Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aditivi Benzina pt. cresterea Cifrei Octanice
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
TRG-ul
Salutate am tot colindat Google-lul prin lung si lat in cautate de detalii pt acest aditiv Nitrox Octane Boost.Nush cat de bun e pt o Dacia 1310 cu aprox 400.000 km la bord(motorul merge bn) :D E 400k o sticla si spune ca trateaza cca. 50L,sticla avand 300ml ^_^. As dori sa aud cat mai multe detalii despre acest aditiv minune :D Multumesc
C a t a l i n
Înlocuiește cuvântul "minune" cu ȚEAPĂ.
ydaniel
la ce pret este?
ment
N-am idee ce contin 'boosters' astia, de cresc puterea motorului magic asa tongue.gif.. Dar daca te intereseaza doar cresterea cifrei octanice, pune benzina de 98-100..

ORICUM teoretic motorul tau nu beneficiaza de avantajele unei cifre octanice mai ridicate, doar daca ai raportul de compresie ridicat fata de cel de fabrica, adica de exemplu daca ai rectificat (de cateva ori chiar) chiulasa biggrin.gif, sau daca ai avea o aprindere foarte desteapta si agresiva, care sa se joace cu avansul dupa cum ar simti detonatiile.. Mai mult ca sigur ca asta nu e cazul tongue.gif, iar din fabrica motoarele au raport de compresie intre 8.5:1-9:1 - potrivit pentru benzina cu cifra octanica normala..

Deci asa ceva, cel putin teoretic, nu ar ajuta mai la nimic..

Ia uite aici un test: http://video.google.com/videoplay?docid=-1184072408751432237 facut de 5-th gear..
tzepesch
clar ca alea-s niste jeguri

daca vrei sa fii curios cum e

bagi carerra 100, aditiv de Pb pt benzina si peste ala mai bagi octane booster.

se simte putin o diferenta in bine.

oricum de la 100 ce-i pe piata si cum se simte motorul cu benzina de 120 e dif uriasa.

29 Mar 2009, 23:10:
daca vreodata pui mana pe benz de avion, NU-i da mai mult de 100-120 MAXIM.

o sa ajungi destul de repede l schimb de supape.

dar acc. e fantastica si-ti albeste bujiile si teava de esapament.

mot de dacie e ok, dar diferenta f mare se mite l motorul boxer de oltcit
Mr_Devil83
master tepesch da benzina de aia de avion nu poti face rost pe la 1,5 - 2 lei litrul ? In cantitati industriale biggrin.gif

TRG-ul
Citeste mai bn... 400.000 ROL!
C a t a l i n
Păi tu vorbești? Nu vezi cum scrii? wacko.gif
ydaniel
hmmm.
motorul de dacie-in speta 102.13 merge f bine cu cifra octanica 98-100:)
neamtzu25
QUOTE(ydaniel @ 30 Mar 2009, 16:07)
hmmm.
motorul de dacie-in speta 102.13 merge f bine cu cifra octanica 98-100:)
*


fff mare dreptate aveti domnu ydaniel;dacia mea sc pe spate "use only gasoline 98 octane" si se simte dif la cifra octanica;iam pus 95 si e o mika dif la acceleratie si la pornit fat de 99+ de la petrom;au auzit de una de 100 de la shell racing ceva dar e cam naspa cu alimentarea ca e doar pe centura,asa petromu e la 500 m de casa;eu sunt multumit de 99+ de la petrom;desi m,ai baga astia apa biggrin.gif
bafta
argon
ia baga matale de la Petromv/OMV de 95 sa remarci cum iti va scadea consumul cu 1 litru la suta de km fata de mizeria de la Petrom, la acelasi stil de condus.

