Sa votam
as adauga ca reglajul nu se foloseste doar cand ai portbagajul plin de cartofi!
E de ajuns sa fie 4 oameni in masina si trebuie folosit
driverx
10 Feb 2009, 09:57
Nu prea car 4 persoane in rabla. Rar se intampla. Cu loganu' am mai dus 4 persoane dar numai cand am avut bagaje s-a justificat un reglaj. La lensar bat prea jos si daca fundu e pe pamant.
Cred ca prea putini oameni isi pot da seama corect cat trebuie sa il coboare. Sunt tot felul de masini, fiecare bat diferit. Daca nu iti iei flash-uri, probabil is cat de cat ok farurile.
Totodata daca esti constient ca masina s-a cam lasat edident de spate de la bagaje grele sau persoanele din spate, poti da 1-2 pozitii din reglaj.
bogdan_dsn
10 Feb 2009, 09:58
si daca sunt 2 persoane si portbagajul plin tot trebuie reglate. Deaia sunt si mai multe pozitii de reglaj.
tin minte ca in manualul de la masina scrie exact ce pozitie pt ce incarcare tb folosita.
0 se folosea doar cand erai singur in masina
1 2 pasageri + bagaje
2 toti pasagerii
3 toti pasagerii + bagaje
cam asa folosesc eu reglajul
Il reglez tot timpul "la ochi", sa bata scurta in jur de 25 m.
razvan_3asy
10 Feb 2009, 10:14
Musai trebuie reglat, altfel bate aiurea si risti sa iti umple baieti frigideru ca le scoti ochii
logan1.5dci
10 Feb 2009, 10:14
Pot spune ca inca il mai folosesc, estimativ, in functie de gradul de incarcare a masinii.
Numai ca, in ultimul timp am cam avut ceva drumuri mai pe noapte asa......putini nu m-au orbit.
Ma ingrijorez totusi ca sunt unii carora nu le pasa decat de ei, sau poate mi se pare, sper.
driverx
10 Feb 2009, 10:19
Esti paranoic ma. Toata lumea, dar toata lumea intai se gandeste la binele celor din jur, apoi si la binele lui.
catalin-g3
10 Feb 2009, 10:23
Din pacate la Ascona nu am reglaj
. Daca as avea l-as folosi. Eu fac in fiecare week-end Bucuresti - Caracal, de obicei pe intuneric. Pot sa spun ca ajung la destinatie cu ochii rosii de zici ca am sudat fara masca.
logan1.5dci
10 Feb 2009, 10:23
QUOTE(driverx @ 10 Feb 2009, 10:19)
Esti paranoic ma. Toata lumea, dar toata lumea intai se gandeste la binele celor din jur, apoi si la binele lui.
Daca spui asta si e si adevarat, ma bucur ca gresesc eu...........dar in ce tara e asta?
"Toata lumea, dar toata lumea intai se gandeste la binele celor din jur, apoi si la binele lui."
Cred ca de aia unii cand ma vad ca-i depasesc cu loganul, accelereaza, se gandesc la binele meu......vor sa ma distreze.
De obicei, la mine pe bancheta din spate nu sta nimeni. La Logan nu l-am folosit niciodata , la Tico (cu ala mai car diverse) fiind si electric, il folosesc de cate ori am prilejul...
marksman
10 Feb 2009, 14:52
Imi reglez farurile functie de cat de incarcata e masina si functie de distanta pe care o am fata de masina dinainte. Mai ales daca-mi serveste de "iepure", am grija sa nu-i bag farurile in oglinzi.
tatabobu
10 Feb 2009, 15:20
N-am.
Alex G.
10 Feb 2009, 18:21
Am reglaj electronic si-l folosesc atunci cand e nevoie. Nu-mi place sa orbesc pe altii. "Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!"
Alex
ai vrea tu sa ai electronic, dar e doar electric.
Alex G.
