Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimb discuri de Frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
neajiji
Salut, am cautat dar nu am gasit un topic adecvat despre aceasta tema: schimbatul discurilor de frana la dacia 1310

Am citit intr-un manual referitor la inlocuire:
1. se scoate roata, se pune masina pe capre, se asigura sa stea cat mai teapan
2. se desface etrierul din suportul etrier prin desfacerea sigurantelor mici si a penelor de fixare
3. se aseaza etrierul intr-o parte fara a scoate furtunul din el, se inspecteaza placutele, garnitura care apasa pe placuta, se curata cele mentionate
4. se scoate suportul etrier din cele 2 suruburi ale sale precum si aparatoarea din tabla
5. se desfac suruburile de la portfuzeta in numar de 6
6. ACUM trebuie sa iasa discul afara sau este nevoie de ceva prese si scule speciale???
vi_escu
.
tzunami
de discuri ai? (fabricatie?)
PH-06-BOA
Dai portfuzeta jos din pivoti si planetara, scoti fuzeta de pe rulmenti (ca atunci cand schimbi rulmentii), si acum desfaci cele 6 suruburi de M8, si va iesi discul.Montaj in sens invers. Nu-ti trebuie presa, ca rulmentul care va ramane pe fuzeta, nu-l dai jos.Atentie, dupa ce ai montat suportul la etrier, discul sa stea la jumatate, altfel, o placuta uzata putin dar nu la limita, poate trece printre disc si suport. Aici e un defect din fabrica, ce permite rulmentilor sa se plimbe axial. Bati in ei pana dai discul pe centru. Sigur spre a-l scoate putin.
v_razvan_c
In prima poza, pare a fi un disc ventilat up.gif
vi_escu
QUOTE(v_razvan_c @ 12 Mar 2009, 21:06)
In prima poza, pare a fi un disc ventilat up.gif
*


Ei si tu acum, sunt print-uri din manualul de service!
neajiji
E vorba de discuri standard pline, am luat ce era mai ieftin 32lei/bucata. Prefer ca diferenta dintre astea si unele de origine sau brembo sa se regaseasca in benzina.


vi_escu exact manualul ala il am si eu, daca citeai ce am scris in primul post ai vedea ca nu se specifica in carte ce am intreabat eu

PH-06-BOA deci nu se poate face treaba decat cu scoaterea portfuzetei sad.gif ceea ce implica o menghina ma gandesc.

Astept si alte pareri mai ales daca se poate face fara a scoate fuzeta din planetara.
Minel
QUOTE(neajiji @ 12 Mar 2009, 15:08)
5. se desfac suruburile de la portfuzeta in numar de 6
6. ACUM trebuie sa iasa discul afara sau este nevoie de ceva prese si scule speciale???
*




Este mai simplu decat pare, smile.gif inainte de operatiunea 5,

5. dai jos pilita de la planetara ,
6. se desfac suruburile de la portfuzeta in numar de 6
7. cu un tarod M8 , se curata gaurile unde vor intra cele 3 suruburi de depresare ,
8. se introduc cele 3 suruburi M8 de depresare si se strang uniform pana va iesi fuzeta
9.se schimba discul , si se monteaza tot la loc in ordine inversa montarii si ai terminat .

Eu le-am schimbat pe ale mele in o ora , spor la munci si bafta !
neajiji
buuun am desfacut suruburile, am curatat acolo, la partea cu suruburile de depresare m-ai pierdut, sunt ceva suruburi mai lungi ca atunci cand le introduci sa deplaseze in exterior discul??

LE: hai ca daca imi iese poate fac un tutorial pe tema asta
Minel
QUOTE(neajiji @ 12 Mar 2009, 21:51)
buuun am desfacut suruburile, am curatat acolo, la partea cu suruburile de depresare m-ai pierdut, sunt ceva suruburi mai lungi ca atunci cand le introduci sa deplaseze in exterior discul??
*



Da , clar ca sunt mai lungi undeva la 150-175 mm lungime si cu ajutorul lor deplasezi fuzeta si discul in exterior smile.gif
neajiji
perfect gata am inteles, traiasca Nea' Minel! Cum prind o zi cu soare ma apuc de surubarit.
mad toz
QUOTE(neajiji @ 12 Mar 2009, 22:31)
E vorba de discuri standard pline, am luat ce era mai ieftin 32lei/bucata. Prefer ca diferenta dintre astea si unele de origine sau brembo sa se regaseasca in benzina.
vi_escu exact manualul ala il am si eu, daca citeai ce am scris in primul post ai vedea ca nu se specifica in carte ce am intreabat eu

PH-06-BOA deci nu se poate face treaba decat cu scoaterea portfuzetei  sad.gif ceea ce implica o menghina ma gandesc.