cifra octanica nu are nici o legatura cu puterea motorului, din contra, cu benzina de 95 va trage mai bine, cu benzine de luat banii la fraieri, gen 99+ sau 100 masina va fi mai lenesa cu un consum mai mare. Masina adica Dacia, ca de aia vorbim aici.
cristio_79
Acum cateva saptamani am avut cateva probleme cu berlina. Dadea rateuri, nu tragea, etc. Am intors carburatorul si delcoul pe toate fetele si nimic. Dupa o pauza de masa, ca de, ma luase o foame de vedeam negru in fata ochilor de nervi, am demontat iar delcoul. Inainte doar verificasem platina daca are deschiderea buna si daca este in regula. De vreo 9 ani am o aprindere electronica si o platina Bosch, iar de atunci nu am mai schimbat-o. Problema era din cauza plasticului de la platina mobila care capatase joc si nu-si mai pastra deschiderea constanta. Am schimbat-o si masina mergea perfect la ralanti, dar in mers nu tragea, trebuia sa o ajut tot timpul cu soclul. Am zis sa incerc cu un "octane booster", nu bagasem niciodata. Am bagat un flacon intreg peste vreo 25 litri de benzina. Dupa vreo 30 de kilometri de umblat prin oras, masina a inceput sa traga foarte bine, nu mai facea nici un fel de figura. Am observat ca nu mai era nevoie sa trag soclul nici la prima pornire dimineata sau sa o ajut cat era rece.
ydaniel
shell v power racing nu se mai gaseste,ca nu mai exista benzinarie.
petromnul avea super plus cu cifra octanica 98 si mergea super.
acuma nu trebui sa cautati benzine 100+,una decenta cu 95-98 e suficienta.
neamtzu25
QUOTE(argon @ 1 Apr 2009, 19:34)
ia baga matale de la Petromv/OMV de 95 sa remarci cum iti va scadea consumul cu 1 litru la suta de km fata de mizeria de la Petrom, la acelasi stil de condus.

cifra octanica nu are nici o legatura cu puterea motorului, din contra, cu benzina de 95 va trage mai bine, cu benzine de  luat banii la fraieri, gen 99+ sau 100 masina va fi mai lenesa cu un consum mai mare.  Masina adica Dacia, ca de aia vorbim aici.
*


eu bag de un an nuami 99+ si de asta mie mi-a placut cum mere motorul,am bagat odat 0mv carera 100..pe un drum de bucurresti,si la intors mi-a facut probleme platin a,iam marit un pic distanat si a mers;dar tragea motorul mai binisor.....dar si 4,2 lei l de omv 100
o sa bag un l de 0mv 95 sa vad cati km merg condus sportiv oras si 1 de omv 100 sa vedem at care ,cum ......
sam,b ma pun pe teste deastea ca am ceva treaba sa ma plimb de colo colo in oras
revin dupaa sa postez..........sunt curios
TRG-ul
QUOTE(cristio_79 @ 1 Apr 2009, 20:10)
Acum cateva saptamani am avut cateva probleme cu berlina. Dadea rateuri, nu tragea, etc. Am intors carburatorul si delcoul pe toate fetele si nimic. Dupa o pauza de masa, ca de, ma luase o foame de vedeam negru in fata ochilor de nervi, am demontat iar delcoul. Inainte doar verificasem platina daca are deschiderea buna si daca este in regula. De vreo 9 ani am o aprindere electronica  si o platina Bosch, iar de atunci nu am mai schimbat-o. Problema era din cauza plasticului de la platina mobila care capatase joc si nu-si mai pastra deschiderea constanta. Am schimbat-o si masina mergea perfect la ralanti, dar in mers nu tragea, trebuia sa o ajut tot timpul cu soclul. Am zis sa incerc cu un "octane booster", nu bagasem niciodata. Am bagat un flacon intreg peste vreo 25 litri de benzina. Dupa vreo 30 de kilometri de umblat prin oras, masina a inceput sa traga foarte bine, nu mai facea nici un fel de figura. Am observat ca nu mai era nevoie sa trag soclul nici la prima pornire dimineata sau sa o ajut cat era rece.
*



Din ce an e Dacia ? :D
cristio_79
Este destul de veche.
geopsi
pai cifra octanica nici nuprea vad cum poate creste puterea motorului. poate cifra calorica. cifra octanica reprezinta rezistetna combustibilului la compresie adica sa nu se autoaprinda benzina prin compresie. totusi indiferent de clipul ala unii aditivi ajuta, chiar ajuta si masina merge simtitor mai bine. uite de exemplu casite tune up. se simte masina ca merge mai bine, relantiul e mai regulat, etc.

ce tot caut si poate ma ajutati sa gasesc este un aditiv pentru cresterea puterii calorice cred ca ar fi bun asa ceva si ar creste simtitor puterea!
Mr_Devil83
io cred ca no sa faceti dacia sa fuga ca un bmw cat o fi benzina de buna si aditivata. Evident, alea aduse de samsari de dincolo, puturosite de nemti 10 - 20 de ani le veti face. Da sa nu va aud ca vai ce racheta am scos din dacie cu nu stiu ce aditivul lui peste.

