ionut_buzescu
5 Mar 2009, 11:23
La ITP mi s-a cerut schimbarea bieletelor de direcție și a capetelor de bară pentru că prezintă joc. M-ar interesa unde gasesc aceste piese la un raport calitate/pret bun.
Multumesc
gabylzr
5 Mar 2009, 13:58
La bursa probabil
sibystian
9 Mar 2009, 12:09
sunama 0723324292
p_alecs
11 Jun 2009, 21:39
Si mie mi s-a cerut acelasi lucru, dar acum 1 an, abia zilele astea o sa merg sa imi cumpar.
Am impresia ca s-au tocit cauciucurile de pe față pe margine..cred ca de la asta este
p_alecs
14 Jun 2009, 11:30
Am fost la un service Seat si mecanicul de acolo mi-a zis ca n-am jocuri , treb facut unghiul de fuga..se pare ca primul mecanic m-a mintit
Am doar 42000 km ma si miram sa treb sa schimb bielete +cap de bara..
EUGEN2008
22 Jun 2009, 09:21
VA RECOMAND ALEA DE ORIGINE ....DAI DE 3-4 ORI MAI MULT DAR TOT ATAT DE MULT TE TIN. ALTFEL GASESTI DE LA 50 DE LEI IN SUSU DE FEL SI FEL DE FURNIZORI DA LE SCHIMBI LA 5000 KM , IAR PLATESTI STAND DIRECTIE...ETC
CONDARU321
8 Jul 2009, 10:14
A cumparat cineva piese noi de la bursa de pe site?
voinicel
10 Jul 2009, 14:49
QUOTE(p_alecs @ 14 Jun 2009, 12:30)
Am fost la un service Seat si mecanicul de acolo mi-a zis ca n-am jocuri , treb facut unghiul de fuga..se pare ca primul mecanic m-a mintit
Am doar 42000 km ma si miram sa treb sa schimb bielete +cap de bara..
Si mie la fel mi-a zis dar mai intai m-a intrebat cati Km are masina. Cred ca astepta ceva ca imediat cum l-am intrebat daca putem aranja cumva, mi-a dat ITP-ul. Iar eu i-am dat teapa. Bine inteles ca am verificat masina dupa aia iar jocul aproape ca nu exista.
Pentru achizitia de capete de bara am inteles ca ar fi 2 tipuri de origine unele turcesti fara locas de inbus si alea care sunt montate din fabrica pe masina cu locas de inbus. De asemenea difera si adancimea la infiletare pe bieleta, la alea turcesti e mai mica, celelate potrivindu-se perfect pe reglajul din fabrica.
Cumparate de pe bursa bielete+capuri 200 ron, cred ca erau originale pt. ca erau sigilate cu sigla Dacia in holograma,semanau cu cele date jos.Bieleta pe stanga a mai fost odata schimbata , pe garantie la 45000.Si nu va mai mirati, la gropile din Romania inevitabil iei una mai din plin si incep sa cedeze articulatiile.Odata cu schimbarea cauciucurilor si a bieletelor+capete de bara iar am inceput sa aud doar motorul.
tribunul
15 Apr 2011, 19:18
Am schimbat si eu capetele de bara si bieletele de directie.
Pe dreapta jocul in capul de bara se simtea la mana, era dus. Pe stanga mai mergea.
Tot trebuie sa fac geometria, am zis sa le schimb pe ambele parti.
Am pus Lemforder, capetele made in turcia, bieletele made in italia.
Piesele au costat 300 lei cu factura si garantie.
sobolan
15 Apr 2011, 21:11
eu am luat bieleta+cap bara de la eugen2008...sh dar F.BUNE !
tribunul
16 Apr 2011, 06:34
Eu nu pun sh la directie.
Daca vrei iti dau gratis bieleta si capul de bara de pe stanga, sunt F. BUNE, sunt de origine, ca doar au fost puse in fabrica.
Am mers numai pe drumuri asfaltate, nu am dat in nicio groapa, nu am trecut peste nicio sina de tramvai sau de tren.
Bujor Stefan
16 Apr 2011, 14:47
tribunul, la cati km ai facut schimbarea?
tribunul
16 Apr 2011, 14:53
~60K km, 5 ani.
Ma repet, doar pe dreapta aveam probleme cu capul de bara.
bogdan_90
16 Apr 2011, 15:30
Depinde cum si pe unde se circula cu masina. Cunosc logan care are 100.000 km si nu a avut nimic schimbat la articulatii.
tribunul
16 Apr 2011, 17:11
Asa si ....
bogdan_90
8 Jun 2011, 18:34
Destul de rezistenta ,sa mergi 100.000 km in Romania si sa nu schimbi decat consumabile...
panter1
19 Jun 2011, 14:00
a mea e berlina din 2002 si are 115.000.km si abia anul asta schimb un capat de bara(bileletele le voi unge cu vazelina sa nu rugineasca si voi mai merge mult si bine) iar anul trecut am schimbat pivotii.. mai depinde si cum nimeresti masina.. Iar la gropi.. stie toate liniile de tranvai, hartoape de pe drumuri de tara, piatra cubica etc.. deci nu va mirati caci se poate si la o masina mai ieftina asta dapai la logan...
