Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: demontare ceasuri bord
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cristianrobert
cum se demonteaza ceasurile de la bord sa schimb becurile de iluminare a ceasurilor si indicatoarelor?,mi s-a ars 2 becuri nu mai merge decit cel din mijloc
nelu_1985
nu trebuie sa demontezi ceasurile sa schimbi becuri, cauta ca's multe topicuri cu informatii daca tot vrei sa dai ceasurile jos
neamtzu25
varianta 1:sa scoti ceasurile prin partea stanga adiac pe la gaura ptr sigurante;ceasurile au doua cleme in lateral le dai introparte cu surubelnita,cel din stg il dai f usor ca nu et incomodeaza nimik;cel din dreapta dai jos grila ce tine butoanele ptr reglaj aeroterma si grila cu buntoanele ptr ceata si incalzire luneta;desfai cablu kilometraj si mufele(3 buc)ce sunt prinse in partea de sus,incet incet tragi usor spre stg
varianta2:desfaci cadranul de plastic ce tine toate butoanele si alte cele si il dai jos;atentie ca sa dai jos cadranu ai doua surubele sub scrumiera si doua sub ceasuri pe acest cadran ,desfaci toate mufeel si temporizatorul ptr aeroterma si stergatoare,reglaj faruri;daca dai acest cadru jocs nu mai e nevoie sa dai ceasurile jos tragi de ele in fata si le apleci pana ai s avezi ceel 3 beculete....
sfta schimba plasticul ala verde cu alta culoare,o s aapara mai frumos un albastru sau rosu pune ceva asemanator cu culoarae masinii
bafta
cristianrobert
alta metoda sa schimb becurile mai silmpla nu exista?cum se scoate rama ce tine butoanele de ceata si proiectoare?
neamtzu25
din pacate nu! e a 4 sau 5 oara cand demontez acele ceasuri de pe bord cn 3 sau 4 si nu cred ca are cineva o mana asa subtire sa poata baga mana pe acolo si sa schimbe beculetele,,cel de la turometru si de la martori eu le-am scos fara sa demontez ceasurile dar de pus la loc? nici o sansa!!


ps :cristian; baga o surubelnita prin lateral si trage se scoate f usor
cristianrobert
of am reusit sa schimb becurile am scos rama toata cu ceasurile dar mi-am blestemat zilele ,porcarie mai mare ca bordul asta romanesc n-am vazut cel mai inaccesibil sistem ,dupa ce puneam becurile la loc cind bagam ceasurile la loc se atingeau becurile de partea de sus a bordului si se strimbau si nu se mai aprindeau cred ca l-am dat jos de 6 ori pina am reusit sa -l bag la loc fara sa ating becurile,iar tipul asta de becuri sint de toata jena n-am pomenit mai proaste numai romanii le puteau inventa.
neamtzu25
dac mai dai odata ceasurile si vrei sa schimbi beculetele nu pune de astea aparute acum ca sunt f naspa pune din acelea de fabrica originale adica ia de jos de la faruri,faza lunga ,avarie si frana de mana si punele sus ca sun t mai stabile
cristianrobert
da dar idiot sistem ala cu folie flexibila au mai inventat .
ionut L.
vrea si eu sa vad ce-i defect la al meu pt ca nu mai merge nici un beculet din cele 3 care lumineaza bordul. Cred ca-i defect reostatul acela care modifica intensitatea luminoasa. Am tot bord CN si eu as vrea sa le scot afara sa ma uit si la jurnalier pt ca nu_l mai pot aduce la 0... pot sa scot ceasurile tot prin fata cum ati explicat mai sus?

8 Apr 2009, 12:15:
era facut un topic despre demontarea ceasurilor de la CN dar nu-l gasesc sad.gif... daca il gaseste cineva mi-l zice si mie

multumesc
florian90
nici eu nu gasesc un topic cu asa ceva....eu vreau sa il schimb...ca acul vitezometrului imi arata ba 160 km/h si stau pe loc....ori arata 0 km si merg cu 60-70 km...presupun.....am fost la un mecanic si mi-a zis ca ma costa 71 de lei sa-l puna...
ionut L.
inainte de a scoate ceasurile, trebuie sa dau mufele jos de pe ceasuri? sau le pot scoate dupa ce dau rama jos? mai are clemele acelea ca la bordul scoica?

10 Apr 2009, 06:36:
nu stie nimeni
kog
mufele si cablul de kilometraj trebuie date jos PRIMA data, clemele sunt la fel ca la scoica, sa vezi cat am injurat eu ieri pana l-am dat jos... Daca ai scos clemele din lateral si tot nu iese vezi ca s-ar putea sa mai fie o clema pusa orizontal in partea de jos, o desfaci si pe aia si scoti tabloul prin partea stanga.

