Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: MCV-isti, verificati roata de rezerva!
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
voicamic
Ieri am scos roata de rezerva de la locul ei (neumblata in 2 ani), sa-i copiez codul de identificare, si iata ce am gasit:
La contactul intre talonul anvelopei si cadrul mobil de sustinere, in punctele in care acesta apasa pe talon, cauciucul e strivit local, aparand pe talon amprente permanente de cca 2-3 mm adancime produse de bara rotunda din care e confectionat cadrul suport al rotii. Aspectul cauciucului in zona amprentelor aduce a arsura locala, ca si cum ar fi fost atins cu un fier incins (vezi poze!).
Pe talonul opus (care a stat in sus, lipit de intradosul podelei portbagajului), nu se vad semne de deteriorare.
O treaba prost gandita din start, as zice. Daca imi aduc bine aminte, la Solenza, care are un cadru similar de sustinere a rotii de rezerva, nu se intampla treaba asta, intrucat cadrul e mai bine dimensionat, astfel incat sa nu preseze excesiv cauciucul.
Strangerea doar partiala a surubului de asigurare a rotii de rezerva (cel din podeaua portbagajului, langa usa din spate) nu e o solutie, intrucat zavorul acestuia, pe care se agata balamaua suportului rotii, e conceput sa o asigure complet doar strans la refuz, pozitie in care barele cadrului inferior sunt apasate in talon cel putin 5 mm.
O solutie posibila ar fi punerea pe janta rotii de rezerva a unui capac de roata pe fata inferioara, care sa impiedice cadrul suport sa apese pe talon. O eventuala curbare a cadrului nu e mare problema, intrucat e facut din sarma groasa de cca 6 mm, totul e ca balamaua de asigurare de pe latura dinspre spatele masinii sa ajunga sa fie agatata in coltii dispozitivului de zavorare din podea.
Pana la capac, va sugerez ca o data la 1-2 luni sa slabiti surubul de fixare al cadrului si sa rotiti roata de rezerva in locasul ei, astfel incat cadrul suport sa nu apese mereu in acelasi loc!
[attachmentid=1627508652][attachmentid=1627508653][attachmentid=1627508654]
testike
Eu nu am inteles care e problema, cat de grave sunt urmele alea - s-a stricat cauciucul, nu se mai poate folosi?
voicamic
Inca nu a ajuns in stadiul de neutilizabil, chiar am sa pun roata de rezerva pe masina (pe spate, pentru siguranta) cand trec la anvelopele de vara.
Nu pot sa stiu in cat timp s-ar fi compromis anvelopa daca as fi lasat-o asa in continuare. Dar, dupa 2 ani, in amprentele lasate in talon de cadrul de sustinere cauciucul arata "copt" si in timp, pe masura ce degradarea materialului ar fi avansat in adancime, parerea mea e ca talonul s-ar fi slabit si ar fi facut "galme" in locurile cu pricina.
M-am uitat bine la forma cadrului de sustinere a rotii de rezerva si concluzia e ca se poate corecta problema dezdoind un pic cele doua bare longitudinale ale cadrului in partea dinspre puntea spate, cu o "gura de lup" sau o cheie franceza mare, asa ca in week-endul asta il operez.
YRX
Roata de rezerva de la MCV, impreuna cu cadrul de fixare, le-am dat jos de cand am cumparat masina. Prin oras roata sta acasa, iar la drumuri lungi se pune in portbagaj. Asa nu se umple de noroi, nu se deformeaza cauciucul si nu rugineste janta.
Locul ala de sub portbagaj este foarte prost ales pentru pastrarea, in bune conditii, a rotii de rezerva. Nu zic, si la berlina exista unele inconveniente, dar parca e mai bine cu ea in portbagaj.
klaus
da nu merge odata la 3-4 luni sa se roteasca oleaca roata in suport?
adiya
Dap, confirm. Am cumparat un VAN SH (2007, 60000km) si surprinzator nu era umblat la rezerva ohmy.gif Cand am lasta rezerva jos am descoperit acele urme destul de adanci zic eu. Roata nu m-as risca sa o pun nici pe spate asa ca rezerva va fi toata viata ei.
Ar mai fi o solutie sa nu strangi complet surubul de fixare insa e riscant; roata ar putea sari din carlig pur si simplu.
veterannu
Nu are nimic cauciucul. Isi revine in timp
adiya
QUOTE(klaus @ 19 Mar 2009, 17:34)
da nu merge odata la 3-4 luni sa se roteasca oleaca roata in suport?
*


Asta, acum, ca stii problema...

