pompilicatu
25 Feb 2009, 12:30
ce are cutia de viteze de renault daca nu mai intra in viteza I si R dupa mai multi kilometri parcursi. in special vara la caldura. dak stiti dati-mi si mie un raspuns va rog
salutare!
e adevarat ca si la mine intra mai greu vara in vitezele mentionate de tine dar .....m-am obisnuit asa.Iarna nu e nici o problema .....poate sunt dimensiunile pinioanelor facute in asa fel incat vara fiind mai cald se dilata si creeaza probleme.Nu stiu ....dar la mine intra in viteze.
Nivelul de ulei in cutie l-ati verificat?
Tonypardaf
28 Feb 2009, 20:32
QUOTE(pompilicatu @ 25 Feb 2009, 12:30)
ce are cutia de viteze de renault daca nu mai intra in viteza I si R dupa mai multi kilometri parcursi. in special vara la caldura. dak stiti dati-mi si mie un raspuns va rog
cred ca nu mai are ulei
schimba uleiul, de la atata rulat nu-si mai face treaba sa raceasca pinioanele si acestea se dilata.
QUOTE(kmykze @ 3 Mar 2009, 02:35)
schimba uleiul, de la atata rulat nu-si mai face treaba sa raceasca pinioanele si acestea se dilata.
cum sa raceasca uleiul pinioanele kmykze
cristi87
3 Mar 2009, 15:25
l-am vazut eu p kmykze ca scoate niste perle frumoase,la mai multe topicuri...dar l-am lasat, k nu e frumos sa razi de cineva...cel putin nu ma bag dak nu stiu, daca nu sunt sigur de mine...
foarte simplu, nu este singurul domeniu in care lubrifiantul este folosit si ca agent de racire, nu spun prostii de la mine, cand am schimbat uleiul de la cutie asa mi s-a spus la service, daca mint ei mint si eu, cu toate ca nu cred ca aveau motiv.
cristi87 daca ai vazut perlele de ce nu ai zis? ai asteptat sa zica cineva intai si dupaia sa te bagi si u? tot ce am zis aici pe forum sunt probleme care le-am avut si eu si le-am rezolvat nu vorbesc din burta ca sa am numar de posturi...
Tonypardaf
3 Mar 2009, 20:17
QUOTE(26-Kbe @ 3 Mar 2009, 10:00)
cum sa raceasca uleiul pinioanele kmykze
chiar daca poate nu s-a exprimat corect,eu am inteles ce a vrut sa spuna,uleiul prin ungere mentine o temperatura constanta si daca nu prea are ulei automat creste temperatura ceea ce sporeste la dilatare si de aici mai departe........gripare
asa ca ....
multumesc Tonypardaf este exact ceea ce si vroiam sa zic, oricum am fost azi la un magazin de piese auto sa-mi caut capace si l-am intrebat pe vanzator si a zis ca asa este uleiul actioneaza si ca un agent de racire in cazul temperaturilor excesive cand masina a rulat mult.
Uleiul actioneaza ca agent DE UNGERE. La temperaturi ridicate isi pierde din proprietatile de ungere daca este necorespunzator, de unde apar frecari mari intre componente (pinioane), frecari care se transforma in caldura. Dar asta nu pentru ca uleiul isi pierde calitatile de transfer termic (racire) ci pentru ca isi pierde calitatile de ungere ceea ce are ca efect secundar incalzirea prin frecare.
Pe romana, uleiul nu are "treaba de racit pinioanele" ci are treaba de "uns pinioanele"
Ca are si un efect de racire prin barbotare este altceva, dar nu este principal vis-a-vis de neincalzirea realizata prin ungere corespunzatoare (incalzirea apare din cauza frecarii)
Uleiul este doar pt ungere cum spune si colegul nostru mai sus, racirea cutiei de viteze se face prin debitul de aer care intra in compartimentul motor in timpul mersului si prin transferul de caldura dintre metale fiind atasata la blocul motor, da este adevarat daca ulei din cutie nu-si mai face treaba din diferite motive, atunci cv se va incinge mai tare decat normal..... asa ca sa nu mai aberam
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.