Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
phptester
Salutare,
Am o intrebare pentru cei care s-au mai lovit de o problema asemanatoare sau stiu. Am schimbat de curand (acum 2 zile, ambreiaj de origine) ambreiajul la Solenza mea si ieri am observat (fiind intr-un oras strain la o intersectie unde trebuia sa plec mai repede) ca nu pot pleca cu scart de roti, in momentul cand trebuia sa aiba "zvacul" sa zic asa s-a auzit un hasait / huruit timp cam de 2 secunde. Discul nu patineaza ca motorul nu se tureaza in gol, dar parca puterea nu e transmisa "cum trebuie" de la motor la cutie in timpul zgomotului asta.
Nu am timp zilele astea sa mai trec pe la service de asta intreb aici si poate gasesc si vreun raspuns ca sa stiu ce le zic acolo.
Nu ma deranjeaza foarte tare problema asta ca 98% plec "batraneste" cu masina de pe loc, nu o fortez si nici nu fac curse dar ma gandesc sa nu fie ceva care nu e in regula si sa genereze in alte probleme mai tarziu.
Pedala tine cam la jumatate. Cand am luat masina ambreiajul tinea foarte sus dar tragea bine la plecarea de pe loc. Dupa ce am lasat ambreiajul sa prinda mai jos aveam o problema similara ca cea de mai sus dar mai pronuntata si cu vechiul ambreiaj. Masina are 47000 km, in jur de 400 km cu ambreiajul nou, Scala 2003.
Am tot cautat aici pe forum dar nu prea am gasit nici o problema asemanatoare.
Multumesc anticipat de raspunsuri.
psychoo
cand asfaltul este umezit rotile nu prea scartaie. poate ca ai pierdut aderenta si in loc de scartait s`a auzit un hasait / huruit. parerea mea.
Mihai San
Noul ambreiaj cum este reglat de cei din service?
phptester
Este reglat "sa prinda" cam la fel cu cel vechi. Nu stiu exact daca e pastrata distanta aia de 29mm dar am tot cautat pe aici pe forum post-uri legate de ambreiaj, cursa ambreiaj etc si nimeni nu avea vreo problema asemanatoare chiar daca nu era reglat corect. Ma gandesc ca e posibil sa fie si de la reglaj, avand in vedere experienta cu ala vechi care mergea foarte bine inainte de a umbla la el. Insa ma gandesc ca dupa ce il reglez "ca la carte" pedala iar o sa debreieze foarte sus si nu prea am facut nici o afacere.
@psychoo: nu era de la asfalt umed sigur.
corbex
Poate ca, obisnuit cu vechiul joc al abreiajului, nu ai lasat pedala sincronizat cu acceleratia. Cel mai usor e sa reincerci figura undeva, pe linga casa. Te lamuresti repede.
i96nds
Eu in atatia ani nu imi aduc aminte sa fi plecat vreodata cu scartait de roti.... Si uite ca are 5 ani si ambreiajul original... si am mers ceva km cu ea. Nu stiu sa zic de e normal sa reusesti repede sa iti fuga masina de sub picioare.... Cum ziceau colegii, incearca !
razvan solenza
lasa ambreiajul sa se formeze discu dupa placa si volanta si apoi vei vedea diferenta nu il forta de la inceput ca il bulesti rapid
phptester
@i96nds: problema nu e neaparat de scartait de roti (conduc usor nu o fortez), ci pur si simplu trebuie sa plece mai repede de pe loc in anumite situatii, am bagat expresia cu scartaitul de roti pentru a descriere problema ca sa zic asa.
Chiar sunt curios, am sa mai studiez problema cand am timp, din cauza asta am si schimbat fostul ambreiaj, un mecanic dupa ce a mers cu ea si a vazut fenomenul mi-a spus ca ar trebuii schimbat pentru ca o sa pice la un moment dat. Odata cu schimbarea distributiei (are peste 5 ani) am ales sa schimib si kitul de ambreiaj ca totul sa fie ok dar se pare ca nu am rezolvat mare branza.
romanvs
Daca masina nu se tureaza in gol atunci cand este in sarcina nu trebuie sa iti faci griji.Cel mai bine se vede daca ambreiajul patineaza atunci cand mergi in rampa.
Referitor la faptul ca nu iti pleaca cu scart de roti ,cred ca se datoreaza nesincronizarii ambreiajului cu acceleratia atunci cand debraiezi si pleci in tromba.
phptester
@romanvs: Masina nu se tureaza in gol, nu cred ca e vorba de nesincronizare a ambreiajului cu acceleratia, studiind putin felul cum lucreaza un kit ambreiaj, cred ca ar fi faptul ca nu exista destul de multa forta de impingere pe placa de presiune si aceasta lasa discul de ambreiaj sa alunece timp de 1-2 secunde dupa ce eu am debreiat complet pedala (fenomenul descris de mine apare cand ambreiajul e cuplat, piciorul nu mai este pe pedala). Alunecarea asta este insotita si de hasaitul pe care il aud (ca si cum s-ar freca o suprafata abraziva de un metal), provocat de faptul ca discul este bun, exista "carne" destula pe el si nu se tureaza in gol. Lucru asta se datoreaza zic eu de la o reglare necurespunzatoare, probabil distanta care trebuie sa fie de 29 mm la reglarea ambreiajului e mai mica in cazul meu si placa e mai distantata de disc.
Asta este teoria mea, daca bat campii aiurea va rog sa nu dati cu pietre dau si eu cu presupusul unsure.gif
DoubleG
Din carcasa ambreajului iese o furca neagra de care e prins cablul de ambreaj. Cursa acelei furci trebuie fie de 29-30 mm. Rogi pe cineva sa iti apese pedala de ambreaj pana la podea si masori fata de un punct fix. Sa nu tragi de furca ca poate sa iasa de pe rulment.
In al doilea rand de idei ambreajul nu are voie sa patineze nici o fractiune de secunda. Daca face asta, placa e defecta. Normal nu este voie sa se auda absolut nimic. Ambreajul nu necesita un rodaj special. La mine a functionat perfec inca de la prima plecare de pe loc. Sigur nu din cauza asta patineaza. Masina trepideaza la plecarile de pe loc? De unde stii sigur ca ambreajul a fost inlocuit cu unul original? Ce spui tu, imi suna a placa de ambreaj defecta... Placa se poate crapa si la montare daca mecanicul nu stie sa o stranga progresiv in cele 6 suruburi.
In al treilea rand un ambreaj trebuie sa tina intre 100 si 200 de mii de Km in mod normal.
Pentru cine mai schimba ambreajul... puteti cumpara un kit VALEO (cutie verde), se desface, se arunca rulmentul la gunoi si se pastreaza doar placa si discul. Se cumpara rulment de origine si se monteaza sus. Se obtine un ambreaj la fel de bun ca cel de origine dar la jumatate de pret. TESTAT
Sper sa te ajute ce am scris.
Numai bine.
phptester
Multumesc DoubleG de informatii. Ambreiajul a fost inlocuit cu unul de origine si am fost de fata la toata operatiunea. Eu banuiesc ca problema e de la cursa acelei furcii care nu e e reglata la distanta necesara. Nu cred ca problema sa fie de la placa de presiune, placa veche care facea exact acelasi lucru nu era crapata si nici descentrata, discul de ambreiaj era lucios dar avea "carne" destula pe el. Inainte banuiam placa de presiune de asta am si schimbat tot kitul, dar acum mi-am dat seama ca am facut rau, problema e de la reglaj.
Cum am sa am timp am sa trec pe la service sa le cer sa faca reglajul corect si sper sa rezolv problema. Deocamdata nu ma deranjeaza asa tare ca merg normal cu masina nu o fortez, problema apare numai in viteza 1 la peste 2500 rpm, cand sunt nevoit sa plec mai repede. La plecatul de pe loc in conditii normale nu trepideaza, merge ok.

