Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: NOVA CU INJECTIE
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
Stavreschi
Am o Nova cu injecție din 1999. De la început am remarcat că atunci când apăs ambreiajul ca să schimb viteza motorul se turază întâi după care își revine... adică scade spre 900..
NU îmi spune-ți că stau cu piciorul și pe accelerație că nu stau, m-am învățat cu problema de a devenit aproape insezizabilă, mașina o conduce accidentral altcineva și am observat că și la alți șoferi apare problema asta mult mai evident ca la mine care i-am învățat hachițele...
tunderbird
Care-i problema?
Incearca sa ridici piciorul de pe acceleratie mai intai si apoi apasa ambreiajul.... ce se intampla?

Toata povestea asta este data de gestionarea electronica a injectiei.
Calculatorul este setat sa accelereze/deccelereze motorul dupa o anumita panta din diverse considerente (poluare, existenta distributiei cu curele dintate etc).

Daca vei incerca sa ii dai spritz-uri o sa vezi ca nu se accelereaza atat de rapid ca la carburator.

Si Oltcit-ul avea niste amortizoare pe parghia de acceleratie a carburatorului care proteja motorul de socurile spritz-urilor.
Stavreschi
smile.gif offf dragă Tunetpăsăresc, hai să intru mai în amănunt... problema o am de când am mașina, adică din '99 știu despre ce îmi spui la Oltcit, l-am vândut pe al meu după ce mi-am luat Dacia asta. La mine mai întâi se turează motorul bine, apoi începe să îi scadă accelerația. La Oltcit decelerația pe motiv de antipoluare, se face mai lent (cu frânare pneumatică !) decât ar fi făcut-o arcul pur și simplu, dar motorul nu se tura niciodată.
Repet, am destulă experiență la condus, ca să îmi dau seama când nu iau piciorul de pe accelerație și apuc să calc deja ambreiajul.
În plus, la motorul de Novă cu injecție (nu știu dacă și la cel cu carburator) există un cititor magnetic al turației, montat pe motor undeva unde este și evacuarea gazelor arse (așa am impresia, cel puțin !!) și care când problema devine extrem de supărătoare îl deșurubez si îl cenzuratătz de funingine bine. Problema nu mai este atât de evidentă, dar persistă și se accentuează, de fac operația la 2-3 săptămâni.
Am verificat injecția pe calculatoarele serviceurilor de 3-4 ori (pe la unități diferite) și m-am plictisit ca să mi se spună întotdeauna că nu are nimic !!!!
cristimm
Senzorul de turatie este amplasat intre motor si cutie in dreptul coroanei, inspre radiator. Se desface cu o cheie de 10 in 30 secunde si se sterge cu o carpa.

Sonda Lambda e amplasata pe galeria de evacuare, se desface mai greu dar e bine sa o cureti si pe aia din cand in cand (la 30k km cred ca e suficient).
anndi
ba si ai mei au nova GTi din 99 si exact aceeasi problema. la relanti cand ii dadeam sprituri nu se tura motoru aproape deloc. o fost dusa la service si baetii aia de acolo a zis ca era calculatoru plin de apa(dar ca au fost baeti de treaba au curatat sonda lambda). nu stiu ce i-au facut dar problema nu a pre fost rezolvata. si amu daca ii dau sprituri tot nu creste turatia la relenti(numai o tenta si la kick downuri reactioneaza tarziu), iar la deceleratie cand calc ambreiaju tot se mai tureaza un pic motoru da nu exagerat. de aceeasi problema s-a plans si un prieten care are berlina pe injectie. asta e injectie monopunct bosch+dacia laugh.gif
uau
Problema cu turatul se rezolva din motorasul de relanti. Daca va duceti la service o sa va spuna ca trebuie schimbat corpul clapeta. In nici un caz!!! Se schimba doar motorasul de relanti dupa care se regleaza la un test de calculator. Eu am avut aceeasi problema si sunt la al 3-lea motoras. Am o nova Gti din 2000. Vi s-a intamplat sa se tureze masina singura? Adica sa osileze intre 900 si 1500 in continuu? Aceeasi problema.
Ov
la mine oscilatul aiurea era de la lipsa dopului minunat din corpul injectorului (acolo unde trebuia sa vina furtunul de la "instalatia" de recirculat vapori care nu prea e pe dacii)
dralex
Am si eu o Dacie pe injectie si pe langa probl cu motorasul de relanti am una si mai nasoala.

