Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: corp clapeta / MPP Motoras pas cu pas
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
vio1111
aveti idee cat costa corp clapeta??ca imi face figuri la relanti(adica se tureaza singura si apoi revine pe la 1000-1200 ture)...am bagat recent aditiv de curatat injectoarele...sper ca poate cu asta se va rezolva...daca nu schimb corpul ala(sursa sigura ca el e de vina)..sa imi ziceti si mie pls cam cat costa...

ms
AleXuTzU_Tau
problema este de la motorasul-pas-cu-pas...am patit si eu aceeasi problema ca tine....si multi.....desfaci carcasa filtrului de aer.....te apuci prin a desuruba cele 3 4 suruburi care sunt deasupra....dai cleme la o parte....scoti filtru de aer si dupa aceea scoti suruburile care tine bucata de jos a carcasei....cu o cheie de 10 inelara da una mai mica deoarece in spate se afla 2 suruburi la care ai foarte putin loc ......dupa care dai carcasa la o parte...dupa aceea scoti cele 2 mufe electrice care vin pe corpu clapeta....dupa care scoti tot corpu clapeta si vezi ca pe el este motorasul-pas-cu-pas cum te uiti de sus la motoras cand e montat vine in spatele acestuia .....si il desfaci si il cureti ...are o tija....care inauntru este murdara....te duci si iti cumperi un spray de contacte electrice de la CARREFOUR....PRACTIKER...CORA..etc......daca ai sta in buc te-as putea eu ajuta....bafta ....daca nu ai inteles prea bine cum ti-am explicat mai cauta pe la sectiunea probleme tehnice.....bafta
cristi87
nu are rost sa cumperi corp clapeta nou..unul nou este in jur de 7-800 ron.mai bn cumperi motorasul din targ,si scapi mai ieftin;)
i96nds
vio, in targ in Vitan se mai gaseau corp clapeta - cu totul - pe la maxim 300 lei. Alea includ si motorasul pas cu pas (prescurtat MPP) - de origine, adica VDO - scris pe el. In targ se gaseste MPP dar facut de altii, pe la 70 lei cred ?

Incearca totusi cu curatarea, daca tot nu si nu.... schimbat MPP.

