Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Bataie si zgomote Solenza fata
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sir Andrew
Detin o Solenza 1,4MPi din 2004. Recent i-am facut revizia avand aprox 82000 km. Am schimbat destule la ea, de la baterie, bucsa, arcuri pe spate. Mi-a mai ramas de montat bieleta. Nu ma pricep foarte bine dar stiu ca este la directia masinii. Cei de la service mi-au spus ca nu se mai fabrica si se face doar la comanda si mai dureaza. Am zis ok cand vine o montam.
Astazi am plecat din localitate cca 100 km. Pe la jumatatea drumului am auzit o bataie fata in momentul cand tineam volanul stanga. Indiferent de viteza cand tineam stanga acea bataie se auzea, ca si cum ai pocni doua bucati de metal intre maini rapid. Cand am ajuns la destinatie acea bataie se auzea si cand mergem pe liber fara sa fie bagata in viteza.
Eu cred ca este de la bieleta si sper sa fie asa. Cei care cunosc mai bine aceste simptome rog sa imi dea un raspuns.
Multumesc.
Solenzul
Eu am avut o bataie similara cu a ta atunci cand am avut probleme cu pivotul. Pana nu l-am dat jos sa vad in ce stare se afla nu mi-am dat seama. Numai bine.
augustin87r
Cred ca te referi la bieleta rasucita sau antirasturnare. Mie imi pocnea cand plecam de pe loc si cand o lasam in frana de motor. Am schimbat-o si nu mai pacane nimic....
ostilu84
Eu cred ca e planetara . Astazi am pus masina pe o rampa si am vazut ca la planetara dreapta , paetea dinspre cutie am burduful spart , ca e numai vaselina aruncata , Cred ca toata . Partea rea ? E asa de un an , ca pe atunci nu citeam forumul , imi aduc aminte ca era pe elevator in dacia service si mecanicul s-a uitat si a zis ca nu are nimic. Si i-am mai dat si bacsis . . . .
augustin87r
mai , nu imi vine sa cred. Cum naiba sa spuna un mecanic ca nu are nimic daca e burduful de la planetara spart? Fantastic asa ceva....Inseamna ca ti s-a stricat planetara...a tinut mult, un an fara vaselina. Sigur ai numai nisip acolo...E terminata.....
ostilu84
Ideea e ca se aude o bataie infundata in linie dreapta , in rest , la viraje stranse nu caraie si nu stiu daca sa o schimb cu totul sau daca numai burduful + vaselina . Planetara se schimba toata , sau este din doua bucati ?

