Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Unghiuri directie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Anonymous
Dupa 2 ture de reglat unghiurile la directie , dupa care in continuare nu e bine (se simte/vede clar ca roata din exterior aluneca in curba stransa in loc sa se rostogoleasca frumos), m-am gandit sa le reglez singur.

Deci, celor care se pricep le adresez urmatoarele intrebari:



a) simptome : masina pastreaza f. bine directia dreapta, dar nu prea raspunde la miscari fine din volan, si la curbe stranse prin parcare se vede ca roata din exterior e fortata. A inceput sa se vada si uzura prematura pe exteriorul anvelopei. Concluzie: rotile sunt convergente Corect??



cool.gif La DSN se poate regla doar convergenta. Corect??



c) Convergenta se regleaza din surubul de pe filetul bielitei de directie. Corect??



Daca la toate e DA raspunsul, atunci va fi f. simplu sa mai "deschid" un pic directia. Intrebarea e CAT? Mai bine zis cam cata influenta are rotirea acelui surub. Cam cate grade/rotatie a surubului?



Va multumesc daca putti sa ma ajutati un pic, ca ma dispera toti mecanicii incapabili din tara asta.
BBC
Daca numai o anvelopa este uzata pe exterior asta inseamna ca ai unghiul de cadere dereglat.

Se poate regla si caderea (responsabilul cu unghiurile de directie din servcie a reusit performanta de a-mi regla unghiul de cadere si pe stanga si pe dreapta (dupa ce am mers de 3 ori)). Am mers de curand la un ateleir care se ocupa numai cu reglaje de directie si se pare ca acel mecanic a muncit degeaba.

Inaintea ultimului reglaj in curbe era concert; acum e liniste.

Iti recomand sa mergi la un atelier specializat in reglaje.



P.S: Deschiderea mi-au reglat-o la 1 mm
vlad3
Si care ar fi mai exact service-urile astea unde stiu aia sa regleze unghiurile bine?
alexnet
QUOTE
Daca numai o anvelopa este uzata pe exterior asta inseamna ca ai unghiul de cadere dereglat.

Se poate regla si caderea (responsabilul cu unghiurile de directie din servcie a reusit performanta de a-mi regla unghiul de cadere si pe stanga si pe dreapta (dupa ce am mers de 3 ori)). Am mers de curand la un ateleir care se ocupa numai cu reglaje de directie si se pare ca acel mecanic a muncit degeaba. 
Inaintea ultimului reglaj in curbe era concert; acum e liniste.

Iti recomand sa mergi la un atelier specializat in reglaje.



P.S: Deschiderea mi-au reglat-o la 1 mm


Daca este numai o anvelopa uzata pe exterior este posibil sa fie unghiul de cadere, numai ca eu stiu ca nu se prea poate regla unghiul de cadere la masinile cu suspensii de tip Mac Pherson decat daca se ovalizeaza gaurile de prindere ale amortizorului pe fuzeta. Din cate am auzit la VW amortizoarele sunt asa de origine. (cel putin unele modele)
alexnet
QUOTE
Si care ar fi mai exact service-urile astea unde stiu aia sa regleze unghiurile bine?


Incearca la Sama Service.



http://www.autofan.ro/SpeedShop.eall/1|2|9...31-8735620088-1
Anonymous
La atelierele f. bine dotate (aparatura digitala, etc) mi se spune ca "nu au programul pt Nova". La cele mai simple am fost de 2 ori.



E clar ca convergenta nu e buna. Se vede cand masina ia curba, lasa dara neagra pe asfalt.



N-am inteles ce legatura are cutia de viteze cu unghiurile la directie.



Unghiul de cadere nu-i asa de interesant. Convergenta si unghiurile "de atac" (parca asa se numesc) conteaza. Din cate stiu, unghiurile de atac sunt reglabile la f. putine masini.
Anonymous
E, da, incepe sa aiba sens. 8) Cred ca ma prindeam si singur cu un pic de atentie.

Bun, unghiul ala variabil (pe care il adauga caseta de directie ??) e reglabil? Cu ala am problema mare. Dar ma gandeam ca deschizand convergenta, va fi oricum mai dispusa sa ia curbe. Numa' nu vreau sa o deschid prea mult, ca dup'aia conduc ca'n filme, balansand continuu volanul la stanga si la drepta :wink:
BBC
QUOTE
La atelierele f. bine dotate (aparatura digitala, etc) mi se spune ca \"nu au programul pt Nova\".


Intreaba-i daca au programul pentru Renault 9/11.
bondoo7
problema e in felul urmator:

- daca dai drumul la volan in viraj masina se redreseaza? (volanul revine fara ajutor pe pozitia "mers drept"), daca da convergenta e buna si unghiul de cadere (carosaj) nu e bun. In acest caz nu prea ai ce face, singura solutie ar fi schimbarea arcului cu unul mai tare/moale pt a corecta pozitia - obs. unghiul de cadere influenteaza dezbaterea (miscarea) rotii in viraj si implicit felul in care se uzeaza calea de rulare a anvelopei.

- daca scartiie in viraj si ai mersul in linie dreapta fara o deviere vizibila de la traiectorie atunci convergenta nu e buna, remedierea se cunoaste.



E posibil ca la tine sa fie ambele probleme, cel mai bine dute la un atelier bine dotat, specializat in asa ceva si daca spun ca "nu au programul" vezi ca in carticica aia albastra cu instructiuni de utilizare a masinii pe la sfarsit ai valorile unghiurilor si compara-le cu unghiurile din "programele" care le au ei (ar trebui sa se potriveasca cu Renault 11)

BAFTA!
Anonymous
Sarumana Dl. DSops!!



Am fost azi la Damian - recomandat de DSops si mi-a facut directia. A bibilit la ea vreo 1.5 ore cu tot felul de ustensile super-low-tech (nici vorba de calculator sau orice electronica), si in sfarsit directia mea merge bine!!! (dupa ce altii CU tot felul de electronica mi-au facut-o varza)



Deci pt. toti Timsorenii : E pe Budai-Deleanu la vreo 100m dupa viaduct spre Freidorf, pe stg. Consumati cu incredere!
Anonymous
Nimic magic. Doar a reglat convergenta. Dar "secretul" se pare ca consta in a lua mai multe masuratori, in diferite pozitii ale rotii. Se pare ca nici jentile noastre nu sunt chiar perfecte, asa cu o singura masuratoare poti pacali si cel mai destept sistem. Nu stiu exact ce a mai surubit el pe-acolo, dar nu sunt prea multe de surubit... Oricum rezultatul e evident. Cred ca perfecta nu va fi niciodata directia la masina asta, dar asa e OK.



In concluzie, nu cred ca metoda lui are ceva magic, doar ca omul e migalos si atent, si nu "se scapa" repede de treaba. Surubeste la ea pana e multumit si el de rezultat. Si mai e si ieftin... am dat 300K (fara spaga, fara rugaminti, s-a putut vorbi cu el...)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.