Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Reglaj culbutori Solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Dany
Salutare!



Astept comentariile voastre pe urmatoarea tema. In mod normal, conform manualului DSN trebuie sa existe urmatoarele jocuri la culbutorii DSN:



Admisie 0.10

Evacuare 0.25



Ok. Stiti cum este la Solenza? Dupa AMBELE masuratori din manualul DSN, Solenza are urmatoarele valori:



Admisie 0.15 - 0.20 (variaza de la 1 la 4)

Evacuare 0.25 (constant, corect)



Ok. De ce oare au facut asta? In service se sustine unanim cum ca motoarele sint reglate la fel ca la DSN. Practica insa demonstreaza contrariul. Se pun doua intrebari:



1. De ce au facut asta? Ce au cistigat? In mintea mea un joc mai mare la admisie inseamna o perioada mai mica in care supapa este deschisa, deci intra inauntru mai putina benzina. Adica un consum redus, noxe scazute, etc, probabil pentru ca masina sa treaca cu bine testele de noxe?



2. Este posibil ca acest joc suplimentar al culbutorilor sa cauzeze vibratia enervanta a motorului la ralenti si zgomotul *MULT* mai mare decit la DSN?



Astept comentarii,



Daniel
AlexV
omule, ce ai facut??? ai desfacut motorul nou??? hai ca ne-ai luat pe toti le desfacut lucruri.
Dany
Nu l-am desfacut! laugh.gif M-am uitat prin el, asa, cu raze... smile.gif Pe bune - ce crezi de faza asta? Ma intereseaza daca e careva care a desfacut un motor de DSN si care poate sa imi spuna daca jocurile sint PERFECT reglate la admisie la 0.10 sau nu...



Oricum, ne vedem miine! smile.gif
Marty
Daniel, m-am progrmata pentru Miercuri la IPSO. Au zis ca tacanitul e normal, ca asa sunt motoarele Renault, mai zgomotoase. Sa vezi ce motoare Renault ii dau in cap.
Dany
Ei, dar nu se aude nici un zgomot. Ai tu auzul prea fin. Uite - de asta imi e mie scirba de service-uri. Zau ca ma bate gindul sa remediez eu problema inainte de intilnirea cu voi azi. De ce EU si nu EI?



Pentru ca EI cind masoara distantele neglijeaza daca e 0.10 sau 0.20, pe cind eu stiu ca am interesul ca totul sa iasa perfect. Si la culbutori, dar si la toate cele care sint pe deasupra, la care string toate suruburile, le pun OK la loc, etc...



Daca reusesc sa iti rezolve AC-ul si te scapa de Diesel - merg si eu la ei! smile.gif





Dany
klaus
Reglat culbutorii la o DSN pentru mers iregulat si intarziere mare la apasarea acceleratiei.

In principiu evacuarea era bine (foarte mici reglaje sau deloc necesare)

Admisia era cu probleme, cu jocuri mai mari.

Dupa reglaj motorul a mers mai rotund si mai conform in acceleratii (se comporta ca si cum tragea aer fals, dar nu si la relanti). Singura problema e ca neavand manualul, am reglat evacuarea la 0,2 si nu la 0,25. E..., o sa-l reglam din nou.

A..., si ca mi-am adus aminte, fir-ar ei sa fie cu torxii lor, ca a trebuit sa polizez o surubelnita ca sa desfac capacuul, ca nu aveam torx.



Daca mushchiuletzul tau este deranjat de actualul reglaj, fa-i reglajul ca nu-i dauneaza.
Dany
Multam pentru sfaturi. Vreau sa verific mai inainte ceva, ca sa fiu sigur. Cei patru cilindri cum sint asezati? 1 este inspre cutia de viteze si 4 linga distributie, AC - nu? Sper ca asa e corect!



Oricum simptomele pe care le descrii tu sint EXACT ceea ce am eu! sad.gif Am insa o curiozitate. Punindu-i jocuri mai mici la tine la evacuare practic gazele plecau ceva mai repede si cam pierdeai din putere nu? Sau care a fost rezultatul?



Dany
klaus
Cilindrii incep numerotarea de la cutie/ambreiaj.

De altfel, daca te uiti pe fisele de bujii scrie pe fiecare unde se duce.

La fel scrie (ca sa nu se incurce la remontare) si pe langa suruburile de la capacul "delcoului" (nu stiu cum se cheam chestia aia). Uita-te cu atentie si ai sa vezi.

