Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Montarea unui electroventilator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34
ydaniel
un prieten de-al meu vrea sa-si puna un electroventilator pe o dacia 1410.cum se monteaza , spuneti tot tacamul! blush.gif
adostar
De obicei se monteaza inaintea radiatorului asta in cazul in care vrea sa pastreze elica de pe capacul pompei de apa.
Daca renunta la vechea elica atunci ai trebuie un termostat care se monteaza pe radiator de obicei ca sa-i porneasca automat electroventilatorul la 80 gr.
RIon
Eventual radiator ca la Nova, cu bulb termocupla, nu cu termostat. Cand se incalzeste prea tare, bulbul porneste elv-ul.
Se poate pune un elv cu pornire din buton.
os
Deoarece s-au fabricat motoare de 1400 cu ELV, cred ca cea mai buna solutie este folosirea componentelor de la o astfel de masina, montate la fel ca pe "original". Pe vremuri am avut o D1310 cu motor de 1397cc/carburator, cu electroventilator. Am mers cu ea cam 140kkm in timp de 8 ani. ELV nu a facut nici un fel de probleme, asa ca nu pot decit sa recomand aceasta solutie. Actionarea de la buton, pastratea elicii fixate pe fulie si alte asemenea sunt dupa mine solutii "de nea Laie" (=improvizatii, inventii si inovatii) lipsite de rost. De ce sa vrei sa-ti bati capul cu butonul si nu lasi un automat sa se ocupe de pornire/oprire? De ce sa pastrezi elicea pe fulie?
OCEBE
uite si o schema electrica:
tarzy
Baga un ochi pe la posturile mele de aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ectroventilator

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ectroventilator


subscriu la parerea lui os, mentinerea a cinsphe sisteme de racire e o prostie.


elro
QUOTE(OCEBE @ 1 Mar 2005, 09:16)
uite si o schema electrica:
*




Eu am si elicea si electroventilator montat in fata radiatorului tongue.gif ,si sa stiti ca functioneaza(vara)ca iarna.....cand stai la semafor,si este o canicula afara,elicea nu prea face fata,si asa ca am electroventilatorul cu termocupla in radiator,toata afacerea m-a costat pe mine cam200.000 lei
Electoventilatorul il am de la un prieten moca,iar temocupla am cumparat-o 100.000 lei si ca sa imi cositoresca in radiator suportul pt termocupla,m-a costat inca 100.000(suportul a fost luat de pe un radiator spart si cositorit pe al meu,asta dupa ce s-a dat o gaura in el mai intai,dupa care am infiletat termocupla si gata) tongue.gif Dar a trebuit sa modific grila din fata ca nu prea intra,am taiat si din bara putin.....si alte mici modificari.Prin termocupla i-am dat (-) si plusul este pemanent,luat de pe alternator,trecut printr-o rezistenta de 20A si trecut printr-un releu de protectie,ca sa nu stau cu griji ......De muncit am muncit 2 zile la ea blink.gif si ce mistok este opresti motorul si ala merge wub.gif
elro


vroiam sa zic siguranta de 20A nu rezistenta biggrin.gif
os
@rcosmin:
Diferenta dintre ELV si solutia veche (elice antrenata de motor) este ca ELV lucreaza numai cind e nevoie - si crede-ma ca in general nu prea e nevoie. Pastrīnd si elicea originala renunti la acest avantaj (care se reflecta printre altele intr-un consum mai mic). Eu as scoate elicea originala care acum mai mult incurca.

Imi cer scuze cu anticipatie pentru ce am sa spun: sper ca ai avut grija ca ventilatorul montat pe afara sa sufle spre motor (am vazut unul montat de un "electrician", care sufla spre inainte - cu efectul ca motorul se supraincalzea mereu). Daca vrei sa faci treaba bine, cauta o elice proiectata pentru directia aerului in conformitate cu montajul; altfel exista riscul ca randamentul ei sa nu fie bun.

Inca un punct: ELV ar trebui sa fie fabricat pentru montaj pe partea respectiva a radiatorului (in fata- sau in spate). Motiv: apa de ploaie care ajunge pe ELV - trebuiesc luate masuri constructive ca aceasta sa nu ajunga in electromotor.

