YonutzSchumy
20 Feb 2009, 20:30
Am si eu o problema cred ca mi s-au dus placutele de frana
... placutele de Dacia Berlina sunt la fel ca la Dacia Nova 2000 ? Ce tip i-mi recomandati ?
C a t a l i n
20 Feb 2009, 20:40
Cele de Berlină sunt diferite. Cele de Nova merg și la SN.
iulian sn2001
20 Feb 2009, 21:32
Iti recomand placutele de sn.Alea in cutie albastra pe care scrie "dacia"
turturel
20 Feb 2009, 22:18
eu am placute fermit de dacia 1310 si au mers la fix..cumparati si sigurande de slz..sunt 4 la nr..cere la magazin cand cumperi placutele..seamana cu niste agrafe ca sa spun asa...sigurantele placutelor de dsn sunt cam nasoale.
cristio_79
21 Feb 2009, 00:12
Nu stiu cum o sa bagi tu placutele de 1310 cu sigurantele de Solenza in portetrier fara sa le polizezi. Placutele care se pot pune pe SRN/SLZ au o tesitura pentru a se monta usor, altfel nu intra decat fortate si stau blocate in portetrier, tesitura pe care placutele standard de 13XX nu o au.
Uite si o poza:[attachmentid=1627502366]
Placute de SRN/SLZ se pot monta fara probleme pe 13XX.
ti3sto
21 Feb 2009, 00:45
am si eu o intrebare la voi ...
la voi cand apasati frana f putin masina incepe sa infraneze???
la mine trebuie sa apas un pic mai mult ca sa simt ca masina infraneaza de ex la 60 de ora .... e o cehstie de mm dar exista la voi cum este infraneaza la ce-a mai mica atingere a franei?
va adresez intrebarea asta doarece am mers zilele astea cu un logan si era sa dau cu capu de volan ( bine ca aveam centura) cand am apasat si eu frana la o banala schimbare de directie si am ramas un pic prost ca la logan frana e f sensibila... stiu ca majoritatea masinilor au o astfel de sensibiliate la franare dar mi sa parut o diferenta intre super nova si logan
and_rei
21 Feb 2009, 09:39
pacat ca s-a inchis topicu cu diferente intre Logan si DSN.asta era de mentionat acolo
:D
iulian sn2001
21 Feb 2009, 11:19
Tieso loganul are pedalele putin mai tari(masina fiind mai noua) si poate din cauza asta ai apasat si tu putin mai tare frana.
Eu ii fac aerisirea franelor de cate ori skimb placutele de frana(la 10.000km) si am frana destul de rigida si tine bine.
Eu skimb placutele la 10k indiferent de gradul de uzura.
1.nu costa mult un set de placute
2.cu sistemul de franare si cu cel de directie nu este bine sa te joci.
Si ca sa iti dau un raspuns la subiect...Da masina franeaza simtitor la cea mai mica apasare a pedalei de frana.
ti3sto
21 Feb 2009, 12:26
mersi pentru raspuns la urmatoarea schimbare de placute o sa fac si eu o aerisire de ce zici tu adica cine o sa le schimbe o sa i-l intreb de operatiunea asta si in ce consta ea ..
salutare!
si la mine frana e mai " laxa" ca la Logan (dar eu m-am obisnuit asa si mi-ar fi greu sa ma adaptez la masini cu frana asa tare) si asta in conditiile in care am schimbat de curand sabotii, placutele si aerisit circuitul.
djasu82
21 Feb 2009, 12:58
si la mine franeaza doar daca pisti pedala riscul e daca nu ai centruta poti da un cap in parbriz de toata frumusetea.
C a t a l i n
21 Feb 2009, 13:00
NU e bine să frâneze așa, pentru că nu ai control pe suprafețe umede sau cu polei.
djasu82
21 Feb 2009, 13:09
de aceea aplici frana de motor la mine scade repede turatia daca retrogradez din 5-4-3 ma rog ...