Era si un tutorial pe undeva - cum se curata - cauta la Tips& Tricks.
Brambus
Probleme poate sa mai faca si potentiometrul clapetei. Poti sa schimbi 10 motorase ,daca potentiometrul este defect!....... Pe la distribuitorii de piese un corp clapeta este cam la 700 lei(original). probabil cele la 300 lei sunt facaturi.
radiozipp
stiu eu un magazin unde este 500 ... dar.. mai bine curata-l...
m_iulian2000
confirm preturile lui "i96nds", si eu am avut probleme cu el, l-am curatat, a mai mers 6 luni si dupa aia gata... altu... 80 sau 90 ron de la magazinele de pe Jiului. In cazul in care il schimbi nu uita sa scoti borna de minus a bateriei, dupa ce o pui la loc pui contactul, il iei si apoi pornesti motorul.
Tetelu1980
Ar fi bine sa poti face o proba cu un alt motoras pas-cu-pas inainte de a cumpara altul nou. Si eu am avut problema cu turatia la relanti. Am cumparat alt corp clapeta si dupa ce l-am schimbat, problema ramasese... m-am chinuit multe zile pana sa descopar ca defapt problema era la mufele calculatorului de injectie. Dupa ce le-am curatat cu spray contact si apoi cu un smirghel (hartie abraziva) foarte fina, s-a rezolvat si nu am mai avut probleme. Deci practic se oxidasera contactele si aveam contact imperfect. Cauta si acolo inainte de a te scutura de bani pe un MPP nou. Bafta!
i96nds
Daca gaseste cineva link-ul unde e descrisa pe larg operatiunea de curatare a motorasului pas cu pas ( MPP ) - il rog sa il ataseze si aici.
Multumesc.
cristio_79
Sau acesta: http://www.reno.ro/Curatare-corp-clapeta-S...01-t110500.html
djasu82
si cica sa nu modifici pozitia motorasului pas cu pas dupa ce l-ai desfacut biggrin.gif "Se recomanda ca motorasului pas cu pas sa nu-i fie modificata lungimea mecanic (cu mana, adica), nici sa fie fortat, ideal este doar sa fie curatat la spray, eventual sters usor cu o carpa si gata.
Daca nu se respecta aceste sfaturi, motorasul poate sa se strice, si nu-i prea ieftin."
si pana la urma ce spreyaza doar capul motorasului ? cu axul ce face plin de mizerie - particule de praf si ulei ?
Dupa mine se da jos filtru de aer se desface clema care comanda acceleratia se scot mufele de la potentiometru clapetei si de la motorasul pas cu pas iar in final se scoate coplu clapeta.
Dupa aceea se desface motorasul pas cu pas e prin in 2 surube dupa ce se scoate aveti grije ca e o garnitura de cauciuc ( aveti grije sa nu o pierdeti) si in final se desface axul central adica rotorul depe stator si se da cu spray degresant sau de carurator f. bun folosit si de mine.
Dupa aceea se curata pe interior corpul clapeta clapeta orificiul unde sta axul motorasului pas cu pas ,se sterge cu o carpa sau servetel.
Se asambeaza la loc se urca in masina se cupleaza si deconecteaza chia de pe pozitia motor de vreo 10 ori si gata porniti motorul.
Daca porniti dupa ce ati asamblat totul si nu ati facut operatiunea de mai sus o sa urce turatia anemic si o sa va speriati si asta pana cand se autoregleaza motorasul pas cu pas.
Operatiunea dureaza maxim 20 de minute mai mult dureaza desfacutul suruburilor mari de pe spate cele care tin cutia filtrului de aer.
cata82
Salut ,

Aceeiasi problema am avut-o si eu-dupa ce porneam motorul dupa 2-3 minute ba se tura pe la 1200-1400, ba scadea sub 5-600 de ture .


17 Jan 2010, 17:30:
Am schimbat corpul clapeta , bobina de inductie , bujiile , fisele de la bujii, am curatat toata rampa de injectie+injectoare, senzorul de turatie si tot degeaba, problema persista.

17 Jan 2010, 17:36:
Intr-un final m-am hotarat sa dau jos senzorul de temperatura(se afla pe chiuloasa,deasupra senzorului de turatie), surpriza a fost foarte mare, bulbul(senzorul) era plin de rugina. L-am schimbat si motorul toarce ca o pisicuta,turatia sta fix la 800 ture .
i96nds
Aici inca un topic despre curatarea MPP:

http://www.daciaclub.ro/motoras-pas-cu-pas...tml#entry850304

Nu stiu care dintre ele e cel mai bun... dar cine e interesat, sigur va intelege care e problema.