Capetele de bara sunt prinse de portfuzete.. daca cobori la munte doar pe frana de picior si nu pe frana de motor cu a 3-a.. rotile se vor supraincalzi de la frane.. caldura se transmite mai departe la pivoti si capete debara.. vaselina care este acolo se va topi si isi va face loc pe langa mansonul acela de cauciuc si se va scurge.. iar apoi ramanand fara vaselina nu va mai dura prea mult pana vor prinde joc.. Conteaza foarte mult si modul de exploatare al masinii(deci soferul).. nu numai masina
Si eu care credeam ca se strica de la gropi...
EUGEN2008
22 Jun 2011, 23:09
si cu mine: 2! Inca n-am vazut capete de bara cu joc si scaldate in vaselina proprie , vezi sa nu fi aruncat de la burduful de planetara spart si de acolo confuzia!
sobolan
22 Jun 2011, 23:31
vara la calduri mari,mers mult tare prin oras se incing portfuzetele de le ia naiba...asta inseamna schimb de capete de bara periodic?
....
Am gasit pe un site mai multi producatori de capete de bara.
Ce model recomandati ?
http://www.autokarma.ro/Produse.aspx?Tipau...ume=Cap+de+bara
Iti recomand si eu tot Lemforder si mai nou acum Dacia lucreaza tot cu Lemforder .
Fyrestarter
16 Jul 2011, 19:46
Cum se manifestă (aude) un capăt de bară, un pivot sau o bieletă cu probleme? Scuze dacă s-a mai întrebat...
Incepe sa bata sa troncane .
La mine s-a manifestat printr-un sfat al mecanicului...
Avand in vedere ca ultima data in service autorizat am dat pe un cap de bara 250 de ron, si nu avea macar piulita aia cu autofranare, mecanicul folosind piulita veche, de data asta i-am spus ca revin eu sa o schimb.
Si am de gand sa revin cu piesa mea.
Va multumesc pentru sfaturi.
Fyrestarter
17 Jul 2011, 11:45
Cum pot vedea care piesă e defectă, măcar să am habar și să nu mă poată minți orice mecanic de cartier? Trebuie ridicată pe cric și se verifică jocurile, dar cum? Că după troncănit nu pot să-mi dau seama. Mersi...
tribunul
17 Jul 2011, 17:33
Dupa ce ridici masina e suficient sa tii piesa (capul de bara) cu 2 degete si sa incerci s-o misti, nu trebuie sa aibe joc, nici un mm. Nu-ti trebuie ranga sau cine stie ce muschi.
Fyrestarter
18 Jul 2011, 05:56
Mersi. Și pivotul?
EUGEN2008
18 Jul 2011, 09:48
tot pe cric , roata data jos, si cu un levier intre brat si fuzeta ....dar grija mare la burduful planetarei sau al pivotului sa nu-l ciupesti. Sau mai bine cauti un service si iti face o diagnosticare completa, nu poate costa mai mult de un 50 de lei sa zicem
Fyrestarter
19 Jul 2011, 14:56
La service nu tot cu ranga verifică pivotul? Mai bine văd eu care piesă e problema și pe urmă merg la service, nu? Și nu mai dau bani la consatare. Și pivotul dacă îl verific așa cum ai spus, trebuie să aibe joc sau deloc? Mersi
EUGEN2008
19 Jul 2011, 15:36
la service e mai simplu ca urci masina pe elevator (suspendata pe praguri) si tragi liber de brat din zona pivotului cu ambele maini , scurt si energic . E mai simplu asa dar nu e imosibil nici pe cric cu levierul . Jocul trebuie sa fie zero , axul pivotului e perfect fixat in fuzeta deci nu misca nimic liber pe acolo decat daca sunt jocuri
Fyrestarter
20 Jul 2011, 06:27
Mersi mult de lămuriri... Mulți km fără troncăneli. Și la mulți ani tuturor celor cu nume de Ilie.
Dupa aproape 7 ani de viata ai masinii si conditii de rulare dintre cele mai extreme (suspensie super rigida, roti mari, late, drumuri nasoale, Babarunca cu pedala la podea, etc) am tot avut de lucru pe la capete de bara, bielete si pivoti.
Un pivot a cedat la 100 000 km, jocul se simtea dupa ce ridicam masina pe cric, puneam mainile pe roata in dreptul orelor 12 si 6 si zgaltaiam tare. Nu trebuie sa aibe joc, la mine avea destul. Atunci am schimbat ambele brate (bascule) cu totul.
La articulatiile directiei am avut ceva ghinion, am cumparat de origine toate 4 piesele, din magazinul unui concesionar. S-au dovedit a fi facaturi, pentru ca au tinut abia 3 luni. Apoi am luat Lemforder, toate 4 piesele, dintre care capetele facute in Turcia. Am ajuns la service si era sa lesin cand mecanicul "atotstiutor" mi-a "promis" ca-mi face un bine si imi schimba prostiile alea turcesti cu unele "originale". Pana la urma mi le-am schimbat singur si am mers apoi la reglat geometria.
