Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Costurile de intretinere ale unei masini
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
sddragos
Salutare,
Cred ca ar fi util un topic care sa regrupeze cateva informatii referitoare la costurile de intretinere ale unei masini (noua sau SH, benzina sau diesel). Ma refer la acele consumabile schimbate la X km (in garantie sau dupa), gen: curele, filtre, placute de frana, etc. Si informatii generale despre preturile pieselor de schimb ale contructorului respectiv (bucse, arcuri, amortizoare, discuri de frana, etc).
De exemplu, pt un VW Passat 1.9 TDI din 2004 cu 96000 km, un prieten a platit 1200 lei, incluzand: ulei de motor, filtre, kit distributie (curele, intinzatoare, pompa de apa, etc) + manopera. Ceea ce mi se pare rezonabil. Aud tot felul de discutii legate de costurile de intretinere ale unor modele similare de doua sau trei ori mai mari. Sau ca Opel are cele mai mici preturi pentru piesele de schimb. Cat e adevar si cat sunt zvonuri in toate aceste discutii?
Informatiile ar fi utile tuturor celor care doresc sa-si achizitioneze o masina sau care urmeaza sa-si duca la Service masinile actuale.
dariusz
nani.gif mda . foooarte interesant topic !
Andrul
Eu am o masina de spalat de 8 ani, costurile de intretinere cativa zeci de ron, ca am schimbat un rulment acu 1 an.
Mai am si o masina de tuns dar s-a stricat, deci costuri de intretinere nule.
sddragos
QUOTE(Andrul @ 5 May 2009, 18:00)
Eu am o masina de spalat de 8 ani, costurile de intretinere cativa zeci de ron, ca am schimbat un rulment acu 1 an.
Mai am si o masina de tuns dar s-a stricat, deci costuri de intretinere nule.
*



Si eu am o Dacia, costuri de intretinere tot nule. Vorbeam de autoturisme... (berlina nu se incadreaza... poate la carute autopropulsate).
C a t a l i n
Atunci vezi că n-ai voie cu Dacia pe drumurile europene.
corbex
Daca te referi la masina aia in care-ti pui fundul ianinte sa dai drumul la casetofon, cifra corecta a cheltuielilor de intretinere se afla asa:
1. Se renunta la pornirea casetofonului, pentru ca perturba la conturbatie neuronii viitorului calculator de devize de costuri de exploatare auto (wow, de de "de"-uri mi-au iesit!).
2. Se ia una bucata manual automobil, oricare ar fi el si se deschide la pagina cu periodicitatea operatiilor de intretinere
3. se noteaza de la a la n acestea
4. se afla ce trebuie schimbat, in ce cantitati si la ce intervale.
5. se afla preturile unitare.
6.se fac inmultiri, adunari, scaderi, radicali, multimi si probabilitati.

Greu, nu-i asa? Trebuie munca, iar munca-i pentru negrii si tractoare.
Tince1290
"Costurile de intretinere ale unei masini, Din experienta fiecaruia..."

cred ca omul nu vrea sa cumpere 1000000000000 manuale de utilizare pentru 1000000000000 masini.....sa afle diferentele dintre ele....in schimb pe forumul asta sunt multi posesori de autovehicule...diverse marci si modele.....nu vad ce e chiar atat de greu sa spuneti cat ati dat la revizile voastre.....de comentat toti sunt buni wink.gif
tzepesch
Dacia Break

august 2008, pt itp

schimbat placute fata cu FERODO SL - 35lei
schimbat etrier drepata Pulsor - 65 lei
schimbat conducte pompa-limitator - 50 lei
schimbat limitator uzina - 125 lei
schimbat saboti polonia - 60 lei
lichid 3L - 30 lei

itp - 250 lei

total 615 lei


Peugeot 307 turbo diesel

februarie 2009

1 curea distributie
1 fulie motor
1 bieleta directie
2 pivoti fata
bucsi bara stabilizare spate
ulei 5w40
filtre aer, polen, ulei, motorina

total 800E
corbex
Ceea ce trebuie sa schimbi la intervale decise de producator, stii exact cit costa, nu trebuie sa-ti spuna nimeni. Restul depinde de atitea variabile incit nu se pot pune alaturi doua masini. Nu-i serveste la nimic ca stie cit ma costa pe mine uleiul. Poate eu pun ulei da 40 lei litrul. Altcinava pune de 15 lei litrul. Eu il schimb de trei ori pe an. Altcineva o singura data pe an. Ce comparatie poate sa faca?
Cineva face 60000km (scimbat curele si nu numai) in 3 ani, altcineva, intr-o viata.
informatiile solicitate nu-i servesc la nimic. Sa puna mina pe creion si hirtie, El stie ce masina are si ce face cu ea.
diaconuliviu
QUOTE(tzepesch @ 5 May 2009, 20:42)
Dacia Break

august 2008, pt itp
[...]
itp - 250 lei

total 615 lei
[...]