Alte poze mai sunt si pe aici : http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1613965
Luda
acum cateva luni am avut si eu "vechea problema" cu motorasul si corpul clapeta. am fost la mecanic ca nu aveam chei si in plus vroiam sa vad cum se desface. toate bune si frumoase, dar acum am iar probleme. stiind problema m'am dus frumos mi'ai luat un set de tubulare, am dat jos filtrul de aer, am deconenctat cei doi papuci, am scos parghia de la aceleratie si dau sa scot corpul clapeta. surpriza, mi'am adus aminte ca domnul mecanic mi'a pus si ceva silicon de garnituri pe piesa. am tras usor sa vad daca se misca si daca pot sa'l scot. nu am reusit ....... asa ca va rog frumos stie cineva cum pot sa'l dezlipesc?
tataiedaciotul
Cu rabdare si tutun.Sa schimbi garnitura corpului clapeta pentru remontare.
Luda
rabdare am, tutun mai putin, dar o metoda? blink.gif
djasu82
misti stanga dreapta ,inainte inapoi si tragi in sus usor ... ce crezi ca siliconul ala tine nustiu cat ... metoda rapida era un kater dar na lasi urme pe piesele de plastic si nu e bine.
E aiurea sa dai cu silicon fiindca daca mai e garnitura principala o sa fie totul etans daca si filtru de aer preseaza corpul clapeta perfect dar asta e de la mecanici ca na sa mai ia si ei un ban.
Luda
am gasit pe net, la magazinele de pe langa mine nu am gasit, un spray de curatat silicon, dar stiu ca majoritatea spray'urilor de curatat nu sunt indicate sa fie folosite pe suprafete de plastic, a incercat careva asa ceva?
oricum vreau sa'l mai desfac inca o data si sa testez teoria lui djasu82, dar cand o sa fie mai cald, ca sambata era un ger de se lipeau pleoapele.
teoretic este buna faza cu siliconul ca nu mai are sanse sa traga aer pe sub corpul clapeta care sta presat doar de carcasa filtrului de aer, dar practic nu recomand nimanui......... cel putin pana gasesc solutia.
djasu82
7701047579 - garnitura dintre corpul clapeta si galeria de admisie (cea de jos)
7701069213 - garnitura dintre corpul clapeta si cutia filtrului (cea de sus)
codul la garnituri puse de yrx poate le gasesti si scapi de silicon.
bogdanelkva
QUOTE(djasu82 @ 31 Jan 2010, 09:16)
7701047579 - garnitura dintre corpul clapeta si galeria de admisie (cea de jos)

asta se gaseste si separat de corp?cand am curatat corpul si mpp-ul,am vazut ca e cam coapta...
andu06
daca a inceput sa iti faca probleme corpul clapeta trebuie schimbat. poti sa ii cureti injectoarele de cate ori vrei. am avut si eu aceeasi problema si pana nu l-am schimbat nu si a revenit. in legatura cu pretul cam 230-250 de lei original de la siemens VDO. alte specii 50 ron.
serviccom
Ala e motorasul pas cu pas, nu corpul clapeta si ca atare ala se schimba, nu tot corpul.
mikemaniack
daca nu ai probleme cu relantiul se merita sa umbli la el?sa-l cureti?influneteaza consumul?
i96nds
Se fac acusi 7 ani si eu nu am umblat NICIODATA la el.... si nici nu are rost sa imi bag coada daca nu e nevoie. Deci stai linistit. Mai degraba strici decat repari.
alexandrusiri
salut.eu in manualul de solenza am gasit alt cod la garnitura dintre corpul clapeta si galeria de admisie si anume 60 01 534 525.
acum care cod o fi bun?pt cea dintre filtrul de aer si corp clapeta nu am gasit nici un cod.iar pt oringurile la injectoare am gasit asa
garnitura etansare injector 60 01 543 793
dar problema e ca nu se gasesc nicaieri.
ionutiulia
sa cautati si voi mult si bine acele garnituri ca si mine.de o jumate de an le tot caut si nimic.poate aveti mai mult noroc sa-mi spuneti si mie.am cautat si in buc si in pitesti.
Poky
Sa va prezint povestea mea: proaspat proprietar de solenza, cand am probat-o/analizat-o avea motorul cald si mergea impecabil cu relanti de ~1000 rpm. Dupa ce mi-a ajuns pe mana am observat ca pornind de la rece, pana se incalzea, mergea in suturi indiferent de turatie (similar cu berlina cand merge in 3 pistoane). Asa ca am desfacut si curatat mpp, afland cu ocazia asta ca plasticul de ghidare al axului e rupt si ca el mai mult nu functioneaza, fostul proprietar apasand acceleratia la pornire si plecand imediat.
L-am schimbat, iar cel nou (de producator, ansamblat in Mexic) se afla in functiune de peste 40 de km cu multe porniri. Tureaza motorul la pornire, scade usor pana aproape de o mie, iar cand incearca sa scada in continuare incepe sa tremure masina de o simt si din spate. Face asa vreo 30 de secunde 1 minut dupa care creste pe la 1200 unde e relativ stabil, scazand din nou la urmatorul semafor. De asemenea tremura uneori usor in acceleratie, frana de motor mi se pare prea puternica, practic nu pot mentine o viteza constanta, ba aceeleratie, ba frana de motor (aveam a 4-a la vale, vreo 2000rpm si ea incetinea).
Cat ceapa lui ii trebuie sa se regleze? La instalare nu era deloc desfiletat, axul era retras la minim.
E posibil sa fie cu probleme de nou? Si-asa talpita prin care se infileteaza suruburile e putin stramba, am incercat si asa si cu o saiba mica pentru compensare.

