Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CHIAR NU STIE NIMENI?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
gigica_19
salut. acum 4 luni am dat motorul jos ptr schimbat set.atunci am observat problema la cutie.pe axul care iese din cutie,chiar la iesire este o piesa din tabla? otel? nu stiu exact ce material,care la un capat cel dinspre cutie are un semering.aceasta piesa trece prin rulmentul de presiune????? de linga furca.piesa nu mai sta prinsa in cutie si se plimba pe ax si cu ambreiaju' calcat dar mai ales cand nu e calcat.face un zgomot de toata frumusetea,dar nu asta ar fi problema:problema ar fi ca dupa parerea mea de nepriceput o sa uzeze soarele pt ca loveste chiar in el,si in plus cred ca nu mai am ulei in cutie deloc.observ tot timpul scurgeri.stie cineva cum se numeste piesa aceea sau o alta rezolvare la problema ptr.ca cei de la magazinele de piese nu inteleg sad.gif wacko.gif
cer scuze pentru lungime dar e primul topic pe care-l scriu.
mihai0070
rulment de presiune


ce astepti ? sa iti puna cineva ulei in cutie ? desfa dopul si pune-o pana la nivel
gigica_19
mersi pentru ajutor mihai 0070,dar cred ca nu ai citit cu atentie:
eu vorbesc despre piesa care'' trece'' prin rulmentul de presiune.daca rezolv aceasta problema implicit se rezolva si cea cu uleiul din cutie.
26-Kbe
Acel ghidaj de care spui tu cred ca este bagat la cald sau prin presare in capacul cutiei, sincer nu stiu rezolvarea la problema ta decit schimband capacul
gigica_19
am gasit pe aici pe cineva care a avut aceiasi problema ,dar nu pot sa-i dau PM,pt ca sunt membru-ncepator.daca poate cineva sa ia legatura cu el ii multumesc.
Este vorba de gti98.
burtik4u
ii dau eu un pm smile.gif
gigica_19
mersi mult burtik4u cheers.gif
gti98
Am citit mesajul tau si eram gata sa-ti trimit mesaj cu punctul meu de vedere, dar scrsesem prea incalcit si nu am mai avut timp sa-l refac.
Pe scurt: eu am demontat toata cutia pentru a scoate si inlocui simeringul de pe axul prizei (tubul acela de tabla are o portiune mai larga la capatul opus ambreiajului, in care se afla simeringul).
De fapt, am aflat mai tarziu ca piesa (tubul) se poate extrage cu o scula destinata acestui scop, prin apucarea cu 2 gheare din 2 orificii destinate acestui scop (prin spatiul in care se afla ansamblul ambreiaj, care pleaca odata cu motorul, la demontarea acestuia)
Deci prima problema e demontarea si scoaterea motorului.(eu pot sa o fac singur, am la tara garaj cu canal in care mi-am construit si o "macara")(E posibil sa o faci in regie proprie, cu ajutorul a 1-2 persoane mai robuste care sa ridice motorul cu o prajina - demonteaza capota, sunt doar 4 suruburi) (am scris pe undeva un tutorial cu ce trebuie demontat pentru scos motorul; nu ma mai repet ca deja post-ul e enorm!!)
Urmeaza demontarea furcii de actionare si a rulmentului de presiune, deschizand accesul la piesa de interes; cum la tine e iesita, probabil nu mai ai nevoie de extractor. Eu am intalnit urmatoarea problema: la magazine am gasit in toate locurile un simering care se potriveste la diametrele interior (cota axului) si exterior (cota locasului) dar e mai gros (in sens axial); la montarea in pozitia "normala" (cu manseta spre interior) se distruge din cauza impingerii in rulmentul prizei (nu e loc pentru cei 3-4 mm in plus, la exterior) Eu am incercat sa-l pun si "invers" (cu manseta spre exterior), dar probabil ca axul nu are cota suficienta sau are rugozitatea prea mare, ca tot curge. Mai e posibil sa curga si intre tub si carterul cutiei, deoarece acesta e foarte slab (e din aluminiu) si mai exista si o componenta radiala de solicitare a tubului (datorita furcii de debreiere, al carei capat se deplaseaza pe un arc de cerc), si mi-a format joc in imbinarea lor.
Pentru remontare ar fi suficienta o bucata de teava cu care sa se bata (usor!) inapoi in locas(eu as evita sa bat, fie cu un ciocan de plastic, direct in buza tubului); atentie la sensul simeringului!
Cand se mai incalzeste, intentionez sa demontez "agregatu'" si sa mai incerc odata remedierea acestei probleme. La mine mai exista problema si din cauza tijei de comanda (bucsa tijei oarbe e uzata si trebuie sa o schimb, dar am si un atac de coroziune pe tija activa, si nu gasesc sa o schimb; daca e posibil voi incerca o remediere, dar ar trebui cromata si rectificata la 15 mm diametru; fara cromare, incercand cu un simering de 13, ar trebui sa inlocuiesc si bucsa cu ceva mai mic...
O alta solutie posibila ar fi sa o tai si sa sudez o portiune buna din alta tija, dar sudarea dreapta e o MARE problema...
Multumiri lui Burtik pentru deranj (am toata admiratia pentru el, e un daciot novist activ, care se lupta sa-si tina in functie Nova - oare putem "dezmierda" vehiculele noastre cu duiosul apelativ "cazan"?....)
Toate cele bune, si daca doresti amanunte, revino cu intrebari!
Spor!
gigica_19
I-ti multumesc mult pt. explicatie si promptitudine.Mai vreau sa te intreb , tu dupa ce ai pus tubul acela ti-a iesit din locasul de pe cutie?
Banuiesc ca el nu trebuie sa stea fixat doar de semering
Stiu ca ai scris ca o sa-l fixezi cu poxipol dar ma gandesc ca la acea miscare si ceva temperatura oarecum ridicata nu prea ar face fata acel adeziv.
Dar piesa ai incercat sa o cumperi cu totul sau nu ai gasit-o?
Pentru ca eu am cautat la mai multe magazine si nici macar nu stiau despre ce vorbesc.
Cred totusi ca s-a produs o uzura si in locasul unde se prinde piesa pe cutie,dar totodata si pe piesa unde se imbina in cutie.
MULTUMESC MULT INCA O DATA.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.