geopsi
mai aici nui vorba de racheta din aditiv. nu cred ca poti castiga prea mult din simplu aditiv dar totusi(poate comparatia e deplasata dar inseaman ceva) cei care folosesc dragseterele baga un combustibil asemanator cu nitro care creste de aproximativ 4 ori puterea motorului(initiala fiind de cam 500cp) deci se poate sigur ca nu ajungem acolo ca aia schimba setul motor dupa fiecare cursa de 400m (asta in cel mai bun caz ca poate sa si explodeze). totusi vreo 10 caluti obtinuti numai dintr-un aditiv daca am gasi nu ar fi de colea ca si masa masinii e muult mai mica fata de logan si ii dai fum unuia cu 1,4 mpi!
ment
Folosesc ce folosesc (nitrometan, metanol), pentru ca ori sunt dragstere cu rapoarte de compresie incredibile (14-16:1 parca) si modificari extreme la chiulase, pistoane, de fapt la tot.. Ori, ca la Top Fuel, au rapoarte de compresie scazute (6.5:1) dar folosesc superchargere complexe, si pentru a rula la presiune cat mai mare le trebuie un asemenea compustibil.
geopsi
ment, 16:1 nu e un raport foarte mare avand in vedere ca un dieselache are si 20:1... in fine poate pt benzina este ideea e ca tenteaza sa bagi un aditiv sau ceva care sa creasca puterea. intrebarea e, unde gasesti asa ceva?
ment
geopsi, nu are nici o legatura cat are un "dieselache" - e altceva acolo.. si oricum tu ai mentionat de dragstere, deci am raspuns vizavi de astea. Unde gasesti ? Peste tot, magazine piese auto/import, supermarketuri raioanele auto (am vazut de exemplu ieri prin Cora niste d-astea - "octane boosters").
geopsi
lasa mai ment. octane boosters e una si alta e nitrometanul ala. pai asa am bagat pana acum cred ca din fiecare. majoritatea nu au efect...chiar si asa daca cresti cifra octanica nu va creste puterea daca nu ia un motor cu raport de compresie mare...
repet daca vrem putere ne trebuie cifra calorica!
olariu_ciprian_ionut
QUOTE(argon @ 1 Apr 2009, 19:34)
ia baga matale de la Petromv/OMV de 95 sa remarci cum iti va scadea consumul cu 1 litru la suta de km fata de mizeria de la Petrom, la acelasi stil de condus.

cifra octanica nu are nici o legatura cu puterea motorului, din contra, cu benzina de 95 va trage mai bine, cu benzine de   luat banii la fraieri, gen 99+ sau 100 masina va fi mai lenesa cu un consum mai mare.  Masina adica Dacia, ca de aia vorbim aici.
*



sunt de acord cu argon..bag de vreo luna de la omv carrera 95 si se simte diferenta...smile.gif..
Tiberiu-Andrei
De vreo saptamana si putin am terminat de refacut motorul.Primii 300 de km i-am facut cu premium 95+ aditiv e plumb.Acum 3 zile m-am gandit sa-i bag Top99+ plus aditivul de plumb si surpriza,relantiul a crescut cu aprox 200-250 de ture fara sa umblu la carb sau delco.Cu proxima ocazie o sa calculez si un consum,dar parerea mea e ca ar trebui sa scada.Diferenta dintre cele doua benzine la statia unde alimentez e de 40 de bani......parerea mea e ca merita.
ydaniel
hhmm de unde iei tu aditiv cu plumb??
geopsi
sunt in toate statiile peco!
micri
nu mai se aditiveaza benzina cu plumb de ceva timp. nici in rafinarie. sunt inlocuitori sau echivalenti. va spun caci cumnata mea este sef procese la rafinaria brazi.
argon
nu e nevoie de tetraetil de plumb la Dacie cu motor de 1400.
geopsi
detaliaza te rog.
Mr_Devil83
Ce samai detalieze? Motorul de dacie nu are nevoie de benzina cu plumb ca sa nu crape.
geopsi
ai de unde stie asta? ca parca zicea ca trebuie la toate plumb mai ales la astea fara catalizator... io asa stiam, daca nu ma insel si scria in cartea masinii.... parca strica scaunele de la supape.
Mr_Devil83
bine ma, baga aditiv in benzina. Daca nu esti multumit ia cate o bucata de 2kg de plumb, mcina-l fin si baga la fiecare plin de beznina cate 200 de grame.