C a t a l i n
21 Feb 2009, 15:29
Dacă apeși ambreiajul scade și mai repede TURAȚIA... Aici era vorba de scăzut VITEZA!
E eficientă frâna de motor, dar mașina nu o poți opri în condițiile de mai sus fără dozarea eficientă a frânei mecanice.
ti3sto
21 Feb 2009, 16:48
are logica ce zici tu
cred ca e f bine ca frana e asa
heh TCM-istii romani nu au dat-o in bara aici
djasu82
21 Feb 2009, 18:09
daca tine tine frana daca nu te duci glont.
ti3sto
21 Feb 2009, 19:05
nu eu ma refer la faptu ca rotile masinii nu se infraneaza la ce-a mai mica apasare a pedalei .... orcum spatiu de franare tine de mai multi factori ...
turturel
21 Feb 2009, 19:15
QUOTE(cristio_79 @ 21 Feb 2009, 00:12)
Nu stiu cum o sa bagi tu placutele de 1310 cu sigurantele de Solenza in portetrier fara sa le polizezi. Placutele care se pot pune pe SRN/SLZ au o tesitura pentru a se monta usor, altfel nu intra decat fortate si stau blocate in portetrier, tesitura pe care placutele standard de 13XX nu o au.
Uite si o poza:[attachmentid=1627502366]
Placute de SRN/SLZ se pot monta fara probleme pe 13XX.
ai perfecta dreptate..exact acolo leam pilit...nu eu ci amicul meu mecanicul la care imi fac masina..ne ajutam reciproc. au intrat bine..am pus si sigurantele de slz, am facut aerisirea.si am frane brici..chiar foarte bune pot spune.
YonutzSchumy
21 Feb 2009, 19:44
sal mi-am montat placute noi si la un moment data scartaie in mers fara sa franez ...cnd pun frana nu mai scartaie..care e problema ?
ti3sto
21 Feb 2009, 22:41
e normal sa scartaie o perioada scurta de timp .. sau km.....
imi aduc aminte o faza comica cand un vecin a schimbat placutele pe o astra clasic si scartia cand a venit pe strada toti care eram jos ziceam ca a venit cazanu (asa zice el la dacii)
Reckno
22 Feb 2009, 00:38
in Mioveni un set de placute frana sn fara senzor de uzina sunt 27 de lei si de montat poti sa ti le montezi singur
djasu82
22 Feb 2009, 08:07
scartie pana se pasuieste dupa 3-5 frane violente isi revine daca nu se rezolva la polizor.
Reckno
22 Feb 2009, 11:07
QUOTE(Reckno @ 22 Feb 2009, 00:38)
in Mioveni un set de placute frana sn fara senzor de uzina sunt 27 de lei si de montat poti sa ti le montezi singur
si am mentionat ca nu scartaie?!
mr. black
4 Oct 2009, 19:49
Trebuie sa le schimb si eu. De care sa cumpar? Care sunt mai bune? Cele de uzina sau Ferodo? Ce cod au Ferodo pentru DSN, cumva SL 114? Cele de origine am inteles ca sunt ecologice si se tocesc mai repede. Va rog un sfat. Saptamana asta trebuie sa ma duc la mecanic. Multumesc.
cristio_79
4 Oct 2009, 22:14
Ferodo rullzzz.
TAR-114 sau FSL-114.
Toate sunt "ecologice", adica nu mai contin azbest. Doar ca unele au compozitie mai dura ( cum sunt cele de uzina ) si tocesc mai repede si discurile.
Ferodo FDB 114
cristio_79
4 Oct 2009, 22:36
Alea sunt mai dure si de 3-4 ori mai scumpe decat cele de mai sus.
Si franeaza mai bine
cristio_79
4 Oct 2009, 23:00
Cand ai discurile inrosite.