Si am mai remarcat o chestie, uneori pe la 800 rpm parca raman fara servofrana, se intareste pedala de frana. Poate fi vreo legatura? Poate relantiul nu sta sub 1000 nici cu motorasul vechi, iar cel nou creste turatia in incercarea obtinerii unei turatii rotunde. Cu cel vechi insa nu vibra in acceleratii, nu erau probleme cu frana de motor etc...

Atasez si un porn, cu mpc sunetul e ok, imaginea merge sacadat deci se poate auzi cat de cat despre ce-i vorba.

Help!

ps: corp clapeta, senzor temperatura aer si senzor turatie au fost curatate.
ps2: vanzatorul spunea ca-i de logan dar ca merge si pe slz.
ramsen
postez citeva poze cu corpul clapeta si acea garnitura a corpului clapeta care se uzeaza in timp si apar acele oscilatii la relantiu

19 Apr 2010, 16:44:
stiati ca,corpul clapeta de solenza este un pic diferit fatza de cel de logan???am unul de logan nou noutz si ieri am stat si l-am conspectata...in final am luat de pe el garnitura si am puso pe cel de solenza
ionutiulia
si care este diferenta?bauiesc ca este vorba de garnitura dintre galeria de admisie si corpul clapeta,cea de jos,nu cea de sus,ca din poze asa reiese.spune repede rezultatul.
ramsen
rezultatul este bun super bun...la cei care le-am spus ca aia este problema la oscilatia relantiului dupa ce au schimbat-o sau au facut cum le-am spus eu nu mai au oscilatii la relantiu
djasu82
QUOTE(Poky @ 7 Apr 2010, 19:07)
Sa va prezint povestea mea: proaspat proprietar de solenza, cand am probat-o/analizat-o avea motorul cald si mergea impecabil cu relanti de ~1000 rpm. Dupa ce mi-a ajuns pe mana am observat ca pornind de la rece, pana se incalzea, mergea in suturi indiferent de turatie (similar cu berlina cand merge in 3 pistoane). Asa ca am desfacut si curatat mpp, afland cu ocazia asta ca plasticul de ghidare al axului e rupt si ca el mai mult nu functioneaza, fostul proprietar apasand acceleratia la pornire si plecand imediat.
L-am schimbat, iar cel nou (de producator, ansamblat in Mexic) se afla in functiune de peste 40 de km cu multe porniri. Tureaza motorul la pornire, scade usor pana aproape de o mie, iar cand incearca sa scada in continuare incepe sa tremure masina de o simt si din spate. Face asa vreo 30 de secunde 1 minut dupa care creste pe la 1200 unde e relativ stabil, scazand din nou la urmatorul semafor. De asemenea tremura uneori usor in acceleratie, frana de motor mi se pare prea puternica, practic nu pot mentine o viteza constanta, ba aceeleratie, ba frana de motor (aveam a 4-a la vale, vreo 2000rpm si ea incetinea).
Cat ceapa lui ii trebuie sa se regleze? La instalare nu era deloc desfiletat, axul era retras la minim.
E posibil sa fie cu probleme de nou? Si-asa talpita prin care se infileteaza suruburile e putin stramba, am incercat si asa si cu o saiba mica pentru compensare.