cristio_79
Strica pe dracu'. Eu bag numai benzina fara plumb in berlina de 12 ani si nu are nimic. Am bagat o singura data cu plumb din peco (cand se mai gasea) si imi venea sa trag pe dreapta si sa-i dau foc.
Merced
In teorie ar fi trebuit sa mearga mai bine cu d-aia "eco"(ca cu plumb adevarat oricum nu se mai gaseste de ani buni, mai nou nu se mai gaseste nici "eco"), insa in practica, p-aia o faceau(ca daca n-am mai vazut pe nicaieri ma gandesc ca nu se mai face) mai proasta, ca stiau ca o s-o bage oameni in Dacii si alte masini de genu', oameni care n-o sa simta mare diferenta.
Eu de doi ani si 15.000km bag numai Premium95/Carrera95 si sunt foarte multumit.
ydaniel
cu premium 95(fara plumb) merge acceptabil.
un aditiv pe baza de tetraetil de plumb imbunatateste semnificativ mersul motorului,dar nu se mai gaseste.
asa hmm nu prea merita banii dati pe un aditiv,mai bine iei un filtru de aer nou,un set de bujii noi,un set de fise>care cu adevarat aduc o mica imbunatatire:)
Mr_Devil83
si daca tot schimbi fisele si bujiile saptamanal poti schimba si masin, tot pt o mica imbunatatire:D
geopsi
azi am pus metabond in masina si vad ca merge super... se simte ca e mai regulat relantiul si trage mai frumos. daca o subturez strage mai usor.... e ceva, chiar merita banii, mai ales ca e aproape de pomana...
ydaniel
cat a fost flaconu?
dvirus
un aditiv bun ar fi niste nitrometan sau metanol amestecat in benzina, pacat ca e scump nitrometanu si nu prea se gaseste in cantitati mai mari
Mr_Devil83
Da motorul ala copt de dacie rezista la astfel de tratamente cu brio?
dvirus
Nu am specificat pe ce motor, pentru nitro cel putin. La metanol ar trebuii sa reziste
Mr_Devil83
Io zic ca daca il tii in 5000 -5500 de ture or sa ii sara pistoanele prin chulasa sau o sa crape arborele cotit.

Vezi ca sunt destul de multi reisari pe daciaclub care dupa oliniutza cu un golf1 sau un pisicutz de prin anii 80 au sunat cate un prieten sa ii traga pana acasa.
dvirus
Io il tin pana in 4000 ca am avansu facut la ureche si cam pe acolo trece de puterea maxima. Oricum schimb platina la fiecare 700-1000km daca dau de una de calitate... radmasa.gif

Ar fi interesant de vazut cum reactioneaza motorul la un amestec cu metanol. Parca arde mai rece decat benzina...
Mr_Devil83
Pai si atunci de ce ai baga aditivi in benzina? La 4000 de ture nu ai nici puterea maxima, nici cuplul maxim, nici nimic.

Pe la 3000 de ture ai cel mai bun raport cuplu/turatie doar.

Despre platina nu stiu ce sa-ti spun, la mine e pe clasic masina cu o platina bosch de vreo 3000km si merge impecail. Spre deosebire de aprinderea electronica, nu mai porneste la sfert. Si cand e cald motorul trebuie sa ii dau uneori si a 2-a cheie. Dar de puscat la 1000km nici cu platina de metaplast nu am patit.
dvirus
Pai incerc sa prind cat mai mult din banda de putere....

Oricum sa lasam platina pentru alt topic.

Din cate am citit nitrometanul si alcoolii (etanol si metanol) ard mai rece decat benzina si ofera o putere calorica mai mare decat benzina. Cautand despre combustibili alternativi am gasit urmatorul link: http://www.clubmoto.ro/articole/vezidetalii/altele/16
Daca stie cineva de metoda asta sau a incercat sa lase o parere...
Mr_Devil83
man, motorul o fi mai rece, dar rezista piesele din el la un cuplu mai mare?
dvirus
Asta nu stiu... Ar trebui sa incerce cineva
tzepesch
mai,

sarchui pe topic si n-am gasit nimic de aditivul inlocuitor de Pb.


Asa ca intreb, dupa parerea voastra face ceva treaba?

Eu am luat ieri de la OMV aditiv pt supape cu inlocuitor de Pb, cu dozaj. are o supapa in cap si un recipipent gradat. e 8 lei.

n-am bagat decat vreo 5 L de Carerra95 si putin aditiv.

Parerea mea e ca s-a inteles f bine cu motorul, si in nici un caz nu i-a schimbat mersul in rau. pornea frumos, nu scotea fum, avea repriza, era f ok.

acu trebuie intr-adevar observat cum se comporta la un plin de benzina.

pe sticla scrie ca, contine NAFTA (petrol).

chestia e ca nu-l gasesc de nici o culoare la OMV pe site. pe www.omv.com
Tiberiu-Andrei
D-asta am luat si eu Vlade si merge bine.Acuma nu stiu cat la suta e placebo si cat la suta e pe bune da...eu sunt multumit.La urma urmei costa cat un pachet de tigari da iti ajunge cateva plinuri.Ce pretentii mai poti sa ai?
Cat despre metanol,torn mereu cate putin,se amesteca cu apa apa din benzina si arde.Atentie insa cum il manevrati ca e foarte toxic.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.