Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Electromotor - coroana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
costinu
Salut,
Am iar probleme cu masina. In 4 luni de zile am schimbat de 4 ori electromotorul.
Prima data deoarece electromotorul nu avea putere sa invarta, apoi pentru ca dupa ceva timp au inceput sa scoata sunete ciudate (parca se rupea masina in doua). Astazi am schimbat iar electomotorul cu unul proaspat reparat (la un electrician bun). Din nou sunt probleme atat cu sunetele scoase cat si cu lipsa fortei la demarare.

Am atasat cateva poze cu coroana. Din ce vad eu este destul de afectata, insa nu stiu ce implica schimbarea ei.

A doua problema mare este ca in trafic uneori imi scade turatia la 500 sau chiar mai jos.
Am facut un test cand motorul era relativ rece scotand senzorul de la apa si in loc sa creasca turatia asa cum am citit ca este normal ea a scazut pana pe la 800.
Astazi, dupa ce am uitat contactul pus in timp ce mesteream pe la motor la un moment dat a, auzit un sunet venind dinspre injector. Cand m-am uitat la bord am vazut ca martorul de la injectie era aprins.
Sper ca saptamana viitoare sa ajung in service, dar pana atunci mai am ceva drumuri de facut si nu stiu daca o sa reusesc sa ma intorc in bucuresti fara peripetii.

[attachmentid=1627516823]

[attachmentid=1627516824]

[attachmentid=1627516825]

[attachmentid=1627516826]

Tocmai ce m-am intors de la masina. La prima cheie a pornit ok (cu sunetele ciudate de riguare). A merg 10 minute, apoi am oprit-o si am incercat sa pornesc iar. A refuzat sa mai porneasca. Electromotorul nu se mai invarte decat jumatate de tura in cel mai bun caz.
tutankmon
Pentru problema cu starteru recomand un bendix si o coroana noua. Dai ceva bani dar stii o treaba. Bendixu era 30 ron acu 2 luni, coroana nu am idee.

Pentru perfuzie sa te indrume baietii mai vechi.

Bft numa' bine
whitecar
Problema asta am avut-o si eu ,am patimit mult cu repararea electromotorului ,chiar am deschis un topic unde cei mai priceputi si-au spus parerea .SCHIMBA URGENT COROANA .
Dupa aceea ocupate de electromotor , verifica bendixul si mare atentie la flansa aceea care se prinde de carcasa motorului este posibil sa se fi fisurat .Si inca ceva ,prinde in toate cele 3 suruburi electromotorul .
Cauta pe sait exista un topic despre repararea si reglarea electromotorului .
Bafta
costinu
cred ca am realizat ce se intampla. dupa felul in care se manifesta cred ac problema este coroana ovalizata.acum intr-o anumita zona blocheaza complet electromotorul, cu cel vechi (ca care am rupt azi o bucata din bendix - pe unde o fi sarit nu stiu) intr-o anumita zona dadea in gol.
Imi poate spune cineva cam cat este costul coroanei si costul manoperei pentru schimbat? banuiesc ca trebuie sa scot motorul, asa-i?
burtik4u
conteaza si ce fel de electromotor ai pus.. din cate au scris altii mai invatati pe alte topicuri.. am realizat ca ar trebui sa pui si tu daca ai electromotor lung de berlina sa ii pui un distantier.. eu unul am pus mai multe electromotoare si acum am unul de ala lung de berlina de cateva luni.. si nu imi pocneste cand dau la cheie.. mi s-a intamplat sa mi se auda si mie.... dar probabil nu era strans bine..
daca tot zici ca mergi la electricieni buni.. nu te du doar cu electromotorul in mana.. mergi cu masina sa vada ce se intampla.. ce pocneste.. bafta si revino cu detalii..
variable_dynamics
QUOTE(costinu @ 17 Apr 2009, 19:54)
Am atasat cateva poze cu coroana. Din ce vad eu este destul de afectata, insa nu stiu ce implica schimbarea ei.

Dantura coroanei este intr-adevar uzata si trebuie schimbata.
De preferat este sa se dea motorul jos pentru o inlocuire usoara si corecta a coroanei.
ATENTIE, suruburile volantului trebuie stranse LA CUPLU(50 Nm)!
QUOTE(costinu @ 17 Apr 2009, 19:54)
A doua problema mare este ca in trafic uneori imi scade turatia la 500 sau chiar mai jos.

