Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Concurs Honda Ecochallenge
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2, 3
bicosu
Salut,
A trecut cineva de prima etapa a concursului Honda Ecochallenge?
Eu am trecut cu greu, iar sambata sunt programat la un drivetest Bucuresti-Tartasesti dus-intors cu o Honda CR-V 2.2 Diesel, traseu pe care va trebui sa scot cel mai mic consum pentru a accede in a treia si ultima etapa.

Azi am facut acest traseu, Bd. Expozitiei-Tartasesti doar dus cu Logan Ambition 1.6 MPI.
Am mers doar la consum, maxim 75 km/h, subturat, maxim 2200 rot/min, in general cu a 5-a la 70 km/h si am reusit un consum de 4.3 l/100 km si o viteza medie de 57.5 km/h.
Avand in vedere ca drive-test-ul va fi efectuat cu o masina diesel, imi puteti spune care ar fi turatia si treapta de viteza pentru cel mai mic consum?
Ajutati-ma cu sfaturi pertinente pentru ca vreau sa castig concediul in Europa cu Honda CR-V smile.gif

Va multumesc.
C a t a l i n
Da, și eu sunt înscris și calificat ușor. Încă nu m-au sunat. Am câteva ponturi, dar nu prea le-aș împărtăși. Totuși mergi la un drive test cu mașina săptămâna asta. smile.gif Și încă ceva, dacă n-ai văzut ProMotor sâmbăta asta, intră pe protv.ro și vizionează-o.
bicosu
Pe mine m-au sunat ieri pe la pranz, dealerul Carpat Motors.
Deci nu vrei sa-mi impartasesti secretele, vrei si tu cativa litri de combustibil smile.gif
La ce dealer te-ai inscris?
Multa bafta!
C a t a l i n
Eu sunt înscris la CT, dealerul din Ploiești nu participă, și cum la București a fost concurență mare...

Eu m-aș mulțumi cu un ceas Honda, oricum succes!
ArtVandelay


Inainte de a participa in concurs ai sansa sa te antrenezi pentru cursa Eco Challenge fara ca scorul tau sa intre in concurs.

Profita si antreneaza-te cat mai mult apasand tasta "Antreneaza-te".

Odata ce esti sigur ca ai atins consumul cel mai mic apasa butonul "Concurs" pentru a-ti inregistra scorul in competitie.

Pentru a putea inregistra scorul trebuie sa fi inregistrat/logat.


eu nu vad niciun buton, cum ma joc? imi apare textul asta pe un fond alb, niciun joc
sunt logat
C a t a l i n
Jocul cu scor oficial se putea accesa doar pana pe 16 aprilie. Cred că de asta nu îți apare. Etapa online s-a terminat atunci.
bicosu
Am vazut emisiunea, multumesc pentru sfat.
Tosusi a mers cam tare, putea scoate 5l/100 km si sa se incadreze in cele 7 ore.
C a t a l i n
E dubios regulamentul etapei finale. Dacă se formează echipe de câte 2, și consumul se calculează individual, unul va merge încet, deci consum bun, iar celălalt va trebui să tragă tare să se încadreze în timp... Deasemenea, traseul fiind parcurs în abele sensuri, dar șoferii alternând, unul va parcurge o porțiune de traseu în pantă, spre Brăila, iar celălalt în urcare, spre București.

În fine, să ne vedem în finală! biggrin.gif
IRONICK
fuck ... am zis sa ma inscriu si eu dar am uitat
loganfan2008
QUOTE(MAERSK @ 19 Apr 2009, 18:38)
Da, si eu sunt înscris si calificat usor. Încă nu m-au sunat.
*


multumim ca ne-ai anuntat si pe noi grouphug.gif mad.gif
C a t a l i n
Nu era nevoie. De vreo lună a fost banner-ul chiar aici pe forum, în dreapta sus...
bicosu
Consumul se calculeaza pe fiecare echipa, se vor acorda cate 2 excursii+combustibil pentru locul 1, va castiga echipa, nu individul.
C a t a l i n
După părerea mea, din regulamentul afișat pe site, nu reiese că s-ar acorda 2 excursii...
bicosu
Atunci probabil se va acorda o singura excursie in care vor merge ambii participanti din echipa castigatoare.
C a t a l i n
Nu prea cred că e acceptabil. smile.gif
loganfan2008
foarte interesant concursul respectiv, pacat ca nu au toti importatorii de pe piata auto din Romania asemenea initiative, in special cei care se bat cu pumnii-n piept ca produc masini ECO2 sleep.gif
Parerea mea este ca asemenea concursuri nu fac decat sa atrag potentialii clienti, avand in vedere faptul ca "simt pe pielea lor" consumul pe care masina respectiva il are inscris in pliantul comercial wink.gif