DoubleG la tine unde tine ambreiajul? La jumatatea cursei sau numai in partea de sus? Se poate regla in asa fel incat cursa furcii sa fie ok iar pedala sa tina la jumatate?
romanvs
E totusi posibil sa fie o problema de reglaj sau sa fie montat discul invers(desi nu cred ca e posibil pt ca nu ar mai debraia).Daca avea ceva placa de presiune nu mai intra in viteze la cald.
rratzoiusexos
QUOTE(DoubleG @ 20 Mar 2009, 18:52)
Din carcasa ambreajului iese o furca neagra de care e prins cablul de ambreaj. Cursa acelei furci trebuie fie de 29-30 mm. Rogi pe cineva sa iti apese pedala de ambreaj pana la podea si masori fata de un punct fix. Sa nu tragi de furca ca poate sa iasa de pe rulment.
In al doilea rand de idei ambreajul nu are voie sa patineze nici o fractiune de secunda. Daca face asta, placa e defecta. Normal nu este voie sa se auda absolut nimic. Ambreajul nu necesita un rodaj special. La mine a functionat perfec inca de la prima plecare de pe loc. Sigur nu din cauza asta patineaza. Masina trepideaza la plecarile de pe loc? De unde stii sigur ca ambreajul a fost inlocuit cu unul original? Ce spui tu, imi suna a placa de ambreaj defecta... Placa se poate crapa si la montare daca mecanicul nu stie sa o stranga progresiv in cele 6 suruburi.
In al treilea rand un ambreaj trebuie sa tina intre 100 si 200 de mii de Km in mod normal.
Pentru cine mai schimba ambreajul... puteti cumpara un kit VALEO (cutie verde), se desface, se arunca rulmentul la gunoi si se pastreaza doar placa si discul. Se cumpara rulment de origine si se monteaza sus. Se obtine un ambreaj la fel de bun ca cel de origine dar la jumatate de pret. TESTAT
Sper sa te ajute ce am scris.
Numai bine.
*



