Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Dupa metrou, camion si vapor... avion
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25
Marty
V-am promis niste poze cu diverse stadii ale unor caricioplane si... iata-le. Mentionez ca voi mai uploada poze in zilele urmatoare.
C a t a l i n
Păi bine bre, aici le puseși?smile.gif
koldun
Ce caricio...hmmm blush.gif plan e respectivul?
Marty
@ MAERSK: Pai.... unde? huh.gif
C a t a l i n
Ups, am citit aiurea smile.gif scuze.

O să pun și eu câteva poze cu avioane ale Aeroclubului României.

Extra 300L
[attachmentid=1627515947][attachmentid=1627515948][attachmentid=1627515949]

Zlin 142
[attachmentid=1627515950][attachmentid=1627515952][attachmentid=1627515955][atta
chmentid=1627515956][attachmentid=1627515957]

Bord de Zlin 726
[attachmentid=1627515960]
Marty
koldun, MD-80. Au fost cumparate de la chineji, se dezbraca pina la tabla goala, se re-echipeaza, se vopsesc si....
Ov
si in buna traditie a celorlalte topicuri, unde poporu' intreaba si specialistii raspund, vin si eu cu o prima intrebare:

cate saibe sunt intr-un avion ?
skija
smile.gif))))))))
koldun
@Marty
Merci. Banuiesc ca o fi ca pe vremea lu' Ceasca cand exportam laminate de la Galati la japonezi iar aia tratau fieroaica de iesea untu' din ea si apoi o exportau mai departe ca castiguri substantiale. Chiar si la noi!
Bine ca facem si noi acum chestii d'astea...
neumann
QUOTE(Ov @ 14 Apr 2009, 19:07)
si in buna traditie a celorlalte topicuri, unde poporu' intreaba si specialistii raspund, vin si eu cu o prima intrebare:

cate saibe sunt intr-un avion ?
*



cam 100.000. Da nu stiu cine le numara...

logan1.5dci
Ha,ha ... auzisem si eu la vremea respectiva, Japonia importa de la noi tarnacoape si roti de tren si exportau lame de ras si altele asemenea. smile.gif
Marty
Nu mai e chiar asa. La noi e ora de manopera ceva mai ieftina decit afara (in unele cazuri), dar nu cu mult. In alte cazuri, mi-au cerut englezii 70 de mii de dolari pentru vopsirea unui avion, romanii mi-au cerut 60 de mii de euro.

14 Apr 2009, 20:36:
Cockpit de 737-200 si citeva poze de interior (atit mi-a ajuns memoria la camara)

Iulikk
Dar "placa aia neagra" de pe mansa (asa cred ca ii zice - ma refer la "volanu" avionului) ce este?

La asta ma refer.
Marty
Temperaturile exterioare standard, in functie de inaltime (in grade Celsius)
C a t a l i n
altitudine tongue.gif (defapt e o tabelă funcție de gradientul termic vertical)
bygy007
pozele de la postul 5 au fost facute la Clinceni ? ca am fost si eu pe acolo in tineretile mele tocmai atunci se construiau diverse hangare si mai asistam la zboruri de antrenament ale sportivilor , planoare , etc, si am zburat si eu cu AN2 care il aseman cu un tractor si un AN26 (pe post de pasager)
C a t a l i n
Nu, sunt la Strejnic, lângă Ploiești.
AMW
ce primitiv e cockpitul de la 737-200 fata de seria 400 sau 800 smile.gif

