Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: limbi de ceasuri logan(sau alta masina)pe solenza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Imbunatatiri - Dacia Solenza
Pages: 1, 2
sub-zero
merg sa pun doar limbile de pe logan sau alta masina in locul astora mate de pe solenza?ma refer la alea de la kilometraj,turometru,benzina si apa,se poate?ca nu vreau sa-mi schimb ceasurile de pe solenza si sa-mi pun de logan
klaus
Da, merge.
andr3y_yoo
QUOTE(klaus @ 19 May 2009, 17:18)
Da, merge.
*


merge merge dar unde gasesti doar limbile?
zanga
Vitan ?
Sau era cineva si la bursa cu asa ceva.
andr3y_yoo
QUOTE(zanga @ 19 May 2009, 22:19)
Vitan ?
Sau era cineva si la bursa cu asa ceva.
*


aha...o sa caut biggrin.gif
Claudiu35
Daca acul pe care il pui e mai greu (sau mai usor) vei avea alta indicatie la bord. Daca a facut cineva aceasta modificare si stie mai multe ... sa vina cu alte amanunte si eventual sa ma corecteze.
wind
si unde gaseste acele pt benzina si temperatura apa ?
bogdanmardare
Pe un bord de Opel mai vechi, de exemplu. (Eu am luat de pe un bord de Astra Classic, si eu vreau sa fac asta biggrin.gif ). Mai greu o sa fie sa le ilumineze ca pe cele de Logan. Acele iluminate au fiecare cate un grup de 3 leduri imprejurul acului.
La Solenza, iluminatul este unul "hibrid": 4 leduri in jurul acului central + inca 4 pe circumferinta cadranului central, si 2 becuri de 2w pentru cadranul vitezometrului si grupul de cadrane de la apa si benzina. Asa ca iluminat va fi doar acul de la vitezometru, daca nu se instaleaza leduri si sub celelalte (sursa de lumina trebuie sa se afle sub dispersorul acului). Pun mai pe seara poze cu un bord desfacut.
andr3y_yoo
QUOTE(bogdanmardare @ 20 May 2009, 09:49)
Pe un bord de Opel mai vechi, de exemplu. (Eu am luat de pe un bord de Astra Classic, si eu vreau sa fac asta  biggrin.gif ). Mai greu o sa fie sa le ilumineze ca pe cele de Logan. Acele iluminate au fiecare cate un grup de 3 leduri imprejurul acului.
La Solenza, iluminatul este unul "hibrid": 4 leduri in jurul acului central + inca 4 pe circumferinta cadranului central, si 2 becuri de 2w pentru cadranul vitezometrului si grupul de cadrane de la apa si benzina. Asa ca iluminat va fi doar acul de la vitezometru, daca nu se instaleaza leduri si sub celelalte (sursa de lumina trebuie sa se afle sub dispersorul acului). Pun mai pe seara poze cu un bord desfacut.
*


din cate stiu eu acul din bordul de logan are doar 1 led nu 3...
poti sa pui tot de logan dar tai din el happy.gif
anecula_08
nu merg si cele de pe bordul de megan 1? ca stiu ca au ace si la benzina si apa
slider2
avand in vedere ca bordul de logan, este cel de megane1 un pic modificat, cred ca merg...
bogdanmardare
Eu am luat bord de Astra ca era mai ieftin (60 lei), si mai luasem si unul de solenza pentru teste. Uite si pozele cu bordul desfacut si modificat (nu este gata in totalitate, ledurile smd de sub acele de la apa si benzina trebuie repozitionate, nu ilumineaza uniform acele la mijlocul cursei, iar cele de la turometru trebuie inlocuite cu leduri smd).
sub-zero
asteptam poze bogdane cabd e gata ca asa vreau sa-mi fac si eu cum iti faci tu
ursul_bipolar
Bogdane daca iese ok lucrarea ma bag si eu.
andr3y_yoo
shi yo rpd rolleyes.gif

