Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: motor 1400 in 1600
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
maulica
salut , sunt nou pe forum si vreau si eu parerile voastre in legatura cu urmatoarea problema :
- am o dacie papuc din 1996 , pe care am cumparat-o in 1997, masina nu a fost lovita iar tabla cu mici exceptii nu are rugina dar tot necesita o vopsea iar de masina am mare nevoie dar nu dispun de multi bani sa o schimb asa ca trebuie sa o fac pe asta

- iata marea problema : - anul trecut in vara in timp ce mergeam cu ea la o intersectie a inceput sa se miste pedala de ambreiaj , un zgomot infernal de fier pe fier , trebuia sa o tin turata la peste 2500 de ture ca se oprea si nu o mai putem porni singur intr-o zona departata de casa , asa ca am mers inainte.Cand am ajuns acasa in fata porti s-a oprit si la revedere , asa ca am impins-o cu niste vecini in curte si acolo a ramas si acum.Banuind ca s-aintaplat ceva la ambreiaj- cutie , am desfacut-o si am constatat ca de fapt are vibrochenul rupt de unde e prinsa volanta .
Masina are motor de 1400 PM si as vrea daca tot trebuie sa-i cumpar vibrochen sa o transform in 1600 ca la un papuc ar fi bine iar segmentii trebuie schimbati si ei ca sunt uazati iar cheltuiala ar fi cam aceeasi indiferent de varianta 1400 sau 1600.Vreau sa spun ca inainte de eveniment motorul mergea impecabil atat pe benzina cat si pe GPL asa ca chiulasa cred ca e intr-o stare foarte buna ca motorul avea cam 30.000 Km de cand a fost reparat cu set motor.
Deci acum cand vine caldura vreau sa o repar si va rog sa-mi spuneti daca merita modificarea motorului doar cu set 1600 arbore 1600 si baie de ulei , asa cum am citit pe forum , si cu chiulasa ei ,etc,ale ei si cam care o sa fie consumul ca asta nu am gasit pe nicaieri . Multumesc tuturor care pot sa-mi dea niste sfaturi
razvan solenza
minim iti trebuie un set motor un arbore de 1600 astea sunt obligatorii ,iar daca vrei sa scoti din el 72 de cai iti trebuie chiulasa sau o modifici pe a ta delcou de 1600 carburator dublu corp de preferinta strainez si vei avea 72 de cai iar cuplul motor va fi la 2500 rpm nu ca la 1400 la peste 300o rpm cea ce conteaza foarte mult mai ales la o autoutilitra eu acum am facut aceasta transformare minim te costa 900 ron (daca iei noi si de uzina alceva eu zic ca nu merita )
radu_
io am motor de 1.6 pe berlina,(motor pus din fabrica) si iti zic ca merita

consumu de benzina in oras ii intre 8,5-10 vara iarna ii alta treaba si care ii din arad stie cum ii circulatia in oras cu toate drumurile in renovare

la 72 de cai ai destula putere da si mai important ii ca ai 125Nm la 2500 ture ceea ce iti da poibilitatea sa pleci de pe loc lejer numa din ambreiaj chiar si in rampa


maulica
multumesc de raspunsuri, cred ca ii modific chiulasa si o fac de 1600, si dupa ce trec de revizie ( ca trebuie sa o fac in iunie ii cumpar si alt carburator daca nu o sa fiu multumit ) .
As mai vrea niste informatii in legatura cu REMAT sau DEZMEMBRARI unde pot sa gasesc avantajos spoiler spate de plastic ca a mea nu avea din asta, scaune ca al soferului e terminat , ceasul kilometrajului ca nu mai indica decat viteza si l-am reparat de 2 ori iar in magazin e vreo 200 ron , si eventual un bord CN ca am de gand sa o mai tin 3-4 ani
Mr_Devil83
4tunning.ro nu ma merge? OOOF:(

Hai sa o iau asa:

berlina, motor de 1400cmc am si eu. Plec cu a 2-a in rampa numa de a naibii sa ii demonstrez colegului de forum ca se poate.

Cuplu de 125Nm la cutia berlinezei e la limita. Ea parca e proiectata pentru 150.

Ma gandesc si eu la modificarea asta dar cu montarea unui injector si a unui calculator de injectie pe el + placa de presiune de al s ambreaj de 200. Si evident planetare de papuc. Alea groase.