Bravo Honda Romania
axabrt
este voie sa opresti motorul masinii in timpul mersului ?
Merced
Daca nu e vreo coborare lunga de 50 de kilometri, chiar vezi nevoia sa faci asta?
loganfan2008
@axabrt: n-ai nevoie deoarece consumul in frana de motor (deceleratie) este 0; daca te referi la semafor, normal ca ai voie dar numai daca timpul de asteptare "sare" de 20 sec.; se va face testul fara consumatori electrici (ventilatie, faruri, radio-CD, etc.) si cu presiunea optima in pneuri wink.gif

daca faci testul cu vreo Dacia 1300 merge sa opresti motorul in timpul mersului (in linie dreapta sau coborare) pentru a reduce consumul de combustibil

axabrt, esti in finala?
argon
daca opresti motorul nu ai frane, directie, samd.
Stefan
QUOTE(MAERSK @ 19 Apr 2009, 21:13)
Nu era nevoie. De vreo lună a fost banner-ul chiar aici pe forum, în dreapta sus...
*



****-ti AdBlockPlus-ul.
C a t a l i n
Mâine sunt programat la test drive smile.gif.

Ca informație, traseul pentru Constanța va fi între Aqua Magic în Mamaia și comuna Corbu (aprox 40 km dus - întors). De la showroom până la Aqua Magic se va face acomodarea cu mașina, iar de acolo se va înregistra consumul și timpul pe traseu. Limita este de 1 oră.
bicosu
Mult succes colegu!
Sa ne anunti ce consum ai scos, tinand cont ca suntem in orase/tabere diferite!
C a t a l i n
Mulțumesc! O să revin mâine seară cu detalii, după ce mă întorc în Ploiești.
Mr_Devil83
QUOTE(loganfan2008 @ 21 Apr 2009, 07:50)
@axabrt: n-ai nevoie deoarece consumul in frana de motor (deceleratie) este 0; daca te referi la semafor, normal ca ai voie dar numai daca timpul de asteptare "sare" de 20 sec.; se va face testul fara consumatori electrici (ventilatie, faruri, radio-CD, etc.) si cu presiunea optima in pneuri  wink.gif

daca faci testul cu vreo Dacia 1300 merge sa opresti motorul in timpul mersului (in linie dreapta sau coborare) pentru a reduce consumul de combustibil