Despre cum s-a comportat nu-ti pot zice nimic ca era a unui prieten. Am sa-l intreb sa vad cum e treaba.

In alta ordine de idei, daca nu desfaci bujiile (chiar si cu ele desfacute) se invarte cam greu la un moment dat motorul. Asa ca fi pregatit.
Nicu
Totii "specialistii" din service-uri zic ca tzacanitul e normal, ca bla, bla, si multe alte timpenii.

Am si eu o intrebare: dupa reglajul culbutorilor s-a mai auzit tzacanitul la pornire?
Dany
La foarte multi din cite am inteles nu s-a mai auzit nimic. Nici tacanitul la pornire, nici nu a mai vibrat la ralenti, a mai prins si putere, etc... Eu deocamdata nu stiu ce sa spun - nu am incercat asa ceva (inca!). :roll:
klaus
Am intrebat prietenul asupra comportamentului in urma reglarii un pic mai stranse a evacuarii.

Masina s-a comportat foarte bine, a tras fara probleme, nu a horcait sau alte alea.

In urma dezbaterii problemei pe care am realizat-o ad-hoc a rezultat ca acest tip de reglaj, care tine supapele un pic mai mult intredeschise (dar nu forate deschise) poate duce in cel mai rau caz la arderea supapelor si nu la pierderea compresiei sau alte efecte daunatoare asupra motorului.
Dany
Intre timp am mai incercat inca ceva: am schimbat benzina. Sa incerc si de la RomPetrol - ca prea spune lumea ca e buna. Se simte o oarecare diferenta... Sa mai vedem... sad.gif
MoGas
Referitor la reglajul culbutorilor, vreau sa adaug putina teorie care se regaseste si in practica. Este foarte important ca acel joc sa fie cel putin cat valoarea minima recomandata de fabricant. Daca e mai mic exista (cum s-a mai zis) riscul arderii supapelor (nu se inchid bine). In cazul asta se distrug supapele si scaunele de supape. Daca scaunele nu se pot schimba, atunci e posibil sa aveti nevoie de o chiulasa noua in caz ca le paraditi. Daca jocul e mai mare decat cel maxim admis se va auzi un zgomot (nu zic nimic nou). In acest caz nu riscati prea multe, motorul functionand bine asa. Diferentele de admisie/evacuare nu sunt sesizabile practic. Pericol exista doar la depasirea grosolana a jocului maxim (de peste 2 ori de ex) dar nu cred ca se intampla prea des asa ceva.

In concluzie, daca vreti sa faceti reglajul, asigurati-va ca il faceti la valoarea minima prescrisa la fiecare supapa. In timp se va "autoajusta" la valori mai mari.
manasse
voua ce va (mai) fac culbutorii?

am fost ieri in service si au reglat culbutorii la SLZ mea (fara AC). ma deranjau zgomotele pe care le scotea, unul "tehnologic", al motorului, celalalt - "frecatul a doua piese in miscare", ce dispare cand debreiezi complet sau isi creste frecventa in functie de turatie.

rezultate: zgomot de motor (parca) ceva mai mic, da' parca nu mai trage ca inainte. celalalt zgomot ... nerezolvat. ca o fi de la pompa de servo, ca o fi de la injectie (bulshit, parerea mea). de catalizator, nici o vorba.

voi mai aveti idei? ca eu nervi nu prea mai am. propun spre infiintare subclubul "Culbutorul anonim".

so ... keep rolling.

seba3621
Am si eu cateva intrebari, dar intai datele problemei: am o Solenza Clima care saptamana viitoare face 2 ani cu 34200 km la bord. Problema e ca de la un timp tacanitul acela de la pornire e mai accentuat si chiar si cu motorul cald se aude un zgomot asemanator cu cel de la pornire (mult mai discret) dar sacaitor pentru proprietar biggrin.gif . Are rost sa merg la service sa imi regleze jocul la culbutori? Daca da cam cat costa si ce riscuri implica?
PS: Saptamana trecuta am schimbat Dacia Oil cu Aral 10W40. Motorul are un sunet mai infundat, mai placut, dar tot tacane...
Am inteles ca la Solenza culbutorii sunt cu patina si nu cu role ca la SuperNova si din acesta cauza motorul ar fi mai zgomotos. E adevarat?
gabimaxim
O metoda simpla ca sa verifici daca intradevar culbutorii fac zgomot, este sa scoti busonul de pe capacul culbutorilor( la mine e galben) si asculti daca zgomotul metalic se amplifica. Daca nu auzi nici o modificare inafara de fornaitul caracteristic, nu cred ca are rost sa umbli la ei.
Si inca ceva: Din practica, am observat ca un joc mai strans la culbutori duce la un mers mai neregulat al motorului (stiu ca, contrazice teoria).
dragOn
QUOTE(gabimaxim @ 7 Feb 2006, 01:22)
  Si inca ceva: Din practica, am observat ca un joc mai strans la culbutori duce la un mers mai neregulat al motorului (stiu ca, contrazice teoria).
*


