iulian sn2001
15 Mar 2009, 21:45
Salutate.De ceva vreme motorul meu se aude ca cel diesel.Am mers astazi cu 130km/h si se auzea de parca a-si fi mers cu....170km/h.Nu se tureaza mai mult decat este normal dar zgomotul este de 3 ori mai mare decat in mod normal.
La relanti cand era masina abia cumparata nici nu auzeam motorul..acum se aude de parca am 3000 de ture in mers.
Cat de curand trebuie sa vin in tara sa ii fac itp si ma ingrozeste gandul ca va trebui sa conduc 12 ore(vin pana la arad pt itp) cu zgomotul asta in ureki.
Ce este de facut?Ce face produce zgomotul asta?
Evacuarea iese din discurie pentru ca zgomotul provine de la motor nu de sub masina.Si am impresia ca motorul trepideaza mai mult decat inainte.
BeatMAN
15 Mar 2009, 22:53
Uita-te la bieleta antibalculare de sub masina si la suportul din dreapta al motorului.
iulian sn2001
15 Mar 2009, 22:59
bieleta antibasculare stiu care este dar suportul......la care suport te referi?
razvan solenza
15 Mar 2009, 23:37
suportu din dreapta cum stai cu fata catre motor se afla sub baterie suportul din stanga se afla langa oala amortizorului cu seria caroseriei acel suport poate fi rupt si sta pe tabla de unde provin vibratiile si zgomotul
dar dupa mine cred ca este ceva mai grav cati km are masina?
Si la mine se aude la fel motorul. Defapt are un tascanit si mi se pare ca motorul se aude mai turat decat trebuie..sau nu e masina bine insonorizata, nu stiu ce sa zic. Am inteles ca e posibil sa fie culbutorii
iulian sn2001
16 Mar 2009, 13:37
QUOTE(razvan solenza @ 15 Mar 2009, 23:37)
suportu din dreapta cum stai cu fata catre motor se afla sub baterie suportul din stanga se afla langa oala amortizorului cu seria caroseriei acel suport poate fi rupt si sta pe tabla de unde provin vibratiile si zgomotul
dar dupa mine cred ca este ceva mai grav cati km are masina?
Masina face 100.000km saptamana asta sau saptamana viitoare.Am ajuns sa imprumut masina cumnatului meu numai sa nu o mai aud cum face.
Zici ca poate fi ceva mai grav...la ce te gandesti?
Tonypardaf
18 Mar 2009, 18:07
QUOTE(razvan solenza @ 15 Mar 2009, 23:37)
suportu din dreapta cum stai cu fata catre motor se afla sub baterie suportul din stanga se afla langa oala amortizorului cu seria caroseriei acel suport poate fi rupt si sta pe tabla de unde provin vibratiile si zgomotul
dar dupa mine cred ca este ceva mai grav cati km are masina?
ala e din stanga nu din dreapta,ca seria caroseriei e in stanga nu in dreapta
vladutz_sb
19 Mar 2009, 20:47
uh... si eu cand accelerez masina se aude mai tare motorul ... sau asa mi se pare , iar cand accelerez in mers se aude un suierat la motor
la re lanti masina nu are nimic
ce poate avea?
Tonypardaf
20 Mar 2009, 18:46
QUOTE(vladutz_sb @ 19 Mar 2009, 20:47)
uh... si eu cand accelerez masina se aude mai tare motorul ... sau asa mi se pare , iar cand accelerez in mers se aude un suierat la motor
la re lanti masina nu are nimic
ce poate avea?
daca nu sunt indiscret fata de ceilalti,verifica prinderea suportului filtrului de aer ,e posibil.
ti3sto
22 Mar 2009, 23:41
schimba uleiu .. paote nu ai unu adecvat 10w40 si ai alceva si la temperaturi mari se comporta altfel ... eu unu dupa ce am schimbat uleiu sunetu motorului sa micsorat simtitor
si o aprindere defectuasa poate sa fie sa faca motoru sa mearga neregulat si sa produca sunet , asta am observat dupa o problema cu bobina de inductie
vladutz_sb
23 Mar 2009, 11:57
QUOTE(ti3sto @ 22 Mar 2009, 23:41)
schimba uleiu .. paote nu ai unu adecvat 10w40 si ai alceva si la temperaturi mari se comporta altfel ... eu unu dupa ce am schimbat uleiu sunetu motorului sa micsorat simtitor
si o aprindere defectuasa poate sa fie sa faca motoru sa mearga neregulat si sa produca sunet , asta am observat dupa o problema cu bobina de inductie
uleiul l-am schimbat si e 5w40 , cred ca e de la filtru de aer si ala o sa il schimb
corbex
24 Mar 2009, 13:41
Uleiul 5w40 e facut pentru alte motoare. Un ulei despre care se zice ca e bun, nu inseamna ca e bun pentru orice motor. Pompa ta de ulei e calibrata pentru 10w40.