sa inteleg ca aceste aeronave vor fi inmatriculate in Romania...sau la noi doar se reconditioneaza?
Marty
737-le e deja pe YR. MD-urile vor fi pe Slovenia.
dizzy
S-ar gasi o cacastoare de avion din aia de cumparat de pe unul de-l taie?
Care e statutul avioanelor care se taie?
Se poate cumpara de exemplu o sectiune de fuselaj, sa o duci pe un teren sa o faci cabana?
Marty
Te referi la vasu' wc-ului sau la toata cabina? nedumerire.gif In principiu s-ar gasi, da' in realitate, cind se taie un avion se pastreaza tot felu' de kkturi, pe principiul "lasa, ba, nu stii cind ne trebuie".
O bucata de fuselaj poti cumpara, chiar si un fuselaj intreg, ideea e ca nu prea poti sa-ti faci cabana inauntru. E ingust, nu e inalt si ai prea multe modificari de facut (cel putin pentru tavane).
Ov
dar scump n-ar fi? (fuselajul)
Victoras2001
Ba tampitule, te-au lasat aia sa pazesti caricioplanu' si tu l-ai facut bucati ca sa pui poze pe forum. radmasa.gif
Marty
Da' greu de transportat n-ar fi ?
Smiley
ce-i globul ala din botul avionului, din primul post(a 3-a poza)?
Marty
Nu e glob, e circular si atit. Si e antena radar.
bygy007
meteo
Diac
QUOTE(Marty @ 14 Apr 2009, 17:56)
koldun, MD-80. Au fost cumparate de la chineji, se dezbraca pina la tabla goala, se re-echipeaza, se vopsesc si....
*




Ajung chartere sa duca românu' la plaja la Antalya ?
Marty
Nup. Alea-s altele, e o companie romaneasca aia.
neumann
QUOTE(Victoras2001 @ 15 Apr 2009, 11:10)
Ba tampitule, te-au lasat aia sa pazesti caricioplanu' si tu l-ai facut bucati ca sa pui poze pe forum. radmasa.gif
*



Lasa-l ma, ca il face la loc pana diseara. Numa sami spuie naibii al cuie avionu, sa nu zbor cu aia din greseala.

Smiley
QUOTE(Marty @ 15 Apr 2009, 11:39)
Nu e glob, e circular si atit. Si e antena radar.
*



arata ca un glob de pus in pomul de craciun smile.gif

"botul" avionului din ce material e? nu influenteaza functionarea radarului ala?
marksman
QUOTE(dizzy @ 15 Apr 2009, 08:56)
S-ar gasi o cacastoare de avion din aia de cumparat de pe unul de-l taie?

*



Vezi ca mi s' pare ca o sa-ti trebuiasca si un motor. Din cate imi amintesc cacastoarea asta de avion functioneaza pe baza depresiunii create de motoare.
Marty
Inca citeva poze.
bucatzel
QUOTE(Illusi0n @ 15 Apr 2009, 15:42)
Vezi ca mi s' pare ca o sa-ti trebuiasca si un motor. Din cate imi amintesc cacastoarea asta de avion functioneaza pe baza depresiunii create de motoare.
*



No las' ca suntem pe forum la dacia. Nu-i problema care sa nu se poata rezolva cu un patent si niste sarma radmasa.gif Si motoare oricum se gasesc destule la bursa.

neumann
martinezule, tu nu erai dinamovist? ce le-ai facut la aia la avion (aeronava "dunarea"), ca s-au speriat saracii, a zis la stiri. Da rednic a declarat ca faceau misto de piloti ca si-au luat carnet la pitesti biggrin.gif Macar daca era sa crape, crapau cu zambetul pe buze smile.gif
Marty
I-am pus io sa dea buzna-n berze?
Sony
Patroane, de ce nu facusi si matale o poza sprijinit de avion iegzact ca romica la Monaco? unsure.gif
neumann
martinezule... explica-mi te rog si mie, asa ca la cretini.

Ma, cum pana mea transmite airbusu mesaj ca are scurtcircuit la bord, si uita sa puna in el coordonatele GPS (banui ca ora a pus-o)??

Ba nene, avem retele de socializare, ca ma duc cu mobilu la mol si ma trezesc ca stiu prietenii din lista pe unde sunt.

Ca un idiot ce sunt, si ca persoana fizica, ma gandesc ca imi iau dreacu un thuraya cu un gps pe bluetooth, si fac un cenzurat de aplicatie JME care nu face altceva decat sa trimita la 5 minute coordonatele luate de la gps intr-un format oarecare. Sau daca pe thuraya nu se poate, pun pda-ul sa faca dialup prin thuraya si sa transmita la un server acelasi lucru.

Ba nene, cum e posibil sa nu gasesti UN AVION in mai mult de 12 ore?