Si am mai remarcat o chestie, uneori pe la 800 rpm parca raman fara servofrana, se intareste pedala de frana. Poate fi vreo legatura? Poate relantiul nu sta sub 1000 nici cu motorasul vechi, iar cel nou creste turatia in incercarea obtinerii unei turatii rotunde. Cu cel vechi insa nu vibra in acceleratii, nu erau probleme cu frana de motor etc...

Atasez si un porn, cu mpc sunetul e ok, imaginea merge sacadat deci se poate auzi cat de cat despre ce-i vorba.

Help!

ps: corp clapeta, senzor temperatura aer si senzor turatie au fost curatate.
ps2: vanzatorul spunea ca-i de logan dar ca merge si pe slz.
*


Rezolvati problema de la servo sa nu-ti traga aer fals pe undeva dupa aceea pui si iei contactul de 10 ori pentru regajul MPP cel mai frumos se regleaza cu softddt2000 sau cu softul de la uzina .
Daca nu mai aveti oringuri la injectoare va poate salva siliconul negru sau cel rosu , pentru a preintampina sa mai traga aer fals pe langa injectoare daca garniturile s-au distrus sau nu mai sunt.
Siliconul rosu sau negru cel care se da de obicei pe garniturile de imbinare a pieselor in motor ... rezista la diferente de temperatura -30 +200 de grade si implicit la vribrati.
Poky
Dupa inca un motoras cumparat care nu-si facea treaba complet problema s-a rezolvat prin inlocuirea axului metalic de pe cel vechi pe cel nou. La prima vedere conurile metalice sunt identice, la a doua vedere nu prea.
Singura problema care a mai ramas e ca la pornirea la cald, dupa putin timp de la oprire, relantiul oscileaza intre 600 si 800 timp de aprox 30 secunde daca nu-i dau un sprit intre timp.
Poate e de retinut chestia asta pentru altii care si-au schimbat motorasul de pe un corp original, probabil uzat si au avut probleme dupa.
ressy
A vazut cineva in vreun magazin din Bucuresti motoras pas cu pas VDO original (made in Mexic)? (eventual si un pret?)

Multumesc frumos!
ionutiulia
ramsen,care garnitura ai schimbat-o la mpp,cea de jos sau cea de sus?daca merg si cer la magazin garnitura de logan,se gaseste separat?
ramsen
separat nu se gaseste...poate ai norokul si o gasesti...pe cea de jos de la corpul clapeta

21 May 2010, 13:41:
alti au avut norokul si au gasit-o si separat...merge si aia de logan ca sint la fel corpurile clapeta numai cu o mica diferentza la ele
ionutiulia
sal ramsen.am schimbat corpul clapeta cu tot cu garnituri cu unul de renault clio 1.4 mpi fabricatie 2006,36000 km.l-a curatat,l-am calibrat si tot imi trepideaza la relantiu.mai ai vre-un raspuns?ma gandesc ca poate fi de la oringurile de la injectoare?ce parere ai?
djasu82
ce treaba are oringurile de la injectoare daca misti din rampa de injectie si nu se aude passs si nu-si schimba sunetul motorul.
Vedeti ce garnituri schimbati la mine la sn cel exterior de pe corpul clapeta l-am aruncat dar cele din interior la baza corpului sunt perfecte si abia intra in colectorul de aer.
Garnitura de la MPP sa nu o pierdeti , restu se verifica injectoare .
ramsen
QUOTE(ionutiulia @ 7 Jun 2010, 19:39)
sal ramsen.am schimbat corpul clapeta cu tot cu garnituri cu unul de renault clio 1.4 mpi fabricatie 2006,36000 km.l-a curatat,l-am calibrat si tot imi trepideaza la relantiu.mai ai vre-un raspuns?ma gandesc ca poate fi de la oringurile de la injectoare?ce parere ai?
*


