Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Ce-ar fi daca...?
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Cafenea
Pages: 1, 2
george_scala_2004
Salutare tuturor,

Nu stiu daca e bine ce fac dar am simtit nevoia sa o exprim.

Zilele trecute, in vis !, probabil obsedat de recenta achizitionare a unei Solenza Scala 2004 mi-a venit o idee: CE-AR FI DACA DACIA-RENAULT AR RELUA FABRICAREA...SOLENZEI ? da, a solenzei, tinind cont de faptul ca a fost un succes, cel putin asa am vazut pe aici, pe forum, ca se discuta, intrerupt de aparitia logan-ului...

daca ar fi sa se reia (putin probabil, dar nu imposibil - au fost atitea cazuri de mari firme care au reluat productia unor modele de succes) cred (cu siguranta !) ca unele modificari (cu experienta dobindita la logan, sandero si la celelalte modele) PROBABIL CA SUCCESUL AR FI MULT MAI MARE DECIT A FOST CEL AL LOGANULUI...

CE ZICETI, O PUNEM DE UN POLL ?

MULTUMESC,
bolek_bolek
S-a mai discutat asta.
Nu o sa fie best seller pt ca preturile de acum nu vor mai fi cele de acum 4 ani pt ca nu se poate (salarii, euro, etc).
alinushy
1. si care e imbunatatirea????
2. poll are sectiune dedicata http://www.daciaclub.ro/Statistici-f28.html
3. dacia NU o sa reia productia pt slz. in veci
driverx
Oh nu. ALTU cu capu' in nori. Am mai zis eu ca Solenza aia are plastice asa naspa ca emana ceva substante care tampesc proprietarul.

Adica cum sa renasca o masina de tranzitie facuta pe coate pornind de la o super-nova care era imbunatatire pe partea motor+cutie a Novei care e o copie nesimtita si de 2 lei a unui Pejo din anii 80.

Alo....nenea? Vezi ca maine poimaine suntem in 2010. Cam departe de anii 80, nu crezi?
george_scala_2004
QUOTE
Oh nu. ALTU cu capu' in nori. Am mai zis eu ca Solenza aia are plastice asa naspa ca emana ceva substante care tampesc proprietarul.

Adica cum sa renasca o masina de tranzitie facuta pe coate pornind de la o super-nova care era imbunatatire pe partea motor+cutie a Novei care e o copie nesimtita si de 2 lei a unui Pejo din anii 80.

Alo....nenea? Vezi ca maine poimaine suntem in 2010. Cam departe de anii 80, nu crezi?


pai si cu aia care conduc masini de "epoca" ce facem ? nenea biggrin.gif

masina de tranzitie, posibil. dar asta nu ii impiedica cu nimic pe cei de la dacia sa o reproiecteze si sa faca ceva placut, util, nu ? excl.gif

QUOTE
1. si care e imbunatatirea????
...
3. dacia NU o sa reia productia pt slz. in veci


pai cam orice producator observa comportamentul produsului pe care il propune consumatorilor si, pe baza observatiilor proprii si ale acestora, ajusteaza produsul astfel incit sa se apropie cit mai mult de cerintele utilizatorilor finali.

QUOTE
S-a mai discutat asta.
Nu o sa fie best seller pt ca preturile de acum nu vor mai fi cele de acum 4 ani pt ca nu se poate (salarii, euro, etc).


posibil, dar totusi, acum ca au centru de cercetari si design la titu, coroborat cu criza mondiala, poate fac ceva nu neaparat ieftin dar macar acolo pe undeva unde au fost la inceputuri (6000 euro) ar strica ?

nu ma pronunt despre logan cit de bun sau cit de slab este. nu am condus inca unul asa ca nu stiu. dar din ce am citit si am auzit de la unii proprietari nu prea este ceea ce s-a dorit...