QUOTE(veterannu @ 23 Mar 2009, 10:39)
Nu are nimic cauciucul. Isi revine in timp
*


Depinde cat a stat acolo presat. Al meu dupa aproape 2 ani nu cred sa-si mai revina vreodata.
Serje
Oricum ii doar o roata de rezerva, sa te tina pana la prima vulcanizare. Io in 4 ani jumate, am umblat la roata doar cand faceam curat in portbagaj, ii "noua nouta".
adiya
Ma gandeam ca in situatia care eram eu (nevoit sa inlocuiesc gumele smile.gif ) as fi cumparat numai 3 gume de acelasi tip si as fi oprit unul uzat pentru rezerva insa mi-a fost frica sa-l montez chiar si pe spate.
Serje
Da... ar fi o solutie, dar in general cand schimbi anvelopele le schimbi cu unele mai bune decat cu ce vine din fabrica, plus ca ala si daca a stat, se mai uzeaza si se apropie de perioada de expirare. In schimb pe rezerva mai merge, daca ii folosit doar pana la vulcanizare.
voicamic
Am rezolvat problema astazi, nu-i greu.
Am scos roata de rezerva si cadrul din urechile lui de prindere (iese usor, incepand cu urechea din dreapta).
Am dezdoit putin barele longitudinale, in punctele marcate in poza atasata.
Atentie! Dezdoiti numai in plan vertical, astfel incat pozitia pe orizontala a carligelor de agatare de la capete sa nu se modifice. De asemenea, nu dezdoiti barele exagerat (numai cat sa simtiti la mana ca bara a cedat putin si atat), e suficient sa stea capetele cu carlige 1-1,5 cm mai sus fata de pozitia initiala. Daca trageti de ele prea mult, roata va sta prea lejera in cadrul suport si va trancani la toate hopurile.
Asa ca acum pot sa nu mai duc grija rezervei, ca sta bine.
Sincer sa fiu, nu-mi surade sa las rezerva acasa (no hard feelings, YRX!), pene de cauciuc se fac si in Buc. si decat sa merg pe janta pana la vulcanizare, riscand sa stric si anvelopa, si janta, mai bine sa am cu ce s-o schimb pe loc.
[attachmentid=1627510606]
YRX
Nu merg pe janta pana la vulcanizare, dau un telefon sa-mi aduca cineva roata icon_mrgreen.gif
In schimb, daca as mai pune roata in lucul ei mi-as face o husa cu fermoar si cu o parte tarecare sa stea pe barele alea.
voicamic
buna sugestia, asteptam poze! wink.gif
adiya
QUOTE(YRX @ 25 Mar 2009, 15:08)
Nu merg pe janta pana la vulcanizare, dau un telefon sa-mi aduca cineva roata  icon_mrgreen.gif
In schimb, daca as mai pune roata in lucul ei mi-as face o husa cu fermoar si cu o parte tarecare sa stea pe barele alea.
*


Orice adaos, tare sau moale, nu ar face decat sa preseze si mai tare pe cauciuc. Poate ceva cu o suprafata mai mare care sa distribuie forta.

QUOTE(voicamic @ 25 Mar 2009, 19:16)
buna sugestia, asteptam poze!  wink.gif
*


biggrin.gif Parca ziceai altceva in urma cu ceva vreme
klaus
Da un burete d-ala de 10 mm sau mai mult, mai tare, pentru izolari termice, de se gasesc la magazinele de bricolaj, nu merge?
voicamic
QUOTE(adiya @ 26 Mar 2009, 17:28)
biggrin.gif Parca ziceai altceva in urma cu ceva vreme
*



huh.gif Ma refeream strict la sugestia cu husa!
Despre lasatul rotii acasa si chematu' prin telefon, no comment, free-will rulez! Totul e sa ai cu cine!
LuluMOB
Aveam sistemul asta la Renault si aparea fenomenul asta daca strangeam roata prea tare. Nu stiu cum e la MCV, exista surub de strangere? Daca da poate ar trebui strans oleaca mai putin.
Un adaos de cauciuc nu strica, ar distribui apasarea pe o suprafata mai mare. Poate chiar si niste 'talpi' metalice.
Oricum prefer sa am roata acolo decat in portbagaj.
YRX
Mai, cand am zis de husa ma gandeam la o chestie din vinilin cum au masinile de teren pe roata de rezerva de la spate. Si daca pe partea care sta pe barele alea se adauga un disc dur sub roata (placaj, plastic, policarbonat etc) apasarea va fi distribuita pe toata suprafata rotii si nu se va mai deforma, ce-i asa mare smecherie?
Dintr-un foc roata nu se va mai deforma si va ramane si ferita de noroaie etc.
RazvanF
Sa nu deschid topic, ma "strecor" in acesta. ph34r.gif
Roata de rezerva de la Loganul meu, ma poate lamuri cineva, de ce este limitata la 80 km/h? Am cautat cauciucul pe net, producatorul il declara ok pana la viteze de 190km/h. Plus ca dimensiunea rotii este trecuta in talonul masinii, aceeiasi dimesiune o au rotile mele de iarna.
torquemada
Nimic nou, s-a mai discutat pe forumul modelului încă de prin 2015 (cred)

- pe scurt janta cu 80km/h e mai ușoară decât una echivalentă
RazvanF
Deci teoretic, daca pun o roata din setul de iarna, inseamna ca scap de limitarea respectiva?
Si ...daca este mai usoara, asta inseamna ca nu poate "tine" greutatea masinii? Sa zicem o masina incarcata la capacitatea maxima data de producator, cu acea roata nu ar fi legal sa circul?
torquemada
Dezlipești abțibildul și gata.

Ai informații pe topicul de jante logan II de dincolo.

LE aici, adaugi https. etc punct ro /forum/forum-dacia-logan/dacia-logan-ii/51240-intrebari-logan-2?p=2440730#post2440730
einstein1984
problema e daca dai in ceva la peste 80 la ora, roata nu se deformeaza daca sta.
RazvanF
Ok, acum dupa ce am citit acolo am inteles. Multumes torquemada pentru info!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.