trebuia sa schimbi garnitura de la corpul clapeta al tau de pe masina...de unde esti tu...eu am solutie la asa ceva sa nu mai traga aer fals pe la garnitura care intra in colectorul de aer...la citi nu le-am spus si nu mai au problema cu relantiul dupa ce au si curatat corpul clapeta
ionutiulia
sunt din bucuresti.dar acel corp care l-am pus avea garnitura f.buna.abia a intrat in colectorul de admisie.cu garnitura noua,nu face tot asa?cam cat ar dura aceasta operatie?ca la sfarsitul lunii iulie merg la sibiu si trec prin pitesti.ne putem intalni atunci o jumate de ora? sau cat este nevoie.
djasu82
se pune un pic de benzen intr-un spray si se da pe langa imbinarea dintre colectorul da admisie si corpul clapeta . Daca accelereaza sau se simte un pic de crestere a turatiei ai probleme cu garniturile asa se aplica si la injectoare dar cu motorul rece pentru a nu se autoaprinde benzina cand face contact cu capacul motorului cand e incins.
shake
am fost in service zilele astea , i'am spus respectivului de problema ca imi cam moare motoru in intersectii , relantiu oscileaza in ultimu hal si parca nu trage ...

mi'a scos filtru de aer , a pornito , si cred ca mi'a bagat 1/3 dintr'un spray de admisie ... nu am vazut firma de pe spray , asa imi apare pe factura , 38 lei toata treaba 0.25 ( cantitate ) , vreau sa zic ca nici "pas" numai zice acum smile.gif

stie cineva despre acest produs? imi apare pe factura si pretul lui initial 70 RON tubul... :|
george_scala_2004
wynn's ?
ionutiulia
interesant! a folosit cineva, in afara de respectivul???
karaoche
salut,
tot urmaresc topicul acesta dar si cel de pe reno, pentru ca am si eu problema cu relantiul variabil.
pentru ramsen: as dori, daca vrei, sa imi spui si mie care este diferenta dintre corpurile clapeta solenza- logan; si care este solutia sa nu mai traga aer fals...
multumesc anticipat
cata82
Nicio diferenta , sunt toate la fel , motoare 1.4 mpi .
Supernova , solenza , logan , renault clio au aceleasi motoare , 1.4 mpi si aceleasi planetare , difera cutiile de viteza - supernova , logan au ambreiaje hidraulice pe tija , iar solenza , renault clio au ambreiaje cu cablu .

Ca sa nu-ti mai traga aer fals , schimba-i ambele garnituri de la corpul clapeta acceleratie , una la imbinarea cu galeria de admisie si una la carcasa filtrului de aer .
Marius_Jay
problema este ca acele garnituri nu prea se gasesc separat de corpul clapeta, Am una rupta.. si nu dau de ea... de jumatate de an tot caut.
bogdanelkva
Pai daca sunt la fel cu cele de logan si clio,nu ar trebui sa le gasim la orice service?si la mine,garnitura aia de jos da semne de imbatranire.
cristio_79
QUOTE(cata82 @ 21 Sep 2010, 17:32)
Nicio diferenta , sunt toate la fel , motoare 1.4 mpi .
Supernova , solenza , logan , renault clio au aceleasi motoare , 1.4 mpi si aceleasi planetare , difera cutiile de viteza - supernova , logan au ambreiaje hidraulice pe tija , iar solenza , renault clio au ambreiaje cu cablu .

Ca sa nu-ti mai traga aer fals , schimba-i ambele garnituri de la corpul clapeta acceleratie , una la imbinarea cu galeria de admisie si una la carcasa filtrului de aer .
*


S-o crezi tu!
cata82
QUOTE(cristio_79 @ 21 Sep 2010, 21:51)
S-o crezi tu!
*



Adica ?
Toate motoarele de 1.4 mpi , de la toate cele patru modele sunt identice .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.