@OCEBE:
Eu n-as recomanda releu de faruri, ci as cauta unul de ELV sau unul de uz general, supradimensionat.
Explicatie:
1. curentul de pornire la ELV este substantial mai mare decīt cel al farurilor, si de durata mai mare (pīna la cresterea suficienta a turatiei);
2. spre deosebire de faruri, motorul are un caracter puternic inductiv -> scīntei la deschiderea circuitului

Acesti factori pot produce in timp distrugerea pastilelor de contact, ceea ce scoate releul din uz.
OCEBE
QUOTE(os @ 1 Mar 2005, 10:49)

@OCEBE:
Eu n-as recomanda releu de faruri, ci as cauta unul de ELV sau unul de uz general, supradimensionat.
Explicatie:
1. curentul de pornire la ELV este substantial mai mare decīt cel al farurilor, si de durata mai mare (pīna la cresterea suficienta a turatiei);
2. spre deosebire de faruri, motorul are un caracter puternic inductiv -> scīntei la deschiderea circuitului

Acesti factori pot produce in timp distrugerea pastilelor de contact, ceea ce scoate releul din uz.
*



bineinteles ca e preferabil un releu special ptr. asa ceva (eu pe masina am unul intr-un cub cu latura de cca 5cm de plastic negru) numai ca nu stiu daca se gasesc cu usurinta; in lipsa, am scris ca poate fi folosit un releu de faruri ce tine prin contacte cel putin 10A care, zic eu, poate duce un motor de electroventilator; pentru diminuarea scanteilor ce apar la inchiderea/deschiderea contactelor releului, se poate monta un condensator ca cel de la platine in paralel pe contacte.
tarzy
QUOTE(rcosmin @ 1 Mar 2005, 12:33)
Eu am si elicea si electroventilator montat in fata radiatorului tongue.gif ,si sa stiti ca functioneaza(vara)ca iarna.....cand stai la semafor,si este o canicula afara,elicea nu prea face fata,si asa ca am electroventilatorul cu termocupla in radiator,toata afacerea m-a costat pe mine cam200.000 lei
Electoventilatorul il am de la un prieten moca,iar temocupla am cumparat-o 100.000 lei si ca sa imi cositoresca in radiator suportul pt termocupla,m-a costat inca 100.000(suportul a fost luat de pe un radiator spart si cositorit pe al meu,asta dupa ce s-a dat o gaura in el mai intai,dupa care am infiletat termocupla si gata) tongue.gif Dar a trebuit sa modific grila din fata ca nu prea intra,am taiat si din bara putin.....si alte mici modificari.Prin termocupla i-am dat (-) si plusul este pemanent,luat de pe alternator,trecut printr-o rezistenta de 20A si trecut printr-un releu de protectie,ca sa nu stau cu griji ......De muncit am muncit 2 zile la ea blink.gif si ce mistok este opresti motorul si ala merge wub.gif
*




treaba aia e mantocarie ciudata, chiar nu mai ai nevoie de elicea permanenta, care mai mult incurca.
este normal ca vara sa porneasca la semafor ventilatorul suplimentar ptr ca elicea permanenta in acel moment raceste cel mai putin, in schimb raceste ca proasta cand mergi cu viteza - iar motorul nu are nevoie de racire.

elro
Asa.........deci:
-releul este de 30A si credema ca de mai mult nu este nevoie,siguranta de 20 A.
-in elecroventilator poate sa intre apa cat o vrea ca nu il afecteaza ca nu este cu perii(gen electromotor),ci este pe baza de magneti,camp magnetic,se alimenteaza o bobina si magnetii amplifica campul crerat de bobina si acest camp actioneaza asupra rotorului,si il invarte..........(apropo masinile staine,pana si daciile papuc,au electroventilatorul montat pe exterior tongue.gif ,si la alea nu intra apa excl.gif ,)
la mine a mers toata vara,si masina o spalam la spalatorie,si in timp ce electroventilatorul functiona ,ala baga jetul de apa si spala masina,si nu avea nici pe naiba,si nu am spalat-o o singura data,asa ca nu are nici pe naiba tongue.gif
- si daca aerul este absorbit si aruncat pe radiator si motor,care este problema?,vara cam este nevoie sa circule aer rece sa raceasca motorul