Dar nu toti merg asa.
eu lucrez in service dacia si e diferenta intre dacaia 1310 si dsn sau slz la placute de frana...fiecare se gasesc separat..iti recomand sa le cumperi dintrun magazin cu piese de origine pentru ca altfel nu stii cat de sigur esti la evitarea unui impact la viteza mare calcand frana....
mr. black
5 Oct 2009, 13:18
Va multumesc pentru raspunsuri. De unde cumpar placute Ferodo (sunt din Bucuresti) si cam ce preturi au? Se potrivesc la DSN? Am citit pe alte forumuri ca ar trebui sa le pilesc putin ca sa le pot monta..
cristio_79
5 Oct 2009, 13:33
Cele TAR sau FSL sunt maxim 40 de lei, cele FDB sunt cam 130 de lei.
Cred ca poti face comanda in magazin si le aduc.
De ce sa le polizezi si unde ? Eu nu am polizat nimic. Doar daca ai discurile uzate si au acel prag pe margine, le poti poliza usor ca sa calce pe toata suprafata.
QUOTE(cristio_79 @ 5 Oct 2009, 14:33)
Cele TAR sau FSL sunt maxim 40 de lei, cele FDB sunt cam 130 de lei.
Cred ca poti face comanda in magazin si le aduc.
De ce sa le polizezi si unde ? Eu nu am polizat nimic. Doar daca ai discurile uzate si au acel prag pe margine, le poti poliza usor ca sa calce pe toata suprafata.
am observat ca am niste santuri pe disc, mai multe, am dat jos repede roata sa vad daca mai am placute, dar mai au strat gros pe ele ... poate afecta cumva franarea ?
cristio_79
5 Oct 2009, 21:00
Placutele iau forma discului.
Daca ai discuri cu uzura mare si au acele margini, cand pui placute noi si nu le polizezi, vor calca doar pe acele margini si frana nu va fi la fel de eficienta.
Se polizeaza doar marginile placutelor pentru a calca pe toata suprafata discului.
Marco24
5 Oct 2009, 21:07
....am cumparat eu placute Ferodo Sl 114(ptr. solnitza) si se potrivesc la marele fix pe DSN. Au costat 44 lei.
Si tot la marele fix se potrivesc pe papuc, Nova, 1310, ca-s un singur model.
gcgeorgescu
6 Oct 2009, 06:49
eu am luat ferodit sau ceva de genu , in orice caz nu ferodo, sunt facute la rm sarat. bune ale naibi din prima pedala, dar primi 1000km maxim , scartaie de le sar capacele
. si apropo de frana, daca e tare si tine din prima piscatura nu e prea bine , ai probleme cu servo(frana cu servo trebuie sa fie usoara si progresiva) daca e prea elastica iar nu e bine , inseamna ca ai uzura la discuri , casi mine de altfel , (dar frana trebuie sa tina si sa INGHETE la punctul demaxim , cel mult, dar e bine si un pic mai sus).
nu dau lectii dar am schimbat placutele de curand si m-am interesat de tot procesul de franare de la mecanic care imi e si amic. nu de alta dar ma stresa gandul ca de ce la mine e frana prea elastica si la un logan(la fel cum am mai vazut mai sus)e mai tare. explicatia mi-a fost data si aratata pe suprafata discului. cu cat discul pierde din grosime(se uzeaza) frana devine elastica. la fel o se intample si la logan, daca nu s-o fi intamplat la cele din prima serie.
6 Oct 2009, 06:50:placutele le am luat de la pantelimon, in zona policlinica cu plata.
Relu_GTT
6 Oct 2009, 15:24
FERMIT vrei sa zici
mr. black
7 Oct 2009, 20:09
Va multumesc pentru raspunsuri. Cred ca o sa cumpar Ferodo Tar sau Fsl.
andrew14_maverick
7 Oct 2009, 21:30
" cu cat discul pierde din grosime(se uzeaza) frana devine elastica. la fel o se intample si la logan, daca nu s-o fi intamplat la cele din prima serie."
