Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pierderi carburant?
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
IS-05-CJU
Salutare! In ultima vreme am observat o problema destul de iritanta si frustranta.

Seara cand ajung acasa ma uit la indicatorul de benzina. A doua zi dimineata cand plec observ la indicatorul de benzina ca a mai coborat o liniuta-doua. Care ar fi problema? Acul nu indica exact? am pierderi de carburant (benzina) si se evapora? Filtrele de benzina sunt infundate? Nu mi se pare tocmai normal sa consum 10L la 100Km in oras cu un stil de condus lejer (schimb in 2200 rpm).

Mentionez ca masina are 56000km, urmeaza sa fac revizia, in care voi schimba si distributia. La modelul confort, sunt becuri in bord pe care nu le-am vazut niciodata aprinse. Ce se aprinde: martor frana de mana, benzina, faza lunga/scurta, semnalizari. Celelalte cum ar fi pt nepurtare centura de siguranta si altele nu le-am vazut niciodata aprinse (masina o am de jumate de an). Sunt arse becurile, sau masina nu are prevazut becuri pt asa ceva?
Ionel 1966
Aceeasi situatie o am si eu cu un consum de 8-10l/100KM in oras, dar nu o consider neaparat ca o problema. La fel schimb si eu.
BoomPunk
QUOTE(IS-05-CJU @ 30 Mar 2009, 16:52)
sunt becuri in bord pe care nu le-am vazut niciodata aprinse. Ce se aprinde: martor frana de mana, benzina, faza lunga/scurta, semnalizari. Celelalte cum ar fi pt nepurtare centura de siguranta si altele nu le-am vazut niciodata aprinse (masina o am de jumate de an). Sunt arse becurile, sau masina nu are prevazut becuri pt asa ceva?
*




Sa stii ca in afara de indicatorul de avarie frana/frana de mana,semnalizari st/dr,faza scurta/lunga,presiune ulei,baterie,temperatura mare apa si benzina,nu prea are ce sa-ti mai indice.Nu e prevazuta cu becuri si nici nu prea se poate face nimic.Degeaba ai pune becuri,nu au ce indica.
Referitor la problema consumului....cred ca o vwerificare completa la service pe calculator ar putea sa lamureasca ceva,cand mergi la revizie,fa-i si un test.Poate fi din cauze multiple consumul ridicat,dar cel mai bine te lamuresti la service.Aici am face doar presupuneri.
costinelu
la fel mi se intampla si mie, si chiar nu imi dau seama din ce cauza.consumul...e destul de mare, in jur de 10 litri la suta in oras. dar asta nu ar fi mare problema, mi se pare un consum lejer , insa indicatorul ala de benzina e chiar enervant.niciodata nu sti cata benzina mai ai exact in rezervor. cam cat costa sa o duc la o diagnoza?
cristio_79
Este o binecunoscuta problema a indicatorului de benzina al Solenzei, adica a tabloului de bord. Nu prea ai ce sa vezi la diagnoza legat de acest lucru.
rratzoiusexos
ma baieti..nu e nici o problema.faceti un test,in special din cei din bucuresti.uitati va cate liniute aveti cand mergeti prin oras,si iesiti pe un drum unde puteti merge cu a 4 a sau a 5 a.o sa constatatati uluiti ca acul indicator urca.din asta ce sa intelegem,ca avem o mica rafinarie in rezervor?nu...doar ca principiul prin care se indica nivelul de carburant da erori in functie de vaporii de benzina din rezervor,de temperatura etc.de asemenea o sa observati ca si la franare acul indica mai putin ,in timp ce la accelerare acesta creste.nu e nici o pb.daca vi se aprinde beculetul,puneti benzina si mereti mai departe.calatorie sprancenata!
romanvs
Subscriu.
razvan solenza
in legatura cu becurile ar trbuii sa ai asa :
semnalizare stanga
semnalizare dreapta
avarii
frana de mana
proiectoare spate
faza lunga
faza scurta
benzina
apa
martor airbeg (daca ai airbag)
bec baterie
bec degivrare luneta
presiune ulei
altu nu imi vine acum in minte dar nu cred ca ar mai fi

marius80_eugen
QUOTE(IS-05-CJU @ 30 Mar 2009, 15:52)
Seara cand ajung acasa ma uit la indicatorul de benzina. A doua zi dimineata cand plec observ la indicatorul de benzina ca a mai coborat o liniuta-doua. Care ar fi problema? Acul nu indica exact? am pierderi de carburant (benzina) si se evapora? Filtrele de benzina sunt infundate?  Nu mi se pare tocmai normal sa consum 10L la 100Km in oras cu un stil de condus lejer (schimb in 2200 rpm).
...
Sunt arse becurile, sau masina nu are prevazut becuri pt asa ceva?
*