multumesc celor care au citit si si-au exprimat parerea, 184.gif
adicorbos
ar fi o idee buna in cazul asta, da` cum ii putem face noi pe ce de la dacia sa mai produca solenza?
slider2
loganul nu o fi ceea ce s-a vrut (de fapt el este, doar ca unii au pretentia sa compare un logan de maxim 12.000euro cu un passat - bineinteles tdi. a mai zis cineva pe aici o chestie foarte inteligenta: daca ar fi facut dacia loganul comparabil din orice punct de vedere cu passat, si ar fi costat tot cam pe acolo, lumea ar fi tipat ca de ce nu costa 12.000euro. deci noi in veci nu vom fi multumitit de produsele nationale), dar oricum este peste solenza. asta ti-o spune cineva care a condus ambele modele, dar nu detine niciunul dintre ele (am 2 unchi cu solenza si 2 cunostinte cu logan).
ca sunt unii pe aici care sunt asa "naivi" si afirma ca n-ar da solenza (si supernova, ca si pe acolo sunt genul asta de persoane) pe logan, asta e problema lor, ca nu vor sa vada mai departe de varful picioarelor proprii.
andr3y_yoo
QUOTE(slider2 @ 11 May 2009, 13:16)
loganul nu o fi ceea ce s-a vrut (de fapt el este, doar ca unii au pretentia sa compare un logan de maxim 12.000euro cu un passat - bineinteles tdi. a mai zis cineva pe aici o chestie foarte inteligenta: daca ar fi facut dacia loganul comparabil din orice punct de vedere cu passat, si ar fi costat tot cam pe acolo, lumea ar fi tipat ca de ce nu costa 12.000euro. deci noi in veci nu vom fi multumitit de produsele nationale), dar oricum este peste solenza. asta ti-o spune cineva care a condus ambele modele, dar nu detine niciunul dintre ele (am 2 unchi cu solenza si 2 cunostinte cu logan).
ca sunt unii pe aici care sunt asa "naivi" si afirma ca n-ar da solenza (si supernova, ca si pe acolo sunt genul asta de persoane) pe logan, asta e problema lor, ca nu vor sa vada mai departe de varful picioarelor proprii.
*


poate un logan 1.6 16v e peste solenza...da eu sunt din aia care nu ar da solenza pe un logan...si am condus logan 1.4 , 1.6 ( 1.4 cam 1 an )
as da 10-11000 iepuri p o solenza ( 1.6 , abs , ac,sevo,4-6 aer-baguri...etc)
slider2
poti sa spui si de ce nu iti place (si daca poti incearca sa fi obiectiv)?? ca eu pot sa-ti spun de ce e mai bun decat solenza:
- mai nou ca si conceptie, implicit anumite solutii tehnice mult mai noi ca solenza
- mai spatios
- mai confortabil
- mai sigur
- mai dotat (asta in functie de nivelul de echipare)

nu spun ca solenza nu a fost o masina buna, dar i s-a cam dus vremea. nici loganul nu este super, era (si este) inca mult loc de mai bine...
Brambus
Mai sigur? adica? Cred ca toate 3 modelele sunt la pamant dpdv siguranta, ma refer la SN,Solenza si Logan
klaus
QUOTE(george_scala_2004 @ 11 May 2009, 12:25)
a solenzei, tinind cont de faptul ca a fost un succes, cel putin asa am  vazut pe aici, pe forum, ca se discuta, intrerupt de aparitia logan-ului...
*

Pe ce te bazezi cand sustii ca solenza a fost un succes? Care sunt argumentele?
slider2
QUOTE(Brambus @ 11 May 2009, 13:53)
Mai sigur? adica?
*



sa inteleg ca tu esti unul dintre cei care afirma ca solenza s-ar fi descurcat mai bine (sau cel putin la fel de bine) ca loganul la testele euroncap??
Brambus
Nu, sunt unu dintre cei care considera ca fata de alte masini acestea stau foarte prost la capitolul siguranta.Daca tot ma intrebi daca s-ar fi descurcat mai bine ,raspunsul meu este ca: in unele privinte da in altele nu!
pt.da ma refer la: stabilitate, ranforsari.
andr3y_yoo
pai asta zis , daca s-ar relua constructia ar face-o mai sigura ... asa gandesc eu
i-ar pune mai multe aer-baguri , abs , ar mai lucra umpic la caroserie sa fie mai butucanoasa si poate si alte motorizari
eu zic ca are avea mare succes pt ca este mai fiabila decat un logan si arata mai bine tongue.gif (gusturile nu se discuta)
george_scala_2004
QUOTE
Pe ce te bazezi cand sustii ca solenza a fost un succes? Care sunt argumentele?


Pai pe faptul ca, dupa multi, multi ani de dacia 1100, 1300, 1310, 1400, 1410, Nova, Supernova la aparitia ei Solenza a reprezentat altceva fata de cele pomenite mai inainte.

Probabil ca daca nu se sista productia am fi urmarit faza a 2-a, poate si a 3-a de evolutie, spr eu pozitiva, a Solenzei.

