Salut,
Ce parere va faceti de faptul ca desi am masina de putin timp, nu are nici 1800Km, am verificat nivelul la ulei si scazuse cam 1/3 din nivelul dintre minim si maxim, 333ml probabil... Mi se pare cam multicel pentru un 1.6 MPi chiar daca e in rodaj si in primii 1500Km nu am depasit 3000RPM, iar dupa astia 1500km cred ca de vreo 2-3 ori am accelerat progresiv in a 5-a pana la maxim 4000RPM cu motorul bine incalzit (mers continuu de vreo 2-3 ore).
Sigur nu 335 ml? Cam cum ai calculat tu asta? Si pana acuma cand ai mai verificat nivelul cat era?
Andy_ACS
7 Mar 2009, 23:00
Daca intr-adevar a scazut asa de mult nu e in regul.
Esti sigur ca ai verificat la inceput cand ai luat masina si nivelul era corect? Cand ai verificat acum nivelul de ulei motorul era oprit de suficient de mult timp si asezat orizontal?
Daca nu e niciun dubiu ca nivelul de ulei a scazut eu cred ca masina pierde ulei pe undeva, nu il consuma motorul. Verifica scapari de ulei, eventual reclama la service problema.
Edit: @Serje - de ce trebuie sa il iei pe om peste picior? Si asa cred ca e suparat. A spus ca probabil au scazut 333 ml deoarece presupune ca intre minim pe joja si maxim pe joja e o diferenta de 1 litru si lui i-a scazut o treime.
Bafta!
bogdan_90
7 Mar 2009, 23:04
facem pariu ca nu pierde ulei si nici nu mananca. nu ai verificat corect sau asa a venit. verifica repetat uleiul in acelasi loc si ai sa vezi ca e in regula.
bogdan_90
7 Mar 2009, 23:04
facem pariu ca nu pierde ulei si nici nu mananca. nu ai verificat corect sau asa a venit. verifica repetat uleiul in acelasi loc si ai sa vezi ca e in regula.
Ii o simpla gluma, la fel cum estimarea lui de 333ml ii tot o gluma ...
Presupui ceva, cand sti
i ceva cat decat. Daca nu sti
i, poti intreba pur si simplu ce nu intelegi/nu sti
i ... nu tre sa faci glume deasta.
multumesc domnu'
pastrama
pastrama
7 Mar 2009, 23:42
a sti
eu stiu
tu stii
el/ea stie
noi stim
voi stiti
ei/ele stiu
Pastrama, mai incearca! Pe mine m-au invatat la scoala ca "stii" se scrie INTOTDEAUNA cu 2 de i.
Revenind ontopic...
Al3cks, vezi ca Dacia a anuntat ca au probleme legate de fiabilitatea motoarelor benzinare (in special cele de 1.6) si au apelat la motoarele grupului VAG, renuntind la cele Renault. Dupa cum se stie, motoarele VAG consuma ulei. Nu e cazu' sa-ti faci probleme, e ceva normal, doar sa stii asta si sa-ti faci si tu niste rezerve de ulei. Vreo 3-4 litri-n portbagaj nu strica nimanui.
Bafta!
LuluMOB
8 Mar 2009, 08:49
N-are ce sa mai incerce. E 'a šti' nu 'a štii'
ag02cws
8 Mar 2009, 14:23
De fiecare cand ai verificat uleiul, motorul era rece?
Masina era in aceeasi pozitie?
Scoate fum? (ma cam indoiesc)
Ai gasit vreo urma de ulei sub ea sau pe la motor?
Azi de dimineata am fost in parcare sa ma uit mai bine la ea.
Tin sa mentionez ca inainte sa iau masina de la dealer nivelul era la maxim, pentru ca am scos joja si m-am uitat, din obisnuinta, asta pentru ca am avut inainte un Matiz care-mi ardea cam 1l ulei la 800-1000km. Deci am destula experienta la verificat uleiul, conditii in care se verifica etc.