limbaj irc, warn 10%
bogdanmardare
Am terminat de schimbat acele.
Am folosit leduri de aceeasi culoare cu cele originale (chiar originale sunt), pentru ca nu stiu ce ar iesi cu leduri albe, sa zicem, si nu am avut chef de incercari. Oricum, folia permite schimbarea culorii doar la vitezometru, doar acolo cifrele si liniile sunt albe si nu oranj (eventual ace albe, dar nu arata bine).
Ledurile suplimentare le-am legat in serie cate 4, impreuna cu o rezistenta de 330 ohmi. Sunt alimentate de la pozitii, printr-un stabilizator LM7812 cu radiator + condensatoare de filtraj. Am pastrat si becurile originale, altfel nu reuseam sa iluminez uniform cadranele (reflector pentru leduri are doar vitezometrul, si desi ma gandeam sa incerc sa fac eu si la turometru, am renuntat repede la idee).
Este ceva de munca la carcasa de plastic a bordului: eu am taiat ce este incercuit in prima poza, pentru ca nu primea acul vitezometrului suficienta lumina de la leduri; de asemenea, am marit gaura acului din folia albastra. La turometru, am ingustat aripioara incercuita, altfel ledurile de jos ajungeau sub ea. Gaurile pentru fixarea grupului de leduri de la turometru le-am dat dupa ce am finisat forma bucatii de cablaj pe care sunt lipite ledurile. Placuta de la benzina - apa am fixat-o prin presare cu 4 tampoane din polistiren dens intre dispersorul de plastic si marginea aparatelor de masura.
Bucatile de cablaj ... wacko.gif astea le-am adus la forma finala cu o pila mica, prin incercari succesive, dupa ce le-am taiat grosier cu un traforaj; cea de la benzina + temperatura apa mi-a dat cele mai multe batai de cap, am montat-demontat aparatele alea de masura de zeci de ori (noroc ca erau cele de la bordul de rezerva).
Am ales sa pastrez capacele albe de la acele vechi (daca aveam folia neagra, lasam acele asa cum au venit, cu capace negre), aca cum se vede si in poza cu bordul montat. Asta a insemnat munca in plus, in interiorul capacului sunt niste nervuri care au trebuit sa dispara, odata cu axul de fixare; la acele de la apa si benzina, exista si doua contragreutati, pe care le-am lipit inapoi dupa ce am curatat interiorul si l-am vopsit negru. Am pilit si din prisma de la acul vitezometrului, ca sa intre in capac.
Pana la urma, am pus ace de Opel la apa, benzina si turometru, si de Logan la vitezometru (cel de Logan este putin mai gros si mai lung, da mai bine). Mi-ar fi placut daca acele de la benzina si apa erau mai lungi cu 3-4 mm; dar nu am vrut sa tai din celelalte, ramaneau prea groase la varf.
Axele de la aparatele de masura sunt mai subtiri un pic decat cele de la motorasele pas cu pas; am reusit sa rezolv cu cateva fire subtiri de lita dintr-un cablu USB, pe care le-am trecut prin axul de plastic si care au facut acele sa intre un pic fortat.
Ca sa fiu sigur ca pozitionez la fel acele la re-montare, am taiat straifuri de autocolant de grosimea acului, am adus acele la maxim in jos, am lipit straif in continuarea acului, si de-abia apoi am scos acul (alternativa era sa caut o zona care ajunge sub plasticul negru, si sa fac acolo semn cu markerul... prea departe de varful aculu). La scos am folosit o ata de cizmarie trecuta pe sub ac, ca sa nu zgarii folia (se zgarie usor, am vazut la ceasurile de test). La acele de la benzina si apa, am scos limitatoarele de plastic, am vazut unde coboara acele si acolo am lipit autocolantul (daca le duc la capat de cursa, dupa ce le eliberez se intorc intr-o anumita pozitie).
Ca timp de lucru, 3 zile (3-4 ore pe zi), dar eu am pierdut mai mult cu incercarile; plus ca la un moment dat imi venea sa las totul balta (bordul asta parca e facut in ciuda celui ce ar vrea sa experimenteze pe el).
andr3y_yoo
aplauze.gif aplauze.gif felicitari pentru munca depusa
si eu vreau de mult sa imi pun alte ace dar imi e ca stric bordu asa ca am renuntat
ador bordu asta 38.gif [attachmentid=1627533578]
wind
vreau sa scot folie albastra de pe fundal. cat de tare trebuie sa trag de ace ca sa iasa ?