Aha acum am vazut ce vroia os sa zica am citit inca o data smile.gif
ydaniel
multumesc
pt raspunsuri!faza e ca eu si tov meu suntem amandoi paraleli cu electrotehnica!asa ca stiti pe cineva care instaleaza aceste componente!daca pun electro evident dau jos elicea de plastic!
os
QUOTE(rcosmin @ 2 Mar 2005, 00:10)
-in elecroventilator poate sa intre apa cat o vrea ca nu il afecteaza ca nu este cu perii(gen electromotor)[...]
*


Da' lagare are?
Motor de CC fara perii... hmm... eu pina acum nu am vazut decit niste constructii extrem de speciale, m-ar interesa oarece detalii.
QUOTE(rcosmin @ 2 Mar 2005, 00:10)
(apropo masinile staine,pana si daciile papuc,au electroventilatorul montat pe exterior tongue.gif ,si la alea nu intra apa excl.gif ,)
*


Nu spune nimeni ca nu-i asa; daca citesti inca o data ai sa vezi ca atrag atentia ca ELV trebuie sa fie construit pentru o astfel de montare.
elro
Motor de CC fara perii... hmm... eu pina acum nu am vazut decit niste constructii extrem de speciale, m-ar interesa oarece detalii.

UN exemplu de astfel de motor fara perii se gaseste si in pik-up-urile vechi,alea cu viniluri,eu i l-am stricat pe al bunicii mele cand eram mai pustan de vreo 15 ani si mi-am facut ventilator biggrin.gif ,si te asigur ca nu are perii,asa este si electroventilatorul meu,nu stiu de care este ca eu l-am primit moca de la un fost coleg,care lucreaza la service.
Cert este ca functioneza fara probleme vara si ajuta mult rolleyes.gif
elro
QUOTE(rcosmin @ 2 Mar 2005, 17:03)
Motor de CC fara perii... hmm...  eu pina acum nu am vazut decit niste constructii extrem de speciale, m-ar interesa oarece detalii.

UN exemplu de astfel de motor fara perii se gaseste si in pik-up-urile vechi,alea cu viniluri,eu i l-am stricat pe al bunicii mele cand eram mai pustan de vreo 15 ani si mi-am facut ventilator biggrin.gif ,si te asigur ca nu are perii,asa este si electroventilatorul meu,nu stiu de care este ca eu l-am primit moca de la un fost coleg,care lucreaza la service.
Cert este ca functioneza fara probleme vara si ajuta mult rolleyes.gif
*




cat despre elicea masinii nu o dau jos deloc o las si paia tongue.gif
os
QUOTE(rcosmin @ 2 Mar 2005, 18:03)
Motor de CC fara perii... hmm...  eu pina acum nu am vazut decit niste constructii extrem de speciale, m-ar interesa oarece detalii.

UN exemplu de astfel de motor fara perii se gaseste si in pik-up-urile vechi,alea cu viniluri,eu i l-am stricat pe al bunicii mele cand eram mai pustan de vreo 15 ani si mi-am facut ventilator biggrin.gif ,si te asigur ca nu are perii,asa este si electroventilatorul meu,nu stiu de care este ca eu l-am primit moca de la un fost coleg,care lucreaza la service.
Cert este ca functioneza fara probleme vara si ajuta mult rolleyes.gif
*


Alea sunt motoare *de curent alternativ* (asincrone sau, la unele constructii, sincrone). Masina are retea de curent continuu (asta inseamna CC). Alors?