Consumurile mult mai mici fata de predecesoare, sistemele de securitate anti-vol, motoarele mai fiabile (ati observat cite de multe taxi-uri sint...Solenza ?) dotarile, ranforsarile (ceva nou, nu, pentru dacia ?), stabilitatea, si, nu in ultimul rind pretul, sint doar citeva aspecte care la vremea respectiva au facut ca aceasta masina, iubita de unii, hulita de altii, sa fie vinduta, mai tineti minte ?, cu programari indelungi, ca pe vremea raposatului...pentru daciile 1300.
slider2
ambele masini stau foarte prost la capitolul asta fata suratele din curtea renault, dar nu are cum ca per total solenza sa fi iesit cel putin la egalitate cu loganul.
legat de stabilitate (mai exact de ruliul in viraje, cam mai mult ca sigur la asta te referi tu) nici una dintre masini nu este facuta pentru sport. daca sti sa mergi normal cu ele nu o sa ajungi in balarii. totusi pentru logan se poate opta pentru suspensie sport aftermarket, fapt care schimba tinuta de drum a masinii.
iar din experienta mea pot spune ca solenza este mai instabila (atentie n-am zis ruliu) decat loganul. in solenza simteam cum ma plimba vantul pe autostrada, in logan nu. in solenza pe un drum denivelat senzatia de barca pe valuri este accentuata fata de logan, datorita greutatii reduse. iar cu loganul (standard) am mers cu viteze foarte foarte mari pe autostrada si am facut si depasiri la acele viteze si ruliul n-a fost chiar asa de mare.
george_scala_2004
QUOTE
este mai fiabila decat un logan si arata mai bine


si mie mi se pare. chiar daca diferenta conceptie este foarte mare (anii '80 Solenza, anii '90 - 2000 Logan) Solenza pare mai fisneata, mai agila, chiar cu 1.4 mpi, pe cind Loganul pare masiv, butucanos, greoi (deabia de la 1.6 mpi se simte ceva vina) de parca proiectantii nu au mai avut idei...nu zic ca este o masina urita dar nici extraordinar de frumoasa nu este: este un compromis, un pic cam scumpisor, intre ceea ce am fi avut nevoie si posibilitatile marii clase de romani...

cind am cumparat Solenza am avut de ales intre Logan si ea. Am ales...Solenza din motivele de mai sus si unul, tragic, de data asta: am avut un coleg, luna asta ar fi implinit 40 de ani, Dumnezeu sa-l ierte ! iar in luna octombrie anul trecut la o intersectie banala, pe un drum uitat de lume s-a nimerit sa se mai afle cu inca o masina. NU a vazut indicatorul STOP, fiind amplasat undeva sus, acoperit de crengile unor copaci si, cu ochii dupe el, nu a mai fost atent sa vada unde se afla intrind pur si simplu in intersectie unde, fatalitate, circula un Cielo cu ~ 80 km/h care l-a izbit in plin in stilpul stinga, l-a dat peste cap de vreo citeva ori, rezultind accidentarea grava (coma profunda de gradul IV, dupa o saptamina a decedat) a colegului meu.

faptul ca este destul de cocotat l-a dezavantajat la impactul lateral. probabil ca peste citiva ani, daca solenza nu va mai putea fi reparata corespunzator (pretul pieselor) o sa trec la un logan, cu stringere de inima totusi. si de va fi sa fie va fi un laureate de 1.6 mpi. (nu vreau sa se supere diesel-istii dar nu am deloc la inima dci-ul de pe logane: intretinere scumpa, fiabilitate cam scazuta).
marksman
Ce-ar fi daca acest topic ar fi mutat la Cafenea?
slider2
QUOTE(andr3y_yoo @ 11 May 2009, 14:11)
pai asta zis , daca s-ar relua constructia ar face-o mai sigura ... asa gandesc eu
i-ar pune mai multe aer-baguri , abs , ar mai lucra umpic la caroserie sa fie mai butucanoasa si poate si alte motorizari
eu zic ca are avea mare succes pt ca este mai fiabila decat un logan si arata mai bine tongue.gif (gusturile nu se discuta)
*



poate airbaguri, un pic nu "umpic"

