Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: zgomot
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
codrin_1300
salut am mai cautat pe forum am mai gasit ceva asemanator da parca nu e ca la mine!
acu vreo 2 zile iam schimbat eu ambreiajul! prima data, fara vreun meserias pe langa mine, si acum aflu ca trebuia sa umblu si la rulmentu de presiune si la axul la priza ca avea oleaca de joc, iam reglat ambreiajul cat de cat bine nu e pre tare dar nici prea moale! pana sa ma apuc de ea am facut un drum de vreo 50 de km si dupa ce treceam de 90 se auzea un zgomot ciudat se aude si cand turez mai tare motoru` pana atunci dp ce treceam de 90 se linistea motoru si ii dadeam peda la greu 130 fara probleme acum abia ajung greu la 120
e posibil sa fie de la jocu ala la axul prizei sau de la rulment? astept pareri!e posibil sa fie de la culbutori? trebuia sa ii regglez acu cv timp si nu iam reglat biggrin.gif
CandyMan13
pai hai sa o luam pas cu pas:zgomotul a aparut DUPA ce ai umblat la AMBREIAJ.Deci daca inainte nu avea un zgomot asemanator problema e din abreiaj.Exista posibilitatea sa fi pus discul invers.De asemenea a mai fost un caz care avea probleme din cauza acelei table dintre motor si ambreiaj.Poate sta stramb.
Discul l'ai pus cu arcurile spre cutie?
codrin_1300
nu mai stiu da lam pus la fel cum a fost celalat pus, problema mia aparut inainte de a sch discu de ambreiaj
Tiberiu-Andrei
Eu zic ca mai bine ai invata sa scrii corect....dupa discutam!
codrin_1300
imi car scuze pt greselile din posturi . Mersi oricum Andrei.Eu nu am postat aici de dragul de a posta si a-mi corecta altii greselile, am postat pentru ca am o problema. Daca vreti sa ma ajutati bine daca nu nu!
Tiberiu-Andrei
Evident ca ai ceva problema,insa conditia primordiala e sa scrii corect altminteri n-o sa inteleaga nimeni problema ta.
Rulmentul n-are treaba,ala il schimbi doar cand face zgomot.Priza de la cutie nici atat,ea e responsabila pentru celebra "bataie de priza" si se aude la relanti.Ambreiajul e centrat pe volanta?
codrin_1300
cand am pus ambreiajul si placa de presiune inapoi pe motor am reglat ca sa zic asa pozitia ambreiajului cu un ax de priza .
daca ai experienta si poti sa ma ajuti si pe mine am putea vorbi pe privat sau pe mess the_bestcodrutz
victor394
Va salut,
A aparut si la masina mea un zgomot la coborarea pantelor cand las acceleratia si merge pe frana de motor in viteza II sau III in linie dreapta; parca este un angrenaj care se roteste mai repede decat motorul si acopera sunetul motorului; ar putea fi electroventilatorul, seamana cu turatia lui, dar parca se aude altfel, un sunet mai gros decat atunci cand merge electroventilatorul singur si masina este in viteza I sau oprita. Dureaza 10-15 secunde si inceteaza. Credeti ca ar fi problema cu rulmentul de presiune? Nu a fost uns niciodata. Stie cineva la ce interval se unge?
Mentionez ca la viraj dreapta cand accelerez se aude o bataie la roata dreapta fata, dar asta este altceva.
maru
victor rulmentul de presiune nu are nici o treaba in toata chestia asta (el intra in actiune doar cand apesi pedala de ambreiaj) dar daca iti face doar atunci cand cobori o panta si la viteze inferioare (opunerea fiind mai mare) sau la drum drept cand dai dintr`o treapta superioara la una inferioara poate intra ceva in rezonanta sau poti incepe prin a te uita la jugul de la cutie,tampoane desprinse (cutie + motor),esapament prea rigid sau atinge pe undeva de partile caroseriei
victor394
Multumesc.
maru
n`ai pentru ce victor si sper sa`ti fi fost de ajutor cu ceva iar cand gasesti "buba" spune`ne si noua de unde a fost
am uitat sa precizez doua lucruri la postarea precedenta:
1.rulmentul de presiune nu trebuie sa`l ungi la un anumit numar de km (din cate stiu eu este capsulat si are vaselina in interior,de obicei cam putina pusa de producator sa faca economie...) dar daca dai cutia jos unge totusi PUTIN axul pe care culiseaza rulmentul si priza impreuna cu parghia si sa nu pui prea multa vaselina ca s`ar putea sa afecteze la un moment pe acolo discul de frictiune datorita temperaturii si a turatiei motorului
2.daca zgomotul apare doar la decelerare (piciorul ridicat de pe acceleratie) si dispare in acele secunde (o data cu scaderea turatiei motorului) cu siguranta este de unde ti`am scris mai sus