QUOTE(rcosmin @ 2 Mar 2005, 18:04)
cat despre elicea masinii nu o dau jos deloc o las si paia tongue.gif
*


Dragul meu, e masina ta. Ai primit aici citeva opinii pertinente de la persoane carora le este de exemplu clar ca exista mai multe feluri de curent electric; ca le iei in consideratie sau nu, e optiunea ta. Daca vrei s-o "lasi si p-aia", fa-o. Iar asta: tongue.gif i-o arati de fapt propriei masini - dar repet, e propria ta alegere si cu siguranta nu strici nimic.
tarzy
QUOTE(ydaniel @ 2 Mar 2005, 18:15)
multumesc
pt raspunsuri!faza e ca eu si tov meu suntem amandoi paraleli cu electrotehnica!asa ca stiti pe cineva care instaleaza aceste componente!daca pun electro evident dau jos elicea de plastic!
*




pai daca nu te pricepi mergi la un service, recomandat de cartier ca nu-i mare scofala si te costa mai ieftin.
important este sa te duci cu piesele in brate (elvent+termocupla+radiator daca e cazul) si cu lectia invatata, sa nu-l lasi pe nea caisa de mecanic sa te convinga ca "merge si asa".
ydaniel
pana la urma astept vara si ma apuc eu!deci termocupla se baga in furtun(cum am vazut la un vecin) sau in radiator?
ydaniel
cred ca ma apuc sa-l montez eu!unde se monteaza termocupla pe furtun(cum am vazut la un vecin)sau in radiator dand gaura in el?
os
Cred ca ce ai vazut montat pe (in) furtun este temostatul, care-i altceva (si care este necesar si important de asemenea).

La masinile pe care le cunosc, termocupla pentru ELV este montata "pe" radiator, mai precis: unul din bazinele radiatorului (la D1310, cel din dreapta masinii) are o gaura filetata (cu un stutz) in care se insurubeaza termocontactul. Acesta comanda un releu, care la rindul lui porneste/opreste ELV. S-au livrat masini ale caror radiatoare aveau stutul pentru termocontact, acoperit cu un buson. La D1310 pe care am avut-o eu, stutul era cam la 1/3 din inaltimea radiatorului, in bazinul din dreapta masinii. Verifica.

Deoarece pot sa apara probleme de etansare, in absenta stutului cea mai buna optiune ar fi cumpararea unui radiator pregatit pentru asa ceva + termocontactul aferent. Daca bugetul nu permite... nu stiu: SH? dezmembrari? Modificare? Mai cere sfaturi de la altii.
tarzy
QUOTE(ydaniel @ 3 Mar 2005, 15:01)
cred ca ma apuc sa-l montez eu!unde se  monteaza termocupla pe furtun(cum am vazut la un vecin)sau in radiator dand gaura in el?
*




pe fortun e termostat-ul

termocupla trebuie pusa in radiator, stiu ca se poate adapta (adica gaurii) orice radiator dar pot aparea probleme. sfatul meu este sa cauti (daca ai timp) pe la dezmembrari, daca nu gasesti radiator bun macar sa iei "soclul" unde se insurubeaza termocupla si tot esti in avantaj.
elro
QUOTE(tarzy @ 3 Mar 2005, 13:35)
pe fortun e termostat-ul

termocupla trebuie pusa in radiator, stiu ca se poate adapta (adica gaurii) orice radiator dar pot aparea probleme. sfatul meu este sa cauti (daca ai timp) pe la dezmembrari, daca nu gasesti radiator bun macar sa iei "soclul" unde se insurubeaza termocupla si tot esti in avantaj.
*



daca are radiatorul din aluminiu poti sa il arunci ca nu o sa poti face adaptarea pt termocupla(radiatoarele de aluminiu nu se cositoresc,se sudeaza in argon,dar tabla este foarte subtire si nu tine)sfatul meu este sa faci rost de unul din cupru,cu suportul deja existent pt termoculpa sau nuh,daca nu gasesti asa este bun si fara ca se poate cositori suportul pt termocupla,daca nu ai suport pt termocupla faci la strung un suport din cupru,dupa dimensiunile termocuplei si il cositoresti ........
ydaniel
aha dar faza cu cautatul am patit=o de multe ori ,adica am cautat unele piese(nu pt dacia) de mi-a venit rau!asa ca dac stiti pe undeva sigur va astept!
tarzy
QUOTE(ydaniel @ 4 Mar 2005, 16:16)
aha dar faza cu cautatul am patit=o de multe ori ,adica am cautat unele piese(nu pt dacia) de mi-a venit rau!asa ca dac stiti pe undeva sigur va astept!
*