QUOTE(george_scala_2004 @ 11 May 2009, 14:12)
Consumurile mult mai mici fata de predecesoare... motoarele mai fiabile (ati observat cite de multe taxi-uri sint...Solenza ?) dotarile... stabilitatea, si, nu in ultimul rind pretul... cu programari indelungi, ca pe vremea raposatului...pentru daciile 1300.
*



solenza consuma mai mult ca o supernova, nu cu mult, dar...
solenza are acelasi motor ca si supernova...
taxiuri sunt multe solenza unde?? ca in bucuresti nu prea mai sunt. si la un moment dat erau multe solenza fata de predecesoarele acestui model pentru ca nu au viata lunga si sunt schimbate doar cand au cu ce sa fie schimbate. pana la aparitia loganului nu exista alt model care sa aiba un pret accesibil, deci firmele de taxiuri se descurcau cu ce aveau.
legat de stabilitate condu o supernova (dar ingrijita nu un junghi) si pe urma mai stam de vorba
programarile erau lungi pentru ca in uzina nu se facusera mari investitii si ritmul de productie era mic.

voi vreti un logan cu caroserie de solenza, la pret de solenza, adica imposibilul. nu zic ca preturile loganului nu mi se par un pic cam mari. dar in pretul unei masini sa stiti ca intra si costurile de amortizare ale proiectului, ale cercetarii, dezvoltarii si testarii acestuia. apoi costuri legate de modificare aduse uzinei, costurile noilor echipamente necesare pentru producerea unui model. costurile cu publicititatea, cota parte din salariile tuturor angajatilor uzinei, cota parte din platile efectuate tertilor, etc.

plus ca un model care sa ofere tot ceea ce ofera loganul, dar cu caroserie de solenza, si sa zicem la pret mai mic, s-ar "canibaliza" cu loganul, deci dacia si-ar baga singura bete in roate.
marksman
QUOTE(andr3y_yoo @ 11 May 2009, 14:11)
[...]
eu zic ca are avea mare succes pt ca este mai fiabila decat un logan[...]
*



Argumente. Asa pot sa zic si eu ca Loganul e mai fiabil decat Mercedes.
klaus
Ca sa clarificam treaba cu "succesul" solenzei: Solenza s-a vandut in 4 (patru) ani cat loganul in jumatate de an.
Altfel spus: loganul s-a vandut in primul an de doua ori mai mult decat toate solenzele in cei 4 ani de productie.
Si daca solenza a fost un succes atat de fulminant, as atrage atentia ca s-a vandut in 4 ani la fel caum s-a vandut Supernova in 4 ani.
Nu va mai imbatati cu apa rece, ca solenza nu a fost nici un succes, nici o super masina.
Ca au dat unii pe ea cat nu face si cred ca au o masina la nivelul pretului pe care l-au dat, asta e alta treaba.
driverx
QUOTE(Illusi0n @ 11 May 2009, 15:29)
Argumente. Asa pot sa zic si eu ca Loganul e mai fiabil decat Mercedes.
*



Si s-ar putea sa ai ceva dreptate.
slider2
QUOTE(george_scala_2004 @ 11 May 2009, 14:26)
si mie mi se pare. chiar daca diferenta conceptie este foarte mare (anii '80 Solenza, anii '90 - 2000 Logan) Solenza pare mai fisneata, mai agila, chiar cu 1.4 mpi, pe cind Loganul pare masiv, butucanos, greoi (deabia de la 1.6 mpi se simte ceva vina) de parca proiectantii nu au mai avut idei...nu zic ca este o masina urita dar nici extraordinar de frumoasa nu este: este un compromis, un pic cam scumpisor, intre ceea ce am fi avut nevoie si posibilitatile marii clase de romani...

faptul ca este destul de cocotat l-a dezavantajat la impactul lateral. probabil ca peste citiva ani, daca solenza nu va mai putea fi reparata corespunzator (pretul pieselor) o sa trec la un logan, cu stringere de inima totusi. si de va fi sa fie va fi un laureate de 1.6 mpi. (nu vreau sa se supere diesel-istii dar nu am deloc la inima dci-ul de pe logane: intretinere scumpa, fiabilitate cam scazuta).
*



motorul de 1.4mpi nu este unul pentru sport, iar uneori proiectantii trebuie sa ia decizii in functie de ce zic economistii. daca te uiti in statistici o sa vezi ca loganele cele mai vandute au motor 1.4mpi. motivul este pretul de achizitie, si nu ca persoanele care le-au luat nu ar fi vrut mai multa putere.

