Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: capac vas de expansiune radiator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
4x4
Mam intors de la un drum offroad cu papucul, si am vazut ca miroase "ciudat". Ridic capota si vad cum norisori frumosi de abur ies prin locul care trebuia sa fie astupat de capacul negru de la vasul de expansiune pentru lichid de racire.
Ma duc la magazin si cer unul din fabrica. 40 lei blink.gif. Pentru un capac ! blink.gif. Scump doamna scump ! altul mai eftin n-aveti ?
Da, aveau si am luat unul alb la 6 lei. blush.gif

Este o diferenta tehnica intre ele, sau diferenta de pret e data doar de branding. Dar nici nu vrau sa fiu zgarcit si sa ma trezesc cu masina praf.

In concluzie vrea sa stiu daca se merita sa dau 600 de mii pe un capac de plastic.
argon
diferenta e ca ala scump are supape nu doar de forma, alalalt nu, circuitul de racire trebuie sa fie presurizat.
4x4
diferenta de pret e un indice al diferentei de calitate si daca supapele de la capac sunt doar decorative am sa am probleme mai mari decat 40 lei pierduti.

Totusi as mai vrea macar o parere inainte sa merg sa mai cumpar un capac, stiti totusi suntem in criza financiara. Multumesc
neamtzu25
QUOTE(argon @ 20 Mar 2009, 20:52)
diferenta e ca ala scump are supape nu doar de forma, alalalt nu, circuitul de racire trebuie sa fie presurizat.
*


sal.
asta nu am stiut!eu am unul negru,dar nu-l strang la max,ca varu meu a patito cand ia explodat vasul in fata din cauza ca ia fiert apa si suappele nu-au mai mers...are ceva daca il tin asa??de cam 6 luni merg cu el putin slabit....bafta
Mr_Devil83
hai ma terminati cu datul banilor pe chestii "de uzina".

40 de lei pe un rahat de capac e cel putin exagerat.
Merced
Aia nestransul la maxim e o vorba din batrani. Daca ai lichid la nivel in vas, deci nu mai mult poate sa fiarba linistit ca nu explodeaza niciun vas. Sa-i spui varului tau sa nu faca plinu' la vasul ala...
4x4
@ neamtzu25 nu depasi nivelul max si strange capacul ala, ca ai sa patesti ca mine si are sa-ti cada.

@ argon "circuitul de racire trebuie sa fie presurizat" - deci un capac cu supape proaste ar diminua racirea, dar o va diminua suficient de tare incat sa imi puna motorul in pericol?
argon
lichidul va fierbe la 100 de grade la presiune atmosferica, si la 120 sub presiunea ce se creeaza in circuit, acum nu ai probbleme, dar la vara e foarte posibil, adica iti va fierbe motorul.
Mr_Devil83
va fierbe pe naiba. Daca ajunge la 120 de grade motorul , acel capac de la vasul de expansiune e ultima problema la care te mai gandesti.


Edit: de fapt...daca va scot banii afara din casa puteti sa ii dati pe orice. Baietii de la dacia au facut un gunoi pe care acum incearca sa il omoare si vand in continuare piese proaste la supra pret. Si mai ou branduiete de reno.
ydaniel
apropo la 40lei era in ambalaj dacia sau reno-galben?
argon
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Mar 2009, 15:57)
va fierbe pe naiba. Daca ajunge la 120 de grade motorul , acel capac de la vasul de expansiune e ultima problema la care te mai gandesti.
*



in primul rand noi vorbim aici de alt tip de capac fata de cum ai tu, in al doilea rand poate nu-ti fierbe tie, de acasa la magazin, si inapoi, sau pe unde mai mergi cu maxim 80 la ora sau cat iti prinde dracia icon_mrgreen.gif , dar eu merg destul de des pe transfagarasan, sau alte drumuri cu inclinatie destul de mare si nu mi-a fiert niciodata chiar daca acul era aproape pe rosu, tot asa se intampla prin baragan in iulie august, la 44 de grade sa te vad cum mergi tu cu 130 la ora constant cu vas de expansiune fara supapa in capac. De cate ori nu mi-a ajuns motorul la 110-120 de grade si e bine mersi fara sa schimb pana acum garnitura de chiulasa, cum fac altii anual, si la sfatul 'mecanicului' de kkt pe care il au lasa capacul vasului destrans, si atunci degeaba au supapa functionala.
ydaniel
eu nu pot sa inteleg-nici sa ma bati,de ce se zice sa lasi sa ''respire'' vasul de expansiune cu capacul desfacut...
asta am intalnit-o la ambele modele;)
cel clasic de sticla si cel modern cu 2 stuturi:)
argon
asa recomanda multi 'mecanici', asa isi fac probabil clientela ca la altceva nu pot sa ma gandesc. Schimbarea garniturii e o operatie care le aduce ceva malai, fraieru' se gaseste. Daca supapa aia(de fapt sunt doua) nu era necesara nu mai exista acolo in capac de la bun inceput.
ydaniel
sa nu uitam:''vine vara,baga apa, in ea si scoate termostatu,sa raceasca mai bine'' smile.gif)
Mr_Devil83
asa, argon e frustrat. Ok am inteles.

