Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Viteza medie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Arhimede
Cam ciudat ca m-am trezit eu la ..5-6 ani de cand a aparut loganul, si la 4 de cand l-am luat pe al meu sa pun intrebari de-astea dar oricum.Azi am avut de mers vreo 20 km, si eram curios care e media de viteza inregistrata pe calculator dupa ce parcurg distanta.Pana acum sincer, nu m-am jucat cu chestia asta.L-am restat, am pornit la drum, 1km, 2km.........19, 20, si am ajuns la destinatie.Am oprit motorul!

Dupa o vreme am pus contactul( in pozitia precedenta celei ce porneste motorul) si am observat ca viteza medie afisata o ia la vale. Vi se pare ca e ok ca viteza medie sa fie afectata de perioada cat masina nici nu se afla in miscare, si nici macar pornita sa zicem?
BZN
Nu stiu de ce ti se pare anormal...,e logic, vorbim de viteza medie! Nu e normal ca atunci cand te gasesti, sa zicem, la semafor, stationat ,viteza medie sa scada? Insa , daca masina "doarme" , viteza medie nu se modifica...
Arhimede
Pai inseamna ca nu ai fost atent.Eu am spus ca scadea viteza medie cand masina dormea.Deci rotatii motor-0,Viteza=0.
BZN
QUOTE(Arhimede @ 4 Apr 2009, 23:47)
... masina nici nu se afla in miscare, si nici macar pornita sa zicem?
*


Cu miscarea am lamurit treburile...
Prin "doarme" am inteles "garaj", fara contactul pus...
Arhimede
Dar eu daca pun contactul nu ma deplasez.

Nu o sa vezi niciodata o problema de genu: Calculati viteza medie a unui automobil care pleaca din A in B parcurgand 20km, ajunge in 20 de minute si mai sta acolo 60 de ore. Ca doar pleaca din A la t1 si ajunge in B la t2. Si din cate imi aduc aminte Vm=d/t, unde t-ul asta inseamna t2-t1, si nu exista t3 care reprezinta timpul cat sta automobilul in B dupa ce a ajuns, si cu atat mai putin timpul cat sta automobilul in B cu contactul pus sau nu.
Serje
Amu 5-6 ani exista Logan? tongue.gif In afara de alea de teste.
mariuscond
@Arhimede, CB-ul asta de pe Logan e mai "primitiv"...
El calculeaza viteza medie si dupa ce te-ai oprit (cu contactul pus) un timp (nu stiu cit anume - s-ar putea ca pâna ajunge la zero).
Eu "strig" de mult timp pe aici ca acest CB este cam "băbălău", dar m-am linistit in momentul cind Dacia (WC) mi-a comunicat ca informatiile furnizate de CB sint "informative" - pe mine mai mult ma dezinformează, așa ca nu-l mai bag in seama.
Păcat... că "putere de calcul" este suficienta atit in CB cit si in UCH, dar nu e exploatata eficient.
Masina low cost in viziunea lu' Dacia inseamna si o utilizare proasta a resurselor.
Personal consider ca la aceleasi costuri Loganul putea fi o masina "mai dotata" (ma refer la micile automatizari/facilitati ce puteau fi obtinute aproape numai din soft) si deci mai atractiva.
Sint multe solutii "complicate inutil" adoptate de Dacia pe Logan - ce duc la fiabilitate indoielnica.
ag02cws
Computerul de bord il porneste contactul, nu motorul. De aceea se modifica viteza medie cand pui contactul, chiar daca motorul nu e pornit.
C@talin
Bai io cred ca am cel mai vechi logan dupa forum tongue.gif .Scrie pe toate hartiile din el August 2004 tongue.gif .
PS e normal sa scada viteza medie cand e contactu pus,fara motor pornit smile.gif .
bobo77
Si nu numai la logan se intilneste chestiunea acesta cu CB, sunt masini mai cu pretentii la care "problema" este aceesi...
klaus
Masini cu pretentii, care au chiar si memorii diferite la CB pentru evaluari de parti diferite din traseu, nu considera orice oprire terminarea calatoriei. Ca sa considere terminarea calatoriei trebuie sa fie oprita ceva mai mult de cateva ore. Pe principiul daca te opresti 1 ora sa mananci ceva CB-ul lor considera ca esti in acelasi "trip" si nu reseteaza valorile pentru el.
Daca insa te opresti si o pornesti a dpua zi, valorile de "trip" sunt resetate.
Asa o fi si la logan, valorile de viteza medie sunt resetate doar dupa o perioada anume de contact luat, iar daca perioada nu se realizeaza considera ca e aceeasi calatorie.
Viteza medie = (distanta parcursa)/(timpul scurs).
Problema e cum considera CB-ul timpul ala scurs.
Din cate stiu eu lka logan timpul scurs se reseteaza in 2 situatii: hard (cu butonul) si cand depaseste 1000 ore
Arhimede
Pai si cat de complicat era sa calculeze viteza medie doar cat masina are motorul pornit?OK nu e masina cu pretentii, dar nu suntem nici acum 30 de ani, si nici nu cred ca tehnologia necesara e mai pretentioasa decat cea de la un telefon mobil de 50ron.Sau ma insel?

