Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rezolvare timonerie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
burtik4u
dupa ce am mers timp de 1 an de zile cu greu, adica trageam cu ambele maini ca sa imi intre in marsarier, azi mi-a venit in minte sa vad ce e acolo.. dar mai intai am fost la un magazin si am cerut niste bucse pt timonerie la nova.. si mi-a dat doar doua chestii de plastic pe care am dat 1 leu pe bucata.. am urcat pe o rampa si am schimbat acele doua "chestii" de plastic si imi intra in viteze usor cu doua degete biggrin.gif fara sa fac nici un reglaj nimic.. deci nu e greu deloc pt cei care aveti problema cu timoneria biggrin.gif
B 31 BRE
aceeasi chestie am zis si eu ca fac,am fost la un magazin am luat acele bucse.si m-am dus la un prieten la Dacia sa le schimb,si surpriza nu erau bune,apoi mi-a zis baiatu ca sunt 2 tipuri,mai exact cele metalice zimtate,sunt unele cu surubul si bucsa aceea metalica sunt dintr-o bucata,iar celelalt tip sunt separate.si eu il am pe primul,doar ca nu il gasesc,si am cautat in tot targul Vitan wacko.gif
contabilosu
nu ne zici si noua ce sunt chestiile alea din plastic unde se monteaza si ce tre facut pentru schimbare ?
mihai0070
doua mici bucsi de plastic care se monteaza la imbinatre livier cutie de viteza si cutie o poate face ori ce amator.
burtik4u
contabilosu daca dai search cred ca sigur vei gasi si poze cu detalii tongue.gif eu am vrut doar sa zic ca merita facuta treaba asta, nu ia mult si nici nu sunt deloc scumpe piesele pentru o treaba asa importanta cum e schimbatul vitezelor smile.gif
G I M
Si eu le-am schimbat anul trecut , imi intra foarte usor in toate vitezele ...ce vreau sa spun este ca sunt foarte prost facute,nu stiu cat o sa tina ...Eu am avut masina in service pt schimbarea jugului si dupa ce am luat-o imi intra foarte greu in viteze,tr a 5 imi intra din 3-4 incercari,cand m-am uitat idiotii pusese in loc de acele bucse de plastic niste saibi mari de bronz si au strans cat au putut suruburile alea doh.gif
cristigalos
le-am schimbat si eu acuma o saptama,si vreau sa va spun k in loc de o bucsa era saiba si atat,iar la cea de-a 2 a aproape nimica,am pus bucsele si intra foarte rau in viteze iar in marsarier caraie.le-am scos si am pus saiba la loc.ce sa ii fac? k acuma am joc in maneta
G I M
cristigalos pui bucsile la loc ,strangi bine suruburile alea si apoi o reglezi din cele 2 suruburi care leaga maneta de bara de comanda. Atasez si o poza
burtik4u
cristigalos vezi ca daca iti caraie este posibil sa fie din cauza la ambreiaj.. poate trebuie sa apesi mai tare pe pedala.. sau sa mai dai drumu sau sa strangi mai tare.. nu stiu exact


Neagu Ionut cred ca ai gresit poza..
cristigalos
ionut ms de poza dar nu am inteles nimik din ea.
burtik4u am si stans am si destrans si degeaba.dupa cum spune-am am pus saiba aia la loc si merge bn doar k acuma din 3 nu pot sa ii dau 2 tre sa ma opresc de tot si sa incep 1-2-3....oare ce am dereglat eu pe akolo?
variable_dynamics
@cristigalos:
Reglarea timoneriei se face DUPA inlocuirea bucselor, in cazul in care, dupa schimbare, nu se mai reuseste cuplarea vitezelor(de obicei probleme la schimbarea din 2 in 3 si retrogradarea din 3 in 2 sau la intrarea in R sau 1)

Este nevoie de o lera(cala de grosime) de 1,5 mm(o construiesti din lera de 1 si din cea de 0,5 suprapuse)

- dupa schimbarea bucselor, se selecteaza viteza a-II-a;
- se desfac(se slabesc, de fapt) suruburile care preseaza clema aceea care prinde varful piesei de legatura de bara de comanda;
- cu piesa de legatura "libera"(sa se poata roti); se ridica burduful de cauciuc al levierului de comanda(schimbator) si se pune lera de 1,5 intre peretele opritor si garnitura bucsei opritoare(aia care in mod normal impiedica intrarea accidentala in marche arriere);
- cineva in masina preseaza levierul strangand lera de 1,5 intre peretele opritor si garnitura;
- cu levierul tamponat astfel, persoana de sub masina va STRANGE suruburile care strang clema de legatura intre bara de comanda si piesa de legatura cu axul de comanda a C.V.