maho
QUOTE(victor394 @ 25 Jun 2014, 10:42)
Mentionez ca la viraj dreapta cand accelerez se aude o bataie la roata dreapta fata, dar asta este altceva.
*


Esti sigur ca bataia (in viraj dr.) se aude la roata dreapta ? Ca daca-i asa, poti scoate din posibilitati planetara, si sa te gandesti la pivoti. Daca ar fi planetara, in curbe la dreapta ar batea roata stanga (planetara aflata in "extensie").
victor394
Se aude bataia repetata in dreapta fata la viraj dreapta cu accelerare usoara, in viteza a II-a sau a III-a. Daca las acceleratia inceteaza. La viraj stanga nu are nimic.
Nu sunt mare expert, dar 90% ca este acolo unde spun.
Am mai citit niste topicuri, unde se spunea ca ar fi planetara, dar a aparut si la masini aproape noi, tot Dacia 1310, si ar merge asa multi km. Nici masina mea nu e mult rulata.
Legat de prima problema, ma bate gandul sa nu fie carenajele de fibra de sticla recent montate, care sa vibreze, dupa cum spunea colegul, ca poate intra ceva in rezonanta. Carenajele sunt bine montate si fixate, nu am avut probleme. Tot va trebui verificata masina sa nu fie niste suporti slabiti. Trebuie facute reviziile tehnice la intervalele prescrise, reglaje, strangeri de suruburi, altfel apar tot felul de zgomote.
maho
QUOTE(victor394 @ 25 Jun 2014, 19:42)
Se aude bataia repetata in dreapta fata la viraj dreapta cu accelerare usoara, in viteza a II-a sau a III-a. Daca las acceleratia inceteaza. La viraj stanga nu are nimic.
Legat de prima problema, ma bate gandul sa nu fie carenajele de fibra de sticla recent montate, care sa vibreze, dupa cum spunea colegul, ca poate intra ceva in rezonanta.

Simptomele ar fi de planetara, dar dupa cum am zis, e ilogic sa fie cea dreapta; pivotii ii poti verifica mai usor decat planetara, ridici masina pe cric de fata (stg., apoi dr.), si incerci sa basculezi de roata in plan vertical (interior/exterior), se simte daca e joc.
La prima problema, nu cred ca pot fi carenajele de vina, sau rezonanta. Poate vreo problema la c.v.; uleiul in cutie e ok ?
corbex
Bataia poate veni si de la rulmentul de pe acea parte.
victor394
O sa verific ce ati spus. Masina a trecut ITP acum trei luni si de atunci nu am circulat aproape deloc. Deci cred ca pivotii sunt in regula. Nu s-au gasit niciodata jocuri la ea, de cand tot fac ITP. Nu am schimbat niciodata nici un fel de bucse sau alte piese, nu a fost nevoie. Uleiul in cutia de viteze este recent schimbat, sub 200 km parcursi, a mai fost scos si pus la loc pentru ca a trebuit schimbat un simering la cutie. Aveam si ulei pentru completare, dar nu a fost nevoie. Este T 90 Ep 2, pentru ca nu am gasit T 80 nicaieri.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.