Hai, sariti cu banii pe capace "de uzina" ca numa alea sunt bune.

By the way domnu argon...coaja mea de dacie a facut de cand m inmatriculat-o anu trecut pana acum cam cati km faci tu in 2 ani. si vede si 130 la ora in ultima vreme, doar ca ma doare inima sa o mai calc la cum rage motorul.

Sa inteleg ca 115 - 120km/h e viteza maxima care o prinde esteitul? =))
argon
frustrat n'as avea de ce sa fiu, n'ai inteles nimic. Am mai spus odata ca tu nu ai vas de expansiune si inevitabil capac despre care vorbim in acest topic. Tu ai vas de sticla, nu?! supapa pentru ala iei cu 5 lei din targ functionala ca-s pe toate gardurile si la toate Rematurile.

Referitor la restul de ooftopic, am km cu spatele cat n-ai tu in total . naughty.gif viteza maxima nu ma'ncanta ca am trecut demult de varsta aia.
Executron
Salut! Am mai intrebat dar nimeni nu stie asa ca-mi incerc norocul aici poate rezolv smile.gif

Mai se gaseste pe undeva garnitura de la capacul de vasul de expansiune la nova? sad.gif Ca la mine nu exista... Am intrebat la vreo 5 magazine si mi-au zis ca n-au si n-au mai avut de multa vreme.
smecheras
din cate stiu eu(din auzit) capacul la nova are un rol bine definit...si acela ca...la 0,8 bar supapa se deschide si lasa circuitul sa "respire"
Daca observati bine pe langa acea garnitura sunt niste caneluri...pe acolo iese aerul eliberat de supapa
Am stricat odata un capac si m-am convinsa ca asa este...sub acea supapa se afla un arc cu garniturade cauciuc ce tine etans...la presiunea mentionata mai sus(cred ca aia e) arcul este impins suficient pentru a elibera un pic aerul in plus de pe circuit si implicit racirea se efectueaza corespunzator...
recomand capacul strans...si mie imi suna a manarie pentru clientela faza cu slabitul capacului
radu_
imposibil, io am dat 40 lei anu trecut pe un vas de expansiune cu tot cu capac, de nova
tom79
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Mar 2009, 14:57)
va fierbe pe naiba. Daca ajunge la 120 de grade motorul , acel capac de la vasul de expansiune e ultima problema la care te mai gandesti.
Edit: de fapt...daca va scot banii afara din casa puteti sa ii dati pe orice. Baietii de la dacia au facut un gunoi pe care acum incearca sa il omoare si vand in continuare piese proaste la supra pret. Si mai ou branduiete de reno.
*


termostatul regleaza temperatura.Busonul regleaza presiunea in instalatie prin intermediul supapelor din el,deci sistemul de racire lucreaza sub presiune .se recomanda inloc. termostat si buson si folosirea de antigel,dupa care vf. continua inclusiv vf avans
kog
nu temperatura conteaza, ci punctul de fierbere
vad_sunete
salut,

mi s-a fisurat vasul de expansiune si am inceput sa caut pe la magazine. am gasit la un piese auto cica de origine si turcesc: origine 170 de lei parca, turcesc 98 de lei ambele fara capac. sunt eu nebun sau ar trebui cumva la banii astia sa aiba si capacul? bun, am mai cautat si am gasit, tot turcesc desigur, la 40 de lei cu tot cu capac. intrebarea care ma roade e care e diferenta intre ele? am citit pe aici ca ar fi la capacul vasului, mai exact supapa. sa zic ca nu m-ar afecta prea tare ca as putea sa iau capacul de la cel vechi. si acum alta intrebare: e posibil sa nu reziste la temperaturi inalte sau sa bubuie? el e dintr-un plastic dur la fel ca si originalul.

astept un raspuns cat mai rapid va rog.