Si mie imi facea la fel , dar tinand cont de faptul ca eu am trecut de pe o berlina , care la curbe imi varia nivelul destul de mult , la o Solenza , care abea si ea doar acest mic "bug" , m-am obisnuit , desi ma enerva ca nu puteam sa socotesc prea bine , dar poti sta linistit ca acel bec de "rosu" la benzina isi face treaba cu brio . La mine de cand s-a aprins pot sa mai merg inca max 40 km in trafic "mediu" de oras sau inca vre-o 60 km in afara .
Raspunsul meu a fost ca anumite componente care "dau nivelul" indicatorului tau de bord isi modifica indicatiile in functie de temperatura ambientala si sa nu uitam ca si benzina isi modifica volumul in functie de temperatura .
Acul nu indica exact , ci aproximativ ! Eu acum am bord de Logan cu CB si pot afla indicatia chiar si in litri , dar chiar si asa , tot APROXIMATIVA este indicatia !
Cei 10 % nu sunt de fapt 10 , ci vre-o 8,8 - 9,5 , ceea ce este un consum normal pentru oras , mai ales ca depinde cum stai si cu consumabilele , ce benzina bagi , iar faptul ca schimbi la 2200 nu inseamna ca faci bine sau rau , depinzand si de restul condusului . Incearca sa faci plinul complet ( pana face click - desi nici asa nu este exact ) , apoi mergi un anumit nr de km in oras , apoi iar faci plinul pana la click si calculezi sa vezi cat iti iese si numai asa poti afla APROXIMATIV consumul .
Eu cand aveam bordul vechi mergeam pana la munte si abia ajungea la prima liniuta , apoi la intors scadeau liniutele dramatic ...
O rezolvare pt tine ar fi sa-ti schimbi bordul cu unul de LGN cu CB si asa te mai linstesti si afli si consumul instantaneu si alte minunatii , mai ales ca ai spus ca bordul tau nu este cu indicatiile full .

QUOTE(cristio_79 @ 30 Mar 2009, 19:58)
Este o binecunoscuta problema a indicatorului de benzina al Solenzei, adica a tabloului de bord. Nu prea ai ce sa vezi la diagnoza legat de acest lucru.
*


up.gif Asta este raspunsul exact si scurt .

QUOTE(rratzoiusexos @ 30 Mar 2009, 20:47)
ma baieti..nu e nici o problema.faceti un test,in special din cei din bucuresti.uitati va cate liniute aveti cand mergeti prin oras,si iesiti pe un drum unde puteti merge cu a 4 a sau a 5 a.o sa constatatati uluiti ca acul indicator urca.din asta ce sa intelegem,ca avem o mica rafinarie in rezervor?nu...doar ca principiul prin care se indica nivelul de carburant da erori in functie de vaporii de benzina din rezervor,de temperatura etc.de asemenea o sa observati ca si la franare acul indica mai putin ,in timp ce la accelerare acesta creste.nu e nici o pb.daca vi se aprinde beculetul,puneti benzina si mereti mai departe.calatorie sprancenata!
*