In final, se incearca cuplarea vitezelor, si dupa caz, se reface reglajul.

Numai bine.
G I M
Imi cer mii de scuze,am pus alta poza din greseala. O atasez pe cea bun acum
cristigalos
am fost la un mecanit si o zis k de ce naiba le-am schimbat daca merge bn in viteze si i-am zis k aveam joc in maneta,recent am schimbat cablu de ambreiaj personal si nu l-am strans cat tre si o zis k din cauza aia nu imi intra bn in viteza,l-o strans si acuma merge ii ok dar prinde destul de sus.are ceva?
G I M
Nu are nimic,doar ca trebuie sa te obisnuiesti cu el. Initial si la mine tinea sus ,dar l-am reglat sa imi tina mai jos , mi se pare mai comod la plecarile din rampa , mersul in coloana....
cristigalos
intradevar ii mai comod daca tine un pic mai jos da mno daca numa asa ii place nu am ce sa fac.oricum ms de poza.poate in viitor o sa imi bag destele iara:D

si ink cv ca sa nu mai deschid alt topic si poate sti u ceva.in timp ce mergeam pe drum(a3a) se auzea un sgomot destul de tare din partea dreapta,am oprit m-am dat jos si am inceput sa misc de ce am apucat,m-am lasat de cateva ori pe capota in partea dreapta si iar s-0 auzit.pe undeva pe la arc,telescop ce s-o putut intamplat?mentionez k sgomotul ala era mai mult o bataie si o inceput sa se auda in timp ce treceam calea ferata si dupaia prin gropi,denivelari etc.
AlinutzaSadik
zgomotul e de la casete de directie bucsha din dreapte
am sieu bataie la ea
cristigalos
'alinutzasadik' o sa verif ce ai zis tu dar de ce nu tot timpul bate?
b 45 bwy
a aparut si la mine o problema cu timoneria ,adica vreau sa spun ca la plecarea de pe loc si in treapta a5 a trepideaza foarte rau.Oare o fi de la bucsele acelea 2 de plastic?
ORIJINAL21
ar putea fi de vina tamponul motor sau cel de cutie.

20 Feb 2011, 17:55:
nustiu daca ar mai putea provoca si altceva trepidatii la plecarea de pe loc...
chris.25iun
SALUT am si eu o problema cu schimbatorul de viteze si asta ca daca nu esti obisnuit cu ea nu innimeresti din prima vitezele spre exemplu 3 si 4 ... Sa fie tot asa din bucsi sau sa fie altceva. E nevoie de interventie in cutie sau se poate regla ... si cam cat de costisitoare ar fi aceasta chestie... ms astept sfaturi
b 45 bwy
MAI E SI PROBLEMA CA IMI CURGE ULEI DE LA SIMERINGUL DE PRIZA CRED.AM VAZUT CA E SI IN CUTIE,PROBABIL SI PE DISC.TAMPOANELE SUNT BUNE,STRANSE BINE.
ORIJINAL21
deasupra da...sunt stranse bine...
dar dedesupt,te-ai uitat???se invarte cumva cu totul??(eu am fost patit.)

20 Feb 2011, 19:57:
QUOTE(chris.25iun @ 20 Feb 2011, 19:24)
SALUT am si eu o problema cu schimbatorul de viteze si asta ca daca nu esti obisnuit cu ea nu innimeresti din prima vitezele spre exemplu 3 si 4 ... Sa fie tot asa din bucsi sau sa fie altceva. E nevoie de interventie in cutie sau se poate regla ... si cam cat de costisitoare ar fi aceasta chestie... ms astept sfaturi
*



ai 2 variante:
1.poate sa fie bucsele de la timonerie uzate.
2.poti avea furca din cutie uzata.
chris.25iun
cum imi dau seama daca bucsile sunt uzate atat timp cat eu nu am vazut niciodata asa ceva, si daca e furca oare cam cat ma ajunge pentru schimbarea ei...
ORIJINAL21
dac'ar fi furca...pune-ti intrebarea daca mai gasesti...
preturile sunt in functie de mecanici...

te bagi sub masina(o pui pe rampa/elevator)si verifici cursa schimbatorului...si vei vedea imbinarea unei bare/tije/schimbator cu, cutia de viteze prinse cu 2 suruburi.(inaintea suruburilor vei gasi acele bucse)
dar,daca vei citi mai sus iti explica clar.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.