multumesc mult
Paulorossi
Salut
Vasul de expansiune il puteai lua de la dezmembrari sau remat cu maxim 10 ron.Daca cumperi turcesc nu e nici o problema.Il poti folosi initial cu capacul nou.Cum iti dai seama daca functioneaza: dupa ce faci cativa kilometrii cu masina, dupa ce s-a incalzit motorul,te opresti,mergi la masina si desfaci capacul vasului de expansiune.In acel moment nu ar trebui sa auzi bolboroseli in vas.Daca auzi inseamna ca supapa din capac nu a eliberat presiunea din vas datorita dilatarii termice a lichidului,deci capacul trebuie schimbat.
Vasul tau cum s-a spart?Daca s-a spart fara sa-l fi lovit fizic,e clar,ai capacul defect,nu a deschis supapa din capac,a facut presiune pe vas si s-a fisurat.In acest caz recomand sa nu mai folosesti acel capac.

PS: despre temperaturi inalte vorbim de la 500 grade in sus nu la 80 grade cat are apa de racire a motorului.
vad_sunete
@paulorossi: iti multumesc pentru raspunsul la obiect. cam rar pe acest forum.

am fost la remat de cateva ori si mi-au zis ca nu vand piese de supernova. probabil sa vina smecherii sa ia tot si pt fraieri ce mai ramane. am cautat pe forumuri la oameni care isi dezmembreaza masinile, dar unii vor sa scoata muuulti bani din rable si cer pe vechituri preturi de noi.
vasul s-a fisurat fara a fi supus la lovituri deci sa inteleg ca era defect capacul. se poate remedia cumva problema sau trebuie cumparat altul? voi face asa cum ai spus si sa vad ce ramane de facut mai departe.

iti multumesc inca o data pentru raspuns. o zi buna
kog
din ce e facut vasul ala?
Paulorossi
vad_sunete,trebuie vazut materialul din care este facut vasul.In principiu lipitura ar trebui sa reziste la 80 grade si presiune peste 1 bar.Cred ca se poate incerca o etansare cu silicon pt temperatura interior/exterior fisura sau poxipol,poxilina,depinde de ce dispui.
Ai grija sa schimbi capacul vechi,alfel vei pati la fel.
Spor!
argon
QUOTE(Paulorossi @ 5 Jun 2010, 21:55)
PS: despre temperaturi inalte vorbim de la 500 grade in sus nu la 80 grade cat are apa de racire a motorului.
*



nustiu cat are la tine, dar la o masina normala are 110 destul e des, tocmai de aia e presurizat, sa nu fiarba la 100 de grade.
Paulorossi
Vorbesti prostii.Cum am spus,supapa are rolul de a depresuriza doar peste anumite presiuni datorate dilatarii lichidului.Nu cred ca la masina mea am 110 grade,poate la a ta.
Ca sa te convingi,scoate capacul de la vasul de expansiune dupa ce ai oprit motorul,cand e motorul cald.Ies aburi?Nu prea cred.Regimul normal de functionare al motorului e intre 80-90 grade,temperatura masurata in motor,deci in punctul cel mai fierbinte.Odata cu cresterea temperaturii in motor creste si presiunea.Peste anumite temperaturi,anormale,datorate unor defectiuni(garnitura chiuloasa arsa,etc) creste si presiunea in instalatie,motiv pentru care se deschide supapa de suprapresiune care pune la presiune atmosferica circuitul de racire.
argon
usor ca atacul la persoana ca te trezesti cu o vacanta, nu stiu cine vorbeste prostii, mai ia o carte de fizica. Nu scot capacul cu motorul cald ca se depresurizeaza si-ti sare in freza si te poti arde, scrie la toate masinile in instructiuni asta. Daca totusi il scot, o fac incet, si fasaie.
Paulorossi
Draga argon,trebuie sa te justifici pentru afirmatiile facute.Dovedeste-le.
Te simti bine cand te crezi destept?
Acea depresurizare despre care vorbesti reprezinta doar aerul comprimat din vas in urma dilatarii lichidului
argon
de ce m-as justifica eu pentru niste treburi ce le stie toata lumea? circuitul de racire e presurizat tot timpul pe durata functionarii ,motorului si o perioada dupa cat e cald, daca nu ar fi, ar fierbe apa, temperatura optima e 90-95 grade, dar poate ajunge si la 120 uneori.