cine ti a zis tie ca tre sa tina ambreiajul intre 100 si 200k km?ce inseamna in mod normal?sa nu utilizezi masina sau sa mergi 200k tractata?la solenza o durata medie,din experienta 80k km.mai multi in provincie,mai putini in bucuresti.viata ambreaiajului depinde de cum conduci,daca pleci cu scart,cat de mult o ti din ambreaiaj,si cat de des mergi i coloana,cat de des apesi pedala la maxim,liniute,chestii...

eu il sfatuiesc pe colegul cu problema sa faca testul cu bordura.sa pui masina cu rotile din spate perpendicular pe o bordura si sa incerci sa o urci cu spatele.daca nu urca ,si zici ca e nou kitul,ori n ai inlocuit toate componentele necesare,ori ti l au montat aiurea.daca il puneai intr un service autorizat iti dadeau garantie si stateai fara probleme.

in alta ordine de idei cu planetarele cum stai?haraitul ala de care vb eu l am auzit si pe la planetare.alte cauzeȘrulmentii,prin cutie...etc.

incearca sa reglezi ambreaiajul mai sus,cum il aveai pe cel vechi.in general la solenza tine sus.eu am fost la service dacia si i am rugat sa mi l regleze la 29.5mm si au zis ca e o tampenie(simoptrans colentina).s a urcat ne a mecanicu si l a reglat dupa picior.tot sus tine,pleaca si cu scart,are 69000 km si sper sa mai tina.masina de bucuresti.
phptester
@rratzoiusexos: am facut testul cu bordura si urca, nu patineaza nici in rampa chiar daca in masina sunt 3-4 oameni plus bagaj. Planetarele se prezinta bine si nu cred sa fie de la ele problema nici de la cutie. Problema asta a aparut din ziua in care am reglat vechiul ambreiajul mai jos, asta nou e reglat cam la fel, mecanicul nu a masurat nici o distanta, a reglat dupa ureche.
Am sa trec miercuri inapoi pe la ei sa ii intreb care e treaba si sa testeze si ei masina.
Nu am fost in reprezentanta Dacia de aici (Dedeman) pentru ca pretul cerut de ei pentru ambreiaj si distributie, inclusiv manopera a fost de 2500 ron, mi s-a parut cam mult, cred ca inseamna cam 20% din valoarea masinii wacko.gif . Am garantie si aici la service-ul unde am fost.
DoubleG
@phptester
Mai omule... eu nu cred ca e de la reglaj... practic din cablu se regleaza doar cursa pedalei, cat de lunga sau de scurta sa fie cursa pedalei. Daca e prea scurta cursa, atunci desi apesi pedala pana la podea totusi nu se debraiaza complet si o sa ai probleme la mansalier, (in acest caz pozitia pedalei este mai jos decat pedala de frana). Daca cursa e prea mare, atunci placa e suprasolicitata si asta inutil pentru ca practic pana la jumate lucreaza, apoi degeaba mai apesi pedala pana ajunge la podea... (In acest caz pedala e mai sus decat pedala de frana).
Daca furca are cursa recomandata (29-30 mm) atunci aceea este pozitia optima de lucru, deci daca se apasa pedala pana in podea, si se mentine asa 2 secunde (masina fiind perfect oprita pe loc) atunci mansalierul trebuie sa cupleze usor si fara zgomote. Cu toate astea apasarea pana la podea nu uzeaza excesiv placa.
Ca sa iti raspund si la intrebare, un ambreiaj bun si reglat bine (cursa furcii 29-30 mm, pozitia pedalei de ambreiaj, undeva la nivel cu pedala de frana), incepe sa debraieze imediat ce incepi sa apesi pedala iar cursa utila de patinaj este de 2-3 cm de apasare a pedalei. Deci lucreaza undeva sus si are cursa utila scurta. Un ambeaiaj uzat sr cunoaste imediat prin cursa lunga a pedalei.

