu
Eu asa fac, periodic verific nivelului de lichid de frana, lichid de racire, ulei etc. acum trebuie sa ma apuc sa demontez suportul de la baterie si sa resetez contactorul ala. Bafta tuturor si chiar sa avem grija de masini ca si ele sa aiba grija de noi!
ianacosti


"Pompa de frana cu ICP si by-pass functioneaza in felul urmator:

Pe langa cele doua pistoane care realizeaza franarea, pompa mai are unul sau doua pistoane mai mici care actioneaza o tija care comanda sonda ICP, (la acestea se ajunge daca se demonteaza surubul cu cap imbus din varful pompei).

Sistemul ICP functioneaza astfel:

Daca pe circuitul de franare fata scade presiunea (datorita aerisirii, ruperii unui furtun, uzura garnituri etc.) cele doua pistonase mici de la ICP opresc lichidul de frana de la rotile din fata si il trimit prin conducta de by-pass la rotile din spate ocolind limitatorul de franare, astfel incat rotile din spate sa franeze la maxim. In acelasi timp pistonasele comanda si tija in care intra axul de la sonda ICP aprinzand martorul din bord, care indica avarie la sistemul de franare, nu lipsa lichidului de frana.

Pentru a iesi din avarie (resetarea ICP), sa desurubeaza sonda ICP, se fac 4 pedale puternice si se monteaza sonda la loc.

Asa am facut si eu la Solenta mea si la Break-ul pe care l-am avut inainte.

Mai multe informatii gasiti in manualul de Dacia 1300 sau pe aria respectiva din forum.

Sper sa va fie de folos pentru ca eu cand am luat masina avea martorul din bord demontat si papucul de la frana de mana scos tot din cauza aceasta. (mecanicii din service nu au auzit de manuale de reparatii).


In manual mai scrie ca atunci cand se face aerisire se scoate sonda ICP, si la sfarsit se monteaza la loc!!!"


Am copiat de aici: http://www.daciaclub.ro/Resetare-martor-av...3-t834-s60.html ca sa nu scriu de 2 ori.
romanvs
Mecanicii poate stiu dar sunt comozi.
razvan solenza
nu riscati cu tubulare ca poate rupeti aerisitorul de pe pompa si nu ar fi prea placut mai bine se desfac cateva suruburi cu o cheie de 10 bornele de la baterie cheie de 8 si de 10 un surub cu cheie de 13 care fixeaza bateria 2 suruburi cu cap torx astea nu mai stiu de cat is si se da jos vasul de la servo directie (daca are masina asa ceva) si scheia de 22 dureaza maxim 1 ora
Fancyman
Eu am taiat o cheie de 22 pe jumatate si asa am reusit pana la urma sa desfac piulita aia.
Toader 2009
desfa sonda si apasa pe tumburusul ala si o infiletezi la loc si gata sa rezolvat eu asa am facut
aliosha
Postez aici ca sa nu mai deschid topic nou!
Acum aprox 4 sapt am sch placutele de frana. Dupa 3 4 zile de la schimb, am bagat de seama ca pedala de frana nu mai actioneaza cum trebuie, in sensul ca incepea sa se inmoaie treptat si ajungea sa tina undeva sub jumatatea cursei (bineinteles ca ajungea si martorul luminos sa se aprinda). Am trecut la aerisit franele si am constatat ca imi scotea aer doar pe spate (ambii cilindrii). Dupa aerisire pedala de frana lucra asa cum ar trebui iar martorul l-am resetat cu succes.
Buuunn! Au mai trecut inca vreo 3 4 zile si iarasi vad ca se intampla aceleasi fenomene (martor aprins, fpedala moale) si reiau activitatea anterioara iar la aerisire constat ca la fel imi scotea aer doar pe spate.
Treaba asta am facut-o de vreo 4 ori pana acum si am cam ramas fara idei asa ca poate s-o indura cineva de mine sa imi dea o mana de ajutor....
lichid nu pierde pe nicaieri, iar repartitorul de frana imi functioneaza bine, zic eu (am avut 3 persoane in spate si bagaje o gramada iar la o franare brusca spatele a mazgalit asfaltul)
wheelman2011
acum ai pompa in avarie si nu franeaza decat spatele si fata foarte putin, la pompa cu ICP ( indicator cadere presiune ) aerisirea se face cu sonda scoasa, in ordinea : stanga spate, dreapta spate, dreapta fata si stanga fata si in final circuitul de by-pass din pompa centrala apoi faci cateva pedale mai violente sa iasa pompa din avarie si in final ii pui la loc sonda si ar trebuii sa se stinga becul si sa tina bine si fata, stiu ca e incomod sa dai sonda aia jos ( cheie fixa de 22 parca) dar cu ea montata nu merge, eu unul am desfacut pompa de pe oala de servo din cele 2 suruburi de 7 cu fixa de 11 ca altfel nu aveam loc sa desfac sonda, sper ca stii ca trebuie sa pui doar lichid DOT 4, deci e ceva de munca dar nu e foarte complicat, asa ca bafta si spor la treaba.
aliosha
nu resetarea martorului este problema si nici aerisirea franelor. aceste operatiuni le cunosc si le-am facut ca la carte. singurul lucru pe care nu pot sa l inteleg este de ce prinde aer pe circuitul de spate, in conditiile in care nu pierde nici un ml de lichid de frana???!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.