Si nu mai invata lumea prostii sa desfaca busonul cu motorul cald, nu se face asa ceva.
Paulorossi
Asta e parerea ta.Eu am desfacut busonul fara probleme,te asigur ca nu se intampla nimic daca depresurizezi incet.Temperatura optima e atat doar daca ai antigel,crescand temperatura de vaporizare a agentului de racire.Deci ce rol are supapa???
argon
desfa la alta masina, dar mai noua, cum au toate acum, cu vas cu 3 stuturi.
Paulorossi
Am desfacut,e la fel,am spus,supapa respectiva e doar cu rol de protectie la suprapresiuni datorate cresterii temperaturii motorului peste limitele normale.
argon
sunt 2 supape in capac, una il tine tot timpul presurizat, de cum pornesti motorul si incepe sa se incalzeasca. Daca desfaci brusc capacul vara cu motorul fierbinte iti iese lichidul in freza ca incepe sa fiarba, lucru ce nu-l facea fiind sub presiune(cu capacul pus)
Paulorossi
Stiu.Daca supapa ar deschide tot timpul pe durata functionarii motorului si ar depresuriza,incet incet s-ar evapora toata apa din vas.Deci ea are doar rol preventiv la suprapresiuni
argon
dublurol..si sa nu-ti fiarba apa in sistem, deci are si rol de a mentine o anumita presiune.
Paulorossi
E normal,spre exemplu la mine la job cand se evacuiaza condensul din schimbatorul de caldura,la 85 grade direct la presiune atmosferica el vaporizeaza partial,datorita diferentei de presiune,dar supapa e pus doar ca rol preventiv pentru suprapresiuni,alfel ar fi pus doar un simplu capac.
argon
si atunci de ce nu ne intelegem? si ti-am zis ca in mod normal o masina are 2 supape in capac, Dacia 1310 cu vas de sticla parca are doar una, dar in rest..
Paulorossi
una pentru suprapresiuni si una sa nu se videze instalatia,eu inteleg perfect,nu inteleg de ce ne invartim in jurul cozii...
argon
astept sa-mi spui ce prostii am vorbit eu..mie imi porneste electroventilatorul dupa 105 grade.
Paulorossi
ai spus ca supapa e pusa acolo doar sa nu se evapore agentu de racire.Fals,ea are rol de siguranta,deschide la supra presiuni.
argon
unde am zis eu asa ceva? AIci?
QUOTE(argon @ 7 Jun 2010, 07:40)
nustiu cat are la tine, dar la o masina normala are 110 destul e des, tocmai de aia e presurizat, sa nu fiarba la 100 de grade.
*

Paulorossi
QUOTE(argon @ 7 Jun 2010, 10:08)
sunt 2 supape in capac, una il tine tot timpul presurizat, de cum pornesti motorul si incepe sa se incalzeasca.  Daca desfaci brusc capacul vara cu motorul fierbinte iti iese lichidul in freza ca incepe sa fiarba, lucru ce nu-l facea fiind sub presiune(cu capacul pus)
*


Aici ai spus,nu exista nici o supapa care il tine presurizat,am spus,una e pentru suprapresiuni si una sa nu se videze instalatia.In regim normal de functionare amandoua sunt inchise,e ca si cand ai avea doar capacul simplu.
argon
m-ai pierdut..si supapa aia nu il tine presurizat?! cu temperaturile cum e? tot la 80 de grade ti se pare normal?
Paulorossi
Vad ca nu vrei sa intelegi,tii de a ta...
Supapa respectiva,adica aia de vacuum il tine inchis,deoarece exista posibilitatea sa ramana pompa fara lichid si sa intre in cavitatie,sa se videze circuitu si sa se sparga vasu,cum crezi ca se aerisesc unele masini?Dar nu e vorba despre supapa respectiva,vorbim doar de supapa care deschide la suprapresiuni.

PS:termostatul meu e de 83,si apa are 85 grade masurat cu termometru cu infrarosu.A ta probabil are alta temperatura de functionare,oricum ideea e aceiasi,supapa tot acelasi rol are.
argon
nu inteleg ce e asa greu, supapa are rolul de a elibera o parte din presiune daca atinge un anumit nivel critic, si de a tine totusi in sistem presiunea necesara pentru a preveni fierberea lichidului, ce e neclar aici?
Paulorossi
Pt mine a fost totul clar de la inceput,pt tine nu a fost.Deci supapa e doar cu rol preventiv.
argon
rolul e constructiv, daca as merge fara ea ar fierbe lichidul.
Paulorossi
Corect,de ce nu pui un simplu capac doar,nu o sa mai fiarba,dar suprapresiunea din regimuri anormale pe unde o sa se elibereze?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.