Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: lipsa compresie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
daciaclub-george
Va salut! Mi s-a intamplat, la finele saptamanii, o chestie destul de ciudata. Am oprit masina in panta (DSN Confort-decembrie 2002, dar n-are prea mare importanta) si, cu toate ca panta nu a fost prea mare, dupa ce am bagat-o in viteza I si am ridicat piciorul de pe frana de picior, masina a luat-o imediat, foarte usor, la vale, "in cascade", daca pot sa-i zic asa, facand cateva "ture" (nu trasesem pana atunci frana de mana, deoarece am considerat ca nu era nevoie!). Este clar o lipsa de compresie, dar nu stiu de unde poate veni ea. Sa fie asa masinile cu injectie, n-as crede. Sa fie de la faptul ca motorul e nou (3.500 km) si cilindrii nu s-au alezat inca ? Pe la 1000 km i-am facut test la motor si totul a iesit ok. Ce-i drept, atunci inca nu sesizasem chestia cu compresia. Poate ma lamureste cineva. In rest, Confort-ul este destul de confortabil... evident, cu exceptia "celebrului" tacanit. O zi minunata tuturor!
MMihai
NU stiu cum se comporta masina ta, deci nu pot sa-mi dau seama. Eu nu am patit asa, dar du-te la service sa vezi ce-ti zic ohmy.gif Dar daca nu are nimic motorul si vrei o compresie mai buna, foloseste aditiv Motor Up costa pana-n 60Eur si se aplica fara sa schimbi uleiul. Creste puterea motorului cu 4 cai (pe bune, am vazut rezultate de la test) si in asa fel protejezi si motorul. Chiar sunt curios ce are :?: si oricum la 3000 km s-a incheiat rodajul, oricum motoarele astea sunt rodate pe bancul de probe
AlexV
sunt doar 10 minute rodate. pana in toamna 2001 se rodau 10 ore. info este de la AL, adica este veritabila.
AL
QUOTE
...si oricum la 3000 km s-a incheiat rodajul, oricum motoarele astea sunt rodate pe bancul de probe


1. parerea mea este ca motorul nu are nimic....pentru linistea sufleteasca a posesorului, recomand efectuarea un test de compresie cu calculatorul la orice service Dacia



2. Avand in vedere ca dl. MMihai este din Pitesti si poate are ceva legaturi profesionale cu Dacia...sau macar prietenesti... poate ne spune si noua cum este cu acel rodaj pe bancul de probe.... se mai face?...cat?...cum?....



Intreb asta deoarece din anumite surse am aflat ca acest rodaj nu se mai face de mai mult de un an asa cum se facea la inceput.... adica se face mult mai putin si motoarele sunt practic nerodate.... Asa o fi?
Sergiu
QUOTE


1. parerea mea este ca motorul nu are nimic....pentru linistea sufleteasca a posesorului, recomand efectuarea un test de compresie cu calculatorul la orice service Dacia


Testul de compresie nu se face cu calculatorul, se face cu manometrul!



QUOTE


2. Avand in vedere ca dl. MMihai este din Pitesti si poate are ceva legaturi profesionale cu Dacia...sau macar prietenesti... poate ne spune si noua

........

mult mai putin si motoarele sunt practic nerodate.... Asa o fi?


Adevarul e ca eu am un vecin cu Solenza, pe care il stiu de (BEEP etc. s.a.m.d.). In orice caz, cand porneste motorul ala dimineata, face o galagie de zici ca nu e adevarat. Mai ceva ca a mea. Si eu care ziceam ca am dat-o in bara cu masina, ca i-am facut rodajul in oras, ca de aia e mai zgomotos motorul etc. E clar ca Solnitza e mai nasoala.

Chiar imi vine sa cred ca nu se mai face rodajul pe banc. E motorul Reno, dar facut de romani, deci e clar.
AL
QUOTE
Testul de compresie nu se face cu calculatorul, se face cu manometrul!


Ai dreptate, traditional se face cu manometrul... dar cu "tehnologia asta moderna" nu te pui!.... acum se face si cu calculatorul de diagnoza... nu are rost sa ne contrazicem pe forum... mergi la orice service Dacia sau telefoneaza si intreaba... mie mi-a fost facut un astfel de test...



Legat de rodaj...mi-a luat-o inainte AlexV si a dat in vileag exact ceea ce aflasem eu de la un domn inginer de la divizia de motoare a Dacia... deci informatia e "veritabila" atata timp cat cel care mi-a/ne-a dat-o nu a spus povesti...



Motoarele de DSN se asambleaza de catre Dacia de la inceputul anului 2001.... si se pare ca din punct de vedere al calitatii produsului final (motorul) este mai rau decat in cazul motoarelor asamblate in Spania sau alte parti ale globului (undeva mai la est si mai la sud....loc de pelerinaj preferat al romanilor smile.gif )... incepand din 2002 unele componente ale motorului sunt fabricate in Romania... din ce in ce mai multe, odata cu trecerea timpului sad.gif
Sergiu
Cum se face cu calculatorul de diagnoza? Nu imi dau seama, fara o componenta care sa masoare presiunea. Asa ca intreb: cum se face? Ai vazut?



Mie mi-au facut cu manometru si se marca pe un grafic evolutia presiunii. Ma gandesc ca se poate lega asa o jucarie si la un calculator. Ma indoiesc insa ca poti cu acel tester clip sa faci test de compresie.
Marty
Pe chiuloasa, exista un senzor de detonatie. Probabil ca ala ajuta si la determinarea compresiei. Poate zic o timpenie, nu stiu!