La mine nu urca decat daca bagam benzina dimineata sau noaptea cand era frig si la pranz era cald si ma trezeam cu inca o liniuta , iar seara , iar era trist pentru ca imi scadea acea liniuta castigata la pranz biggrin.gif .
Dupa cate stiu eu , acel indicator/senzor din rezervor NU are de-a face cu vaporii , ci numai cu temperatura !
La mine chiar nu urca si nu scadea asa de instantaneu acul la benzina , ca doar nu era berlina ! F incet se observa o mica deviatie daca urcam incet o panta sau o coboram , mai repede observi daca esti parcat pe bordura ce spui tu .
romanvs
Cand demarez sau merg in rampa urca cam o liniuta ,iar cand cobor o panta sau franez scade tot cam cu o liniuta. Dimineata arata cam cu o liniuta mai putin decat seara cand vin de pe drum.Cu rezervorul plin la drum in afara incepe sa coboare acul dupa vreo 120km iar in oras cam dupa 80 km parcursi.
De regula alimentez de la rosu 35l si este rezervorul plin,daca fortez intra cam 36l pana in gura(am scapat de obiceiul asta prost de cand am aflat ca pot defecta canistra de carbon daca ii pun pana in gura),deci se cam confirma regula ca de cum ai intrat pe rosu se mai pot parcurge cam 100km in afara localitatilor.
marius80_eugen
Daca tu ai reusit sa mergi 100 km de cand s-a aprins "rosul" si ai avut curaj sa mergi asa cu ea , bravo tie , eu nu am avut curaj sa o chinui mai mult de 60 km in afara ( fiind cu ochii ca pe butelie pe consumul instantaneu ) , mai ales ca nu stiam cat de "precis" indica bordul de LGN acel "rosu" . Oricum nu sfatuiesc pe nimeni sa se riste sa mearga pe rosu 100 km in afara localitatii ca sa vada unde se opreste motorul si asta pentru ca nu prea are cum sa te ajute nimeni si daca ar vrea , masinile find noi , nu mai poti trage benzina din ele ... deci nu va riscati sa ardeti pompa de bezina !
rratzoiusexos
chiar..beculetul rosu ce inseana?e variabila cantitatea de combustibil care e in rezervor de la masina la masina?eu estimez ca al meu indica la 7,pt ca am presupus primul iinterval de 12.5l iar o diviziune de 2.5l/e logica mea...
IS-05-CJU
multumesc pt raspunsuri, m-am mai linistit. Oricum va trebui sa schimb cat de curand filtrul de benzina, placute frana, filtru aer si tot ce mai e. De masina sunt foarte multumit, toata iarna a pornit la prima cheie.

Si pt cei ce au intrebat.... pun benzina de la Petrom 95 fara plumb.

Tot o intrebare: am inteles ca sunt niste aditivi care se pun cand alimentezi. De consum, stiu ca nu scade daca pui aditivi, insa ajuta cu ceva motorul, sau sunt bani aruncati de pomana?
BoomPunk
Cam da...
nairam
Pai cam dupa 70.000 km cu solenza incepusem sa pun si eu aditivi de genu Injector cleaner... Nu stiu daca au folosit la ceva dar macar asa "placebo" e bine sa pui .... In 105.000 km Nu am avut probleme cu injectoarele ... Iar la indicatorul de benzina hmmmm..... mi imi placea cel mai mult cand se aprindea.... apoi mergeam o bucatica de drum apoi se stingea ..... Faceam misto cu nevasta "ietete ca asta (masina) a inceput sa mearga cu aer" Consumul in bucuresti mie imi iesea cam 11 la suta. Si intr-adevar mai aveam si surprize sa "creasca" nivelul indicatorului chiar daca nu bagam banzina ... De scazut nu am observat ... dar in tot cazul scadea destul de repede... Deh si rezervorul era micut (~40 litri) iar becul se aprindea cand mai ramaneau cam 7-8 litri in rezervor. Iar despre pierderi de carburant nu cred ca este cazul.

Edit Later:
Eu nu am schimbat niciodata filtrul de benzina..... in 105.000 km ...
cristio_79
Probabil pentru ca nu are decat filtru incorporat in pompa.
romanvs
QUOTE(marius80_eugen @ 30 Mar 2009, 22:56)
Daca tu ai reusit sa mergi 100 km de cand s-a aprins "rosul" si ai avut curaj sa mergi asa cu ea , bravo tie , eu nu am avut curaj sa o chinui mai mult de 60 km in afara ( fiind cu ochii ca pe butelie pe consumul instantaneu ) , mai ales ca nu stiam cat de "precis" indica bordul de LGN acel "rosu" . Oricum nu sfatuiesc pe nimeni sa se riste sa mearga pe rosu 100 km in afara localitatii ca sa vada unde se opreste motorul si asta pentru ca nu prea are cum sa te ajute nimeni si daca ar vrea , masinile find noi , nu mai poti trage benzina din ele ... deci nu va riscati sa ardeti pompa de bezina !
*



In primul rand nu am zis "se aprinde becul rosu" ci de pe ceas de la rosu.In al doilea nu am probat cat pot sa mai merg pana cand se opreste motorul(e un risc costisitor) ci ,avand in vedere ca de la rosu pana in gura imi intra cam 36 l de benzina se poate calcula 43l(capacitatea rezervorului)-36 l =7l ,iar masina ia cam 6 pe suta...
Se poate spune de asemenea ca daca se umple rezervorul pana in gura intra mai mult de 43 l...
QUOTE(IS-05-CJU @ 31 Mar 2009, 10:52)
multumesc pt raspunsuri, m-am mai linistit. Oricum va trebui sa schimb cat de curand filtrul de benzina, placute frana, filtru aer si tot ce mai e. De masina sunt foarte multumit, toata iarna a pornit la prima cheie.

