Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu mai inteleg nimic !
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
the fast and furious


In toamna mi-am pus pe berlina arcuri de break de Kompa Sibiu si amortizoare spate Bilstein cu prelungitoare din alea metalice. De fapt, alea au ramas atasate la amortizoare deoarece am facut un experiment punand arcuri sh de fata intregi pe spate si era cocotata rau masina de spate si le-am dat jos pana la urma.
Cand am pus arcurile noi de break am omis sa scot inaltatoarele de pe amortizoare si am mers pana acum cu ele ( s-a simtit ok masina in configuratia asta fara sa scuture sau sa fie prea dura suspensia ).
Am facut ITP u si m-au pus sa le dau jos acele inaltatoare de amortizor.

Problema e ca acum cu aceleasi arcuri de break noi si aceleasi amortizoare suspensia e teapana rau , parca si scutura un pic la denivelari , se misca toate alea prin portbagaj.
Si daca apas pe aripile spate sa testez tre sa depun mai multa forta ca inainte.
Nu mai inteleg de unde atata diferenta .
Astept pareri de la cei care au mai umblat pe la suspensii,
Club12TRS
Arcul de break are spira mai groasa decat cel de berlina, deci, logic, este mai tare. Doh!
the fast and furious

Am mentionat ca pana sa dau inaltatoarele de amortizor jos aveam aceleasi arcuri de break dar comportament al suspensiei normal. Deci nu are treaba cu arcul.

Pana la urma am pus inapoi inaltatoarele si am identificat si problema. Amortizorul lucra maxim intins si la ridicarea caroseriei tragea si puntea dupa ea .
Era totusi o senzatie sa mergi cu suspensia aia rigida si sa iei viraje fara sa se incline masina.
Acum ma gandesc cum sa scurtez acele inaltatoare dar sa las barem 5 cm amortizorului sa lucreze in sus, si sa maresc totusi rigiditatea.
SSilent
scoate inaltatoarele alea ca daca ajunge in limita la amortizoare le faci praf wink.gif
the fast and furious


Limita care ?
Am spus ca DUPA scoaterea inaltatoarelor amortizorul lucra la maxim intins si nu mai lucra in sus ( cand se ridica caroseria ).
Acum le-am pus la loc si lucreaza bine numai ca acum lucreaza in sus cam vreo 12 cm si mi se pare mult . Vreau sa ii las doar vreo 5-6 cm ca ii ajunge , ca nu sar dealuri cu ea .
SSilent
ah, ma scuzi atunci, nu citisem destul de atent, anyway, fa ceva ca sa nu distrugi amortizoarele ca e pacat
ag02cws
Eu la berlina am arcuri de fata, la care s-a taiat o spira. La amortizoare, am pus inaltatoare metalice ca sa nu se mai intinda amortizoarele la maxim. Sunt foarte multumit de ea pentru ca nu am emotii daca pun 3 insi in spate si umplu portbagajul cu bagaje si, in plus, masina nu sta asa lasata de spate cum are dacia tendinta sa stea. Singurul inconvenient e ca trebuie sa o ridic mai mult pe cric daca fac o pana.
SSilent
intreb si io aici ca sa nu fac alt topic, eu la a mea in spate am niste inaltatoare de cauciuc dar sunt puse pe bascula unde pica arcul, pe taleru' ala, alea sunt imperative? sau le-a pus fostu proprietar ca sa nu schimbe arcurile? ca sunt vai de mama lor arcurile... ca ma gandesc sa renunt la ele
the fast and furious

Intradevar nu am ce spune, la greutate sta bine , numai ca acum cu inaltatoarele astea ale amortizorului la greutate mai are parca vreo 10 cm in care amortizorul lucreaza in compresie si cu ideea mea de a modifica camasa aia a inaltatorului metalic poate mai castig vreo 3 cm in plus de lucru pt amortizor la compresie .
Lucreaza bine si asa da ma gandesc ca ar lucra prea stranse la lasarea masinii cu 10 cm.
ag02cws
QUOTE(SSilent @ 30 May 2009, 01:16)
intreb si io aici ca sa nu fac alt topic, eu la a mea in spate am niste inaltatoare de cauciuc dar sunt puse pe bascula unde pica arcul, pe taleru' ala, alea sunt imperative? sau le-a pus fostu proprietar ca sa nu schimbe arcurile? ca sunt vai de mama lor arcurile... ca ma gandesc sa renunt la ele
*




Daca schimbi arcurile, renunta la inaltatoarele de cauciuc. Arcurile noi vor sta ele suficient de intinsi si, daca mai pui si inaltatoarele, risti sa strici amortizoarele. Inaltatoarele de cauciul au fost puse probabil pentru ca masina statea prea lasata de spate din cauza arcurilor uzate.
SSilent
pei statea ea putin lasata si cu inaltatoarele alea, dupa cum am spus erau praf arcurile spate, deja daca stateau 3 persoane pe bancheta din spate se lasa aproape de tot, + ca daca ma apasam pe ea se lasa si nu revenea, macar asta e bine, inseamna ca amortizoarele isi faceau treaba... dar arcurile vai de mama lor, oricum vreau sa-i las garda cu cca. 5 cm, deci din start o sa sara alea... multzam de raspuns
anndi
QUOTE(the fast and furious @ 22 May 2009, 19:26)
In toamna mi-am pus pe berlina arcuri de break de Kompa Sibiu si amortizoare spate Bilstein cu prelungitoare din alea metalice. De fapt,  alea au ramas atasate la amortizoare deoarece am facut un experiment punand arcuri sh de fata intregi pe spate si era cocotata rau masina de spate si le-am dat jos pana la urma.
Cand am pus arcurile noi de break am omis sa scot inaltatoarele de pe amortizoare si am mers pana acum cu ele ( s-a simtit ok masina in configuratia asta fara sa scuture sau sa fie prea dura suspensia ).
  Am facut ITP u si m-au pus sa le dau jos acele inaltatoare de amortizor.