Succes! O sa ai nevoie...
ionut L.
am reusit ieri sa dau ceasurile jos smile.gif, clemele de prindere sunt 2 una stanga una dreapta prinse de acea rama, dupa ce am dat clemele jos a iesit usor prin partea stnga... am schimbat bordul cu unul mai vechi care il aveam de la un prieten, al meu ave folia rupta si din cauza asta nu-mi mergea iluminatul. Dar la acesta pe care l-am pus fluctueaza turometrul sad.gif intre 1000-2000 de ture nu sta fix se misca sus jos dupa 2000 ture merge bine sad.gif ce naiba sa aiba ca parca nu as vrea sa-l mai dau odata jos sa-i schimb turometrul cu al meu care mergea bine sad.gif. Operatiunea a durat cam 2 ore, dar acum ca am invatat daca l-as mai da jos cred ca in 30 min il dau si il si pun la loc.
stabil777
Cu mare chin si ...am reusit sa scot ceasurile din bord,la o dacie 1305 de 1.6 benzina injectie am scos toate prizele am desfacut si plasticul care tine aeroterma,am multe fire pacolo alandalaas vrea sa scot plasticul cu aerisirea si aerotermamai mult dar il tine cablul probabil de reglare a farurilor nu stiu de unde sa-l scot ,de la faruri sau din capatul unde este cuplat la plastic,sau acela nu se scoate de tot si decit se casca acel plastic al aerotermei ,voiam sa am spatiu mai mult , mi-e tare frica sa nu reusesc sa le mai pun inapoi!Diseara o sa ma delectez cu ceasurile de bord ,o sa le pun becuri peste tot,imi iau bateria in casa,as ruga sa ma ajute un electrician sau oricine daca o sa am nevoie,va multumesc si as intreba totusi ca sa demontezi bordul acele suruburi chiar la unghiul bordului cu parbrizul apartin de demontarea bordului sau nu ,am vazut ca au cap in stea,cu ce scula se desfac alea ,se poate desface?

27 Nov 2010, 15:36:
QUOTE(cristianrobert @ 14 Mar 2009, 22:03)
of am reusit sa schimb becurile am scos rama toata cu ceasurile dar mi-am blestemat zilele ,porcarie mai mare ca bordul asta romanesc n-am vazut cel mai inaccesibil sistem ,dupa ce puneam becurile la loc cind bagam ceasurile la loc se atingeau becurile de partea de sus a bordului si se strimbau si nu se mai aprindeau cred ca l-am dat jos de 6 ori pina am reusit sa -l bag la loc fara sa ating becurile,iar tipul asta de becuri sint de toata jena n-am pomenit mai proaste numai romanii le puteau inventa.
*




