Am terminat de schimbat acele.
Am folosit leduri de aceeasi culoare cu cele originale (chiar originale sunt), pentru ca nu stiu ce ar iesi cu leduri albe, sa zicem, si nu am avut chef de incercari. Oricum, folia permite schimbarea culorii doar la vitezometru, doar acolo cifrele si liniile sunt albe si nu oranj (eventual ace albe, dar nu arata bine).
Ledurile suplimentare le-am legat in serie cate 4, impreuna cu o rezistenta de 330 ohmi. Sunt alimentate de la pozitii, printr-un stabilizator LM7812 cu radiator + condensatoare de filtraj. Am pastrat si becurile originale, altfel nu reuseam sa iluminez uniform cadranele (reflector pentru leduri are doar vitezometrul, si desi ma gandeam sa incerc sa fac eu si la turometru, am renuntat repede la idee).
Este ceva de munca la carcasa de plastic a bordului: eu am taiat ce este incercuit in prima poza, pentru ca nu primea acul vitezometrului suficienta lumina de la leduri; de asemenea, am marit gaura acului din folia albastra. La turometru, am ingustat aripioara incercuita, altfel ledurile de jos ajungeau sub ea. Gaurile pentru fixarea grupului de leduri de la turometru le-am dat dupa ce am finisat forma bucatii de cablaj pe care sunt lipite ledurile. Placuta de la benzina - apa am fixat-o prin presare cu 4 tampoane din polistiren dens intre dispersorul de plastic si marginea aparatelor de masura.
Bucatile de cablaj ...
astea le-am adus la forma finala cu o pila mica, prin incercari succesive, dupa ce le-am taiat grosier cu un traforaj; cea de la benzina + temperatura apa mi-a dat cele mai multe batai de cap, am montat-demontat aparatele alea de masura de zeci de ori (noroc ca erau cele de la bordul de rezerva).
Am ales sa pastrez capacele albe de la acele vechi (daca aveam folia neagra, lasam acele asa cum au venit, cu capace negre), aca cum se vede si in poza cu bordul montat. Asta a insemnat munca in plus, in interiorul capacului sunt niste nervuri care au trebuit sa dispara, odata cu axul de fixare; la acele de la apa si benzina, exista si doua contragreutati, pe care le-am lipit inapoi dupa ce am curatat interiorul si l-am vopsit negru. Am pilit si din prisma de la acul vitezometrului, ca sa intre in capac.
Pana la urma, am pus ace de Opel la apa, benzina si turometru, si de Logan la vitezometru (cel de Logan este putin mai gros si mai lung, da mai bine). Mi-ar fi placut daca acele de la benzina si apa erau mai lungi cu 3-4 mm; dar nu am vrut sa tai din celelalte, ramaneau prea groase la varf.
Axele de la aparatele de masura sunt mai subtiri un pic decat cele de la motorasele pas cu pas; am reusit sa rezolv cu cateva fire subtiri de lita dintr-un cablu USB, pe care le-am trecut prin axul de plastic si care au facut acele sa intre un pic fortat.
Ca sa fiu sigur ca pozitionez la fel acele la re-montare, am taiat straifuri de autocolant de grosimea acului, am adus acele la maxim in jos, am lipit straif in continuarea acului, si de-abia apoi am scos acul (alternativa era sa caut o zona care ajunge sub plasticul negru, si sa fac acolo semn cu markerul... prea departe de varful aculu). La scos am folosit o ata de cizmarie trecuta pe sub ac, ca sa nu zgarii folia (se zgarie usor, am vazut la ceasurile de test). La acele de la benzina si apa, am scos limitatoarele de plastic, am vazut unde coboara acele si acolo am lipit autocolantul (daca le duc la capat de cursa, dupa ce le eliberez se intorc intr-o anumita pozitie).
Ca timp de lucru, 3 zile (3-4 ore pe zi), dar eu am pierdut mai mult cu incercarile; plus ca la un moment dat imi venea sa las totul balta (bordul asta parca e facut in ciuda celui ce ar vrea sa experimenteze pe el).