Problema e ca acum cu aceleasi arcuri de break noi si aceleasi amortizoare suspensia e teapana rau , parca si scutura un pic la denivelari , se misca toate alea prin portbagaj.
Si daca apas pe aripile spate sa testez tre sa depun mai multa forta ca inainte.
  Nu mai inteleg de unde atata diferenta .
Astept pareri de la cei care au mai umblat pe la suspensii,
*



Din cauza inaltatoarelor, telescoapele nu mai lucrau cum trebuie, aveau cursa mult mai mica si aveai suspensia moale. abia acum fara inaltatoare toate sunt la locul lor si lucreaza corect. Nu e un comportament bizar al suspensiei, asa functioneaza.
Semnalmec
Salutari posesori de D 13xx ,cati au mai ramas!
Stiu e un topic vechi dar m-am gandit ca ar fi mai bine sa postez aici.
Am ceva probleme cu suspensia spate si sunt curios daca a mai avut cnv aceasta ptoblema si de la ce se poate trage cu exactitate.Masina topaie de spate la trcerea peste denivelari si cand apas partea spate cat pot apoi o las bruac observ ca la ridicare e ca si cum ar lovi metal pe metal,trancane la revenire si caroseria preia acest soc mecanic.De multe ori daca trec mai cu viteza peste vreo denivelare mi se deschide portbagajul.
Nu-i chiar deranjant la condus dar mi-e teama ca distrug caroseria.De la ce poate fi ? HELP pls !
Adrian Frigo
Cauze sunt multe...dar asa pe NV,as paria pe amortizoare+bucsile din capete duse! smile.gif
Semnalmec
Amortizoarele par sa fie in regula,nu curg, se simte ca opun rezistenta la impingereaa brusca.Toata treaba este la revenirea in pozitiaa initiala a masinii cand se simte prin tabla un shoc daca apas energic pe ea
address
Mașina "țopăie" = amortizoare uzate. Tija trebuie să meargă "greu" si la compresie si la destindere.

Din întâmplare, am citit postarea inițială a topicului si, din propria experiență, problema cu suspensie "teapana" pe spate fără înălțătoare este de la tiranții fata, care reglează unghiul de fugă - practic cât de sus stă fundul fata de bot. Cu înălțătoare tiranții nu sunt solicitați, fără înălțătoare, spatele mașinii coboară, si tensionează tiranții, ducând la rigidizarea suspensiei spate.
Problema cu arcuri de break sau cu înălțătoare e ca unghiul de fuga devine foarte mic, la frânare chiar periculos de mic (mașina se duce de bot in jos, unghiul de fuga e aproape zero), si direcția își face de cap, nici nu mai revine singură înapoi după viraj. Dacă mașina are jante late cu deport mai mare si volanul e mic, tip nou/sport, îți zboară volanul din mâini la orice hârtoapă.

La Daciile vechi, 1300, arcurile spate erau așa belalii, încât după 20 de ani, mașina goală arăta incarcata, iar încărcată stătea parcă să decoleze. Culmea, arcurile fata de aceeași generație erau ultra-rezistente, nu se deformează deloc în timp (e suficient să te uiți la Daciile 1300 până în '80, să vezi unde stă roata în arcada aripii față, comparat cu modelele noi, cu arcuri mai scurte, care se pleosteau după câțiva ani; unii puneau teuri de Papuc la amortizor, să mai ridice botul cazut; comparativ, la Dacia 1300 am scurtat bulonul de jos al amortizorului, să mai reduc garda la sol). Ca să ridic mașina de spate, să își reia linia de plutire, am tras de tiranți până nu am mai avut filet la piulițe. Acum stă bine, dar nu pot apăsa pe spate cu mâna mai mult de 5cm. Spatele e foarte rigid pe sosea. Dar tensionează caroseria, ceea ce nu e tocmai indicat.
Adrian Frigo
QUOTE(address @ 12 Jan 2018, 20:19)
La Daciile vechi, 1300, arcurile spate erau așa belalii, încât după 20 de ani, mașina goală arăta incarcata, iar încărcată stătea parcă să decoleze.

La a mea din 2003 goală stă perfect,zici că e în poziție de pozare în showroom.În schimb,dacă am o persoană în spate,ia poziția de decolare și intrare în MACH 1(sau 2? radmasa.gif )....arcurile originale.Deși am încercat și cu înălțătoare de amortizoare,'geaba...

Rezolvarea cred că o să fie o pereche de arcuri de break de Compa(asta dacă le-oi mai găsii pe undeva unsure.gif ).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.