axabrt, esti in finala?
*




La dacia 1300 orice ai face si cu motorul oprit tot iti consuma. Poate doar daca opresti motorul si calci ambreajul.
Merced
Pai daca ai oprit motoru' automat masina e pe liber, ca daca o lasi in viteza porneste iara cu contactu' pus, iar cu el scos face frana de motor deci n-ai rezolvat nimic.
Dar lamureste-ma si pe mine, ce consuma pe liber cu motorul oprit si nu consuma cu ambreiajul calcat? radmasa.gif
C a t a l i n
Picură pe asfalt...smile.gif
Mr_Devil83
bine ca esti tu dejtept merced, ia vezi daca berlina ta pe carburatie in frana de motor, fara a avea alimentata bobina de inductie suge sau nu benzina.
Merced
Pai daca opresti motorul si vrei sa si mai mearga masina o anumita distanta(sa zicem ca e o coborare de 10 km), doar nu-l opresti si lasi masina in viteza ca n-o sa ajungi prea departe, il opresti si o lasi pe liber, caz in care n-are ce sa "suga" si care e fix identic cu a tine ambreiajul calcat, d-aia te-am intrebat unde vezi tu o diferenta aici.
Nu am zis ca Dacia pe carburatie in frana de motor are consum 0, consumul poate fi egal sau ceva mai mare cu cel de la relanti. Si sincer chiar si cu Dacia daca faci suficiente frane de motor poti scoate un consum mai rezonabil decat altii care o scot pe liber si-o lasa sa se duca.
IRONICK
Pana acum numai tampenii pe topicul asta. Cu un asemenea bagaj de cunostinte, sigur o sa castigati. Ce, nu stiu. Nici macar experienta.
Nici macar initiatorul, care dupa ce a facut recunoasterea traseului nu inteles nimic. El a mers doar subturat ...
C a t a l i n
Don't tell everybody, it's secret! smile.gif
bicosu
Ironick, imi poti explica tu cum poti scoate consum mai bun la un logan 1.6 benzina? In afara de mersul subturat, constant, fara frana si anticipand tot?
IRONICK
as avea niste trick-uri, da merita doar daca castig ceva.
iti doresc succes in competitie
bicosu
Cred ca le cunosc deja pe toate, voiam doar sa stiu cum se comporta un Diesel comparativ cu masina mea pe benzina.
Ceea ce este clar si demonstrat in practica e ca mersul cu viteza mica in treapta superioara iti ofera un consum minim, asta la loganul meu.
Faptul ca nu trebuie sa calc frana pentru ca automat pierd energie pe care o voi recastiga doar aducand un aport mai mare de benzina, asta stiam.
Faptul ca in frana de motor peste 1500/1400 turatii am consum 0, il stiu.
Faptul ca trebuie sa accelerez extrem de lent si constant, il stiu si pe asta.
Ca trebuie oprit motorul la semafor cand ai de asteptat mai mult de x secunde este stiut.
Ca e mai bine sa rulez in spatele unei masini la distanta foarte mica pentru a reduce forta de frecare cu aerul se stie.
Ce altceva poti sa ne inveti?
Daca stiai mai multe, probabil in loc de Gerhard Plattner se vorbea de tine in ziare, nu crezi?
Eu asteptam raspunsuri care sa ma ajute, gen sub 1300 rot/min la diesel deja calc de injectie baga carburant extra pentru a mentine motorul in miscare, sau altceva asemanator.
Sper totusi sa-mi dai idei noi, pana sambata mai am ceva timp pentru a invata si experimenta.
Iit pot oferi doar multumiri smile.gif
C a t a l i n
Exemplificare: traseul în CT e de 40 km dus -întors, cu limita de viteză legală de minim 70 km/h. Cu ce treaptă propui să se parcurgă, având în vedere că limita de timp este de 1 oră? Sau, mai ușor, cam la ce turație a motorului? Cutia e manuală cu 6 trepte. smile.gif
IRONICK
Astea le stie toata lumea ...

Iti mai spun una, dar mai sunt destule pentru genul asta de competitie: accelerand in curbe ai consum mai mare decat in linie dreapta. Diferenta este mica, dar se aduna la final.

Iar la recunoasterea traseului trebuia sa iti formezi o strategie. Era bine sa il faci in aceeasi zi sa vezi valorile de trafic. Probabil ca asta ai si facut.


QUOTE(bicosu @ 22 Apr 2009, 11:22)
Daca stiai mai multe, probabil in loc de Gerhard Plattner se vorbea de tine in ziare, nu crezi?
Nu ma cred atat de destept, dar asta nu insemna ca oricine altcineva nu se pricepe mai bine decat mosul ala.
bicosu
Limita de viteza legala e maxim 70 probabil, nu cred ca este instituita limita minima pe acel traseu.
Va trebui sa scoti o medie de de 40 km/h, probabil cu 60-70 daca rulezi este de ajuns, daca se poate in ultima treapta fara a fi foarte subturat motorul ar fi ok.
Eu asa as parcurge traseul. Poate gresesc si au altii idei mai bune.
Bafta!

Da, accelerand in curbe si in panta obtii consum mai mare.
Eu in panta nu accelerez, incerc sa ridic usor usor piciorul de pe acceleratie fara a pierde viteza prea multa. Bineinteles, dupa ce inainte de urcare mi-am luat putin avant din timp.

Traseul l-am facut duminica, concursul va fi sambata, deja stiu unde se vor forma mici ambuteiaje, sunt 2 sensuri giratorii la care voi incetini din timp pentru a intra in ele fara a frana si totusi avand posibilitatea sa ma asigur si sa cedez trecerea masinilor cu prioritate.