Astept si alte pareri mai ales daca se poate face fara a scoate fuzeta din planetara.
*



Vei vedea ca dupa cateva franari, si ma ales cand e caldura afara, iti va trepida toata masina la franari de la viteza mai mare. Se ovalizeaza discurile, o sa vezi.

Scrie in carte ca" Grosimea minima a discului e de 9mm" , cand e nou are 10 mm, deci dupa ce se uzeaza 1 mm se inlocuieste? blink.gif
neajiji
Daca fac o socoteala cred ca mai bine le schimb de 3 ori decat sa-mi mai cumpar piese de origine/scumpe. A fost perioada cand faceam asa ceva, dar am invatat din greseli. Apropo nu-s de ASAM, sunt ceva frantuzesti KLAXCAR si lucrate destul de bine.
mad toz
Vei vedea ca o sa faca cum am spus mai sus si cu alea KLAXCAR de zici tu . Puteai sa iei Brembo la 90 Ron bucata sau Bosch ,eu dastea am pe masina si nu am nicio problema cu ele.
SGM.MYKE
Nu vreau sa fac reclama, dar KLAXCAR-ul nu este chiar de aruncat. Eu pana acum nu am probleme cu discurile mele ventilate de KLAXCAR, sunt mai bune decat cele de uzina, le-am luat la indicatiile unui coleg coforumist cu SLZ dupa ce mi-a povestit ce a patit el.
Deadly
@ mad toz are dreptate. M-am zgarcit la bani si in loc sa-mi iau Bosch, mi-am luat porcarii de alea KLAXCAR care erau la jumatate de pret. mad.gif Nu pot sa spun ca abia atrecut o luna si deja mi-e frica sa mai pun frana la viteze peste 80 Km/h. Tremura masina intr-un hal fara de hal si mi-e frica sa nu se intample ceva mai rau. ohmy.gif Mai mult decat atat, imi amintesc ca atunci cand le-am schimbat la discul de frana de pe stanga mi-a si crapat un pic la 3 dintre suruburile stranse. huh.gif Asa ca, parerea mea este sa mai pui ceva bani si sa-ti iei niste discuri ca lumea. Eu in cel mai scurt timp le voi schimba din nou si imi voi pune Bosch. Daca stie cineva alte discuri mai bune decat Bosch il rog frumos sa-mi spuna si mie. smile.gif
ydaniel
eu recomand brembo:)
la pret de discuri de uzina(de asam) ba poate chiar mai ieftine:)smile.gif
nelu_1985
y, pune codurile la discuri de frana Brembo si la placutele ferodo premier te rog
ydaniel
sincer nu stiu codurile.
placutele sunt pt R5 si R18,iar discurile pt Aro mk1,dacia si renault.
v_razvan_c
argon are dreptate, suruburile nou sunt varza. Am pus si eu la pivoti, iar dupa ce am vrut sa-i mai scot din nou, filetul era dus (nu am strans ca nebunul); am pierdut o gramada de timp, rupandu-mi mainile sa desurubez. Pana la urma tot suruburile vechi au ramas biggrin.gif
SGM.MYKE
QUOTE(nelu_1985 @ 13 Mar 2009, 10:59)
y, pune codurile la discuri de frana Brembo si la placutele ferodo premier te rog
*



Te duci la piese de import cu numarul asta de cod 77 00 502 515, e codul de producator al lui Renault si ceri ce marca vrei pentru discuri Brembo, Breco, Valeo, Bendix, Bosch, Ferodo, ATE si altele.