Asadar, dupa mai multe teste cu diverse componente, cele mai bune sunt piesele de origine (cine are noroc sa gaseasca de origina, pt ca exista facaturi foarte bine ambalate) sau Lemforder si TRW
23 Jul 2011, 11:10:
Dupa aproape 7 ani de viata ai masinii si conditii de rulare dintre cele mai extreme (suspensie super rigida, roti mari, late, drumuri nasoale, Babarunca cu pedala la podea, etc) am tot avut de lucru pe la capete de bara, bielete si pivoti.
Un pivot a cedat la 100 000 km, jocul se simtea dupa ce ridicam masina pe cric, puneam mainile pe roata in dreptul orelor 12 si 6 si zgaltaiam tare. Nu trebuie sa aibe joc, la mine avea destul. Atunci am schimbat ambele brate (bascule) cu totul.
La articulatiile directiei am avut ceva ghinion, am cumparat de origine toate 4 piesele, din magazinul unui concesionar. S-au dovedit a fi facaturi, pentru ca au tinut abia 3 luni. Apoi am luat Lemforder, toate 4 piesele, dintre care capetele facute in Turcia. Am ajuns la service si era sa lesin cand mecanicul "atotstiutor" mi-a "promis" ca-mi face un bine si imi schimba prostiile alea turcesti cu unele "originale". Pana la urma mi le-am schimbat singur si am mers apoi la reglat geometria.
Asadar, dupa mai multe teste cu diverse componente, cele mai bune sunt piesele de origine (cine are noroc sa gaseasca de origina, pt ca exista facaturi foarte bine ambalate) sau Lemforder si TRW
Pe mine m-a tinut un cap de bara TRW 25k km...
Am trecut la Lemforder.
zanzie
26 Jul 2011, 18:43
Daca dai in toate gropile...
kodiak22
26 Jul 2011, 20:01
salut,
stie cineva cum se schimba caseta de directie la logan 1,5 DCI 2006, masina este fara servo
Se scoate aia veche si se pune aia noua... Cam ce vrei sa facem, sa-ti tinem pe forum un curs de mecanica auto?
In general, asa se schimba la toate masinile : se demonteaza aia veche din suruburi si articulatii si se pune cea noua, se verifica geometria rotilor si aia e...
Posibil sa fie nevoie sa slabesti cadrul motor ca sa o poti scoate de acolo...
Mita Becherescu
28 Jul 2011, 19:52
Si la cea cu servo la fel...
Gresit, la cea cu servo mai ai niste conducte, dar nimic de speriat
Mita Becherescu
31 Jul 2011, 18:49
Scuze, asa este si daca are servo trebuie si ulei ca tot se umbla acolo,minime cunostinte de mecanica si chiei potrivite...
QUOTE(Mita Becherescu @ 31 Jul 2011, 19:49)
... si chei potrivite ...
Ca bine zici
chiticco
11 Aug 2011, 08:24
Cat dureaza sa schimbi 2 capete de bara + geometria masinii? 1h e suficient?
aliuta2000
11 Aug 2011, 09:33
30 min maxim
cu tot cu geometria rotilor
Fyrestarter
17 Aug 2011, 18:24
Mi-am schimbat singur capetele de bară (cel din dreapta avea joc mare) și brațul de pe partea șoferului (avea și ăsta joc). M-am muncit puțin și a durat vreo 4 ore așa ca de prima dată. Capete TRW (originale?) iar brațul fără bieletă marca ETS. Bieleta a trebuit s-o schimb. Nu am reușit să o dau jos. Când am montat capetele am numărat gangurile la filete dar nu a ieșit. Geometria m-a costat 50 de lei. După intervenție, s-a lăsat liniștea în sfârșit. Mulțumesc pentru îndrumări.
tribunul
17 Aug 2011, 18:51
Dupa ce ti-ai facut geometria iti sta volanul drept? iti trage masina intr-o parte?
Sunt multe centre care-ti fac geometria dar au echipamentele decalibrate.
Fyrestarter
17 Aug 2011, 20:46
Nu am băgat de seamă cum stă volanul sau dacă trage întro parte. Aici în Sibiu avem un atelier pe Paris care aproape numai cu asta se ocupă și cred că am prea multă încredere în ei de nu am catadixit să verific. La gama Dacia au și reducere.
misumisul
7 Sep 2011, 14:58
Puteti recomanda pe cineva de pe Bursa care vinde capete+bielete originale?
florinvfd
14 Sep 2011, 09:41
QUOTE(EUGEN2008 @ 22 Jun 2009, 09:21)
VA RECOMAND ALEA DE ORIGINE ....DAI DE 3-4 ORI MAI MULT DAR TOT ATAT DE MULT TE TIN. ALTFEL GASESTI DE LA 50 DE LEI IN SUSU DE FEL SI FEL DE FURNIZORI DA LE SCHIMBI LA 5000 KM , IAR PLATESTI STAND DIRECTIE...ETC
mare dreptate ai! am patit-o pe pielea mea, capete de bara..ieftine...au tinut cat au costat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.