Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Spy Pictures "Logan EMC" Electric Motor Car
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Diverse - Dacia Logan
Miker
Spy Pictures "LOGAN EMC"-Electric Motor Cars
Viteza maxima 130 km/h
Cutie automata

Va lasa sa admirati pozele spion biggrin.gif
C a t a l i n
De mare angajament izolația de pe bornele acumulatorului. Apropo, ce caută acumulatorul ăla acolo? Dar vasul de expansiune?
logan1.5dci
Inventatorul asta e zidar cred, ca a ciordit tuburile izolatoare de la locul de munca. biggrin.gif

Cred ca e prima masina electrica cu cutie de viteze, la ce foloseste? radmasa.gif Cred ca asta inseamna cutie automata.
C a t a l i n
Există multe mașini cu motor exclusiv electric și cutie de viteze, de obicei CVT.
logan1.5dci
Ma gandeam ca nu se folosesc la motoarele electrice cutii de viteze ca se pierde, prin frecare, inertie din randament. Dar nu contrazic, or exista, nu stapanesc bine.
Miker
E facut din topor e doar un proiect cred facut de vre-o firma fantoma . . . cat despre poze sunt facute de 2 zile smile.gif)
Maskatu
Din ce tara e masinuta? Si ar fi fost frumos din partea ta sa scrii si sursa dry.gif Probabil, defapt mai mult ca sigur, arata in felul acesta pentru ca e PROTOTIP. O fii oare facute pozele pe undeva pe la francezi? Ca vad ca au facut si sigla, au tras si cablu pentru priza in spate in locul busonului de rezervor, deci pare gata de drum.... huh.gif
silviu_79
ce o fi racind lichidul din vasul de expansiune ca este antigel acolo, tot glaceol ca e verde. si de ce trebuiau izolate asa bine bornele de la baterie.
vorba cuiva mai sus, cred ca e facut de vreo firma pentru ca au scris emc in loc de dacia peste tot. wink.gif
DieRENAULT
chiar ca e facuta din topor
C a t a l i n
Aha, va fi exportată cu șufa.
Miker
Pozele au fost facute de un amic si sunt facute la noi intara . . . masina urmand sa fie exportata
einstein1984
QUOTE(silviu_79 @ 7 May 2009, 10:59)
ce o fi racind lichidul din vasul de expansiune ca este antigel acolo, tot glaceol ca e verde. si de ce trebuiau izolate asa bine bornele de la baterie.
vorba cuiva mai sus, cred ca e facut de vreo firma pentru ca au scris emc in loc de dacia peste tot. wink.gif
*


Exista motoare electrice racite cu apa, la fel si invertorul/chopperul care-l alimenteaza. Si permit densitati de putere mult mai mari.
MARESK, masinile electrice ori au o cutie simpla cu 2 trepte de mers inainte, ori un simplu reductor cu o singura treapta. CVT-urile au randament slab si sunt inutile pentru un motor cu cuplu maxim la turatie 0!
AutoVic
Dar totusi ce e cu bateria aia? presupun ca motorul ala are bateriile in portbagaj la cate ii trebuie...
dizzy
Un motor electric nu are nevoie de cutie de viteze, ci de un reuctor, eventual de un reductor cu doua trepte, un de oras pt viteze de 40 km/h si una de afara de 80 km/h.
Cum in oras nu mergi mai mult de 50 km, ajunge o masina cu aceasta autonomie.
Amedeus
QUOTE(silviu_79 @ 7 May 2009, 10:59)
ce o fi racind lichidul din vasul de expansiune ca este antigel acolo, tot glaceol ca e verde.
*



Mie imi pare gol, nu se vede nimic verde. blink.gif
Fratzica
QUOTE(silviu_79 @ 7 May 2009, 10:59)
ce o fi racind lichidul din vasul de expansiune ca este antigel acolo, tot glaceol ca e verde. si de ce trebuiau izolate asa bine bornele de la baterie.
vorba cuiva mai sus, cred ca e facut de vreo firma pentru ca au scris emc in loc de dacia peste tot. wink.gif
*


Controllerul, motorul electric nu crezi ca au si ele nevoie de racire?

QUOTE(DieRENAULT @ 7 May 2009, 11:08)
chiar ca e facuta din topor
*


ce te asteptai sa vezi? Motor electric cromat? Mai ales ca nu e masina de serie.