7 Mar 2009, 10:00:
A , de fapt a mers doar juma de an , ca jumate a stat pe tusa , lovita sad.gif
razvancaine
Planetara dreapta este din 3 bucati dar se schimba toata.Daca nu are joc foarte mare poti schimba doar burduful(30 ron cu tot cu vaselina)si o mai poti folosi cateva mii de km pana se agraveaza bataia.
Sir Andrew
Nu este planetara. Le-am zis sa se uite la burduf si mi-au zis ca este in regula. Am mai schimbat planetara pe 60k cand mi s-a spart burduful cand am mers odata la padure. Nu cred sa se fi stricat asa repede.
Tind sa cred ca este de la bieleta care urmeaza sa mi-o schimbe cand le soseste.
alex_DNK
si mie imi bate groaznic in gropi..am schimbat bucsile de la bara de torsiune si degeaba..oare de la ce sa fie?
stie careva daca bucsile (de la bara de torsiune ) de la clio si nu numai, merg si la solenza? multumesc
26-Kbe
Salut,
@alex_DNK bataia pe fata poti sa o ai si din pivoti, capete de bara, bucsi bascula, amortizoare duse ...referitor la bucsile de clio nu stiu daca merg .....
psychoo
am patit si eu la fel. am avut zgomote la denivelari si stiam procedura: bucsile trebuie schimbate.
no problem. merg, le cumpar, le inlocuiesc si constat ca zgomotul s`a mai diminuat dar tot exista. ma bag din nou sub masina si vad ca desi bucsile sunt noi, bara de torsiune pe care se baga s`a uzat in zona de contact cu bucsa si era putin mai mica in diametru decat in zona unde nu a fost bucsa.
rezolvare: am avut ceva cauciuc cu grosime 3mm si am decupat 2 fasii care le`am pus peste bucsile de capat peste care a venit colierul metalic. dupa operatiune zgomotul a disparut complet (bine...acum dupa 10.000 km iarasi troncane dar cum se mai incalzeste putin ma bag iarasi sub ea).
bafta!
basalic77
fasiile de cauciuc le-ai decupat mai late decat colierul?A m facut si eu operatiunea ieri si nu se mai aude nimic. Eu le-am decupat cat colierul si ma gandesc ca miscanduse bara sa nu iasa prin parti.
psychoo
eu le`am facut mai late decat colierul. oricum la urmatorul schimb de bucsi ma gandesc sa pun direct pe bara ceva. nu stiu inca ce...ma gandeam sa pun banda de teflon sa`i maresc diametrul dar inca ma mai gandesc la solutie.
alinbum
salut. Cam cat tin bucsile de la bara de torsiune pentru ca am facut vreo 7000km de cand le-am schimbat si parca a inceput sa bata la denivelari si la gropi. sa fie duse bucsile de la bara de torsiune sau sa fie altceva.
cristy2008
eu le-am schimbat la 8000.
alinbum
si erau gata bucsile la 8000?????
romanvs
Mai mult de 10000 km nu duc.Sunt proaste rau(la pretul pe care il au nu e de mirare).
rratzoiusexos
si mai scrie pe ele ca sunt garantate 20000km
cristy2008
erau sparte
alinbum
cat costa bucsile + manopera pentru schimbare
26-Kbe
Salut,
@alinbum bucsile costa 12 ron toate 4 bucati si 30 de minute de munca daca le schimbi tu smile.gif
bolek_bolek
...dacai ai groapa sa te bagi dedesubt, nu pe elevator.
Cosmin/CT
Aceleasi zgomote/troncanituri fata la trecerea peste gropi sau denivelari le am si eu. Am fost la service: bucsele sunt bune, am schimbat pivotul. Tot imi troncane.
Din ce am citit aici raman doua ipoteze:
1. sa bag si eu fasii de plastic pe la bara de torsiune;
2. sa fie de vina telecoapele.
Eu tind sa cred ca ar fi telescoapele. Cum pot afla sigur daca sunt telescoapele? Mentionez ca m-am lasat pe masina, am facut balans de multe ori dar nu am auzit nici un troncanit.
Daca ar fi telescoapele cum se procedeaza: se repara, se inlocuiesc? si cam cat m-ar costa?

Am de aproape un an bataia asta si nu reusesc sa scap de ea!
HELP!
alinbum
salut. vrea sa stiu daca se schimba greu bucsile la bara stabilizatoare si daca pot face aceasta schimbare in fata blocului sau numai pe saht?
CIPTUNING
Bucsile din parti sunt cele care se strica mai repede decat cele de la jumatate. Tot ele sunt vinovate de zgomot- batai. Eu le schimb pe cele de mijloc la doua sau trei perechi de exterioare schimbate.
Exterioarele se schimba relativ usor, eventual o ridici putin pe cric sau bordura, dar nu rau ca se tensioneaza bara stabilizatoare.
Durerea vine la jumatate. Eu le-am schimbat acasa dar am ridicat masina pe capre pt a intra dedesubt. Problema vine in momentul in care incerci sa prinzi piulitele de surub, pt ca trebuie invinsa forta pe care o opun noile bucsi asupra bridelor(colierelor). Suruburile fiind relativ scurte in aceasta etapa, trebuie impins tare si doar in colturi gasesti loc de sprijin, pentru ca in mijloc iese surubul si ai piulita de infiletat.
Poate am gresit eu sau stiu cei din service vreun secret, dar partea asta m-a chinuit rau. Dar am inlocuit suruburile cu unele mai lungi si acum este foarte usor.
Concluzie: doar cele laterale sunt de schimbat acasa. Daca pui suruburi mai lungi la cele din mijloc, le poti inlocui si pe acestea, dar trebuie masina ridicata sa poti incapea dedesubt cu totul. Din pacate nu stiu ce lungime au noile suruburi...daca sunt prea lungi nu vei putea sa le bagi "prin spate", deoarece locul acela este putin ciudat.
Este ca si cum ai baga cu mana un surub intr-o cana si ai vrea sa-i scoti capatul printr-o gaura din perete.
Va atases un desen.
Reckno
asta iarna in decembrie am schimbat si eu ambii pivoti bieleta stanga si ambele capetele de bara (stanga +dreapta) la vreo saptamana au inceput sa se auda zdranganeli acolo, ca si cand as fi avut un surub intr-o cutie de metal. Se aude de la gropite cu margini ascutite.

zgomotul a fost usor la inceput si cu timpul s-a marit in intensitate, acum la orice gropita, chiar si dupa ce am trecut de groapa zgomotul persista putin. Se aude mai mult pe partea stanga si putin pe dreapta.