Si daca o chestie ca asta e de domeniul masinilor cu pretentii, imi imaginez ce gen de activitate "intelectuala" are calculatorul in chestii care privesc lucruri mai importante in functionarea masinii.

Imi aduc aminte ca si cu ani buni in urma existau pentru biciclete calculatoare care calculau inclusiv viteza medie.Dar nu stiu care era modul in care o calculau.


Parerea mea e ca viteza medie trebuie sa se calculeze din momentul in care masina se pune in miscare, deci sa excluda timpul in care sta pe loc cu motorul pornit, sau cu contactul pus.(inclusiv ala pe care-l petreci la semafor)


Pentru ca "viteza medie face o apreciere globala asupra miscarii unui mobil", deci nu cred ca e corect sa intre in viteza medie si faptul ca eu cobor sa fac ceva pe drum, si las motorul pornit, sau alta activitate de orice natura care nu are nici o relevanta fata de miscarea mobilului aluia in general.

Eu daca vreau sa ajung la "dalga" care e la 40 km, o sa syiu ca viteza medie pe care am inregistrat-o in general e de ...80km/h, si astfel stiu ca o sa fac undeva in jurul a 30 min. In schimb daca in viteza medie afisata intra si timpul pe care eu l-am petrecut cat m-am oprit sa vorbesc cu X si Y sau cat am stat cu contactul pus in discutia cu x si y la plecare, n-o sa am in vecii vecilor un rezultat care sa imi fie de ajutor.
klaus
Consumul mediu = consum/km.
La asta nu era bine, ca de stateai pe loc cu motorul pornit nu trebuia luat in calcul, ca parca masina nu consuma atunci nimic

Viteza medie = km/timp.
Aici iarasi nu e bine, ca timpul e o chestie relativa, se scurge numai cand mergi cu masina pana la destinatie, nu si cand te dai jos sa faci un pisu sau sa-ti iei un pachet de tigari sau sticla de apa.

Ce sa faci si cu inginerii astia, nu vad si nu inteleg deloc matematica si fizica subiective...
Arhimede
QUOTE(klaus @ 5 Apr 2009, 17:53)
Consumul mediu = consum/km.
La asta nu era bine, ca de stateai pe loc cu motorul pornit nu trebuia luat in calcul, ca parca masina nu consuma atunci nimic

Viteza medie = km/timp.
Aici iarasi nu e bine, ca timpul e o chesti erelativa, se scurge numai cand mergi cu masina pana la destinatie, nu si cand te dai jos sa faci un pisu sau sa-ti iei un pachet de tigari sau sticla de apa.

Ce sa faci si cu inginerii astia, nu vad si nu inteleg deloc matematica si fizica subiective...
*




Pai asta spun si eu.


Dar din cate stiu consumul instant "apare" odata ce ai depasit 40km/h.La consumul mediu nu e valabila treaba?
C a t a l i n
Mi se pare oarecum logic sa contozizeze viteza medie atat timp cat motorul e pornit, in fond, in traficul de azi, mai mult stai... Altfel si consumul ar fi aiurea.

In schimb nu prea e normal sa contorizeze viteza medie atunci cand doar contactul e pus.
silviu_79
consumul instant ca si cel mediu se calculeaza din momentul in care ai pornit motorul (sau ai pus contactul pe pozitia motor, nu accesorii) doar ca nu se afiseza cel instant decat la depasirea vitezei de 30 sau 40 km/h si treaba asta e valabila si la alte marci, nu numai la dacia.
motivele neafisarii consumul instant pana la acea viteza nu sunt nici economice si nici intelectuale (nu sunt inginerii chiar asa incuiati la minte).
BZN
QUOTE(MAERSK @ 5 Apr 2009, 20:26)

... nu prea e normal sa contorizeze viteza medie atunci cand doar contactul e pus.
*



Si mai anormal e sa lasi contactul pus, parerea mea. De ce sa faci asta??? Se poate interpreta si altfel. Daca, sa zicem, pe o panta cineva vrea sa opreasca motorul, masina ruleaza cu contactul pus...,nu e normal ca viteza medie sa fie "monitorizata" ?
Dintre doua rele alegem ...ce e mai bine.
Arhimede
Cine face asa ceva?Ca nu are nici servofrana nici servodirectie.Si cum crezi ca e mai bine sa inregistreze situatiile speciale sau pe cele generale?
AL
ca sa sintetizam... la Logan viteza medie se calculeaza dupa distanta parcursa/timp inregistrat.... daca stai cu contactul pus, timpul se mareste... cu alte cuvinte, nu face diferenta daca e motorul pornit sau nu, atata timp, cat contactul e pus... stai pe loc, timpul creste, viteza medie scade, distanta parcursa fiind constanta... asta este, chiar daca nu e corect sau eficient pentru utilizator...
klaus
QUOTE(Arhimede @ 5 Apr 2009, 19:29)
Dar din cate stiu consumul instant "apare" odata ce ai depasit 40km/h.La consumul mediu nu e valabila treaba?
*