@rratzoiusexos
Testul s-a facut pe 58 de solenze in timisoara in regim de taxi, personal de mine. Din cei 58 de soferi am exclus pe cei care merg cu scartait de roti si in figuri pentru ca mi s-a parut irelevant sa incerc sa calculez cat de mult scartaie unu si cat nu celalalt. Asadar dintre cei care conduc normal, jumatate lucreaza ziua si jumatate noaptea. In lucrul de noapte un ambeiaj tine cam 200 de mii de km, traficul fiind lejer. In lucrul de zi abia sare 100 de mii dar am avut si om de zi cu ambreiaj schimbat la 180 de mii. Am facut o medie scurta si am zis 100-200 de mii in functie cum cunduci si cat stii sa iti protejezi masina si... banii desigur. In bucuresti probabil ca undeva la jumate din km ambreiajul trebuie inlocuit. Sa zicem 50-100 de mii...
Haraitul pe care il are prietenul nostru la plecarile mai rapide, este FOARTE posibil sa se datodeze faptului ca scutul atinge in toba. El trebuie sa stie daca a atins cu scutul de ceva. Personal am patit ca mergand prin gropi mari sa ating cu scutul si dupa cateva zile, incercand sa plec in tromba se auzea zgomot cum zice el...
Noi aici sugeram si facem recomandari atat cat este posibil si uneori a explica un fenomen inseamna 30 de minute de scris, se mai incearca si un rezumat uneori si de aici comentarii...

P.S. Oricum ai regla ambreiajul tot sus tine ca pedala nu are nici un arc, singurul arc fiind cel al rulmentului de presiune. Orice a incercat sa regleze, stie asta. Am descris mai sus fenomenul. Practic reglajul urca sau coboara pedala. Ideea este ca atunci cand pedala este la podea, placa sa fie actionata optim, adica discul sa fie perfect liber dar nici placa sa nu fie solicitata excesiv.
S-a mai vorbit despre asta dar am incercat sa explic cu alte cuvinte... Sper ca ajuta.
Numai bine.
augustin87r
Editat de moderator: Te rog nu mai cita postul anterior. Vezi art. 2, lit. g din Regulament.