11 Feb 2009, 09:40
Electric este cu motor si "rotita de care-nvarti" in habitaclu. Dar cand un sistem este de urmarire si pozitionare (potentiometru pentru setarea referintei si servomotor pentru pozitionare) spui ca e electronic.
| ref | -> | Adaptor Electronic | -> | Element de Executie |
ref = tensiunea de pe cursorul potentiometrului
Adaptor Electronic = convertorul cu tranzistor de tensiune de la cursorul potentiometrului la infasurarea servomotorului
Element de Executie = servomotorul
Un minisistem automat daca-mi amintesc bine (au trecut ceva ani... buni).
Scuzele mele daca s-a inteles ca e sistem de reglare automatic (cum o fi probabil pe la masinile noi) care se regleaza singur functie de incarcarea masinii sau alti factori (cred ca exista si asa ceva).
Toate bune,
Alex
Iulikk
11 Feb 2009, 22:27
Ma... eu la solenza am acolo o chestie de care invarti... dar se invarte in gol... e asa de cand am luat masina.... am votat ca nu am reglaj faruri.
Thor1983
11 Feb 2009, 22:44
Mereu ajustez pozitia farurilor in functie de incarcare, pentru ca nici eu nu ma simt bine cand altii imi baga farurile in ochi.
b64chr
11 Feb 2009, 23:01
La SLZ e proiectat rau de tot reglajul, cat eram in garantie le ziceam la fiecare revizie sa mi-l faca, mi-l faceau si dupa 2-3 reglari se invartea in gol. Bine, pozitia pe care murea era ca bateau normal doar cu ea incarcata in spate. Cand eram singur sau doar cu pasager bateau la 10 metri, m-am obisnuit asa, mergeam mai incet noaptea.
Acuma la Octavia alta viata, xenon OEM, auto-leveling ... boierie.
Am votat "Nu am reglaj".
bobo77
12 Feb 2009, 15:40
Binenteles ca prima varianta.
BeciAcustic
31 Mar 2009, 21:23
De cand am masina cu reglaj faruri nu am l-am folosti pentru ca am mers mereu singur sau maxim cu inca o persoana in dreapta...dar daca este cazul il voi folosi.
sweetboy89
7 Apr 2009, 08:33
berlina mea dispune de asa ceva dar nu functioneaza. pot spune ca nu am
Eu, pe de o parte nu obisnuiesc sa car mai mult de o persoana in spate si pe de alta parte am suspensie sport.
In concluzie, nu folosesc reglajul farurilor .
BeciAcustic
9 Apr 2009, 20:39
dar ce reglalaj ai tu la masina din 1974? de curiozitate... inafara de cel exterior....
bobo77
11 Apr 2009, 12:28
Are pe dracu reglaj si daca are nu merge...
Beciacustic sa te astepti sa-ti spuna SiloS si sa nu ramii surprins, ca masina lui e mai buna decit a ta...
@bobo, din exterior sau interior, tot reglaj ii spune .
Lostboy
13 Apr 2009, 14:04
5,5 persoane
+portbagaj plin (destul de rar) - pe poziția 3.
În rest poziția 0: șofer +- pasager dreapta.
bygy007
13 Apr 2009, 20:09
am si il folosesc ca am masina noua
la aia veche nu aveam
BeciAcustic
13 Apr 2009, 21:31
felicitari bygy007 ti-a venit insfarsit masina?
) sa folosesti reglajul ala asa.... sa fiu ontopic
)
LuluMOB
14 Apr 2009, 08:43
Am și folosesc, și aș ruga și pe alții să-l folosească.
Matizurile în special mă scot din minți, le recunoști imediat după antiaerienele pe care le au.
După mine e un element de siguranță care-ar trebui să fie obligatoriu la mașinile noi. Dacă ar fi și automat ar fi perfect.
Exista vechituri de 20 de ani care au reglaj automat .
si a mea are reglaj automat, cand intorc de buton automat farurile isi schimba pozitia
vis-a-vis
15 Apr 2009, 21:02
Eu il reglez intotdeauna cat sa nu bata in aer. Atunci nu se mai vede bine portiunea de sosea din fata masinii. Sunt discromat, dar compensez prin acuitate, vad destul de bine pe timp de noapte. Nu aprind faza lunga decat in cazuri exceptionale.