QUOTE(AutoVic @ 9 May 2009, 04:56)
Dar totusi ce e cu bateria aia? presupun ca motorul ala are bateriile in portbagaj la cate ii trebuie...
*


Bateria nu e legata la nimic daca te uiti mai bine, bornele sunt acoperite cu banda izolatoare.
einstein1984
Bateria de tractiune da curent la 144V de exemplu. Pentru instalatia de 12 V exista baterie separata de accesorii si un convertizor de la 144V la 12V. Sistemul de tractiune merge la tensiune inalta iar farurile, luminile, bordul etc la 12V.
Pe bateria din poza se si observa un curent maxim relativ mic, de doar 340 Ah, fata de vreo 500 la o baterie SLi de pornire auto.
Amedeus
QUOTE(Fratzica @ 9 May 2009, 14:33)
Bateria nu e legata la nimic daca te uiti mai bine, bornele sunt acoperite cu banda izolatoare.



Eu zic ca totusi sunt cabluri conectate la bateria aceea: [attachmentid=1627522748]
C a t a l i n
Dacă nu cumva sub izolierul galben e borna negativă...
Amedeus
Da, borna respectiva e scoasa. Dar e clar ca e scoasa temporar, altfel nu avea rost sa lase bateria acolo. sleep.gif
IRONICK
Intreb si eu pe unu dintre specialistii de pe topicul asta, prin ce sunt transportate cablurile la o Toyota Prius? A? Ca vad ca toti va pricepeti la masini electrice.
einstein1984
Nu inteleg intrebarea (nici nu stiu daca-mi era adresata, insa-mi place sa ma bag in seama). Te referi la modalitatea de rutare sau protectie?
IRONICK
nu ma refer la tine
AutoVic
Priusul era sectionat acum cativa ani la SIAB... si era bine exemplificat cum functioneaza...
liviu2004
QUOTE(IRONICK @ 18 May 2009, 14:34)
Intreb si eu pe unu dintre specialistii de pe topicul asta, prin ce sunt transportate cablurile la o Toyota Prius? A? Ca vad ca toti va pricepeti la masini electrice.
*



user posted image user posted image
klaus
Cred ca se referea la:
QUOTE(logan1.5dci @ 6 May 2009, 23:55)
Inventatorul asta e zidar cred, ca a ciordit tuburile izolatoare de la locul de munca. biggrin.gif
*

La multe masini instaltia electrica trece prin tuburi gen copex. Ca or fi ele negre, e alta treaba, dar cam asa ar tb facut
logan1.5dci
klaus, ai zis bine gen, adica poate ca seamana dar nu sunt de alea de pereti care sunt mai casante . Le-am vazut si eu si sunt din alt material, care e mult mai flexibil.
Dar vad ca e folosit tot sortimentul, inclusiv cutia aia de racorduri, daca si cablurile sunt de pereti (un singur fir, imi scapa acum cum le zice, opusul la multifilare, unifilare?) eu sunt lamurit.
klaus
Sa vedem cum arata unele "din fabrica":
- Un invertor de la hitachi pentru masini electrice:
[attachmentid=1627524714]
- 2 compartimente motor:
[attachmentid=1627524715]
[attachmentid=1627524716]
logan1.5dci
Doar cateva cuvinte mai am de spus(scris) :

Ideea este nobila, parerea mea, la felul in care vad eu nu cred ca masina aia din poza merge cu 130 km/ ora; abia astept sa imi cer scuze ca m-am inselat.

Din prima mi-a parut o teapa, de unde si comportamentul, dar astept, sa imi cer scuze. Vorba decedatei: Proba?
Ca exista acel proiect si ca sunt semne ca se va finaliza in masina viitorului. Chiar si cutia mare ce acopera motorul (sau ce o acoperi) e ciudata. Nu mai zic ca sunt hilare insemnarile alea cu autocolant .

Iar specialistului in masini electrice ii recomand sa foloseasca la instalatia de pe masina lui tuburi de perete, abia atunci cred ca va face diferenta.
einstein1984
Cutia aia care acopera motorul se numeste controllerul motorului (ca o fi chopper sau invertor nu am de unde sa stiu acum). Si nu vad nici un motiv pentru care nu ar putea prinde 130 km/h.
Oricum, masina e un prototip, si la constructia unui prototip nu se aplica toate tehnicile si materialele utilizate in productia de serie din motive de cost. Probabil nu va parcurge 100 000 km, insa daca copexurile alea de casa sunt mai ieftine si mai usor de gasit de ce nu?
IRONICK
QUOTE(logan1.5dci @ 18 May 2009, 22:41)
Nenea specialistul, la ala din perete ii zice conductor FY. Iar daca ce vezi in pozele de pe topicul asta nu iti place, iti recomand orice topic de pe orice forum cu xenoane aftermarket.
bygy007
dupa cum vad este dotata si cu aer conditionat (se vede radiatorul, adica codesatorul)
ceea ce ma nedumireste este inca se mai folosesc motoare de CC in loc de CA tehnica a evoluat asa de mult incit un invertor pentru alimentarea unui motor de puterea aia (cu tot cu motor electric) ajunge sa fie bagat in compartimentul motor
cea mai relevanta poza ar fi fost cea cu locul de ampasare tipul si caracteristicile bateriilor atita timp cit incarcarea se face de la 127, la 220 indica ca dupa acea priza s-ar afla o sursa in comutaie ma indoiesc ca tensiunea bateriilor ar fi mai mult de 90 hai 110V iar baterii care sa aibe o capacitate cam de 50Ah(cred ca este o valoare destul de mica) sint destul de voluminoase
am idee cit de cit cam care este treaba cu invertoarele de putere si cam ce se poate face cu ele si despre baterii de capacitate mare
gabi_gabi1989
masina cu motor electric si cutie de viteze automata insa din ce vad eu are reglajul farurilor tot pe cablu, in poza 4