Sa pu setul de 1600 pe motor fara a modifica si transmisia putin mi se pare o tampenie. Cat despre dublucorp...vezi ce consumuri scot baietii cu el daca nu e reglat bine...

Statistic vorbind, cele mai bune dacii sunt cele cu motorul cel mai slab, conduse in stil "mosu cu baba in masina".
maulica
Mr_Devil83 scuze ,dar masina este chiar un papuc si chiar cu planetare de papuc (tractiune fata) , cutie de papuc si o conduc de cand am luat-o aproape zi de zi ,ca mai am un break din 1998 cu care merg in restul zilelor, si am facut in tara cu ea cel putin 1 data pe saptamana - drumuri lungi ex. Petrosani , Craiova , Calarasi, Brasov ( eu sunt din Bucuresti) incarcata cu marfa si sincer motorul de 1400 mi se pare mic pe papuc mai ales ca este carosat ,si incarcat nu depasea 115 Km/h ( cat scrie in carte dupa omologarea caroseriei )nici pe A2, iar cand faci drumuri lungi , si drumul iti permite este rau sa nu poti merge mai repede
Muttley
Ia-i arbore si set de 1.6. Chiulasa poate ramane fara probleme cea de 1.4, ai sa ai raport de comprimare ceva mai ridicat, ceea ce se traduce prin cuplu si putere mai mari. Dar, atentie, numai daca inaltimea ei e standard sau aproape de standard. Oricum, daca mergi pe GPL n-ai sa ai probleme.

Cutia de Dacie a rezistat si la 2000cmc 16V turbo. La un 1.6 de pe o Dacie papuc ce cara marfa imi permit sa spun cu siguranta ca n-ai sa ai probleme.

Carburatorul poate ramane cel de 1.4.

LE:
- setul il cumperi dupa ce desfaci motorul si vezi ce tip de etansare au camasile de pe blocul tau - cauciuc/cupru;
- garnitura de chiulasa va fi de 1.6 (diametru inele 78mm).
maulica
motorul e desfacut de cateva luni, blocul e curatat , alternator, electromotor reparate ,vopsite . Camasile sunt cu garnituri de cauciuc.
As vrea niste recomandari ptr. set si vibrochen


26 Feb 2009, 13:04:
vreau sa va spun ceva in legatura cu mecanicii lu peste
- masina am luat-o la 1 an de cand a fost fabricata si o cunosc de la primul km, ca am cumparat-o de la firma unde lucram si nu i s-a schimbat nimic inainte sa o iau
- cand i s-a facut motorul acum 1 an am dus arborele la rectificat personal si a fost facut la R1 , iar acum cand s-a stricat si am desfacut motorul era la R2 deci mecanicul lu peste mi-a pus unul de la el ca nu aveam timp sa stau cu el cand l-a asamblat si avand in vedere ca mai am un break si restul reparatiilor mi le-am facut singur nu vreau sa mai trec pe la mecanici ( chiar si SERVICE )
Muttley
Setul eu l-as lua Mahle.
Arborele l-as lua de la dezmembrari, apoi l-as rectifica la R1. Din magazin ia Prems. De uzina nu se mai gasesc.
Cuzinetii Kolbenschmidt sau "de uzina" (turcesti).
SGM.MYKE
Nici PREMS nu mai e in magazin. E Universal Service Brasov parca, si se zice ca ar fi cam aceeasi chestie cu PREMS dar nu pot sa fiu sigur. Cel mai sigur cu dezmembrarile la ST si rectificat la R1 (asa am facut si eu). Cuzineti Kolbenschmidt sau Kolbenschmidt (la mine rezista pana la 6400 RPM fara probleme). smile.gif
maulica
am vazut la dezmembrari motoare complete. Spuneti-mi si mie cum identific un motor de 1600 care sa aiba sigur camasile cu etansare pe cauciuc ca la 1400 sunt asa: - 102-14 - asta e motorul pe care-l fac si e pe cauciuc si 102-13 asta e motorul de la celalta masina (break) si care e pe cupru ( l-am reparat acum catva ani si stiu sigur)
SGM.MYKE
Nu ai cum fara sa il desfaci. Si al meu e 102-14 si e pe cupru.
Hexer
cat arbore de 1600...daca are cineva pm
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.