poti demonstra ca daca acel coleg/amic al tau se afla intr-o solenza, sau orice alta masina nu se dadea peste cap cu ea?? sa sti ca nu faptul ca a fost lovit pe lateral l-a facut sa se dea peste cap. probabil ca din lovitura masina s-a deplasta cu totul in lateral pana cand rotile s-au lovit de bordura, sau una din roti a intrat intr-o groapa ce a generat ca masina sa se dea peste cap. n-are nici o legatura cu faptul ca masina avea garda la sol mare. plus ca un impact la 80km/h este este unul foarte puternic. de exemplu la euroncap implact frontal se face la 60km/h, si mi se pare ca cel lateral la 40km/h, sau daca nu e asa, cel mult la 60km/h.

si pentru tine de ce nu ti-ai luat logan 1.6mpi ambition?? sau nu-ti trebuie abs-ul??
ionut.tanase
Pornind de la logica primului post am putea considera ca benefica si readucerea la viata a altui model de succes produs la Mioveni si anume DACIA Berlina 1310 care daca s-ar bucura de un face-lift ar sparge topurile in materie de vanzare auto. radmasa.gif

Keep dreaming!
george_scala_2004
QUOTE
poti demonstra ca daca acel coleg/amic al tau se afla intr-o solenza, sau orice alta masina nu se dadea peste cap cu ea?? sa sti ca nu faptul ca a fost lovit pe lateral l-a facut sa se dea peste cap. probabil ca din lovitura masina s-a deplasta cu totul in lateral pana cand rotile s-au lovit de bordura, sau una din roti a intrat intr-o groapa ce a generat ca masina sa se dea peste cap. n-are nici o legatura cu faptul ca masina avea garda la sol mare. plus ca un impact la 80km/h este este unul foarte puternic. de exemplu la euroncap implact frontal se face la 60km/h, si mi se pare ca cel lateral la 40km/h, sau daca nu e asa, cel mult la 60km/h.

si pentru tine de ce nu ti-ai luat logan 1.6 mpi ambition?? sau nu-ti trebuie abs-ul??


nu cred ca cineva poate demonstra asa ceva...dar cind auzi si vezi nu poti sa faci acolo o conexiune. evident ca pe parcurs se poate schimba perceptia dar...prima impresie conteaza iar subconstientul...

pentru moment este suficient ce am si la cit merg. si pe viitor, poate, o sa tin cont de sugestie si o sa vad daca laureate sau ambition.
slider2
eu unul nu as face nici o conexiune pentru ca in realitate fata de testele euroncap, un impact/accident depinde de mult mai multe variabile, gen: unghiul de impact, masa masinii, forma corpului sau masinii cu care se produce impactul, starea si planeitate carosabilului, starea anvelopelor, starea generala a masinii, daca frana este actionata in momentul impactului, aceasta afectand distributia maselor si fortelor, etc. la euro ncap foarte multe aceste variabile sunt eliminate din dorinta de a testa toate modelele in absolut aceleasi conditii, pentru a se face o comparatie cat mai exacta. totusi in realitate poti s-o patesti urat cu o masina care are punctaj maxim la euroncap, chiar si in conditiile unui impact la 60km/h. deci nu conteaza ca pe masina aia scrie solenza, logan sau tanc.

daca prin 1.6 laureat te refereai la logan nou, atunci scuza-ma de faza cu ambitionul, acum orice masina noua are abs standard. dar daca te refereai la sh. ce legatura are necesitatea de a avea abs cu km parcursi?? abs-ul te poate salva din chestii nasoale, chiar daca faci 50.000km/an sau 5000km/an.
bolidu
Mijto topic ... dar vb. unui coleg de mai sus keep dreaming baiete ...
Ca sa faca un succes din reproducerea ei ar fi sa faca ceva de genul` limited edition si un nume pe masura gen Super Solenza, Solenza RS (parca ma si bufneste putin rasul), pe langa asta trebuie umblat la desing faruri, grila radiator, bara protectie. Interiorul schimbat total fara plasticaraie ieftina, scaune mai confortabile si care nu "cazi" din ele la o curba mai mare, levierul franei de mana zici ca este coada de toporisca sa nu mai zic si de zgomotul produs de acctionarea franei de mana, in spate 3 insi stai super naspa mai ales la drum mai lung este tortura si etc etc ar mai fi inca 2 pagini de neajunsuri ce ar trebui remediate.
Detin solenza din 2005 luata de noua, mi-a placut si imi place in continuare solenza si eu pana acu` juma de an o credeam cea mai tare masina care poate exista iar dupa ce a venit opel-ul deja solenza o priveam cu alti ochii....