pai asta-i diferenta, acum ai nevoie de ceva ptr dacia, asa ca nu ai decat sa te opresti la primul parc de dezmembrari si sa intrebi, fac pariu ca nu o sa fii dezamagit. e drept ca in bucuresti nu-s asa multe (procentual) dacii dezmembrate dar ... efectiv ... nu ai cum sa nu gasesti. mai ramne pba cu negociatul
ydaniel
eu am cautat si am gasit cam la al 12 parc!asa ca nu prea imi vine sa fac din nou calatorii prin tara!poate un loc mai exact!
ydaniel
eu am cautat si am gasit cam la al 12 parc!asa ca nu prea imi vine sa fac din nou calatorii prin tara!poate un loc mai exact!
mark18
am cumparat din tirg el.ventilator cu 400.000
termucupla din magazin 87.000
releu magazin 45.000
dat jos ventilatorul mecanic
sunt super,multumit....astept sa vad la iarna cit de repede se va incalzii in habitaclu
in concediu am de gind sa urc transfagarasanul si tot ce inceamna serpentine pe meleagurile patriei ....daca doriti pot comunica rezultatele
cristidb
Atentie la montarea termocuplei in furtun. Nu e bine! Trebuie montata pe radiator.
Explicatia este ca, electroventilatorul trebuie sa functioneze si dupa oprirea motorului, deci nu trebuie alimentat prin contact. In cazul in care motorul e oprit si electroventilatorul merge, termocupla il va decupla foarte tarziu daca e montata in furtun, pentru ca ventilatorul raceste radiatorul nu apa din furtun.
elro
si cum vara a venit wacko.gif si stai de inebunesti la semafoare cu nervii la maxim ca de.......vreau sa va zic ca ventilatorul suplimentar functioneaza de "rupe" biggrin.gif cat masina este pe loc cu motorul pornit(la semafor) cand plec dupa cateva secunde se opreste ca...ii vine mai mult aer.....deci ajuta si asta la ceva.....

Eu nu ma incred in electroventilatoare,mai ales in termocuple care te lasa cand iti este lumea mai draga(stiu din proprie experienta,am facut practica in service ca electrician auto si reparam vara cam des asa ceva) schimbam/saptamana cam...5-10 termocuple,si sa iti fiarba apa...nu este prea placut,deaia nu renunt la elicea motorului wub.gif este sfanta laugh.gif
axel
QUOTE(os @ 28 Feb 2005, 21:23)
Deoarece s-au fabricat motoare de 1400 cu ELV, cred ca cea mai buna solutie este folosirea componentelor de la o astfel de masina, montate la fel ca pe "original". Pe vremuri am avut o D1310 cu motor de 1397cc/carburator, cu electroventilator. Am mers cu ea cam 140kkm in timp de 8 ani. ELV nu a facut nici un fel de probleme, asa ca nu pot decit sa recomand aceasta solutie. Actionarea de la buton, pastratea elicii fixate pe fulie si alte asemenea sunt dupa mine solutii "de nea Laie" (=improvizatii, inventii si inovatii) lipsite de rost. De ce sa vrei sa-ti bati capul cu butonul si nu lasi un automat sa se ocupe de pornire/oprire? De ce sa pastrezi elicea pe fulie?
*


si daca doar electroventilatorul nu face fata?inseamna ca nu ai prins aglomeratie in bucuresti.
cristidb
Daca electroventilatorul nu face fata atunci aveti alte probleme. De exemplu radiator infundat sau prea mic, depuneri in motor, debit mic la pompa de apa.
Ambele solutii sunt suficiente. La berlina am elice si la nova elv. Si in fiecare vara prind aglomeratiile din Bucuresti. Niciodata nu mi-a fiert motorul.
matrafox
mai nene cum sa fiarba apa in motor?eu merg cu dacia lu tata din 89 si nici o data nu a fiert apa si saraca a prins drumuri de km numai cu a1-a si a2-a dar nu am avut nici o data probleme si nici macar nu e tunata rolleyes.gif intai reparati klumea masinile si apoi bagati bani in tuning
ydaniel
uite ,va mai intreb ceva!la radiatorul meu(are capetele din plastic)unde ar trebui sa fie un fel de filet pt termocupla este acoperit.trebuie sa iau alt radiator daca monteze electroventilator,sau termocupla merge montata in alta parte>?
bagykid
QUOTE(ydaniel @ 28 Oct 2005, 11:16)
uite ,va mai intreb ceva!la radiatorul meu(are capetele din plastic)unde ar trebui sa fie un fel de filet pt termocupla este acoperit.trebuie sa iau alt radiator daca monteze electroventilator,sau termocupla merge montata in alta parte>?
*