Si pt cei ce au intrebat.... pun benzina de la Petrom 95 fara plumb.

Tot o intrebare: am inteles ca sunt niste aditivi care se pun cand alimentezi. De consum, stiu ca nu scade daca pui aditivi, insa ajuta cu ceva motorul, sau sunt bani aruncati de pomana?
*



Nu trebuie sa schimbi nici un filtru de benzina deoarece acesta se afla incorporat in pompa de benzina si in caz de infundare se schimba pompa de benzina cu totul.
IS-05-CJU
ms de raspunsuri smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(BoomPunk @ 31 Mar 2009, 13:40)
Cam da...
*



Salutate ! Tu ai incercat mai multe marci de aditivi si nu ai avut nici un rezultat ?
Ca sa nu incercati marea cu degetul , este Dura Lube la Cora / Carefura la 33 ron . Turnati continutul la un rezervor plin , faceti un drum in afara si daca nu simtiti nici o imbunatatire , atunci restul vietii nu mai cumparati nici un fel de aditivi . Asta e parerea mea , ca sa nu mai incepem cu placebo-uri si altele ...
gabyu
bun hai sa povestesc si io:))......
masinuta mea a luat iarna asta km 12-14 % ...am vent pe forum si amm intrebat....si acu am facut dupa cummiau zis cu schmbatu intre 2800-3000 3100 max....si am redus crek pana pe la 9% consumu de la ultima plimbarik la benzinarie......asa..........
de ac ce sa zic e praf...smile.gif)....in primu rand cand ajunge pe rosu de tot am stat pana cand mia ajuns acu la sfarsitu de la portiunea rosie(aproape ca se rezema de opritor=)) ) si iam facut plinu am constatat cu stupoare ca mai aveam 5-6 l in rezervor...tongue.gif.......iar a 2a problema a acului e alta....faci plin...pana ce incepe sa scada trec vreo 50-80 de km apoi scade pana la jumate in "cadere libera" apoi pana la un sfert e cat de cat bine iar la ultimu te rogi sa scada de cele mai multe ori am facut 100-150 de km pe ultimu sfert de rezervor(asta dupa ac)...tongue.gif.....ps:tin sa mentionez ca in afara am facut consum si scot 5-6%tongue.gif.....deci ce sa va zic puneti benzina buna...si schimbati vitezele 2500-3000 rot si din cand in cand mai "dati in gura " pana pe la 4000-5000 (mai curatati injectoarele,catalizatoru,toba)tongue.gif.....daca nam dreptate sunteti liberi la contraziceri:))
BoomPunk
QUOTE(marius80_eugen @ 2 Apr 2009, 20:41)
Salutate ! Tu ai incercat mai multe marci de aditivi si nu ai avut nici un rezultat ?
Ca sa nu incercati marea cu degetul , este Dura Lube la Cora / Carefura la 33 ron . Turnati continutul la un rezervor plin , faceti un drum in afara si daca nu simtiti nici o imbunatatire , atunci restul vietii nu mai cumparati nici un fel de aditivi . Asta e parerea mea , ca sa nu mai incepem cu placebo-uri si altele ...
*




Cand lucram la OMV,alimentam numai cu super 100,ca doar aveam de unde.Am bagat tot ce se poate numi aditiv pe piata,in combinatie cu benzina asta,apoi am incercat si cu 95 fara pb.Nici o diferenta,poate doar la consum.Asa ca cel putin pentru mine,acesti aditivi sunt egali cu apa de ploaie...
bam_toy
am si eu o problema cu plafoniera masinii...am vrut sa-i pun c5w pe leduri si acum nu mai face contact de niciun fel nici cu ala vechi nici cu ala nou...de la sigurantza nu e k am pus una noua... crede cineva ca ma poate ajuta? macar sa-mi iau o plafoniera noua?
tataiedaciotul
Incearca si cositoreste(lipeste cu pistol de lipit sau letcon) montajul.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.