intrebarea este de la ce poate fi? mecanica (pivoti, bucsi, bara, bascule, etc...e la fel ca la solenta)

tin sa cred ca poate fi de la pivoti? e posibil? pivotii i-am luat de import, nu sunt de origine, ma scoate din minti, dau muzica tare si zdruncinatura aia acopera fundalul muzicii...cand am fost in service la constatare mi s-a precizat ca mecanica e tun....

am schimbat acum vreo 2 sapt si rulmentii axiali de la arcuri, curatat flansele si gresat tot sistemul arc, amotizor....crezand ca e de la asta dar nu are nici o legatura...deci se exclud arcuri+amortizoare si ansamblul lor.

va rog mult ajutor!!
bnedea
Am schimbat si eu pivotii de curand deoarece auzeam mereu trosnete prin fatza.... la mine trosnea cateodata destul de rau si metalic la denivelari, la viraje si uneori cand luam piciorul de pe frana. Ambii pivoti aveau joc destul de mare iar dupa ce i-am schimbat, (spre fericirea mea a scapat.gif ) s-a facut liniste.
Sniper 29
Salutare, sunt nou pe aici si am o rugaminte. Cum fac sa pot purta si eu cate o discutie cu voi legat de SLZ.
costel_slz
Salutare,la mine cand pornesc motorul se aude o bataie sub masina,de la ce sa fie oare? dry.gif
benkenobi
QUOTE(costel_slz @ 18 May 2009, 14:25)
Salutare,la mine cand pornesc motorul se aude  o bataie sub masina,de la ce sa fie oare? dry.gif
*


tampon motor . sau bieleta antirasturnare.
costel_slz
QUOTE(benkenobi @ 20 May 2009, 20:52)
tampon motor . sau bieleta antirasturnare.
*


Multumesc,am sa verific sa vad ce este.

raul78
am o solenza iam tot schimbat bucsele de la bara stabilizatoare si tot le pierdeam unele la gropi sareau brida sau colierul cu ce sunt prinse alea din spre roti pina am fost la un mecanic batrin care mia facut din ceva platbanda bridele de prindere de atunci nu mai le pierd nici nu se mai uzeaza asa repede.acum am alta problema cind frinez in partea dreapta la roata se simt trepidatii nu stiu de la ce provin de la planetara nu cred de la directie nu cred ca numai ce am facuto uni zic ca ar fi placutele de frina sau disc de frina ovalizat are cineva habar de treaba asta?



Cosmin/CT
Am dus-o si eu la un mecanic mai vechi sa vad daca ma scapa de troncaniturile de la denivelari. Urcata pe rampa, a tras de volan si a descoperit o bataie in caseta de directie. Mi-a dat apoi verdictul: baiaie in caseta, trebuie schimbata. Trist!
Mi-a mentionat ca nu bate nici o bucsa, "daca era bucsa, batea in alta parte".
Oare asa sa fie?
canea_dragos
In primul rand va salut pe toti.am o mare problema la solenza mea:la fiecare denivelare mi se aude un troncanit/zdranganit infundat pe fata care mi se transmite si in volan,in pedalier si de asemenea si la picioarele pasagerului din dreapta.am schimbat amortizoarele(acum 10 luni pe ulei),flansele+rulmentii de sarcina,bucsi bara stabilizatoare(toate 4),bucsi bascule(toate 4),pivoti.planetarele(care sunt din fabrica),(la cea din stanga am schimbat burdufurile ca mi s-au spart) si capetele de bara(care sunt din fabrica) mi s-a spus de la service ca nu au nimica.banuiesc ca ar fi caseta de directie,avand in vedere ca am jenti noi si cauciucuri de asemenea noi,asta in cazul in care pot exista probleme si de la ele.masina nu are servo,iar cand fac repede stanga dreapta pe loc cu motorul oprit se aude un tacanit si se simte in volan.poate sa fie doar vestita bucsa de la axul volan?...sau e din caseta?...stiu ca s-a mai discutat asa ceva si in alte topicuri dar poate aveti careva o idee ce ar putea fi ca nu as vrea sa schimb caseta de directie ca nu am cascaval momentan...