AL, tu esti deosebit de extraordinar si indubitabil de sigur ca motoarele se asambleaza la noi ??????? Daca se asambleaza la noi, de ce nu scrie pe ele Dacia ????
Sergiu
QUOTE
Pe chiuloasa, exista un senzor de detonatie. Probabil ca ala ajuta si la determinarea compresiei. Poate zic o timpenie, nu stiu!

Senzorul de detonatie masoara vibratiile, adica zgomotul. Nu are nimic cu compresia.



Se pare ca motoarele chiar se asambleaza la noi, a scris mare intr-o gramada de ziare treaba asta. Nu scrie pe ele Dacia pentru ca nu sunt motoare Dacia. Ideea e ca nu ar trebui sa treaca de CTC din partea Ren, dar probabil ca pentru Romania inchid si aia ochii.



Nu vreau sa ne mai contrazicem pe tema asta, eu recunosc ca nu stiu (adica nu mi-a spus cineva care sa stie), scriu doar speculatii bazate pe unele cunostinte elementare pe care le am. De aceea rog pe cei care stiu sa scrie cum sta treaba. Promit ca o sa cred si nu mai comentez.
BBC
In aprilie 2002 motoarele se asamblau la noi (subansamble din import).
daciaclub-george
Salve! Am telefonat la trei service-uri Dacia din Timisoara. Peste tot mi-au spus ca panta despre care am amintit ieri (30 iunie) era destul de mare, din moment ce masina, aflata in viteza I, a luat-o usor la vale. Au mai zis ca, oricum, daca o mai lasam cativa centimetri la vale, intr-un anumit punct s-ar fi oprit. Cica asa ar fi proiectat cuplul la cutia de viteze. Pe de alta parte, dupa parerea lor, daca erau probleme cu compresia, ar fi existat si multe alte probleme, cum ar fi: pornire greoaie, emanarea unor noxe ciudate ("scuipa" ulei), consum excesiv de ulei si carburant si, nu in ultimul rand, urcarea cu dificultate a pantelor si frana de motor slaba. M-au sfatuit ca, de fiecare data cand opresc masina in panta, sa trag imediat frana de mana. Le-am povestit intamplarea si unor colegi de serviciu, doi dintre ei afirmand ca au patit la fel (unul cu Opel Vectra, iar celalalt cu Cielo), chiar mentionand ca au auzit ca masinile de productie noua sunt mai silentioase din acest punct de vedere (adica o Dacia din 82 sa zicem, cu motorul bun, poate sta, doar in viteza I, fara frana de mana, intr-o panta mult mai abrupta, decat o masina "din ultima generatie"). Ce parere aveti despre asta?
MBZ
recomand marsarierul pentru pante mari, atat pt oprire cat si pentru urcare...

unde nu poti urca cu aI-a urci`n marsarier.. pinionul este mai mare si cuplaj direct.

sanatate
Sergiu
QUOTE
recomand marsarierul pentru pante mari, atat pt oprire cat si pentru urcare...

unde nu poti urca cu aI-a urci`n marsarier.. pinionul este mai mare si cuplaj direct.

sanatate


Poate la masina ca in poza ta! biggrin.gif



La DSN pinionul la marsarier este intre treapta I si treapta II, asa ca nu e valabil.
AL
QUOTE
Pe chiuloasa, exista un senzor de detonatie. Probabil ca ala ajuta si la determinarea compresiei. Poate zic o timpenie, nu stiu!

AL, tu esti deosebit de extraordinar si indubitabil de sigur ca motoarele se asambleaza la noi ??????? Daca se asambleaza la noi, de ce nu scrie pe ele Dacia ????


DA, se asambleaza la noi...pe placuta motorului este un cod al producatorului...primele, cele asamblate in spania au avut AD, ulterior UA sau UU...acestea fiind produse la noi...cu componente din afara.... din pacate unele componente au inceput sa fie produse si la noi...nu stiu exact care, insa "sursa" zicea ca roata volanta, capacul de culbutori etc.... erau cateva exemple pe care mi le-a dat... nu sunt 100% sigur ca le-am retinut exact...
AL
QUOTE
Cum se face cu calculatorul de diagnoza? Nu imi dau seama, fara o componenta care sa masoare presiunea. Asa ca intreb: cum se face? Ai vazut?


nu stiu cum se face principial...mi-au facut mie la masina un test complet care includea si test de compresie.... practic erau mai multe cabluri legate la masina, atat la mufa calculatorului (cea din torpedou) cat si in diferite puncte ale motorului... exemplu...masura de curent sau tensiune pe cablurile de la bujii, tensiunea de la baterie...etc...



in final se obtineau niste valori procentuale...din cate am retinut daca compresia era mai mica de ...sa zicem 70%... era cazul de segmentare...sau daca era inegala pe cilindrii... etc... se determinau diferitele bube.... vezi ca s-ar pute sa fie descris ceva si in manualul de reparatii, vol. 1
MMihai
Nu am nici o legatura cu cei de la Mioveni, chestia cu rodatul am auzit-o si eu de la mecanici in service. :roll:
cristimm
Nu imi inchipui cum se face un test de compresie electronic. Cred ca cea mai precisa masurare se face tot cu un aparat bazat pe manometru conectat in locul bujiei. Eu am facut un astfel de test "in parcare" si m-au rezultat valori in jur de 13 atm. (Nova 70k km)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.