Cu altfel de ulei vei obtine o alta presiune pe circuit. In cazul tau, mai mica.
vladutz_sb
24 Mar 2009, 21:19
nu am stiut am crezut ca e mai bun uleiul 5w40
decat 10w40
renotgo
25 Mar 2009, 11:08
Ambele tipuri de ulei sint "binevenite" motorului tau ,5w-40 este un ulei sintetic ,10w-40 este semisintetic .Cel sintetic este superior celuilalt ,faciliteaza o ungere rapida la temperaturi scazute ,isi pastreaza bine vascozitatea la temperaturi ridicate ,curata motorul ,faciliteaza o pornire usoara pe timp rece .Uleiul semisintetic este mai putin performant dar indeplineste cu brio cerintele motorului masinii tale .Singura mica-mare problema a uleiului sintetic este ca acesta este consumat de motor pe timp calduros datorita gradului de vascozitate redus .Te sfatuiesc sa folosesti ulei ELF 5w-40 pe timpul iernii si 10w-40 pe timpul verii, schimbandu-l la maxim 8000 km !Numai bine !
QUOTE(corbex @ 24 Mar 2009, 13:41)
Uleiul 5w40 e facut pentru alte motoare. Un ulei despre care se zice ca e bun, nu inseamna ca e bun pentru orice motor. Pompa ta de ulei e calibrata pentru 10w40.
Cu altfel de ulei vei obtine o alta presiune pe circuit. In cazul tau, mai mica.
scuza-ma, dar ai zis o prostie.
Maskatu
25 Mar 2009, 11:36
QUOTE(corbex @ 24 Mar 2009, 13:41)
Uleiul 5w40 e facut pentru alte motoare. Un ulei despre care se zice ca e bun, nu inseamna ca e bun pentru orice motor. Pompa ta de ulei e calibrata pentru 10w40.
Cu altfel de ulei vei obtine o alta presiune pe circuit. In cazul tau, mai mica.
Serios? Ia scoate tu manualul de intretinere de la super nova sau solenza, si citeste la pagina legata de tipul uleiului necesar. O sa ramai surprins cand aflii ce scrie, mai exact ca uleiul recomandat e 5w40. Puneam eu poza cu pagina in cauza dar nu o am la dispozitie momentan.
corbex
25 Mar 2009, 12:08
Ultima data cind am citit, era 10w40. Poate avem editii diferite...
in orice caz, cei de la adresa asta:
http://www.uleiuri-cosmetice-auto.ro/cum-a...rile-auto-2.asp, ar trebui sa stie mai multe decit noi toti.
costin_bad
25 Mar 2009, 12:09
Cel putin pentru DSN din 2001, uleiul prescris era 10W40. Poate la solenze o fi altfel, dar la dsn era 10W40.
Cred ca argon s-a referit la altceva cand a zis ca e o prostie, nu la tipul uleiului.
corbex
25 Mar 2009, 12:20
Da, s-a referit la remarca cu presiunea si are dreptate! scuze, coane! A doua cifra din codul uleiului indica viscozitatea la 100 grade, si ea e aceeasi in cazul ambelor uleiuri. Mea culpa!
deci 0w40 si 5w40 au aceasi vascozitate cu motorul cald cu 10w40, prin urmare presiunea va fi aceasi.
QUOTE(iulian sn2001 @ 16 Mar 2009, 13:37)
Masina face 100.000km saptamana asta sau saptamana viitoare
si in astia 100 000 km asa-i ca nu s-a reglat/verificat jocul la supape? poate s-au uzat rolele de la culbutori..trebuie verificat oricum, poti sa o faci si singur, da search pe forum.
iulian sn2001
25 Mar 2009, 13:29
Ok multumesc pentru sfat.Dar tare am o banuiala ca o sa imi prind urekile...Nici macar nu stiu unde drak sunt situate supapele alea.
La service se gasesc cel mai usor...
iulian sn2001
25 Mar 2009, 13:50
QUOTE(klaus @ 25 Mar 2009, 13:41)
La service se gasesc cel mai usor...
Eu te cred.Dar cum sa le explic eu frizerilor(italienilor) astia ce problema am?Unde mai pui ca este posibil sa imi ceara pe manopera mai mult decat costa motorul.