Zilele trecute am facut plinul la OMV si dupa ce am mers nitel cu masina am observat ca la mai mult de 2000 rot/min se intrerupe pt o fractiune de sec motorul si se aprinde becul de la injectie, ca atunci cand pornesti motorul. A doua zi a facut la fel si i-am pus in benzina o solutie de curatat injectoare si parca isi mai revenise. Am mai mers cu ea si urmatoarea zi si tot a mai facut faza de vreo 2 ori.

Probl grava a aparut dupa inca o zi, cand dupa ce am mers cateva sute de metri a inceput sa faca urat, adica incepea sa se tureze motorul singur la relanti si cand pana la urm se stabiliza si vroiam sa plec de pe loc se oprea. Am incercat sa ma intorc cu ea in parcare dar nu am reusit pt ca a murit de tot. Cand incerc sa o pornesc nici nu se mai aprinde becul de la injectie.

Are idee cineva dc se mai poate face ceva? sau s-a dus computerul?
Si dc ar fi asa, are cineva idee cat ar costa unul (dc motorasul de relanti e 4 mil, mi se face groaza cand ma gandesc).
plush
salut !
am si eu o problema . in timpul mersului se tureaza aiurea din 3 in 3 secunde . rareori insa se intampla . se tureaza pana la 3000 si ceva scade si tot asa chiar dc e in viteza , chiar daca e scoasa . opresc motorul , o pornesc din nou si nu mai face . excl.gif imi puteti da un sfat ? multumesc !
Ov
cand aveti probleme d'astea, curatati si verificati cele 2 relee si 2 sigurante din compartimentul motor responsabile de injectie. 90% din probleme de acolo vin
plush
CARE SUNT ACELEA ? UNDE SUNT ?

21 Jun 2008, 12:11:
am fost la niste baietii care monteaza muzica, alarme , xenon etc pe masini si mi-au zis ca e de la motorasul care regleaza relantiul , care cica e sensibil . acelasi lucru mi-a zis si fostul proprietar al masinii . acum nu mai face . mi-au umblat baietii aia la firele de intra in el si la pozitia lui . daca e sa mai imi faca probleme il voi schimba . mersi de sfaturi .
Executron
Eu de cand tin minte face asa chiar credeam ca e un feature. La mine se manifesta la apasarea ambreiajul cand mergi cu oarecare viteza se tureaza 100-200 rpm pooate mai mult nu am stat sa analizez. Ma gandeam ca e special facut ca sa fie mai lina schimbarea de viteza biggrin.gif (gen cutie automata)

Ov cred ca se refera la releele din partea dreapta cum te uiti din fata nu?
plush
QUOTE(Executron @ 21 Jun 2008, 17:50)
Eu de cand tin minte face asa chiar credeam ca e un feature. La mine se manifesta la apasarea ambreiajul cand mergi cu oarecare viteza se tureaza 100-200 rpm pooate mai mult nu am stat sa analizez. Ma gandeam ca e special facut ca sa fie mai lina schimbarea de viteza biggrin.gif (gen cutie automata)

Ov cred ca se refera la releele din partea dreapta cum te uiti din fata nu?
*




Triptronic cool.gif
da la releele din fatza
Ov
la nova nu stiu unde sunt releele. La berlina erau pe contra-aripa stanga (aia de langa axul drumului)
variable_dynamics
La fel sunt si la Nova. Pe contra-aripa din stanga(partea soferului adica, deci dreapta cum priviti motorul)

Numai bine.
plush
QUOTE(uau @ 16 Feb 2005, 16:29)
Problema cu turatul se rezolva din motorasul de relanti. Daca va duceti la service o sa va spuna ca trebuie schimbat corpul clapeta. In nici un caz!!! Se schimba doar motorasul de relanti dupa care se regleaza la un test de calculator. Eu am avut aceeasi problema si sunt la al 3-lea motoras. Am o nova Gti din 2000. Vi s-a intamplat sa se tureze masina singura? Adica sa osileze intre 900 si 1500 in continuu? Aceeasi problema.
*




eu am exact aceeasi problema , am descris-o mai sus in acest topic. tu cum ai rezolvat-o ? mie mi s-a zis sa schimb motorasul , am mai citit pe forum si lumea lai vb de senzorul de turatie . cineva mi-a zis cica sa ii scot o borna de la baterie , s-o las asa fara curent un timp , apoi sa o las doar cu contactul pus vre-o 10 min si apoi alte 10 min cu motrorul pornit si sa vad dc mai face dupa .... unsure.gif excl.gif
Hacker
Toate Motoarele de Renault fac asa, inclusiv Toyota Corrola. Si la SN e aceeasi problema si la Logan, la toate face asa. Nu e nici o problema daca masina se tureaza cu 200rpm dupa ce accelerezi in treapta apoi schimbi viteza.

Succes..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.