George scala: toata euforia asta si dorinta de a afirma sus si tare ca solenza rulz se datoareaza simplului fapt ca iti iubesti masina enorm si la ora actuala nu ai da-o pe nimic dar incearca sa mergi (mai mult timp nu 2-3 ture) si cu alte masini inafara de cele din regnul Dacia si o sa vezi despre ce vb. Cred cu tarie ca asta se intampla pentru ca si eu am trecut prin trairile astea dar mi-am revenit repede biggrin.gif

Numai bine all ! SOLENZA RULZ !!! 04.gif 04.gif 04.gif
slider2
@george_scala_2004 mi-am adus aminte. eu stiu 2 cazuri de accidente severe cu dacia berlina. respectiv un impact frontal intr-un pom la 120km/h in localitate. 2 ocupanti in masina, un copil de 8 ani, care a zburat prin parbriz, si soferul un tip inconstient. ambii au scapat cu mici rani usoare.
2 accidente aproape identice in aceeasi curba pe un drum national. intr-un caz o dacie berlina care a lovit un pom s-a rupt in jumatate, motorul i-a sarit la 100m, toti cei 4 ocupanti au scapat doar cu cateva zgarieturi, unul singur avea o mana rupta. in cel de al doilea un bmw seria 3 de prin 2004, aceeasi curba doar ca venind din sens invers a lovit tot un pom. nu vrei sa sti unde au ajuns creierii soferului.
deci mergand pe logica ta, mi-ar fi frica sa-mi iau un bmw ca e mai putin sigur ca o dacie in caz de accident.

cum spune si bolidu ti-ai dorit asa de mult sa ai o masina, ca acum cand ai n-ai da-o pe nimic in lume. asta pe impiedica sa judeci lucrulile obiectiv. si cred ca nu esti singurul in aceasta pozitie.
george_scala_2004
QUOTE
cum spune si bolidu ti-ai dorit asa de mult sa ai o masina, ca acum cand ai n-ai da-o pe nimic in lume. asta pe impiedica sa judeci lucrulile obiectiv. si cred ca nu esti singurul in aceasta pozitie.


cred ca ai pus punctul pe i: da, mi-am dorit dar nu asa de mult. pina ma plictisesc. la fel ca si cu cea veche: am tinut-o 2 ani, nu am mai mers cu ea (expirase itp, aveam o seceta mare de bani, am lasat-o in nelucrare, citiva ani am stat pe dreapta).

da, apropo de accidentul colegului: incerc sa fiu obiectiv dar nu pot ! si probabil ca nimeni nu poate. s-ar putea sa gresesc. dar nu pot fi condamnat pentru asta.

numai bine,
ramsen
va salut
dragi colegi... nu va mai certati atita pe tema asta ca SOLENZA este mai buna sau mai rea decit LOGANUL...fiecare masina este mai buna sau mai rea decit cealalta dar la timpul ei si din toate punctele de vedere...fiecare si-a cumparat masina cit a avut el posibilitatea de bani...corect ca s-a vindut mai multe loganuri decit solenza dar voi nu v-ati gindit cum era pe timpul solenzei si cum se vindea loganul prin programul rabla cind el a aparut???la asta nu v-ati gindit...si eu am renuntat la logan chiar daca conduc unul la servici(bine mai mult un Nissan Navara) dar mie unul nu imi place deloc(nu trebuie sa mai enumar neplacerile)...asta este fiecare cu parerea lui si cu ideile lui
AAA...o chestie nu imi place pe acest site...si anume este un site de Dacia Solenza si pe aici scrie si cei care nu sint proprietari de Solenza...nu va suparati dar ati uitat de la ce masini ati plecat???acum v-ati ajuns si nu va mai vedeti lungul nasului???RUSINE sa va fie
bucatzel
Da... si ce fain ar fi daca s-ar apuca sa puna iar in productie Daciile 1100, ca acum pot iar sa puna piese frantuzesti pe ele, si o sa fie tot masini fara moarte pe drumurile tarii.

Chiar ca ar trebui sa fie topicu' asta la cafenea, ca mai am niste misto-uri pe care sunt nevoit sa le tin sub control ca n-am chef de warn ...
b64chr
Solenza a fost un succes, spun asta bazandu-ma pe pretul de piata la revanzare. Sa spui totusi ca e mai buna ca Loganul este totusi exagerat.