Acum m-am mai linistit si eu. Imi tine sus ambreiajul, cursa lui utila e la doar 2-3 centimetri dupa ce il apesi. Pedala e tare. La taica-meo care are Skoda, pedala e extrem de moale (e hidraulic) si tine la jumatate ambreiajul.....de asta imi tot puneam intrebari...
phptester
Multumesc DoubleG inca o data de informatii! Vad ca ai ceva experienta legata de ambreiajurile de Solenza. Am sa mai fac maine niste teste cu masina la plecari mai rapide, zilele astea nu a mai facut figura dar nici eu nu am mai fortat masina.
Dupa spusele tale incep sa iau in calcul si varianta scutului care atinge toba. Joi cel tarziu sper sa ajung si la service cu ea sa vad ce parere au cei de acolo. Sper sa ii dau de cap. Am sa postez concluziile.
Multumesc.
sky79ct
Am si eu o problema si incep sa cred ca e de la ambreiaj..
cand plec cu I si chiar si a-II-a se aude un scartait ca si cum ar patina ceva..
Am facut testul cu urcatu cu spatele pe bordura si a urcat...mai greu e adevarat..
Mentionez ca a inceput cam de 3 luni sa se auda incet si acum se aude destul de tare...
Trebuie sa il schimb sau e alta cauza?
Si mie tot asa imi tine sus ..cam 2-3 cm..
Multumesc
phptester
Inainte de a schimba sau de a umbla la ambreiaj sa fii sigur ca problema este de la acesta. Ia un mecanic sau cineva cu experienta in domeniul asta si pune-l sa mearga cu masina. Eu am schimbat tot kitul, dar cel vechi era intr-o stare buna. In cazul tau nu cred ca ar fi de la ambreiaj, eu as banuii cureaua de la alternator. Daca ambreiajul ar patina imi este greu sa cred ca ar scartaii.
sky79ct
Eu sper sa nu fie ambreiajul ca e o gramada de bani smile.gif)
Si am 41 000 cu ea si ar trebui sa fac distributia ..
Dar sa le schimb pe amandoua e cam mult...
Trebuie sa ajung la service neaparat cu ea ....dar nu stiu cat e de grava problema...
DoubleG
@sky79ct
Nu cred ca problema ta se datoreaza ambreajului si nici nu pot sa presupun de la ce ar putea fi.
phptester
Am fost dimineata la service si au testat cei de acolo masina. Diagnosticul lor a fost urmatorul: la plecarile bruste motorul loveste in ceva, cel mai probabil in scut si se produce o vibratie + zgomotul aferent. Se pare ca ambreiajul este ok, nu prezinta vreo problema.
Oarecum s-ar explica fenomenul deoarece atunci cand am reglat ambreiajul vechi cei de acolo au umblat si la scut strangand mai bine suruburile. Cu masina ridicata pe elevator nu se vede nici un loc unde toba sau altceva ar lovi in scut, dar probabil acest lucru se produce la plecarile mai bruste cand motorul vibreaza mai tare.
Pana acum asta e concluzia la care s-a ajuns si raman si eu la acceasi parere, nu mai lansez alte fabulatii cum am facut in unele posturi de mai sus. La urmatoarea revizie / inspectie am sa le zic sa dea scutul jos pentru indreptare si sa se uite si ei de la ce ar putea proveni chestia asta, pana atunci mai circul asa.
Cel mai bine a identificat problema DoubleG si el trecand printr-o situatie asemanatoare.
Ar fi bine daca ar ramane topicul deschis sa vad daca problema va disparea dupa indreptarea scutului si sa postez concluzia.
Multumesc celor care mi-au raspuns.
marius80_eugen
Tu de ce nu te bagi putin sub masina cu un levier si sa vezi unde ar putea sa loveasca si eventual sa mai tragi in jos de el ?
Daca masina pe elevator se ridica de praguri , adica rotile sunt in aer nu prea iti poti da seama , dar daca gasesti un elevator care ridica masina cu tot cu roti , poti sa vezi unde ajunge sa loveasca si daca tot esti prin acea zona , uita-te si la traseul de evacuare , mai ales in jona schimbatorului si a puntii spate , daca mai ai toate bucsile / tampoanele la evacuare .
Bogdan90
Salutare! Problema ca nu pleaca cu scrtz o am si eu. Am masina de 1saptamana, cand am luat-o ambreiajul tinea exagerat de sus si in varful pedalei. Cand plecam din peco si aveam pe altu in spate o turam de se uitau toti la mine, si pana dadeam drumu la ambreiaj tot fugea la vale. Acum tine cum trebuie. Nu am masurat cursa furcii, nu am stiut, am sa o masor doar asa sa vad cum e, nu am de gand sa modific cursa pentru ca asa imi place. Am sa o mai testez si eu pe a mea pe borduri, rampe...Am vreo 500km cu ea si nu am observat sa patineze ambreiaju...
vladut88
asa eram si eu la inceput cu solenza nu puteam pleca cu scart nici cum ,asa e pana te obijnuiesti cu masina ,mie acum imi patineaza ambreiaju ,si pot pleca cu scart ,la mine nu sa reglat niciodata cursa la ambreiaj


142k si isi cam da duhu a inceput sa patineze ,pot pleca cu frana de mana trasa si cu rotile din spate taras ,dar la drum patineaza nu foarte rau dar patineaza am kitu complet ,cand am timp il schimb kitul care il pun este tot valeo luat de vreo 2 ani
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.