am reusit cu o ata mai rezistenta.
wind
la scoaterea acelor am retinut vizual pozitia lor , semne nu aveam cum sa imi dau pt ca am scos folia albastra si i-am aplicat un autocolant negru. acum dupa remontare am ceva erori la afisare si anume : acul temperaturii se duce mult peste jumate ( inainte se oprea un pic mai jos de jumatate iar cand pun contactul pleaca de la un sfert ceea ce nu ar trebui-motorul este rece) , acul de benzina imi arata rezervorul plin desi am alimentat marti, cat despre vitezometru si turometru din ce imi aduc aminte aveam inainte la 60 km/h - 2000 rotatii, iar acum imi afiseaza 2200.

cine are o idee sa spun cum pot remedia ?
bnedea
Eu am desfacut bordul sa il vopsesc argintiu. La indicatorul de apa nu am dat semn cu creionul pe folia albastra inainte sa scot acul si asa am ajuns sa nu il mai pozitionez corect. Reglajul l-am facut cu bordul in functiune dupa ce a pornit ventilatorul am pozitionat acul la jumatatea scalei. Turometrul il poti regla tot cu motorul pornit, la ralanti il pui la 800-850 ture. Benzina: astepti sa se aprinda becul la rezervor si pui acul la jumatatea dungii rosii de rezervor gol. La vitezometru cand pui contactul trebuie sa se ridice putin acul - te uiti la un prieten cam la ce distanta de prima liniuta se ridica si il pui la fel.
Bafta!
cristio_79
Dupa asa o remontare, asa erori.
wind
am rezolvat astazi, cu bordul montat am mutat acele pana am ajuns la pozitiile normale si acum totul e ok. avem si poze facute inainte de a le scoate si m-am ghidat si dupa ele. oricum de luat aminte pt altii sa isi noteze pozitia acelor.
bnedea
Am inlocuit si eu acele stock cu unele luminicioase.
[attachmentid=1627553198] [attachmentid=1627553199]
Acele sunt luate de la un bord de Logan iar cel de turometru este putin scurtat.
ramsen
arata urit asa...acele de logan pe turometru si vitezometru...iar pe temperatura si benzina cele originale...dar totusi fiecare cu placerile lui
bnedea
Arata oricum mai bine decat cu ace stock.
La benzina si apa nu am ace asa subtiri si am observat ca indicatoarele sunt foarte sensibile la greutatea acului (indica diferit doar daca inclin putin ceasurile de bord) frustrat.gif La vitezometru si turometru indicatia se face cu motorase nemaifiind asa important acul.
Intre timp am subtiat si acul de la turometru inspre varf si arata... normal smile.gif
bogdanmardare
Acele de la apa si benzina au o contragreutate din metal pe spate, opus tijei acului; eu am lipit-o si la cele noi.
bnedea
contragreutate suficienta pentru acul nou? tinand cont de faptul ca acul original este gol pe interior...
Daca la plin de benzina iti arata maxim banuiesc ca e ok. La apa nu e asa important.
bogdanmardare
Am verificat cu rezistente ajustate daca arata "ca in carte": intai cu vechile ace, sa vad daca bordul indica ok, apoi cu acele noi, sa vad daca pastreaza indicatia. Se pastreaza si la benzina, si la apa. Diferenta de greutate intre acele noi si cele vechi nu este mare (am si pilit la prisme in interior ca sa pastrez capacele de la acele vechi).
Bullix
Cred ca o varianta mult mai finuta ar fi urmatoarea: iluminare ac - doar la vitezometru. Si display-ul luminat in alb. Aceasta fara niciun fel de modificari ale foliei. Pentru un plus de contrast, ar merge facute cifrele albe (de asemenea,doar la vitezometru), dar pentru asta trebuie facuta o folie noua la cutter plotter. Si atunci avem: cifre vitezometru si display in alb, iar acul vitezometrului impreuna cu iluminarea laterala (turometru + apa si benzina) in oranjul original. Ar iesi un contrast de bun gust, zic eu. Fara culori excentrice cool.gif
andreiask
QUOTE(bnedea @ 17 Sep 2009, 22:05)
Am inlocuit si eu acele stock cu unele luminicioase.
[attachmentid=1627553198] [attachmentid=1627553199]
Acele sunt luate de la un bord de Logan iar cel de turometru este putin scurtat.
*