Ca sa evitam offtopic pe aria tehnica, se muta la Cafenea.
klaus
QUOTE(ramsen @ 11 May 2009, 16:36)
corect ca s-a vindut mai multe loganuri decit solenza dar voi nu v-ati gindit cum era pe timpul solenzei si cum se vindea loganul prin programul rabla cind el a aparut???la asta nu v-ati gindit...

radmasa.gif
Adevarul e ca programul rabla de 15.000 locuri a facut grosul vanzarilor de 200.000 bucati logan pe an...
QUOTE(ramsen @ 11 May 2009, 16:36)
AAA...o chestie nu imi place pe acest site...si anume este un site de Dacia Solenza si pe aici  scrie si cei care nu sint proprietari de Solenza...nu va suparati dar ati uitat de la ce masini ati plecat???acum v-ati ajuns si nu va mai vedeti lungul nasului???RUSINE sa va fie
*

Si ma rog, cei care nu au solenza ce ar trebui sa faca? Eu zic sa-i spanzuram in piata mare, cu tobosari si tot alaiul. Numai posesorii de solenza detin adevarul absolut?
Doamne -Dumnezeule!
andr3y_yoo
haideti ma peste aia de la dacia : VREM SOLENZA !! VREM SOLENZA!! smile.gif)
klaus
Da, da, mergeti peste ei!
Nu va lasati intimidati!
Luptati pentru drepturile voastre!
Solenza, Solenza!
La lupta, solenzarii mei! otraviti fantanile, dati foc ogoarelor!
Arhimede
QUOTE(b64chr @ 11 May 2009, 15:59)
Solenza a fost un succes, spun asta bazandu-ma pe pretul de piata la revanzare. Sa spui totusi ca e mai buna ca Loganul este totusi exagerat.

Ca sa evitam offtopic pe aria tehnica, se muta la Cafenea.
*




Cu umilinta intreb si eu...Ce vezi in pretul la revanzare care sa arate ca a fost un succes?

Ca eu ma uit pe un site la statistica preturi de ex. Pret mediu :-Logan-5,168 E
-Solenza-3,006 E

BlaueCorsa
Aminteste-ti ca anul trecut se vindeau cu 4.000-5.000. Si erau destui dispusi sa cumpere.
george_scala_2004
vad ca umila mea intrebare a nascut pasiuni care mai de care. se pare ca nu s-a inteles ce intrebam eu: ce-ar fi daca ? s-ar relua fabricarea modelului solenza, in diverse variante de caroserie, de motorizare, de ce mai vreti, acum, dupa experienta acumulata de dacia-renault cu modelele logan, sandero si celelalte versiuni. adica ce a fost bun la solenza si ce a a fost/este bun la logan/sandero.
atit. dar vad ca s-au dezlantuit patimile. nu am vrut asa ceva. sigur, fiecare masina, la vremea ei a fost/a adus un plus fata de versiunile anterioare si marile marci auto stau dovada. de ce ar face dacia-renault exceptie ? mai ales ca are know-how-ul necesar.

gata, inchei.
BlaueCorsa
Acum poate ca n-ar fi o idee rea, ca solutie low-cost. Totusi VW inca produce CitiGolf (aka Golf1) in Africa de Sud, GM vinde simultan Corsa B si C in America de Sud, iar Renault va vinde Clio Campus (Clio 2)...
slider2
pai eu am spus cam ce s-ar intampla in situatia descrisa de tine. adica o noua solenza, adusa la zi cu solutiile tehnice, motorizari, dotari si la un pret de maxim 6000euro cum s-a spus pe aici, ar face ca loganul sa nu mai existe, sau ma rog sa nu se mai vanda.
andr3y_yoo
da nu am zis maxim 6000 .. poate minim 6000 (1.4 chel)
si sa zicem un maxim 8500-9000 (1.6 full)
Marty
Klaus, te rog frumos, arata-mi si mie o Slz fabricata-n 2007, nu de alta da' io stiu ca Slz s-a fabricat din 2003 pina prin 2005. Sau, ma rog, poate nu stiu eu si Dacia a scos pe linga clasicele Europa, Prima, Confort, Rapsodie, Clima, Scala si vreo editie limitata numita Dacia Solenza Fat-Frumos, care facea doi ani intr-unul.
neumann
QUOTE(george_scala_2004 @ 11 May 2009, 17:50)
vad ca umila mea intrebare a nascut pasiuni care mai de care. se pare ca nu s-a inteles ce intrebam eu: ce-ar fi daca ? s-ar relua fabricarea modelului solenza, in diverse variante de caroserie, de motorizare, de ce mai vreti, acum, dupa experienta acumulata de dacia-renault cu modelele logan, sandero si celelalte versiuni. adica ce a fost bun la solenza si ce a a fost/este bun la logan/sandero
gata, inchei.
*