De ce 250 lei ITP? De ce asa mult?
vijelie
S-a marit spaga.
axabrt
Costurile de exploatare la 1 masina pe 1 an: (RON)

1) Benzina - 2400
2) Casco - 2800
3) Revizii - 600
4) Diverse : Cauciucuri, stergatoare, lichid parbriz... -1000
5) Spalatorie auto 100
6) RCA - 600

Deci cam 7500 pe an. Adica cam mult nu crezi ? Nu includem nici o reparatie, doar benzina, ulei si lichid de parbriz...morala. Daca nu iti permiti nu iti lua.
M-a capiat, la asta se adauga costul leasingului 8000. Deci ... icon_mrgreen.gif

Daca strangi din buci 2 ani ai 30.000 cu care poti sa iei masina....dupa care cosmarul reincepe...Totul se rezuma la a vrea sau nu sa ai masina...
Tince1290
mda....pai daca ai casco asa scump sigur sunt sigur ca ai o masina care valoreaza peste 10.000 euro tongue.gif.....trebuie mentionat ca pretul de intretinere al unui autovehicul este cu atat mai mare cu cat pretul de achizitie este mai mare tongue.gif (de cele mai multe ori)

ma refer la autovehicule mai scumpe de 3000 euro....sa nu-mi sara careva in cap sa zica ca si-a luat dacie de 300 lei si ca baga in ea mai multi bani decat unu cu un logan tongue.gif
C a t a l i n
De când combustibilul intră la costuri de întreținere?

Înțeleg dacă îi dai foc, dar altfel...
tonicelli
Masina din semnatura - facut 3 ani in 14 aprilie si 40.000 km smile.gif
Facut la ea doar reviziile anuale (primii doi ani la service autorizat acum la garajul meu ca oricum a iesit din garantie si voiau aia 600 lei pe revizie)
La ultima revizie ulei+filtru - 170 lei, anterioarele undeva la 300 lei smile.gif
In afara de asta in cei 3 ani nici macar o pana sau un bec schimbat biggrin.gif
PS Am uitat de CASCO - aproximativ 80 lei/luna smile.gif
Ov
QUOTE(MAERSK @ 6 May 2009, 14:09)
De când combustibilul intră la costuri de întreținere?

Înțeleg dacă îi dai foc, dar altfel...
*



altii mai destepti ca noi, folosesc un termen gen Total ownership cost, care daca l-am folosi si noi, poate am intelege de ce cateodata e mai rentabil un diesel wink.gif sau pt altii daca e rentabil sa ai o masina sau nu (cu alte cuvinte daca ti-o permiti)
C a t a l i n
Posibil, însă nu face subiectul topicului de față, și eu nu-mi amintesc să fi spus că pun la îndoială rentabilitatea unui diesel. smile.gif

Oricum, legat de ce se dorea aici, ori că faci 500 km pe an, ori că faci 15.000 km, plătești o singură revizie. (care e cost de întreținere, spre deosebire de carburant)
randomm
Opel Astra 1.7 DTI
Revizia la 10.000 km (de 4 ori pe an): ulei + filtru ulei + filtru motorina + filtru aer + filtru habitaclu + manopera = 300 ron

Ce am mai schimbat la ea: kit distributie 450 ron (schimbat odata), kit accesorii 400 ron (schimbat odata), discuri frana fata/spate 400 ron (odata), placute frana fata spate 200 ron (de 3 ori), perii electromotor 90 ron (odata), senzor volanta 200 ron (odata).
Inafara de consumabile, doar periile electromotor si senzorul volanta au fost "iesite din grafic". Daca ar fi sa fac o medie ar iesi pana acum cam 200 ron pe luna, dar nu e concludent deoarece eu am bagat anumite tipuri de filtre/placute/discuri/etc. Erau si mai ieftine dar asta e alegerea mea. Carburantul e in jurul a 600 ron pe luna, exceptie facand lunile cand plecam de nebuni prin tara. Asigurarea e 580 ron pe an si impozitul 130 ron. Casco nu am, ca e cam degeaba in cazul meu.
tzepesch
QUOTE(diaconuliviu @ 6 May 2009, 12:04)
De ce 250 lei ITP? De ce asa mult?
*




220 itp normal - 30 atentia. pt ca stiam eu o problema de amortizoare.

si oricum n-a vazut beleaua.

oricum. asta e pretu de bucuresti, nah.

altii care au rapciuge dau cu milioanele spaga.
OAP
Cel mai scump itp stiu ca e pe la 140 ron, nu are cum sa fie atat de mult
tzepesch
are.

la Automecanica pe Str. Cutitu de Argint, lanaga Filaret
ydaniel
itp pt aro 3,1 d 4x4 costa 200lei la acr.
pt 1310 cam 100.
Mr_Devil83
Daca benzina e consumabil trec si eu la bolidul din semnatura cam 6000 de lei intr-un an.

Ulei - 3schimburi a 3l de ulei romanesc de cea mai joasa speta, vreo 60 de lei
3 filtre de ulei - 40 de lei
itp 130 sau 150 de lei
si vreo 200 de lei costul pieselor pentru defectiunile aparute in decursul anului
(in special inlocuit de jante si vreo 4 becuri).

Daca stau sa ma gandesc avand in vedere ca ruleaza cam 100 de km cu benzina de 20 de lei, numarul nesimtit de mare de kilometri pe care i-am facut intr-un an de zile cred ca scot un raport cost/km rulat foarte mic.

Acum lucrez la confort biggrin.gif

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.