Am intrebat cat costa aici sa skimbi ditributia...Stii cat costa?Banuiesti macar?
Cu tot cu curele si cu manopera este fix 500€.
De banii astia....imi cumpar alt motor Sh.
Si totusi...la cati kilometri se verifica-regleaza supapele si culbutorii aia?Eu nici nu stiam ca trebuie facuta treaba asta.
psychoo
25 Mar 2009, 14:34
si eu am avut aceeasi problema si anume de la 3000 rpm se auzea motorul foarte tare si parca vibra tot. la schimbul de distributie (acum vreo 2 saptamani am facut 120.000 km) am observat ca pompa de apa incepuse sa curga putin, iar scurgerile s`au transformat pe exterior in ceva albicios. la rotirea pompei cu mana se simtea ca este blocata, se invartea greu si cateodata scapa putin, mergea usor, pe urma iar greu (asta cu pompa demontata).
acum, cu pompa de apa noua, role si curele noi parca e alta masina. imediat dupa schimb am ajuns la 4500 rpm in viteza a 2`a si ma uitam ciudat la turometru. nu imi venea sa cred ca nu aud cand vrea sa schimb treapta de viteza.
cat despre reglarea culbutorilor, in manual se recomanda verificarea lor periodic (parca la 20.000 km dar nu bag mana in foc) si doar daca este cazul sa se umble acolo. din ce mi`a spus mecanicul problema la culbutori ar avea masinile pe GPL, si daca nu se aude zgomotul specific mai bine nu te bagi la reglaje (nu te scarpini daca nu te mananca).
iulian sn2001
25 Mar 2009, 22:53
Prefer sa skimb distributia cu tot pampa de apa decat sa ajung la macelarii astia care ma zvanta de bani.Am intrebat niste prieteni mecanici si au spus ca nu se baga la supape si alte minuni.Asa ca ar trebui sa ajung la frizerii cu salopete de mecanici....si cu tarife de....mari meseriasi.
djasu82
26 Mar 2009, 20:05
hai ma ca nu e mare inginerie la super nova sa verifici supapele era mai greu la motorul de pe 1310
ca trebuia sa verifici cozile care comanda culbutorii si iti facea figuri piulitele de 10 dar dupa ce o era pus la punct torcea frumos. Daca nu-ti tacane la relnatii nu iti bati capu cu culbutorii deoarece se deregleaza mai greu.
vladutz_sb
26 Mar 2009, 21:34
se poate ca de la filtru de aer sa sune motorul mai a diesel ( putin cand accelerez) si mentionez ca am pus un filtru care estre mai mare in latime( nu am stiut ca e mai mare ) si capacul sta cam indoit dar nu se observa mult
27 Mar 2009, 17:49:am rezolvat problema
am schimbat filtrul cu unu original
iulian sn2001
27 May 2009, 21:32
Readuc la viata acest topic pentru a preciza ca atunci cand este cald afara motorul nu mai vibreaza si nici nu mai tacane(asta de la pornire pana la oprire).
Astazi a plouat mult si am avut parte si de grindina.Temperatura de afara a scazut si motorul a inceput iar sa faca urat(de la pornire pana la oprire)
Inainte de a skimba uleiul cu care nu am facut nici macar 1000km mai aveti alta idee?Nu de alta dar numai manopera pentru un skimb de ulei este 30€.
Sambata seara plec spre Romania sa fac Itp-ul...ma ingrijoreaza foarte tare starea motorului.
Astept sugestii de la cei care stiu cam care este problema.Vibreaza motorul si tacane rau.
Frate si la mine tacane da nu cred ca tacane in halu in care zici ca iti face tie. Ce cred eu ca ar mai fi, sa zicem de la catalizator dar nu bag mana in foc. Si mie cand o pornesc dupa o perioada nepornita si se aude ceva cum zornaie mai tare..cred ca pe sub ea..si apoi treptat isi revine. E posibil sa fie si de la culbutori. Si eu am un tampon de la motor rupt (cred), e cel de la cutia de viteze de acolo de sub baterie, daca misc de motor acolo are balans foarte amre plus ca mi se aude si o bacaneala tot in locu ala daca misc de masina. Mai poate fi si bieleta rasucita de sub masina..
iulian sn2001
28 May 2009, 12:44
Pai catalizatorul iese din discutie.Ala daca are probleme nu mai trage masina.A mea trage foarte bine.
Este foarte ciudat faptul ca daca este cald afara masina nu mai face asa.Daca este frig.....cu cat este mai rece cu atat mai rau face.