tampoanele motor au fost schimbate si alea, de asemenea si tamponul de la cutia de viteze alaturi de distributie,scutul nu atinge de motor este verificata tb,suruburile par a fi stranse bine la el,referitor la evacuare si la catalizator nu stiu ce sa zic...unde sunt acele tampoane elastice...am fost o data la un service ca imi zornaia ceva la toba si mi-au reparat motivul fiind cica atingea o clema pe sasiu sau ceva de genu de la toba...cert e ca nu mi-au zis ceva concret...jentile sunt KM pe 14 cu cauciuc pe 185(sper sa nu ma opreasca nea' militianu:D)... mi-au zis cei de la service ca jentile au garnitura nu stiu care din interior prea mica si ca practic ele stau in prezoane...dar oare asta sa fie motivul?...roata nu are nici un joc....bieleta antirasturnare ce leaga?...cumva roata de caseta sau ala e capatul de bara?...unde se afla ea?...scuze ca intreb atat..vb aia "vorba lunga saracia omului" dar nu ma pricep...dar intreb ca nu vreau sa mai mi se aude nimica in masina...ca la cati bani am bagat in ea...de asemenea am 45 mii km in bord...multumesc anticipat:D..va rog ajutati-ma ca nimeni nu-i da de cap:((
Cosmin/CT
canea_dragos, daca simti si in volan este exact ca la mine: bataie in caseta de directie. Ca sa faci o verificare, trage de volan stanga-dreapta cu motorul oprit...daca bataia e inspre dreapta insemana ca e bucsa, daca e inspre stanga, e clar caseta, care se pare va trebui inlocuita!
buge
Vad ca-s o gramada de piese care pot provoca batai si zgomot pe fata.Totusi ma incumet sa pun si eu o intrebare , inainte de a o baga in service.Am vazut ca e bine la service sa-i spui mecanicului cam pe unde sa umble.

Am o bataie metalica in fata in momentele in care plec de pe loc si iau volan maxim. (de obicei cand intru cu fata sau spatele in parcare) .Din cand in cand mai bate si cand pornesc motorul dimineata (cand masina e rece si porneste mai greu). In trafic chiar si in viraje nu face probleme.

Am verificat si nu loveste motorul in scutul care s-ar fi putu deforma de la lovituri. Am schimbat bucsile de la bara stabilizatoare (cele 4). Am tras de bara stabilizatoare si de cele 2 triunghiuri peste care trece bara stabilizatoare si par sa fie OK.(nu bate nimic, doar se aude un scartait)

Va rog daca puteti sa-mi dati niste sfaturi unde as mai putea cauta sau cauza bataii.


ms
velceani
Buge,

Aceeasi problema am si eu in fata, la rece si cred ca e caseta de directie.
Am avut probleme cu caseta si i-mi pierdea lichid pe la semeringul ala timpit... mad.gif . Si la virere stanga sau dreapta se auzea ceva de genul la un scartait metalic....

pana mi-am dat eu seama cred k am distrus caseta pentru ca nu mai avea lichid servo deloc si am fortat-o... Deci daca ai servo verifica lichidul si caseta daca pierde lichid....

E doar o sugestie ...
Sper sa te ajute wink.gif

buge
nu am servo si din fericire nu am probleme cu caseta de directie
am rezolvat problema schimband 4 bucsi brat si 4 bucsi bara antiruliu
ms de ajutor
velceani
N-ai de ce,

Vad ca esti din AG, poti sa-mi spui cat te-a costat si unde le-ai facut?
Acelasi lucru trebuie sa-l fac si eu.

respekt.gif
buge
QUOTE(velceani @ 14 Jul 2009, 09:36)

Vad ca esti din AG, poti sa-mi spui cat te-a costat si unde le-ai facut?
Acelasi lucru trebuie sa-l fac si eu.

respekt.gif
*



- de obicei merg la service Amat (spre Bascov) , B-dul Nicolae Balcescu, Nr.204

Piese : 77,84 RON

SURUB EMB M 8 - L100
SAIBA PLATA FI 8
PIULITA M8
CUZINET ELASTIC 12 x
SET BUCSA DE REAZEM
SET TAMPON FIXARE PE

Manopera : 136,25RON
Nr ore facutrate: 2,50ore
Total = 254 RON cu TVA


mi-au mai gasit si amortizorul stanga fata curs, dar e inidicata schimbarea ambelor si costa aproximativ 500RON cu totul asa ca a ramas pe alta data
dan82
troncanitul mai poate sa apara si de la bucsile de la bascula daca aceasta a fost stransa in suruburi cu masina pe elevator? stiam ca bascula se strange in suruburi cu masina lasata pe sol...
e posibil sa se duca bucsile in 4000 km daca au fost montate in acest fel?
initial mi se misca roata de pe stanga fata si mi-au schimbat bucsile de la bascula, a disparut si zgomotul specific care aparea la fiecare denivelare, groapa. dupa o perioada, o luna, doua, zgomotul reapare iar acum s-a accentuat.
incercati sa evitati Dacoserv Militari pe cat posibil. sunt monumental de incompetenti.
garlic_dog
Dăci: troncănit egal casetă (dă direcție).