Am luat tot motorul la pipait si undeva in drapta scutului de pe galeria de evacuare (nu am idee exact ce ansamblu este, dar din el iese un furtun gros de plastic sau cauciuc care se duce pe langa radiator in jos) am gasit amestecata cu praf o pata care la pipait si mirosit parea sa fie ulei. De consistenta mai greu imi dau seama pentru ca e imbibat cu praf...
O sa atasez niste poze detaliate. M-ati ajuta mult daca v-ati da cu parerea.
Oricum o sa ma duc la service maine, dar as vrea sa stiu si despre ce e vorba ca sa am argumente in caz ca ma trimit la plimbare astia...
Pozele sunt asa: Prima e vederea generala, a doua ceva mai aproape de zona cu probleme, a treia e exact zona cu probleme vazuta de mai de jos, si ultima, vazuta de mai de sus. In ultimile 2 poze ce se vede in stanga e scutul de pe galeria de evacuare.
Fum nu scoate, dar am mirosit un pic gazele de esapament si ori mi se pare ori imi aduce un pic aminte de mirosul de la Matiz dar in cantitate infima. Probabil am ramas fixat de la masina de dinainte..
ag02cws
8 Mar 2009, 15:44
Du-te peste ei.
Nu s-a pierdut p-acolo atata ulei, asta sa fi sigur. Da' oricum du-te peste ei.
pastrama
8 Mar 2009, 18:12
QUOTE(Marty @ 8 Mar 2009, 08:35)
Pastrama, mai incearca! Pe mine m-au invatat la scoala ca "stii" se scrie INTOTDEAUNA cu 2 de i.
Asta cred c-ai invatat-o la matematica...
djasu82
8 Mar 2009, 18:27
poate nu e stransa chiuloasa suficient in rest daca e in garantie dute peste ei sa-ti dea bani in napoi cum am spus parca sunt facute in bataie de joc aceste masini .
QUOTE(Marty @ 8 Mar 2009, 09:35)
Al3cks, vezi ca Dacia a anuntat ca au probleme legate de fiabilitatea motoarelor benzinare (in special cele de 1.6) si au apelat la motoarele grupului VAG, renuntind la cele Renault. Dupa cum se stie, motoarele VAG consuma ulei. Nu e cazu' sa-ti faci probleme, e ceva normal, doar sa stii asta si sa-ti faci si tu niste rezerve de ulei. Vreo 3-4 litri-n portbagaj nu strica nimanui.
Bafta!
E motor Renault 1.6 MPi nu e VAG. Ce probleme de fiabilitate au gasit ei?
v_razvan_c
8 Mar 2009, 22:56
Pff, ce masini, dupa 1800 de km sa se apara ulei pe motor, ca sa nu mai spun de consum de ulei.. Am un prieten cu o SuperNova si o micuta pata de ulei s-a vazut abia dupa 50.000 km. Ce masini; scuze, dar nu m-am putut abtine.
In orice caz,
Merced are dreptate, fa-le o vizita
v_razvan_c mai bine te abtineai...
QUOTE(Al3cks @ 8 Mar 2009, 22:53)
E motor Renault 1.6 MPi nu e VAG. Ce probleme de fiabilitate au gasit ei?
Marty are partial dreptate, ii facut de VAG, dar in colaborare cu GM.
gata cu vag-ul si alte astea ca ma doare burtile de ras
LuluMOB
9 Mar 2009, 09:22
Ca sa pierzi o 333ml de ulei in 1800km prin ardere trebuie sa mergi cu ditamai fumalaul dupa tine de-l vezi si-n oglinda si sa gasesti teava de evacuare plina de jeg, nu curata cum probabil e la tine. Ca sa-i pierzi prin scurgere pe la garnituri, ar trebui sa ai motorul borat in ultimul hal si cu baltoaca sub masina. Eu cred ca nu ai masurat corect.