Demonteaza senzorul de turatie de pe carcasa ambreiajului, inspecteaza-l si curata-l. Pulverizeaza spray de contact in mufa acestuia.
QUOTE(costinu @ 17 Apr 2009, 19:54)
Am facut un test cand motorul era relativ rece scotand senzorul de la apa si in loc sa creasca turatia asa cum am citit ca este normal ea a scazut pana pe la 800.

Nu este recomandat sa scoti niciunul din senzorii sistemului in timp ce motorul functioneaza, insa admit ca este necesar in scopuri defectoscopice. wink.gif
La deconectarea senzorului de temperatura, ECU injectie intra in LHM(Limp-Home Mode, adica Avarie) si ar trebui sa tureze motorul la 1500 rot/min!
Iti recomand sa verifici cablajul senzorului de temperatura antigel!!! Undeva(poate chiar in conectorul cablajului) exista rezistenta reziduala sau scurtcircuit.
Atentie insa, dupa conectari/deconectari de senzori in timpul functionarii motorului, iti recomand o reinitializare a ECU injectie(adica deconectarea bateriei timp de ~5 minute)
QUOTE(costinu @ 17 Apr 2009, 19:54)
Astazi, dupa ce am uitat contactul pus in timp ce mesteream pe la motor la un moment dat a, auzit un sunet venind dinspre injector. Cand m-am uitat la bord am vazut ca martorul de la injectie era aprins.

Sa inteleg ca n-ai deconectat macar bornele bateriei si tu "mestereai" la motor/injectie avand si contactul pus??!? blink.gif
Stimabile, cu tot respectul, incearca sa nu iti fortezi norocul!!!! ECU injectie este un dispozitiv sensibil si risti sa il prajesti efectiv! Mare atentie! Nu cred ca ai vrea sa fie nevoie sa il inlocuiesti...
Iti dau un sfat util: NU MAI "MESTERI" NIMIC la INSTALATIA ELECTRICA SI/SAU LA SISTEMUL DE INJECTIE CU BATERIA CONECTATA SAU... CONTACTUL PUS!!!
Spor la treaba si drumuri fara evenimente!

Numai bine.
costinu
Nu mesteream nimic pe partea electrica in momentul ala. Eram ocupat cu reasamblarea grilei (nu mai tineau bine clemele alea), deci nu aveam nici o treaba cu partea electrica. Deconectarea bateriei o fac mereu cand lucrez la partea electrica.
variable_dynamics
Tu ai scris mai sus ca:
QUOTE(costinu @ 17 Apr 2009, 19:54)
Astazi, dupa ce am uitat contactul pus in timp ce mesteream pe la motor la un moment dat....
Motorul si/sau anexele lui nu au treaba cu grila....deci exprimarea ta m-a indus in eroare. Oricum, sfatul cu deconectarea bateriei ti l-am dat de buna credinta si e un lucru bun ca tu deconectezi bateria cand lucrezi la electrica masinii. wink.gif
In rest, ramane sfatul cu verificarea senzorului de turatie si a cablajului sondei de temperatura antigel.

Numai bine.
mike1410
Salut si Paste Fericit

Cam acelasi lucru am patiti si eu si am schimbat multe bendixuri care se rupeau si vreo 3 electromotoare.

Aceleasi simptome ca ale tale.

Daca te uiti atent pe poze se vede cum dintio bendixului calca exact in capul celor de la coroana barbierindo,de aici rezulta ca electromotorul(bendixul) e prea departe de coroana si prost centrat.

La mine a fost din cauza unu mecanic destept care uitat sa stranga cutia de viteze bine si la o plecare mai energica de pe loc sau cam ovalizat gaurile si sau excentrizat suruburile,rezolvarea facanduse prin schimbarea Carterului de la ambreiaj.

La tine banuiesc ca nu e de la asta dar incearca sa centrezi electromotorul prin scoaterea sau introducerea bucsei de centrare in gaura surubului dinspre habitaclu.
Incearca sa apropii bendixul de coroana rasucind un pic electromotorul cat iti permite jocul din gauri inspre habitaclu.

Succes si drumuri bune.
eturli
am avut aceeasi problema si am bulit citeva electromotoare.prima data am schimbat coroana si problema nu a disparut.deabia dupa ce am schimbat coroana cu tot cu volanta am avut succes.de un an de zile nu am mai avut probleme.succes.
costinu
am rezolvat problema de cateva saptamani.

bucsa de centrare era stramba. nu am gasit nicaieri de cumparat una luna, asa ca am montat-o la loc in pozitie inversa si s-a rezolvat
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.