si care ar fi diferenta majora intre sandero si solenza in caz ca ar relua fabricarea?
practic tu vrei un sandero (compara-l ca dimensiuni cu solenza) mai prost calitativ, mai slab insonorizat, cu mai putine dotari, mai putin fiabil, dar mai ieftin?
S-or fi gandit ca nu l-ar cumpara nimeni...
klaus
QUOTE(Marty @ 11 May 2009, 18:32)
Klaus, te rog frumos, arata-mi si mie o Slz fabricata-n 2007,
*

Ce te bagi mai in vorba cu argumente, nu vezi ca aicisea lumea e pe vrajeli? Faceam si eu o smangleala si repede tu sa-mi strici distractia. Asa ie, 3 ani de vanzari (din care doar 2 ani de productie efectiva), in total 80.000 de masini
Si ca sa ma citez la chestia cu numarul de masini
QUOTE(klaus @ 20 Feb 2009, 11:55)
DSN:
in 2000 - 2.714
in 2001 - 25.796
in 2002 - 29.248
in 2003 - 2.438
TOTAL - 60.196

Solenza
in 2003 - 37.129
in 2004 - 36.371
in 2005 - 5.694
TOTAL 79.194
*



PS: deci nici macar 100.000 bucati ... radmasa.gif
ady77
Noroc cu topicul asta ca incep sa imi dau seama cum de s-a putut fabrica in Romania o masina timp de 30 de ani.
slider2
QUOTE(andr3y_yoo @ 11 May 2009, 17:17)
da nu am zis maxim 6000 .. poate minim 6000 (1.4 chel)
si sa zicem un maxim 8500-9000 (1.6 full)
*



pai dar exista 2 modele care intrunesc toate conditiile impuse de voi, inclusiv cele de pret. cele doua se numesc logan si sandero.
FLP
Marty tocmai ce a varsat o lacrima aducandu`si aminte de Rozalinda.
Fygaro
Nu inteleg de ce tot laudati solnita aia, era cea mai nereusita masinia estetic vorbind, parca era facuta din topor, numai muchii ascutite, sa nu mai vb de chederele de la geamuri care parca erau niste furtune urate puse ca la dacia 1300.
Oricum si pe vremea aceea preferam un cielo oricand decat conserva aia de solenza.
Inafara de motor si cutie de viteze nu avea nimic nou masina aia.
Iulikk
Intreb si eu, nu dau cu parul... motoarele si cutiile de viteze au fost frantuzesti (adica aduse de la "fabrica mama")? Zic asta pentru ca am auzit de la cineva din Mioveni treaba asta acum 5 ani cand a cumparat tata Solenza.

Si acum pe bune, pentru o masina care NOUA a costat ~6000 de euro, ce vreti fratilor? Rolls Royce? Normal ca la banii astia nu o sa fie nici insonorizata nici cu lemn de trandafir in interior, sa fim seriosi... Inainte si eu eram din grupul "Anti-Logan", dar dupa ce am mers cu unu cu vreo 600 de km mi-am schimbat parerea wink.gif .
bucatzel
QUOTE(BlaueCorsa @ 11 May 2009, 16:53)
Acum poate ca n-ar fi o idee rea, ca solutie low-cost. Totusi VW inca produce CitiGolf (aka Golf1) in Africa de Sud, GM vinde simultan Corsa B si C in America de Sud, iar Renault va vinde Clio Campus (Clio 2)...
*



True, dar cam cat costa forta de munca pe acolo pe unde se produc astea?
Cam cat costa forta de munca atunci cand produceau solnita (care parca mai era si euro3), si cat costa acum gologanul, care mai si e euro4. Daca Renault-ul putea scoate o chestie pe care s-o cumpere si altcineva in afara de romani, la un pret mic, o facea.

Detaliile astea marunte, cum ar fi evolutia ma face sa ma gandesc la toti taranii care si-au scos pamantul din cooperativa, ca sa avanseze de la tractor si combina, la traditionalele cal,plug si secera.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.