QUOTE(LuluMOB @ 9 Mar 2009, 10:22)
Ca sa pierzi o 333ml de ulei in 1800km prin ardere trebuie sa mergi cu ditamai fumalaul dupa tine
da' de unde, nici nu se vede, abia se remarca 1 litru la 1500 km, si la forja, nu in mod normal.
Mai... stiu sa masor si eu un nivel la ulei, ca aproape un an am mers cu bidonul de ulei in portbagaj la masina veche si aia ardea litrul la mia de kilometri si daca o foloseam mai mult urban ajungea si la 1l ulei/500km. Oricum, odata incalzit motorul nu scotea nici un soi de fum, poate doar atunci cand ii dadeam pana nu mai putea sau cand plecam de pe loc.
Pentru Serje: Esti suporter CFR Cluj sau ala nu e cod morse mai jos sub poza ta?
Te poti duce la service sa verifice, doar ai garantie.
doar simpatizant.
ag02cws
10 Mar 2009, 01:53
QUOTE(v_razvan_c @ 8 Mar 2009, 23:56)
Pff, ce masini, dupa 1800 de km sa se apara ulei pe motor, ca sa nu mai spun de consum de ulei..
Sa stii ca toate sunt asa, e ceva specific sandero
ROBY 06-TFA
6 Aug 2009, 23:13
Am logan 1,6mpi,acelasi motor de pe Sandero si in perioada de rodaj,intradevar a consumat ulei.Nu stiu sa va spun exact cat,dar a scazut nivelul de pe joja intre cele doua semne max si min.
Stiu ca orice motor nou consuma ulei,mai mult sau mai putin,asa ca stai linistit.Sub min nu scade nici peste 15mii Km.Poate i-ai parcurs deja!
Ceea ce ai aratat in poze sunt mici gazari de ulei cred,si nu te baga nimeni in seama pentru ele,chiar daca ar fi fost Mercedes!Daca se accentueaza,se schimba problema!
Ca discutam despre pierderi de ulei,sa fii cu ochii pe fulia arborelui cotit!
Pierderi insemnate de ulei pot aparea pe la simeringul arborelui cotit la unele motoare de 1,6 dupa 4000 km rulati.Se inlocuieste pinionul de distributie parca,care este cauza principala,simeringul,cureaua de distributie si dureaza 4 ore operatiunea.
Au facut aceasta operatiune si la masina mea pe la 4800km baietii de la ASV Sebastian Brasov.
De atunci,nici un fel de problema la propulsor!
Sa nu uitam totusi,ca exista cazuri mult mai grave,intalnite la producatori cu mari pretentii unul dintre ei fiind F_ _ _,de ex intinzatoare de lant distributie ce raman blocate si cauzeaza mari probleme!Sa nu mai zic ca ramai si pieton instant!Si asta se poate intampla chiar pe la 2000Km.
Amedeus
7 Aug 2009, 17:53
Am acelasi motor. La primul schimb de ulei (9000 km) si la urmatoarele nu lipsea niciun gram de ulei (conform jojei). Eu zic ca e o problema, daca spui ca verificarea nivelului ai facut-o corespunzator.
Nu e normal sa consume ulei chiar daca e in perioada de rodaj de acord cu Amadeus.
Amedeus
8 Aug 2009, 19:58
Pe joja aveam un marcaj facut probabil in fabrica de un meserias, marcaj cu o carioca verde. Cand am luat masina uleiul era exact la acel reper, la fel si lichidul de racire, cel pentru servo directie si lichidul de frana. Inainte de a merge la prima revizie am verificat uleiul si era exact la acelasi reper verde, doar putin mai inchis la culoare decat atunci cand era nou.
vi_escu
9 Aug 2009, 09:51
Scurgerea provine de la garnitura capacului culbutorilor. Se remediaza, vezi sa iti schimbe garnitura, sa aplice mastic si sa stranga la cuplu (am avut si eu o astfel de scurgere)
Cat despre consumul a 333ml de ulei, nu prea cred!