Antena3: intre timp, zona in care avionul s-a prabusit a fost localizata: intre coastele braziliei si coastele senegalului.
C a t a l i n
Pentru că de la 10.000 m sau la cât era când e posibil să fi transmis acea poziție printr-un transponder, putea plana mai mult sau mai puțin controlat pe o rază de zeci de kilometrii în jurul acestui punct... Găsește tu acul (avion sau resturi de avion) în carul cu fân (suprafața sau fundul oceanului).
neumann
deci astia au declarat ca aria de cautare e de 2-3 ori cat europa. Crede-ma ca restrangi mult.
Problema mea e, si totusi de ce nu se stiu coordonatele cu cateva minute inainte de prabusire? In 4 ore cu 3-4 avioane cate zic astia ca au trimis, ari suprafata aia fara probleme.

Cat planeaza de la 10.000? Sa zicem ca vreo 200-300 km (exagerat de mult). Ok, 600 km diametru e mai mic decat romania (comparabil), nu cat europa.

Plus ca daca a facut bum/a crapat/ au crapat sisteme fly by wire planeaza probabil de ordinul a 10 km.
einstein1984
Eh, de parca nu am stii ca si presa exagereaza. Daca aia declara 100 km, romanii nostrii fac repde 1000 km. Da mai bine.
neumann
24 de ore de la accident, si nimic... e ceva suspect aici.
C a t a l i n
Da, Atlanticul e suspect de mare...
Ov
si suspect de adanc

parerea mea e ca a facut cineva kaboom !

oricum ... RIP sad.gif
neumann
si chiar nu pluteste nimic din avionul ala?

The Airbus A330 encountered heavy turbulence early Monday, some three hours after the jet carrying 228 people left Rio de Janeiro for Paris on an 11-hour flight, according to Air France CEO Pierre-Henri Gourgeon.

At that point, the plane's automatic system initiated a four-minute exchange of messages to the company's maintenance computers, indicating that "several pieces of aircraft equipment were at fault or had broken down," he told reporters.

During that time, there was no contact with the crew, Gourgeon said.

"It was probable that it was a little bit after those messages that the impact of the plane took place in the Atlantic," he added.

The Airbus A330 was off radar and probably closer to Brazil than to Africa at the time, he said.

Two squadrons from Brazil's air force launched a search near the archipelago of Fernando de Noronha in the Atlantic Ocean, about 365 kilometers (225 miles) from Brazil's coast, an air force spokesman told CNN. And French President Nicolas Sarkozy said France sent ships and planes to the area about 400 kilometers (250 miles) from Brazil.
C a t a l i n
Ce-o pluti nu prea se vede decât de aproape... Un om cu vestă de salvare nu prea îl vezi de mai sus de 1000m altitudine sau jumătate de milă marină pe apă...

Ceva mai mic nici atât... Apropo, cum e vremea pe acolo?
neumann
habar n-am cum o fi vremea.
Ideea e ca acele 4 minute de schimb de date cu computerele de mentenanta ar fi trebuit sa contina si ceva coordonate gps, da nu zice nimeni.
Cica ar fi si ceva balize de localizare prin avioane, da aparent nu functioneaza niciuna.
C a t a l i n
Nu mă pricep, dar sigur au transponderul pentru localizare în caz de urgență, ce se programează manual, și eventual vreo radio-baliză similară EPIRB (emergency position indicating radio beacon).
argon
gps-ul nu emite de sub apa? n'ar fi trebuit sa se inregistreze ultimele coordonate?
MihaiD
QUOTE(cristianco2002 @ 2 Jun 2009, 00:01)
Cat planeaza de la 10.000? Sa zicem ca vreo 200-300 km (exagerat de mult). Ok, 600 km diametru e mai mic decat romania (comparabil), nu cat europa.


Un 767 are un raport de planare de 12:1 (fata de 70:1 al unui planor de ultima generatie) adica 1.5 km pierdere de altitudine in 18km jumate parcursi, daca era la 10000km altitudine iti da o cifra mult mai mica decat ai scris tu acolo...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.