QUOTE(IS-05-CJU @ 30 Mar 2009, 15:52)
Seara cand ajung acasa ma uit la indicatorul de benzina. A doua zi dimineata cand plec observ la indicatorul de benzina ca a mai coborat o liniuta-doua. Care ar fi problema? Acul nu indica exact? am pierderi de carburant (benzina) si se evapora? Filtrele de benzina sunt infundate? Nu mi se pare tocmai normal sa consum 10L la 100Km in oras cu un stil de condus lejer (schimb in 2200 rpm).
...
Sunt arse becurile, sau masina nu are prevazut becuri pt asa ceva?
Si mie imi facea la fel , dar tinand cont de faptul ca eu am trecut de pe o berlina , care la curbe imi varia nivelul destul de mult , la o Solenza , care abea si ea doar acest mic "bug" , m-am obisnuit , desi ma enerva ca nu puteam sa socotesc prea bine , dar poti sta linistit ca acel bec de "rosu" la benzina isi face treaba cu brio . La mine de cand s-a aprins pot sa mai merg inca max 40 km in trafic "mediu" de oras sau inca vre-o 60 km in afara .
Raspunsul meu a fost ca anumite componente care "dau nivelul" indicatorului tau de bord isi modifica indicatiile in functie de temperatura ambientala si sa nu uitam ca si benzina isi modifica volumul in functie de temperatura .
Acul nu indica exact , ci aproximativ ! Eu acum am bord de Logan cu CB si pot afla indicatia chiar si in litri , dar chiar si asa , tot APROXIMATIVA este indicatia !
Cei 10 % nu sunt de fapt 10 , ci vre-o 8,8 - 9,5 , ceea ce este un consum normal pentru oras , mai ales ca depinde cum stai si cu consumabilele , ce benzina bagi , iar faptul ca schimbi la 2200 nu inseamna ca faci bine sau rau , depinzand si de restul condusului . Incearca sa faci plinul complet ( pana face click - desi nici asa nu este exact ) , apoi mergi un anumit nr de km in oras , apoi iar faci plinul pana la click si calculezi sa vezi cat iti iese si numai asa poti afla APROXIMATIV consumul .
Eu cand aveam bordul vechi mergeam pana la munte si abia ajungea la prima liniuta , apoi la intors scadeau liniutele dramatic ...
O rezolvare pt tine ar fi sa-ti schimbi bordul cu unul de LGN cu CB si asa te mai linstesti si afli si consumul instantaneu si alte minunatii , mai ales ca ai spus ca bordul tau nu este cu indicatiile full .
QUOTE(cristio_79 @ 30 Mar 2009, 19:58)
Este o binecunoscuta problema a indicatorului de benzina al Solenzei, adica a tabloului de bord. Nu prea ai ce sa vezi la diagnoza legat de acest lucru.
Asta este raspunsul exact si scurt .
QUOTE(rratzoiusexos @ 30 Mar 2009, 20:47)
ma baieti..nu e nici o problema.faceti un test,in special din cei din bucuresti.uitati va cate liniute aveti cand mergeti prin oras,si iesiti pe un drum unde puteti merge cu a 4 a sau a 5 a.o sa constatatati uluiti ca acul indicator urca.din asta ce sa intelegem,ca avem o mica rafinarie in rezervor?nu...doar ca principiul prin care se indica nivelul de carburant da erori in functie de vaporii de benzina din rezervor,de temperatura etc.de asemenea o sa observati ca si la franare acul indica mai putin ,in timp ce la accelerare acesta creste.nu e nici o pb.daca vi se aprinde beculetul,puneti benzina si mereti mai departe.calatorie sprancenata!
La mine nu urca decat daca bagam benzina dimineata sau noaptea cand era frig si la pranz era cald si ma trezeam cu inca o liniuta , iar seara , iar era trist pentru ca imi scadea acea liniuta castigata la pranz
.
Dupa cate stiu eu , acel indicator/senzor din rezervor NU are de-a face cu vaporii , ci numai cu temperatura !
La mine chiar nu urca si nu scadea asa de instantaneu acul la benzina , ca doar nu era berlina ! F incet se observa o mica deviatie daca urcam incet o panta sau o coboram , mai repede observi daca esti parcat pe bordura ce spui tu .