imi cer scuze daca am gresit dar mie asa mi se pare ca este tot cel manual acolo
klaus
Da, si directia e tot pe volan mecanic, nu e drive-by-wire.
Astea da probleme!
klaus
Dintr-un report:
QUOTE(cristib_09)
Report:

ACEASTA MASINA A FOST FACUTA DE MINE !, CINE SUNT NU CONTEAZA, CONTEAZA FAPTUL CA MULTI PAPAGALI ISI DAU CU PAREREA FARA SA AIBA HABAR DE CEVA .PTR. RELATII :cristi@gmb.ro

alphred
masina electrica cu cutie de viteze, banuiesc ca e doar schimbare de sens acolo ca daca vrei sa dai inapoi ce faci ridici pedala de acceleratie. aruncati un ochi la nenea de pe bombardier sa vedeti cum da cu spatele. la chopper e idiot tiuiutul ala. ma gandesc ca racirea cu aer e mai ok decat racirea cu apa si mai putin costisitoare.
pcostica
DACIA Electra[attachmentid=1627551103] pentru oras pare ok, ramane de vazut cand si daca va intra in fabricatie
Bafta!
bobo77
Pe bune tu speri sa intre in fabricatie...?
DB77AAA
O sa apara pe la vreun salon. Numa ca mai e mult de lucru la ea.
Are doar un motor electric si niste baterii. Se incarca ca telemobilele, de la incarcator, nu direct de la priza. Nu are aer, desi initial se voia, dar cascatii au uitat ca au compresor pe curea. Este lucrata foarte bine ca ca vede sefu....
Nu este prototip, este un studiu, RTR are 2300 cascati nu doar sa scoata suruburi din logane.

17 Sep 2009, 20:27:
gresit
CatalinMarian
"Pe bune tu speri sa intre in fabricatie...?"
Se pare ca masina a intrat in fabricatie pentru americani: vezi aici
marius_pit
QUOTE(CatalinMarian @ 8 Feb 2010, 17:04)
"Pe bune tu speri sa intre in fabricatie...?"
Se pare ca masina a intrat in fabricatie pentru americani: vezi aici
*







Adaug si eu cateva precizari referitoare la Loganul Pick-up electric produs de americani:

einstein1984
. "Astfel, autonomia totala a unui astfel de model este de 420 de kilometri, iar incarcarea completa are loc in trei ore la o priza de 220V. "
Eu asta gasesc greu de crezut. Ori la ei 220 e trifazat, ori au 30-40 de amperi pe priza aia. Ca nu prea iese calculul energie consumata cu timpul de reincarcare.
Saint666
In SUA 220v e trifazat.
marius_pit
QUOTE(einstein1984 @ 8 Feb 2010, 17:48)
. "Astfel, autonomia totala a unui astfel de model este de 420 de kilometri, iar incarcarea completa are loc in trei ore la o priza de 220V. "
Eu asta gasesc greu de crezut. Ori la ei 220 e trifazat, ori au 30-40 de amperi pe priza aia. Ca nu prea iese calculul energie consumata cu timpul de reincarcare.
*





Reîncărcarea bateriilor durează opt ore la 110 volți și numai două ore la prize de 220 volți.
La americani 220 e trifazat si 110 e monofazat.
pedros
De autonomie nu stie nimeni nimic?
wabo
QUOTE(Miker @ 6 May 2009, 22:46)
Spy Pictures "LOGAN EMC"-Electric Motor Cars
Viteza maxima 130 km/h
Cutie automata

Va lasa sa admirati pozele spion biggrin.gif
*




Eu chiar sunt dispus sa cumpar unul pe loc. Sa poate in Romania? O legatura prin mail/telefon ? walter(at)born.ro
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.