Ferodo premier FDB113.
Mai puteti vedea si aici cate ceva http://www.webdealauto.com/Jeu_de_4_plaque...c402/index.html
nelu_1985
Multam Mike, am dat si eu de ele pana la urma, codurile sunt dupa cum urmeaza:
BREMBO - 08.2138.10 pret informativ - 95 lei/buc
TRW - DF 1013 - 93 lei/buc
TRW - DF 1005 - 75 lei/buc
QWP - WDB 130 - 63 lei/buc
BOSCH - 0986478103 - 77 lei/buc
Preturile sunt ale unui magazin oarecare (adaos 25%), obtinute de la un importator oarecare
Club12TRS
QUOTE(mad toz @ 12 Mar 2009, 22:06)

Scrie in carte ca" Grosimea minima a discului e de 9mm" , cand e nou are 10 mm, deci dupa ce se uzeaza  1 mm se inlocuieste? blink.gif
*


Grosimea minima a discului de frana la R12 / Dacia 1300 este de 7 mm. La 6 mm, cu discul incins, exista riscul de a se sparge la franare violenta.
nelu_1985
nu cred ca-i numa 7 mm
Mr_Devil83
io cred ca placutele de frane fermit tin prea putin, mult prea putin. In august le-am montat si acum sunt gata. Rulaj...aprox 25k km.
neajiji
9MM este limita la care se schimba discul scrie si in carte si pe este stantat si pe disc
ydaniel
10mm grosimea discului in stare noua,la 9mm se schimba.
la placute:14mm grosimea in stare noua, la 7mm se schimba.
radu_
si mie imi trebuiau discuri brembo da am prins super oferta la un magazin, 2 discuri la 30 de lei ambele, ambalate in aceesi cutie, nu mai tin minte ce firma, da pe ele ii stantat made in germany si is bune nu am probleme
ydaniel
1 disc la 15 lei:O ce oferta:))
asta se numeste pomana:)
eu nu m-as risca sa cumpar si sa montez produse din astea ''made in gernamy'':)
argon
neajiji, ai montat Klaxcarurile alea? cum se comporta? m-am pricopsit cu o pereche, si vreau sa le pun, cu cele de pe masina, originale nu se mai poate, la frana la viteza imi sare volanul din mana si trepideaza pedala. Intradevar klaxurile par foarte bine lucrate, acu' pe forum vad ca doar unu zice ca-s proaste, tu ce zici? Am mai avut de a face cu alte produse Klaxclar, fara reprosuri..
neajiji
Sunt foarte ok, ce sa zic sunt si piese klaxcar contrafacute dar si unele chiar bune. Nu mai vibreaza deloc pedala si se comporta foarte bine la franare.