catalin1984
27 Sep 2009, 22:22
Mergi la service, raman la parerea mea, daca masina e in garantie, nu ai de ce sa iti faci probleme tu
Cred (sper?) ca a fost deja. A trecut ceva timp, nu ti se pare ?
tataiedaciotul
28 Sep 2009, 07:46
Ori cum mergi peste ei.Nu cumva scurgerea estew sub filtrul de ulei?...
e normal ca un motor in rodaj sa consume putin ulei pana se aseaza. Parerea mea este sa stai linistit si sa urmaresti fenomenul cum evolueaza. nu completa cu ulei, lasa-l asa.
psychoo
5 Oct 2009, 09:39
eu stiu o singura chestiune (de pe forum) prin care motoarele 1.4 din 2005-2006 pana in prezent sunt mai proaste decat cele care veneau asamblate din franta. scurgerea de ulei pe la simeringul de distributie cauzata de pinionul de distributie fabricat in romania care distruge simeringul.
la slz mea nu exista nici o scurgere pe la faimosul simering si am 130.000 km. la 120.000 am schimbat distributia si m`am pregatit sufleteste si pentru simering, dar nu a fost cazul.
sugerez initiatorului topicului sa caute scurgeri de ulei in zona distributiei. poate pe acolo scapa nenorocirea.
bafta.
Cel mai posibil e sa fi masurat eronat nivelul de ulei.
Mai sigur e sa reiei masuratoarea.
Pui masina intr`un loc cit mai drept, dupa ce motorul a fost cald ,
opresti , stai 10 min si masori nivelul.
Dupa un nr de citeva sute de Km reiei procedura la fel,
acelasi loc si aceeasi temporizare dupa ce motorul e cald.
Bafta,
Grig
tataiedaciotul
28 Nov 2009, 08:22
Dar daca,acelasi loc,aceasi procedura si motor rece ce are?...
Depinde de cum se scurge uleiul.
Asa e clar ca se scurge la cald,
si e cam aceesi cantitate de fiecare data.
Metoda e mai precisa.
Bafta,
Grig
IRONICK
28 Nov 2009, 11:29
QUOTE(psychoo @ 5 Oct 2009, 09:39)
la slz mea nu
Evident, Solenza rulezzzzzzz!!!!!!!!
Andy_ACS
28 Nov 2009, 11:40
Cel mai9 precis e sa masori pe o suprafata orizontala de 2 ori la rece. Sau ma rog, in acelasi loc la rece.
Bafta!
Masuratori de acest gen se fac pe perioade se nX1000km
Din acest motiv filtrul de ulei se nu mai are aceleasi caracteristici in retinerea
uleiului.
Ca urmare poate retine mai mult sau mai putin.
Masurarea cu timp de racire fix si relativ scurt
elimina eraorea creata de filtrul de ulei.
De asemenea si proprietatile de scurgere a uleiului
sint mai afectate la temp joasa decit la cald.
Trebuie tinut cont ca masuratoarea se face cu un
ulei cu proprietati diferite datorate ruarii a pe nX1000km.
De aceea se prefera o metoda care sa dea o precizie cit mai buna.
Bafta
Grig
Eu am acelasi motor si nu consuma deloc ulei, acea pata e anormala si cred ca de acolo e scaderea de nivel, el a spus 330 ml, dar e posibil sa fi curs mult mai putin
Club12TRS
20 Jan 2010, 17:17
QUOTE(IRONICK @ 28 Nov 2009, 11:29)
Evident, Solenza rulezzzzzzz!!!!!!!!
Asta pt ca Solenza nu a fost echipata cu motoare recontitionate
IRONICK
20 Jan 2010, 17:19
Normal, solenza are motoarele cel mai bune, nu ca alte masini reconditionate.
GABONE77
20 Jan 2010, 20:57
da confirm. am avut solenza si nu era 1.4 mpi by renault. era un cummins de fapt de 6 litri. de aici si lipsa oricarei scurgeri de ulei.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.