Cum ai iluminat acele de la turometru si vitezometru ? putin ajutor cu niste poze sau o schema , te rog ? smile.gif
ramsen
se cauta pini de la mufa cu plusul pe pozitie si se trage un fir la fiecare ace ...aici se leaga prin lipire un led normal de 3 mm pe rosu si o rezistentza la plus si minus...si ai rezolvat problema...eu nu am mai stat la discutii cu atita munca si am trecut pe ceas logan...
ceasul lui bnedea arata super frumos dar trebuia si la acele de la nivel benzina si temperatura sa le puna tot de logan
djasu82
eu unu am pus 3 leduri smd pentru fiecare ac in parte - lumineaza uniform de la 0-7000 de ture si 0-200 km mie cu un singur led aveam acul bicolor biggrin.gif parea fain si asa ma rog fiecare face cum il taie.
ramsen
adika...ai facut la fiecare numar de la turometru si vitezometru un sistem de leduri SMD iar la ace ai lasat pe cele 3 care existau pe o singura culoare???am mai vazut la cineva asa ceva...

29 May 2010, 21:14:
am vazut postul 166 din topicul ceasuri solenza si intradevar lumina este mai puternica cum ai facut tu la turometru si vitezometru fata de cele normale,adika ca la mine...de luni ma apuc si eu sa il modific...multumesc pentru informatie...
djasu82
nu am pus leduri la fiecare numar biggrin.gif ci 3 leduri aduse aproape de ac , si sunt puse 3 unu in sus si doua de o parte si de cealalta a acului evident sunt suspendate iar axul acului e dat cu marcar negru.
Ledurile au fost inseriate si alimentate din alimentarea celorlalte leduri cu rezistenta .
ramsen
am inteles cum ai facut tu...
IRONICK
QUOTE(djasu82 @ 30 May 2010, 22:58)
3 leduri aduse aproape de ac
Trei leduri la ac si trei leduri la cadran este singura versiune in care luminozitatea este constanta. Evident pentru zona pe cadran de alta culoare, se face perete si se pun leduri suplimentare. Orice alta incercare cu marker, nu rezolva problemele de pete de lumina sau nuanta.
ramsen
m-am gindit in felul urmator sa fac lumina la ceasul de logan...
voi pune 3 leduri SMD la fiecare ac,in acelasi loc unde sint si acum...voi pune un perete despartitor sa nu bata rosul luminei de la ace si la numere
la lumina numerelor voi trage fir din mufa neagra pinul 11 si minus din aceiasi mufa pinul 7 si cu cite 3 leduri tot SMD...le voi aranja incit lumina lor sa bata pe folie...eu vreau sa incerc dar cind oi face nu stiu...o sa pun poze cind fac alta lumina la ceas...
djasu82
nu recomand 3 leduri unu langa altu ci sa copieze cat de cat rotunjirea chiar sub inelul ala alb de la masca iar sub ele un platan de hartie prespan ( cum am folosit eu si am uitat sa mentionez dar mi-a adus aminte ironik) .
Si cand accelerezi pe toata suprafata de deplasarea a acului lumineaza uniform rosu iar cadranul albastru.
Alti la opel cm am facut si eu am pus led la fiecare cifra in parte fiindca altfel nu am cum si mere frumos.
Eu am dat cu marca sa nu preia culoarea de la cadran albastra ca sa nu se combine cu cea rosie.
Sunt multumit .
ramsen
azi dau jos ceasul de logan de pe solenza...voi lucra un pic la el sa vad ce ii mai fac la lumina si la ace...cind o sa il montez pe masina o sa ii fac poze si o sa le prezint pe forum...
ramsen
ceva am lucrat la ceasul meu de logan pe solenza montat...am pus toate ledurile SMD pe albastru luminos...am schimbat limbile sau acele pe alb si mijlocul negru...si credeti-ma se vede super frumos cum sint acum...revin pe miine cu poze noi cu bordul meu de solenza...
bnedea
QUOTE(andreiask @ 24 May 2010, 17:06)
Cum ai iluminat acele de la turometru si vitezometru ? putin ajutor cu niste poze sau o schema , te rog ? smile.gif
*