Apropo un mic sfat de la mine daca vrei sa-l iei in considerare dupa ce montezi discurile sa pilesti placutele de frana sa nu fie deformate de la discurile vechi. Fata de Asam Klaxcarul e LUX.
Merced
Sau pune direct placute noi cand schimba discurile.
argon
discurile nu sunt contrafacute, sunt Klaxcar originale, sigilate in ambalaj, o sa pun si placute noi, bine ca ati zis, ca nu m-am gandit desi discurile vechi nu sunt uzate neuniform, chiar sunt in limite la grosime, doar ca sunt ovalizate..si sa fac o treaba calumea pun si placute, apropos, de care? in cutie albastra de origine merg?
cristio_79
Pune Ferodo TAR 114 sau FSL 114, sunt mai moi si nu uzeaza discurile, nu scot nici un fel de zgomot si nici praf. Sunt mult mai bune si mai ieftine.
Mr_Devil83
ia de fermit, sunt ok pt 30k km, cand le-am schimbat am aflat ca de fapt mie nu fata imi scartaia ci spatele unde sunt cam dusi sabotii.
Merced
Scartaie si de la placutele noi "ecologice", stai fara griji. Ferodo as lua si eu. Cat costa un set d-ala cristio_79?
cristio_79
Eu am vazut preturi intre 28 lei si 33 lei.
Merced
Pai la banii aia sunt pomana. Tot trebuia sa-mi iau si eu un set. Ce-i drept eu ar trebui sa iau si discuri, nu ca mi-ar topai volanul sau as simti in pedala ceva la franari, insa cand franez mai lin am impresia ca incetinirea nu e liniara, parca cand franeaza mai mult si cand mai putin.
cristio_79
Asa arata:
[attachmentid=1627514913][attachmentid=1627514914]
[attachmentid=1627514915][attachmentid=1627514916][attachmentid=1627514917]
Eu am pe Solenza modelul Target de peste 22.000 de km, nu le-am mai verificat de ceva timp sa vad cam cat mai duc, dar franeaza foarte bine. Mai am un set de rezerva pe care mi le-a luat un var cand si-a cumparat pentru el. Pe masina lui am montat fara a mai poliza acel pinten care se vede in ultima poza si nu au fost probleme. Pe partea din interior intra in pistonas, iar la exterior intra intre "ghearele" etrierului.
Am inteles ca se aduc mai mult la comanda pentru ca multi nu cunosc. Poti face comanda pentru modelele de Renault care sunt in poze, pe unele cutii apar specificatiile pentru Dacia.
Merced
Important era codul, are cine sa mi le aduca. Mersi!
argon
pivotii se depreseaza cu ocazia schimbarii discurilor? ca vreau sa schimb si planetarele cu ocazia asta sleep.gif
neajiji
NU
Edit: hai sa nu fiu rau si sa-ti zic sa nu te iei dupa metoda cu suruburile extractoare bagate in disc. Se poate rupe surubul in disc in momentul infiletarii/defiletarii. Exista o presa care se leaga de prezoane si se trage astfel fuzeta afara.
cristio_79
Si cum scoate planetarele daca nu depreseaza cel putin pivotul superior si nu-l scoate din fuzeta? nedumerire.gif
Ca sa nu mai intreb si de bieleta de directie.
Merced
Voi numiti "depresare" desfacerea piulitei care prinde fuzeta de pivot?
cristio_79
Nu, scoaterea propriu-zisa a pivotului din fuzeta. Pivotul este conic si daca desfaci doar piulita nu va iesi. Trebuie folosita o presa sau in cazul in care nu exista, unul sau doua ciocane: unul mic care se fixeaza cu partea ascutita pe fuzeta si unul mai mare (gen 3 kg) cu care bati in cel mic. Asta pentru pivotul superior, pentru cel inferior poti lovi doar cu cel mare.
Ar mai trebui depresata si bieleta din fuzeta prin aceleasi metode, pentru a manevra mai usor fuzeta.
neajiji
Asa am facut:
1. se scoate roata, se pune masina pe capre, se asigura sa stea cat mai teapan
2. se desface etrierul din suportul etrier prin desfacerea sigurantelor mici si a penelor de fixare
3. se aseaza etrierul intr-o parte fara a scoate furtunul din el, se inspecteaza placutele, garnitura care apasa pe placuta, se curata cele mentionate
4. se scoate suportul etrier din cele 2 suruburi ale sale precum si aparatoarea din tabla
5. se desfac suruburile de la portfuzeta in numar de 6
6. trebuie sa iasa portfuzeta afara folosind o unealta speciala care se prinde de prezoane, chiar nu stiu cum se numeste. O alta abordare mai neortodoxa ar fi sa bati cu ciocanul circular pana iese afara.
7. iese discul afara
argon
problema e ca la mine intr=o parte capul planetarei e intepenit in portfuzeta, am mai scos-o odata, si am avut numai batai de cap, la montare de asemenea, ciocane in ea grupa mare, dar acum sa o vad scoasa doar, ca pun alta planetara, care sper sa intre usor, adica cea veche sa aiba cota gresita.
cristio_79
Sunt doua dispozitive, pentru tras si impins planetara. Cea pentru impins functioneaza pe acelasi principiu cu al presei de pistonase, doar ca este mai mare si se prinde de prezoane, dupa care incepi sa infiletezi tija din mijloc, impingand astfel planetara.
Daca nu ai, aplici metoda cea mai rudimentara.
Poti sa probezi doar capul planetarei inainte de a o monta, cand fuzeta este scoasa din pivotul superior si din bieleta.
argon
discurile sunt schimbate, dar maine mai schimb si planetarele, sunt curios cum sunt astea de la reconditionari, nu s-a plans nimeni care a luat de unde am luat eu. apropos, 90 ron bucata.
neajiji
Ceva pareri despre discuri? Mai ai idei preconcepute ca numai piesele de uzina sunt cele mai bune? dry.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.