Am observat ca ochiul se acomodeaza relativ greu cand schimbi de pe faza lunga pe scurta, asta cumulat cu farurile din fata, creaza o pauza de vedere, drept pentru care nu ma uit niciodata la farurile celor de pe contrasens, chiar trag pleoapele putin peste pupila si imi arunc privirea pe partea dreapta a soselei.
Banuiesc ca vor sari unii soferi de duminica ca e o tampenie sa nu aprinzi faza lunga, dar noaptea nu mi s-a intamplat sa fiu surprins niciodata de vreo caruta, pieton, biciclist... sau sa ma trezesc cu rotile din dreapta pe acostament, asa cum am patit cu cineva.
Cu toate astea, evit sa merg pe timp de noapte, fiindca e riscul mult mai mare.
QUOTE
Banuiesc ca vor sari unii soferi de duminica ca e o tampenie sa nu aprinzi faza lunga, dar noaptea nu mi s-a intamplat sa fiu surprins niciodata de vreo caruta, pieton, biciclist... sau sa ma trezesc cu rotile din dreapta pe acostament, asa cum am patit cu cineva.
Idem. Merg mai mult cu faza scurta.
Eu folosesc faza lunga mai mult pe drumuri de munte .
Adrian00
17 Apr 2009, 22:48
Clar prima varianta.Le las mai in jos de fiecare data cand am portbagajul plin sau sint 4 persoane in masina.Ma gandesc si la ceilalti din trafic...Daca eu nu le las mai in jos,altul nu le lasa,si asa mai departe ajungem sa ne orbim unii pe altii.
Cand aveam il foloseam, da' acu' n-am asa ca am o bataie de cap in minus.
turturel
19 Apr 2009, 10:25
am si il folosesc..am reglat si farurile astefl incat dreptul sa bata mai sus si mai spre dreapta pt a observa indicatoarele si posibilii kamikaze rupti in gura de bautura...care mai bantuie noaptea pe sosele..cu sau fara atelajul cu 2 roti din dotare.
Nu l-am folosit niciodata.
the_tavi
30 Apr 2009, 23:34
Nu prea l-am folosit. Drept e ca nici nu am incarcat masina sa imi bata farurile in ceruri.
Da ca sa nu merg cu farurile in pomi cand masina e incarcata.
brigada_diverse
23 Jun 2009, 07:37
eu am dar nu mai merge....deci ultima varianta
voicamic
30 Jun 2009, 11:47
QUOTE(Alex G. @ 10 Feb 2009, 18:21)
Am reglaj electronic si-l folosesc atunci cand e nevoie. Nu-mi place sa orbesc pe altii. "Ce tie nu-ti place, altuia nu-i face!"
Subscriu si eu, si il folosesc in consecinta!
Am, dar nu l-am folosit niciodata pentru ca farurile sunt reglate cum trebuie, nu deranjeaza alti participanti la trafic, iar cu masina incarcata nu merg.
Sc0rpi0N
7 Oct 2009, 15:59
mie farurile mi's reglate la maxim de jos, si asa da merg singur in masina imi bat prea sus, nu stiu dc? ce as putea face cu ele?
Eu am reglaj dar rar in folosesc din doua motive :
-am inaltatoare si il am reglat la maxim in sus si tot bat putin mai jos
-nu prea circul cu persoane in spate ,cu greutate nici atat si trebuie sa am ceva greutate ca sa fie necesar sa umblu la reglaj.
criss4u
1 Nov 2009, 16:20
e util rare ori , ceva folositor ar fi autolevaling
Almighty
12 Nov 2009, 18:16
sunt folositoare daca se si folosesc corespunzator
mr.squirrel
17 Nov 2009, 19:55
bun la incarcaturi mari pe spate cum sa mai spus;)
revelation
20 Nov 2009, 19:21
inutile sincer...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.