Din pacate nu am poze din timpul lucrarii, pot doar sa iti spun ca pentru acul de la vitezometru tot ce trebuie sa faci este sa decupezi o bucata din plasticul din centru asa cum a indicat bogdanmardare in postul 16 si apoi sa inlocuiesti acul.
Pentru turometru am adaugat o bucata de cablaj traforat dintr-un bord de logan pe care l-am lipit cu banda dubluadeziva rezistenta si l-am cam inghesuit acolo cu mai multe straturi pentru a nu se deplasa de la vibratii. E destul de laborios pentru ca montajul nou nu trebuie sa atinga de axul motorasului. Bucata de cablaj are 3 led-uri smd pe care le-am inseriat cu o rezistenta si le-am alimentat din firul de + pe pozitii.
bnedea
M-am apucat din nou de munca la bordul de solenza, am reusit ceva dar mai e de munca destul...
[attachmentid=1627695032]
ramsen
ce limbi ai folosit???merg sa stii alea de clio la fel ca cele de logan...am vazut facut la cineva cu limbile 4 la numar de clio si a tras fir la fiecare limba direct din mufa...super frumos arata...dar atentie cum lucrezi pe acolo ca el si-a ars un tranzistor si nu mai indica benzina bine...
bnedea
Pai aici e problema cea mai mare... pentru apa si benzina am niste limbi rosii, iar pt turometru si vitezometru o sa pun ace de logan transparente . sa vedem ce o sa iasa, mai am de pus led-urile de la acul turometrului si de intarit toate led-urile, sa nu se desprinda de la vibratii. Acele scurte din poza nu se potrivesc, au gaura axului mai mare decat necesar sad.gif
ramsen
pai nu sint de clio???la cine am vazut eu erau de clio din alea ca la logan
bnedea
Nu sunt de Clio, nici nu stiu de la ce masina sunt. Le-am luat din targ asa demontate.
[attachmentid=1627695445]
Nu mai e mult...
ramsen
vrei sa iti spun ceva...este foarte urit cu doua limbi de un fel si alte doua de alt fel...mai frumos toate patru la fel...restul ceasului este bestial de frumos...dar limbile lasa de dorit...mai pe seara le fac poza la limbile mele sa ti le arat...

9 Feb 2011, 16:37:
astea sint limbile de clio care am inteleg de la un tovaras care si-a pus ca merg perfect...parca sint altfel decit ce ai pus tu...
bnedea
Da, inteleg ca nu e chiar frumos, daca nu gasesc alte ace ce sa fac?
Cand o sa gasesc altele le inlocuiesc simplu si iese cum ar fi trebuit sa fie de la inceput. Apreciez sinceritatea.
ramsen
te costa limbile astea milioane milioane...
GL 01 NJL
Frumoase ceasuri de bord biggrin.gif Bv si spor la treaba in continuare ! La multi km cu ele !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.