La mine e mai grav. Aveam un țăcănit atunci si numai când roata (stânga față) cădea într-o groapă. Și nu numai. Schimb bielete direcție, capete bieletă ( alea cu pivoți), reglaj direcție ( my ass) acum volanul stă "pe dreapta" și tot țăcăne.


Deci cine a mai întâlnit astfel de țac, recte pac, să-mi dea și mie ceva din experiența proprie.
smeshca
salut. cand iau curbe cu viteza mica sa aude un zgomot ciudat, la volan cred. nu-mi dau seama daca e de la directie sau de la roti tongue.gif
nedelcuadrian
ce trebuie sa ii schimb la masina pe fata sa nu mai aud troncanit.am auzit ca ar fi de la bucse dar mai exact ce bucse si cat m-ar costa totul?va rog frumos sa ma ajutati si pe mine.sal
Marian23
QUOTE(ostilu84 @ 7 Mar 2009, 09:57)
Ideea e ca se aude o bataie infundata in linie dreapta , in rest , la viraje stranse nu caraie si nu stiu daca sa o schimb cu totul sau daca numai burduful + vaselina . Planetara se schimba toata , sau este din doua bucati ?

<span class='edit'>7 Mar 2009, 10:00:</span>
A , de fapt a mers doar juma de an , ca jumate a stat pe tusa , lovita  sad.gif
*



Nu stiu daca problema ta e planetara sau nu... Eu am avut o problema asemanatoare. Auzeam un uruit continuu, in linie dreapta la viteze mai mari de 70 km/h. Am crezut initial ca poate e nevoie sa fac geometria rotilor dar de fapt am avut planetara dreapta defecta. E doar o idee, tu mai bine mergi la mecanic!~
Cosmin/CT
Salut! Stie cineva unde pot gasi o caseta de directie pentru Solenza fara servo. Am auzit ca de cateva luni nu se mai fabrica! In Constanta nu am gasit la nici un magazin, nici la comanda macar.
sky79ct
Am vrut sa demontez consola centrala ca se aude un zdranganit de sub bord si cred ca tre sa strang ceva pe acolo..( aude un sunet metalica ca o tablita slabita care zdrangane la zdruncinaturi..
Am vazut in are 2 suruburi si 2 clisuri...
Clipsurile la demontare se rup...
A mai gasit cineva clipsuri de cumparat ca si alea de usa se gasesc ff greu..
Aveti vreo idee ce ar putea sa zdrangane in acea zona?
norii
detin o Solentza din 2004, in ultimul timp, cand se incalzeste, deci merg 20-30 km in afara Bucurestiului cu 90-100 km la ora, apare un zgomot foarte deranjant, destul de puternic (ca un harait) in momentul in care nu mai accelerez continuu...acelasi zgomot apare si cand schimb vitezele. Am aproape 60 000 km,. In momentul in care tin apasata acceleratia zgomotul dispare complet.
psychoo
QUOTE(sky79ct @ 9 Sep 2009, 12:21)
Am vrut sa demontez consola centrala ca se aude un zdranganit de sub bord si cred ca tre sa strang ceva pe acolo..( aude un sunet metalica ca o tablita slabita care zdrangane la zdruncinaturi..
Am vazut in are 2 suruburi si 2 clisuri...
Clipsurile la demontare se rup...
A mai gasit cineva clipsuri de cumparat ca si alea de usa se gasesc ff greu..
Aveti vreo idee ce ar putea sa zdrangane in acea zona?
*



am trecut prin asta si nu mi`a venit sa cred care a fost problema: papucii electrici de la soclul brichetei. joaca plasticul pe lamela metalica si face exact zgomotul acela. eu am bagat silicon in partea din spate a papucului ca sa lipeasca tabla si sarma de acoperitoarea de plastic. altii au dat peste papuc cu banda izolatoare.
bafta!

rratzoiusexos
desi cred ca post ul asta se potrivea mai bine la"bucsi",intreb aici.

cand stau la semafor sau pe loc,si masina se misca foarte incet(cand e panta si nu tin frana),se aude un zgomot,un scartait,la suspensia masini(pana se "aseaza").e greu de descris..de asemeanea mai aud zgomotul asta(poate asemanator,ca nu stiu daca e acelasi) daca misc de volan stanga dreapta pe loc rapid cam 20-30 grade din cursa lui.
eu m am gandit la vreun amortizor,sau pivotul de pe stanga,a carui camasa de plastic s a spart.
aveti idee ce ar putea fi?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.