Am mai gasit discutii asemanatoare pe vw-club si pe opel club.Dar la cei de acolo se manifesta diferit.Scadeau vibratiile si zgomotul odata cu incalzirea motorului.
La mine daca este frig afara...poate sa fiarba apa in motor ca tot urat face.(nu frig=ger.Frig=racoare).
Si daca este suportul de care zici tu...de ce se aud zgomote in motor?
La catalizator din cate am inteles, nu tre sa fie neaparat stricat, pur si simplu e ceramica din el si zornaie cand accelerezi. Esti tu sigur ca se aude chiar de acolo de la motor? Credema ca daca pui urechea aproape de motor si se aude un sunet dintr`o pozitie nu e neaparat de acolo. Si ti`am mai zis si de culbutori. Desi e ciudat daca tu zici ca decat pe racoare face...Uleiul ai zis ca e ok, dar nivelul e ok? Ia sa incerci sa misti de masina din fata sa vezi daca se balangane motorul sau e stabil. Mai e posibil sa fie de la scut ca poate atinge pe undeva si din vibratie...Nici eu la a mea nu stiu ce sa zic ca are dar inca nu e asa insuportabil sunetul
iulian sn2001
28 May 2009, 17:47
Am verificat.Nivelul uleiului este ok.De la un skimb la altul(8000 km) nu apare nici o pierdere pe joja.
Am hatanat masina din toate pozitiile si intradevar motorul se misca destul de mult si de usor.
Dar...ce piesa de la suportul motor poate fi influentata de temperatura de afara?
Precizez ca pana se incalzeste motorul se aude sub bord cum trece un likid(benzina sau antigel) prin instalatie.Se aude de undeva de la motor.Se aude ca atunci cand faci aerisirea la calorifere.
djasu82
28 May 2009, 18:06
Si daca se aude ce are doar e normal atunci cand pornesti motorul se invarte pompa de apa si pune in miscare antigelul deci recirculandu-l pana cand atinge temperatura optima si se deschide radiatorul cel mare.
Si la mine se aude asa cateva secunde dupa aceea nu se mai aude galgaitul acela. Aerisirea e realizata si manoal nivelul la lichidul de racire e la max deci totul e normal.
Refa reglajul la culbutorii vezi metoda evacuare deschisa (ca sa nu mai dai jos tamponul si capacul de la distributie) si foloseste 0,1 admisie si 0,25 evacuare pentru e echilibra si mai bine reglajul la supape se mai verifica dupa aceea pentru admisie cu lera de 0.05 si 0.15 iar pentru evacuare cu lera de 0.2 si lera de 0.3.
Pentru admisie atunci cand ai relat culbutorul cu lera de 0,1 introduci frumos lera de 0,05 si trebuie sa treaca usor pe sub cuiul de la culbutor si supapa iar cu lera de 0,15 nu trebuie sa treaca . Asemanator la admisie cu lera de 0.25 se regleaza cu lera de 0.2 trebuie sa treaca usor pe sub cuiul de la culbutor si supapa iar cu lera de 0.3 nu trebuie sa treaca. Daca ai verificat prin acest procedeu cu siguranta toti culbutori vor bate la fel fara sa mai fie dezacord la ei. Din cauza ca nu sunt reglati toti la fel si difera cativa mm apare sunetul precum o chitara dezacordata.
A pai vezi daca se misca rau motorul verifica tampoanele de suspensie cel din dreapta sus si cel de la roata stanga care sustine cutia de viteza si mai e bieleta antibasculare... Daca acea bieleta are tampoanele de cauciuc tocite are joc mare motorul .
La mine ambele sunt duse, ma refer la bieleta aia rasucita de sub masina si la tamponul de la cutia de viteze. Cat despre sunetul ala de trecere de apa, il auzeam si eu si stiu ca parca am inceput sa il aud de acum 6 luni dupa ce am curatat injectoarele. Sta la relanti si se aude asa ceva usor ca o zbarnaiala ca nush cum sa zic, si apoi ca o apa cu presiune tot p acolo pe sub bord...dar la mine se aude apa aia mai mult timp, si nu se aude mereu.
utilizatorDSN
10 Aug 2009, 22:10
Zgomotul ala de apa care curge e de la calorifer. Prinde aer pe undeva pe circuit. E semn ca o sa trebuiasca sa-l schimbi.
cristi87
11 Aug 2009, 08:47
citeam undeva pe forum ca la logan benzina se poate monta un tampon mic de logan diesel,acest tampon avand rolul de a reduce simtitor vibratiile motorului,si la turatii mari,era mai silentios.la noi nu se poate monta oare?
nu mai gasesc exact topicul..
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.