Mi-a picat brusc releul de incarcare, cu masina oprita 12V, motor pornit 11.3... am crezut ca e vreo dioda sau vreun carbune... era releul.
Schimbat releu (tot cu unul electronic) si acum incarca la 13.7-13.8, indiferent de sarcina...
Electricianul mi-a zis ca e normal, ca e bateria descarcata.
Va intreb si eu, e normal??? Dupa ce se incarca bateria mai poate creste tensiunea? Stiu de la producatorul Rombat ca 13.7 e minimum de incarcare admis pentru o viata lunga a bateriei.... Sau nu e bun releul. vreau pareri avizate. multumex.
asarban
8 Mar 2005, 07:41
Ma..releul tre sa lase sa se incarce 14,2, 14,3. Cat isi ia bateria de aici e altceva!
Eu zic ca e releul "lenes" si tre schimbat
La oltcit schimbam cateva relee pana nimeream unu bun...
Am patit-o si eu cu berlina.Am schimbat vreo 4 relee electronice pana sa gasesc unul care incarca rezonabil.(parca 14.2 mi-a scris tipul de la atelier pe certificatul de garantie al bateriei)
De baza raman releele care permit reglajul mecanic.(de vreo 3-4 ori mai scumpe decat releul electronic dar isi merita banii)
Pai da, 14.2 e normal...
DAR, va intrebam daca e normal sa incarce cateva zile mai slab (13.7) pana incarca bateria ???
driverx
8 Mar 2005, 09:58
Iar probleme cu releul?
So...la relantiu...cat trebuie sa fie incarcarea? Also, cat trebuie sa fie incarcarea maxima? Cum se face masurarea? Cu consumatori sau fara?
Pai normal si standard e 14.2, poate merge pana in 14.7 in sarcina, la turatie mare. Cu multi consumatori poate sa scada panala minimum 13.7.
Asta e teoria acceptata.
DAR, e normal sa incarce mai slab daca bateria e descarcata???
EvilOne
8 Mar 2005, 11:09
Ai luat releu d-ala "jmekeros" cu fir rosu? 13,7 nu mi se pare prea putin, dar nici sanatos nu e.
Mi-a pus electricianul, e model mai mare, tip tanc rusesc
poate imi raspunde cineva : e normal sa incarce mai slab daca bateria e descarcata???
nu e normal. El trebuie sa iti arate aceeasi tensiune la incarcare. Alternatorul e capabil sa incace o tensiune mult mai mare decat iti indica acolo. Dar tu esti sigur ca iti incarca alternatorul corect?
bogdan_o
8 Mar 2005, 13:51
Mie mi s-a dus releul electronic si la sugestia unui electrician am luat releu din ala mecanic. Concluzia: bani aruncati pe geam de pomana. Oricat l-as fu reglat eu sau altcineva, al naibii releu, ba incarca prea mult, ba prea putin. Numai normal nu vroia. L-am schimbat cu unul electronic (la mai putin de jumatate din pretul aluia mecanic) si am scapat de belea. Ala mecanic mai era si ditai animalul, asta electronic e mai finut.
Bateria descarcata nu influenteaza tensiunea data de releu. Cat isi ia bateria asta e parte a doua. Ca daca e descarcata ia maimult. Dar releul ar trebui sa aibe o tensiune la iesire intre limitele prescrie,indiferent de starea bateriei.
asarban
8 Mar 2005, 14:18
Indiferent cat de descarcata ar fi bateria releul tre sa lase sa intre in ea minim 14,2
Cat retine bateria asta e altceva!
Daca releul baga 14,2 si bateria nu se incarca e de la baterie , o schimbi
Daca releul baga mai jos de 14,2 e de la releu si il schimbi!
Era pe vremuri un banc din care nu-mi mai amintesc decīt poanta: "si tu ai dreptate...".
Si anume: daca o baterie este descarcata adīnc sau defecta, este posibil ca alternatorul sa nu poata mentine in instalatia electrica tensiunea nominala de 14,2 V (chiar cu stabilizatorul in stare buna). Daca bateria e descarcata adīnc *dar nu defecta*, situatia se normalizeaza rapid. Daca e defecta (in functie si de natura defectiunii) situatia nu se normalizeaza. Asadar as recomnada reluarea masuratorii folosind o baterie de imprumut, cunoscuta ca fiind buna.
Abia dupa aceasta masuratoare as relua verificarile releului. Electricianul are dreptate numai pentru primele minute, poate zeci de minute. (vezi mai sus).
bogdan_o
8 Mar 2005, 15:43
Cauta si tu care sunt valorile minime pentru Nova. ca de ex la SLZ minimul admis e 13.3V (cu absolut toti consumatorii porniti, motor la relanti).
...acum si-a revenit, care zicea de alea cateva zeci de minute
pun si o poza cu obiectul
[attachmentid=6605]
Cam cit a durat de fapt ? (= cit a mers motorul la- sa zicem - peste 1500RPM)
vreo 15km, dar aglomeratie...mai mult de juma de ora.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.