Consumul instant nu este AFISAT decat in anumite conditii, dar asta nu inseamna ca nu e nici CALCULAT cand nu sunt indeplinite conditiile de afisare.
silviut
Buna,
Am o nelamurire legata de consumul mediu afisat de calculatorul de bord.
Am observat la ultimele 2 drumuri facute cu masina, dupa resetarea prealabila a calculatorului de bord, blocarea dupa un timp a consumului mediu la valoarea de 5.5%. Posibilitatea ca masina sa fi consumat in jurul valorii de 5.5% este extrem de mica, consumul mediu afisat de obicei fiind in jurul valorii de 6.5-7%.
Mai are cineva problema asta?
E normal sa se comporte asa calculatorul de bord sau poate fi o problema de soft, vre-un senzor blocat sau ceva de genul asta?

Multumesc anticipat pentru respuns.
TIulian
QUOTE(silviut @ 24 Jun 2009, 15:18)
Buna,
Am o nelamurire legata de consumul mediu afisat de calculatorul de bord.
Am observat la ultimele 2 drumuri facute cu masina, dupa resetarea prealabila a calculatorului de bord, blocarea dupa un timp a  consumului mediu la valoarea de 5.5%. Posibilitatea ca masina sa fi consumat in jurul valorii de 5.5% este extrem de mica, consumul mediu afisat de obicei fiind in jurul valorii de 6.5-7%. 
Mai are cineva problema asta?
E normal sa se comporte asa calculatorul de bord sau poate fi o problema de soft, vre-un senzor blocat sau ceva de genul asta?

Multumesc anticipat pentru respuns.
*


Incearca sa faci un reset, in felul urmator : tii apasat pe butonul de pe consola cu ceasuri, si pui contactul; continua sa-l tii apasat pana cand acele de la turometru / viteza incep sa se miste; daca ai reusit, inseamna ca esti in modul de test al tabloului de bord, daca esti curios, poti sa derulezi tot cu butonul ala cele cateva repere de pe-acolo; dupa ce te-ai plictisit de vazut alea, il apesi din nou, si il tii apasat pana cand acele nu se mai misca, si display-ul revine la indicatiile normale - asta se numeste ca i-ai facut un reset - la mine a functionat cand tabloul de bord incepuse sa imi arate mai putin cu o liniuta la rezervor indiferent ca il umplusem la maxim; poate merge si la tine..
adilehanceanu
Consumul ăla mediu de 6,5-7 litri/100 km nu cumva includea și ceva parcurs prin oraș iar 5,5-ul l-ai obținut la drum întins? smile.gif
silviut
Buna,
Traseul a fost Bucuresti-Constanta si retur. Media afisata a fost de 5.5% ceea ce este exclus. avand in vedere ca pe autostrada A2(2/3 din traseu) in conditii de mers constant cu 130-140 km/h(AC pornit pe toata perioada deplasarii) masina consuma real undeva la 7% si chiar ceva peste. In plus, in conditii normale consumul mediu afisat oscileaza la fiecare cativa km parcursi cel putin cu un 0.1% in plus sau in minus. Este imposibil sa mergi atat de constant in cat sa nu-ti oscileze deloc consumul mediu afisat.
O zi buna!
Gingis
Asa face si la mine...de noua. Se stabilizeaza la un consum, ex. 6,5-7,5 l si asa ramane si 1 luna- doua....doar cand il resetez( consumul mediu) incepe sa-l calculeze dar dupa 100-150 ramane blocat la ce consum vrea el indiferent de traseu sau viteza blink.gif
adilehanceanu
silviut: Nu-l reseta și vezi ce-ți arată după o săptămînă de mers prin București, dacă nici așa nu-ți scade viteza medie și consumul mediu abia atunci să te îngrijorezi smile.gif

Gingis: Cu cît intervalul dintre resetări e mai mare cu atît valorile sînt mai stabile, mai ales dacă folosești mașine prepnderent fie în oraș fie afară.

Ca idee, la a mea, dacă resetez CB-ul și merg numai prin oraș o lună, se duce cam pe la 8 litri la 100 km respectiv vreo 25 km/h viteza medie; un reset înainte de un drum extraurban a dus valorile la 6 litri la 100 km și viteză medie 48 km/h, pentru un drum Oradea-Cîmpeni-Turda-Cluj-Oradea.
Gingis
Nici o sansa sa se reseteze singur....am masina de aproape trei ani, asa ca-i stiu toate chichitele....daca nu-l resetez eu slabe sanse sa o faca el (5% sanse sa o faca singur)
adilehanceanu
Am completat răspunsul anterior smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.