de acord cu tine asa am patit si eu abia le-am scos ,cine stie daca o sa le pot pune inapoi!
ghitza
acele suruburi tin bordul sub parbriz se se desfac greu de tot cu parbrizu pus,poti sa il dai jos si lucrezi cum vrei pe urma la suruburi
BennyORWO
Buna seara.
Am primit azi ceasuri de bord de Dacia,mai exact de bord scoica.
Vreau sa inlocuiesc ceasurile de la masina mea,deoarece la mine este murdar geamul de la indicator pe interior,si mi sa ars un bec care lumineaza instrumentele si alte cateva becuri pe acolo prin bord.
Intrebarea mea este:trebuie sa dau bordul jos pentru a pune panoul cu indicatoare?si cum as putea sa il scot pe cel vechi si sa il pun pe cel nou?
Multumesc anticipat.
Ov
daca ai bord scoica nu trebuie dat jos bordul, ceasurile se scot prin stanga dupa ce desfaci cablul de km, mufele de sus si sigurantele.
BennyORWO
Buna seara.
Astazi pe seara m-a mancat in c*r sa ma apuc sa desfac ceasurile,sa pot schimba 2-3 becuri arse.
Am desfacut cablul de la kilometraj,mufele,si cele 2 cleme.
Dupa ce am pus becurile,am remontat cele mentionate mai sus,mai putin clemele.
Am injurat si mi-am blestemat ziua in care m-am nascut,mi-am umplut singur frigiderul de carne,din cauza ca nu mai pot monta la loc ceasurile de bord.
Nu pot sa mai prind la loc ceasurile de cleme,defapt de clema din dreapta,care e si mai greu accesibil.
Va rog mult sa imi dati si mie cateva sfaturi,cum as putea sa prind ceasurile din nou cu clemele?
Mentionez ca am bord scoica.
marianmarian_78@yahoo.com
Ionut.L ai bord CN? Daca da zi-mi si mie cum ai procedat sa dai ceasurile jos? Multumesc! A, am uitat, poti sa tragi de ceasuri dupa ce dai jos geamul si sa-l inclini fara sa mai desfaci mufele, ma gandesc ca daca le desfac pe bajbaite nu mai stiu sale pun la loc!
nikuniku
postarea aia a fost in 12 Apr 2009, 09:02 posibil ca masina aia sa fie acum bucati/topita
la bordu CN este destul de greu de dat ceasurile jos,sunt multe de desfacut
volan.carcase volan,torpedou,comanda climatizare,intrerupatoarele care sunt pe rama bordului,temporizatoru,daca are masina,si mai sunt
dar daca te apuci sal desfaci incet fara sa te grabesti si cu atentie se poate da jos
marianmarian_78@yahoo.com
nikuniku, multumesc pt. raspuns! De fapt ideea e urmatoarea: nu-mi mai functioneaza termometrul din bord al apei, ca atare sa nu ma mai complic a da jos plansa de bord mi-am luat de pe o Dacie din 1985 un ceas de apa separat, numai ca nu stiu ce sa fac: daca vreau ca acest ceas sa-l leg de firele celui din bord ,nefunctional, atunci trebuie sa desfac plansa de bord pt. a lua firele de acolo, daca nu, atunci trebuie sa fac legaturi separate pt. ceasul rotund din 1985 si nu stiu de unde sa iau plusul si minusul? Am mai citit pe forum dar informatiile sunt oarecum disparate si contrarii, nu stii pe care sa le iei de bune! Imi c-am dau seama ce ar trebui sa fac, dar totusi as dori cateva informatii de la cineva care stie bine aceste lucruri!
nikuniku
fir rosu se leaga la plus,prin siguranta,sa mearga cand ai contactu pus,
fir negru se leaga la minus,caroserie
fir verde sau alb se leaga la sonda apa sau ulei
poti scoate papucu de pe sonda mainii si te legi cu papucu de la ceasu pus de tine
hai ca nu este greu
marianmarian_78@yahoo.com
nikuniku,ma ierti ca te mai intreb ceva banal totusi, firul rosu unde se leaga la tabloul de siguranta? Multumesc mult!
nikuniku
cu o lampa de control,sau un bec de la masina cu 2 fire,cauti sub bord si vei vedea 2 reglete cu multe fire bagate in ele
pe o regleta ai curent permanent,pe cealalta ai curent doar cand pui contactu,pe regleta aia pui firu de alimentare pentru ceasuri(cu curent doar cu contactu pus)
marianmarian_78@yahoo.com
Ce este regleta, inteleg ca nu-i tabloul de sigurante ?!
ct_71_ccl
slt

cam in spatele cesurilor pe peretele care separa habitaclul de compartimentul motor,e o chestie la care sint cuplate mai multe cabluri-de acolo se ia curent ptr. radio sau alarma,inchidere,etc.de acolo iei curent ptr.indicatorul tau extern ptr. apa.masa o iei de la un surub de la caroserie.parerea mea era ca mai bine dadeai ceasurile jos si schimbai indicatorul original.nu mai stiu pe unde ,dar era un topic pas cu pas dedicat demontarii bordului cn.incearca sa-l cauti totusi.bafta!
marianmarian_78@yahoo.com
Bun, fa-ma sa-ntelg, e vorba de tabloul de sigurante sau e altceva?
ChrisSs
QUOTE(marianmarian_78@yahoo.com @ 30 Dec 2014, 08:47)
Bun, fa-ma sa-ntelg, e vorba de tabloul de sigurante sau e altceva?
*



Nu e tabloul de sigurante, e mai in dreapta si mai sus fata de tabloul de sigurante.

user posted image
marianmarian_78@yahoo.com
ChrisSs, CT_71_CCL si NikuNiku va multumesc foarte mult!
marianmarian_78@yahoo.com
Va salut din nou! Atunci cand leg plusul la regleta pt. ceasul de apa, pe ce borna o fac, am vazut ca toate sunt ocupate cu cate un fir, sa leg acest fir de plus de unul din firele rosii de pe regleta alese aleatoriu?
payty
se poate repara tabloul de bord, mai exact contorul de kilometri sa il pot reseta?

Este modelul mai nou, care pt resetare are un buton pe care se apasa, nu ca cele vechi unde se invartea de un buton pt resetare.


De cate ori apas, unele cifre raman pe o pozitie intermediara, intre 0 si 1 si la prima rotatie nu se regleaza, ajung intre 1 si 2 si asa mai departe.


Bordul este de CN si dupa experienta neplacuta pe care am mai avut-o cu demontatul, as vrea sa ma documentez intai, nu sa il desfac degeaba.

Am incercuit in poza problema.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.