ciao , eu am intercalat , pe furtunul de iese din motor si merge in radiator, o bucata de teava in care am facut filet si am pus cupla acolo si merge fara probleme
ydaniel
ok.asa ma gandeam si eu!teava d unde ai luat-O?de cand ai solutia asta?
driverx
Mda....ceva nu inteleg...

Din cate stiu, in radiatoare..termocupla sta in partea dreapta jos, si voi ati pus-o fix pe cealalta parte. Ma intreb ce implicatii are asta....ca sigur are....
bagykid
QUOTE(ydaniel @ 16 Nov 2005, 10:37)
ok.asa ma gandeam si eu!teava d unde ai luat-O?de cand ai solutia asta?
*



sincer am cautat o buc teava sa fie apropiata la diametru ext , cred ca este de esapament

merg asa de vreo 20.000 km
bagykid
QUOTE(driverx @ 16 Nov 2005, 11:12)
Mda....ceva nu inteleg...

Din cate stiu, in radiatoare..termocupla sta in partea dreapta jos, si voi ati pus-o fix pe cealalta parte. Ma intreb ce implicatii are asta....ca sigur are....
*




logica a fost urmatoarea :

apa iese la temp mare din motor si intra in radiator prin partea stanga sus
deci in dreapta jos apa ajunge la intrare in motor la o temp mai mica , ideea este aceea de a citii temp apei la o valoare apropiata de cea din motor si in concluzie am montat termocontactul imediat dupa termostat ( termostat deschide la 89-90 grade -> la 92 grade deschide electroventilator)

daca as fi montat termocontactul in dreapta jos (cand apa este deja racita) el ar fi declansat racirea in momentul in care temp in motor ar fi mult prea mare

asa am gandit eu , voi ce parere aveti?
driverx
@bagykid

Corect. Exact asta am vrut sa extrag de la voi. Voi astfel tineti motorul intr-un regim anormal....prea rece.

Oare producatorii de prosti l-au pus in dreapta?
cristidb
Termocupla trebuie montata la iesirea din radiator. Daca e montata la intrare, ventilatorul va merge si atunci cand nu e nevoie de el.
Ideal este sa fie montata pe radiator. Daca este montata pe o teava montata pe un furtun ar putea sa mearga mult ventilatorul dupa oprirea motorului.
Ideea e ca termocupla trebuie sa sesizeze cand racirea nu este suficienta (lichidul la iesirea din radiator are o temperatura prea mare).
De exemplu in conditile in care motorul e fortat, la iesirea din motor lichidul poate avea 95 grade, dar fiind destul de frig afara, la iesirea din radiator ar putea avea 60, in cazul asta nefiind necesar sa mearga ventilatorul.
Termocupla se monteaza cu releu, din cauza ca ventialtorul are o putere destul de mare. Oricum sunt foarte proaste. Am avut una care a timut 6 ani. S-a stricat, si urmatoarele 3 au tinut 1-2 saptamani. Cea pe care o am a depasit periada smile.gif. In concluzie nu se strica doar pentru ca nu se foloseste releu.
bagykid
QUOTE(driverx @ 16 Nov 2005, 12:25)
@bagykid

Corect. Exact asta am vrut sa extrag de la voi. Voi astfel tineti motorul intr-un regim anormal....prea rece.