La mine frana a ramas elastica si dupa ce am schimbat discurile. Daca apas doar putin, nu prinde mare lucru, daca ajung la jumatatea cursei pedalei, aproape ca se blocheza rotile imediat. Am condus si eu masini cu pedala tare la care prinde frana aproape imediat ce apesi pedala, mi se pare bine; insa m-am obisnuit cu a mea si nu mi se pare ceva ciudat ca apas pedala mai mult. Ce mi se pare mie nasol e ca nu am ABS, cum blochez rotile masina devine sanie
asta cu discurile e prae tare
Pedala de frana la SN este in mod normal cu feedback decent si dozabilitate buna. Undeva la maxim jumatate din cursa blocheaza rotile si poti controla blocarea chiar pe suprafete alunecoase. Ia condu tu un Logan fara ABS pe zapada, polei, macadam sau chiar numai pe ploaie dar la viteza ridicata
si poate iti mai reconsideri parerea.
Nu cursa mai lunga sau mai scurta conteaza in eficienta franelor unei masini.
andrew14_maverick
8 Oct 2009, 00:16
Eu nu sustin ca o cursa scurta a pedalei inseamna frane bune, insa parca iti da un sentiment de siguranta. Eu m-as astepta ca Loganul fara ABS sa franeze mai prost ca DSN. Insa Loganul cu discuri ventilate si ABS cred ca ar trebui sa franeze foarte bine, mult peste DSN.
salutare!
si eu am avut "piticul" cu frana adica cursa prea lunga a pedalei ...si in consecinta am schimbat tamburi , placute , discuri , furtune .......rezultatul ?.....acelasi.... rotile se blocheaza pe la jumatatea cursei sau chiar mai mult . La itp testul de frane a iesit foarte bine ....si intreband in stanga si in dreapta , un mecanic mi-a explicat ca practic ar fi putin probabil ca franele sa tina de la prima atingere , intrucat designul instalatiei de franare la super nova nu permite acest lucru (mi-a dat mai multe precizari pe care nu le-am retinut ) In plus imi dau seama ca pe undeva este foarte bine asa .....intrucat poti doza gradul de franare si nu devii sanie pe suprafete alunecoase sau iti permite franarea in curbe si in acelasi timp sa si virezi .....ca substitut al ABS -ului
)).
Deci e normal si benefic sa fie asa......parerea mea.
misu78
11 Oct 2009, 21:16
QUOTE(neroo @ 11 Oct 2009, 17:09)
salutare!
intrucat poti doza gradul de franare si nu devii sanie pe suprafete alunecoase sau iti permite franarea in curbe si in acelasi timp sa si virezi .....ca substitut al ABS -ului
)).
Deci e normal si benefic sa fie asa......parerea mea.
Daca si proiectantii sau gandit la acelasi lucru.......asta e mare chestie.
Asta faceam si cu 1300, nu?
DSN franeaza atat de bine cat ii trebuie......pana la ABS e cale lunga......si alunecoasa.
Succesuri maxime si suprafete uscate.
djasu82
14 Oct 2009, 17:36
din cate stiu apesi de doua 3 ori pe frana pentru a doza si mai bine oricum sn e mult mai controlabil fiind si usor acum depinde de uzura reglaje etc.
DragosP
15 Oct 2009, 08:45
Și de ce mă rog ar trebui să apeși de nu știu câte ori pe pedală? Dacă trebuie să apeși de mai mult de odată pe pedală pentru a obține ceva mai mult de la sistemul de frânare, sigur e o problemă pe undeva.
dr_mKe
15 Oct 2009, 12:02
Pai o fi avand aer sau probleme la sistemul de autoreglare al sabotilor
DragosP
15 Oct 2009, 12:10
Păi cam asta am sugerat și eu, da' dacă meșterii zic altceva... Pot eu să fac contra vântului ceva?
dr_mKe
15 Oct 2009, 12:20
Sincer da
sa te intorci mai intr-o dunga
Cu astia n-o scoti la capat
mx_ady
10 Jan 2010, 19:00
Care ar fi preturile la tanburi frana (fata)ventilati si daca se potrivesc de nova la SN?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.