Probabil exista altii care se pricep mai bine, dar la teorie. In practica mosul a demonstrat ca poate scoate acel consum pe distanta mare, cu trafic si fara sa o ia razna mergand ca un melc.
C a t a l i n
În treapta a 6 la 60 km/h ai avea aprox 1200 rpm smile.gif... De ce să mergi cu 60-70 ?
bicosu
Este o forta care se opune deplasarii masinii, frecarea cu aerul si solul. Peste o anumita viteza (60-70 consider eu), motorul va trebui sa manance mai mult carburant pentru a invinge aceasta forta.
IRONICK
Vezi ca viteza de pe bord indicata de ace este un pic diferita fata de realitate. Aia reala este un pic mai mica.
argon
QUOTE(bicosu @ 22 Apr 2009, 10:54)
motorul va trebui sa manance mai mult carburant pentru a invinge aceasta forta.
*




nu mult mai mult decat daca merge subturat. Nu mersul subturat e cheia, erau niste regului de la reno/dacia eco, sunt valabile si la Honda.
IRONICK
duminica am avut drum c-ta > buc
4,5% pana la intrare pe autostrada, pe urma a crescut la 4,6% ca am mers la 105-110
viteza medie ... nu mai stiu, trebuie sa ma uit
turatie ... nu am mers subturat, nu scad mai niciodata sub 2000rpm

de ce? pentru ca decat sa depasesc la greu ca se intorceau toti acasa, am preferat sa merg linistit. nu am tinut neparat sa consum putin, pur si simplu nu m-am grabit. nu am respectat nici macar 20% din regulile unui mers economic. am mers in rand cu lumea, am preferat pe autostrada banda 1, decat sa fac depasiri in scurt.
bicosu
Argon, regulile alea erau probabil pentru a obtine consumul declarat de producator, dar aici ideea e de a obtine mult sub consumul declarat.
Ca sa mergi cum zice Ironick drum drept pe autostrada la viteza constanta cu 4.6 consum e ok, dar sa scoti sub 4 trebuie sa o subturezi la greu.
Eu consumul de 4.3 l-am scos in regim mixt, pana la iesirea din bucuresti/chitila sunt cativa km buni din cei 20.
OAP
QUOTE(IRONICK @ 22 Apr 2009, 10:49)
Pana acum numai tampenii pe topicul asta.


Exemplificare 1 tongue.gif
QUOTE(argon @ 21 Apr 2009, 09:20)
daca opresti motorul nu ai frane, directie, samd.
*



Exemplificare 2 doh.gif
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Apr 2009, 18:36)
La dacia 1300 orice ai face si cu motorul oprit tot iti consuma. Poate doar daca opresti motorul si calci ambreajul.
*





argon
si care e tampenia in prima parte atotcunoscatorule?
vijelie
Eh, mai conteaza? radmasa.gif
IRONICK
QUOTE(bicosu @ 22 Apr 2009, 14:57)
Ca sa mergi cum zice Ironick drum drept pe autostrada la viteza constanta cu 4.6 consum e ok
Drumul are ~230km si nu toti sunt pe autostrada. Cand am ajuns la intrare in Buc traficul s-a blocat. Un cap de pod facut zob si consumul mi-a crescut ca mai mult am stat pe loc decat am mers. Da nu mai stiu, trebuia sa ma uit.

Nu strica sa mearga un prieten in fata sa iti deschida drumul echipat un un walkie-talkie smile.gif ... dar probabil se prind, au si ei observatori
bicosu
Ma gandeam sa merg la aspiratie dupa un prieten, dar se vede din avion intentia smile.gif
Apropo Ironick, ce masina ai?
Eu minim Constanta-Bucuresti am reusit 5.2 mers constant cu 100 cu Logan 1.6
IRONICK
Logan 1.4
axabrt
Moama ce consumuri SF au astia...na. 5.4 % cu masina plina (concediu) si AC tot timpul ca muream naibii, erau afara 35 de grade...viteza cam 70 si ceva medie...1.4 benzina. Daca ii scoteam pe toti din masina si opream AC-ul cat lua ?????????

Am vazut 4.2 cu un Tico acum 10 ani. Fara AC. N-am condus eu. Metoda plinului.

Inteleg ca e vorba de un concurs, totusi eu va recomand sa mergeti asa...
1) de la viteza de 60 kmh
2) forja la maxim pana la 110 la ora (4 secunde)
3) deccelerare pana la 60 pe distanta de 1 km ( sa zicem 1 minut)
4) iar forja pana la 100 (x secunde)
daca o tineti in frana de motor cred ca ia mai putin, momentele alea de accelerare practic tind la zero fata de durata franei de motor...4 sec / 60 sec = 0.06
Deci eu unul cam asa conduc cand merg la consum.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.