Confirm constatarea ta! Nu mi-o explic, dar o confirm!
seba3621
Nu are nimeni idee cam costa reglatul jocului la culbutori in service?
MariusI
Cred ca e taxat cu vreo 2 ore de manopera (nu sunt sigur totusi)
Daedalus
Ce fac culbutorii astia ? Ce sunt ei ? Citesc si ma uit ca curca in lemne. Am asa idee, dar vreau sa stiu si eu exact. Multumesc. tongue.gif
klaus
reglaj joc culbutori - 0,8h de manopera
Se face doar cu motorul rece
costi
QUOTE(Daedalus @ 15 Feb 2006, 13:08)
Ce fac culbutorii astia ? Ce sunt ei ? Citesc si ma uit ca curca in lemne. Am asa idee, dar vreau sa stiu si eu exact. Multumesc.  tongue.gif
*




wow blink.gif

ala verde cara apasa pe supape; apar la motoare mai vechi

La motoarele moderne axul cu came este "in cap" actionind supapele direct

wwilly
As dorii sa reglez la masina mea culbutorii (are 45000 km, si mi se pare ca zgomotul cu pricina este acentuat),si va intreb pe voi de ce scule am nevoie si ce trebuie sa fac pana sa ajung la reglajul efevtiv. Ma refer la demontarea casetei filtrului de aer, demontarea capacului distributiei... Mai trebuie demontat ceva? la ce sa fiu atent?Cu reglajul efectiv cred ca o sa ma descurc, am mai facut berlina si chiar si la Oltcit!!!(cine cunoaste oltcitul stie la ce ma refer) Nu vreau service-uri, ca nu am incredere, vreau sa fiu eu linistit ca e asa cum trebuie!
Multumesc pentru indrumari...
cristi.r
Salut !

Parerea, mea ... daca porneste "la sfert", relanti regulat, are demaraj si mai are si consum mic ... nu stiu de ce va faceti probleme ...
Daca nu se intampla asa ... atunci ii strangi pe aia de la service cu usa ...

pe bune ... a SLZ mea are tzcanitul ala la motor de la aprox 12000 km, si acuma la 22800 tot asa face ... ce pot sa zic ... o las asa; chiar daca este un pic cam deranjant mai ales dimineata ... cu toate astea, consum cum scrie in carte, ulei Dacia si benzina MOL de 95, revizii la timp, etc.
Si nici nu o dezmierd/mangai aproape deloc, biggrin.gif decat dimineata cand e rece ...
Maiorul
Salut

Urmeaza sa imi schimb garnitura de la capacul de culbutori...a inceput sa se prelinga din ce in ce mai mult si ma gandesc ca tot umblu acolo sa rebglez si culbutorii .

Dar se merita sa umblu avand in vedere ca porneste la sfert iarna/vara , fara zgomote mari de tacheti , mers regulat , consum mic .......

Ma gandesc ca ma apuc sa umblu si dau peste cap motorul .....oricum ptr treaba aceasta ma duc intr-un service la cineva care a umblat destul de mult pe astfel de motoare (fosta reprezentanta dacia) ..80 lei cost .


.....daca nu se merita sa umblu , as schimba eu garnitura sa mai scutesc niste banutzi .

Am facuti 130 000km daca conteaza ptr parere .
BoR
La acest rulaj, nu e rau sa se opereze un reglaj al culbutorilor, sau cel putin sa se verifice acele tolerante, manualul recomandand 0,10 -admisie si 0,25 -evacuare.
Reglajul trebuie facut cu motorul rece.
CIPTUNING
Reglajul culbutorilor implica schimbarea garniturii capacului sau poate fi refacuta izolarea cu putin mastic, dupa degresarea de rigoare? Multumesc!
Iulikk
Ideal ar fi s-o schimbi. Costa vreo 20-30 ron.
psychoo
Si eu recomand schimbarea, dar mai ales GRIJA la ordinea de strangere a suruburilor si a fortei de strangere, altfel o sa se prelinga
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.