Oare producatorii de prosti l-au pus in dreapta?
*




revin.
care ar fi temp optima?

cu stima
cristidb
Termostatul de 87 grade deschide cand acul e la jumatate. Cam asta ar fi temperatura optima. Daca se monteaza o termocupla care deschide la 86 si inchide la 76(la iesirea din radiator), atunci acul va sta tot timpul cam la mijlocul scalei. Temperatura 87-90 grade. Daca se monteaza o termocupla 96-92 grade atunci acul ajunge pana aproape de ultima linie alba a scalei (95-97 grade) dar in mod normal tot la mijloc sta.
Acum depinde de termocupla. Cea pe care o am acum scrie pe ea ca deschide la 96 si inchide la 92, dar o suspectez ca deschide la 90 si inchide la 85.
bagykid
in trebarea(referitoare la temp optima) era pentru driverx , referitor la ceea ce spui tu cristi si la mine deschide atunci cand trece putin de jumatate scalei

intrebarea ramane aceeasi care este temp optima(a lichidului de racire) din motor?
diaconuliviu
QUOTE(bagykid @ 16 Nov 2005, 13:53)
i[...]
intrebarea ramane aceeasi care este temp optima(a lichidului de racire) din motor?
*



Cum spune cartea? 80-100, din alti autori, 80-95,dupa altii 80-90.

Eu zic 80-95, cel putin din practica.

Acum depinde si de calitatea ungerii si a uleiului; motorul poate functiona la temperaturi inalte din punct de vedere al emulsionarii; din al umplerii si mai ales al UNGERII, 95 grade.
daca pui ulei prost, e mai bine de tinut 80-90.
ydaniel
pana la urma eu vreau sa o pun pe teava pe unde iese apa din radiator.asa am, vrut sa zic si eu ca termocupla nu e pusa bine.dar bagy kid cum iti indica termometrul de bord?
bagykid
QUOTE(ydaniel @ 17 Nov 2005, 11:46)
pana la urma eu vreau sa o pun pe teava pe unde iese apa din radiator.asa am, vrut sa zic si eu ca termocupla nu e pusa bine.dar bagy kid cum iti indica termometrul de bord?
*




nu stiu daca am zis , dar acul sta (90% din timpul cat functioneaza) undeva pe la juma si cand trece de jumatate porneste cupla , merge timp de 2-3 min si se opreste.

apropo de temp optima , nu mai stiu cum arata inainte sa montez chestia asta , cam cum sta acul la una fara termocupla(cu elice pe pompa de apa) ?

acum ca este frig i-am montat deja opturator pe jumatate de radiator deoarece in mers nu se ridica apa de sfert nici s-o bati ( poate ca am schimbat si radiatorul , este din acela mare)

ydaniel
pai daca ai electro vent normal nu ar trebui sa mai umbli cu cartoane:)ca de asta e bun electro
mesteru surubel
bun sa va explic cu sta treba cu electroventilatorul(am avut un accident frontal ce masina iar in servis mi-au inlocuit radiatorul cu unul de 1300 ce electroventilator iar pe drum intins imi tot fierbea):
1.inprimul rand pe dacia de 1.4 cu ventilatorul pe pompa de apa , radiatorul nu e prevazut cu locas pentru termocupla
2.sa ii faci mici modifivcari eu zic ca nu prea se merita deoarece la 1500000lei mai bine iei un radiatior de de papuc deoarece e mai mare si are facut din fabricatie pentru electroventilator(are niste piulite sudate pe el special calculate)
3.daca vrei sa ii dai blana mai ales vara pe la 140km/h o sa vezi ca o sa inceapa sa ti se incalzeasca si dupa mai multi kilometrii o sati fierba motoru
in final eu zic din proprie experienta ca cea mai buna solutie ar fi folosirea unui radiator de la un papuc diesel deoarece are 3 randuri de celule, este mai mare , si se pot monta linistit pe el minim 3 electroventilatoare. CAt despre intrerupator e bun unul pe bord deoarece se poate bloca termocula sau in aglomeratie vara poti sa il lasi sa mearga continuu. Eu pe dacia mea din 88 am electroventilator si din fabricatie pe bord intrerupator pentru el.Momentan am radiator de pauc normal cu 3 electroventilatoare si vara nu trece de 80C nici macar in blana prin oras.
ydaniel
3 electroventilatoare???asa e motoru de 1,4 echipat cu radiator cu capetele din plastic nu are locas pt termocupla,dar ala din cupru are!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.