Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cum o inveti
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Diverse - Dacia Solenza
augustin87r
Salut,

M-am hotarat sa va intreb ceva despre care am auzit de mult timp, dar ieri mi-a revenit in minte in urma unei discutii.

Zicea cineva ca a luat Solenza cuiva, si mai mult de 140 nu mergea pt ca asa a invatat-o respectivul de noua. A mers cu ea incet si s-a invatat lenesa. Cam asa spunea baiatul.....Ce e adevarat din chestia asta?
Vorba cuiva: ce ma, se invata fierul?
C a t a l i n
Mergând leneș înfunzi catalizatorul...
logan1.5dci
Pe a mea incerc s-o invat ca se poate merge si pe datorie, fara motorina. Da-s cam capoase masinile astea, invata greu si uita repede. radmasa.gif
augustin87r
Da, iata o idee care sta in picioare : se infunda catalizatorul....
djasu82
Daca ai pune in loc de catalizator o bucata de teava sa vezi cum urca repede in ture. Daca rulezi treapta 5-4 40 la ora si apesi violent acceleratia... uite asa risti sa infunzi catalizator . Schimbi frumos la 3000 de ture si rulezi la 2000-2200.
slider2
QUOTE(augustin87r @ 31 May 2009, 12:13)
Da, iata o idee care sta in picioare : se infunda catalizatorul....
*



nu e o idee care sta in picioare, asta e motivul pentru care daca mergi "puturos", asa va merge si masina. subturarea masiva, adica schimbat vitezele la sub 2500rpm, rularea constanta cu sub 2000rpm si accelerari din aceasta situatie, duc la infundarea catalizatorului. restul e doar un efect placebo.
ianacosti
Augustin spune-i respectivului sa-i scoata borna la baterie
vreo 5 minute si dupa aceea s-o puna la loc si sa mearga cu ea normal.

Sa-mi zici daca mai e lenesa dupa aceea.
bolidu
Ce o reseteaza si uita cum a mers pana acuma si de acuma in colo rupe asfaltul sau cum ?
einstein1984
Cica a plecat un politist la mare cu o masina de patrulare, genul care sta toata ziua in a 2-a la ralanti. Nu mai trecea de 100 km/h pe autostrada.
slider2
QUOTE(ianacosti @ 31 May 2009, 16:34)
Augustin spune-i respectivului sa-i scoata borna la baterie
vreo 5 minute si dupa aceea s-o puna la loc si sa mearga cu ea normal.

Sa-mi zici daca mai e lenesa dupa aceea.
*



ce e ca la bios, s-o poti reseta??
djasu82
biggrin.gif hai ca e tare iar cu resetarea tongue.gif ce naiba ca s-a mai discutat despre acest aspect nu se reseteaza absolut nimic. Daca are probleme problemele vor ramane in memoria Uce injectie si se poate vizualiza la un mic diagnostic. Doar cu sonda si cu softul de diagnostic se poate reseta .
ianacosti
Culmea, ca cu softul de diagnosticare nu am reusit sa-i sterg niste erori,

si a trebuit sa-i scot borna la baterie.

In legatura cu indicii de adaptare la imbogatire la relanti si
adaptare la imbogatire in functionare, care default sunt 128 si calculatorul
masinii ii invata pe masura ce merge, sau prin anumite metode care sunt descrise si aici pe forum, recomand citirea manualului de service, capitolul
"Injectie benzina"
Maskatu
Si care este remediul? Adica a devenit puturoasa pentru ca s-a mers cu ea "subturat". Ce este de facut?
IRONICK
QUOTE(ianacosti @ 1 Jun 2009, 13:44)
Culmea, ca cu softul de diagnosticare nu am reusit sa-i sterg niste erori,

si a trebuit sa-i scot borna la baterie[...] recomand citirea manualului de service, capitolul "Injectie benzina"
Vad ca problema nu este citirea, ci intelegerea lui.
ianacosti
Cam asa am facut eu invatarea: (mai pe scurt)

Dupa ce am resetat calculatorul am pornit motorul si l-am lasat la relanti
pana a pornit GMV-ul odata.

Dupa aceea am mers pe un drum lung si drept si am plecat de pe loc cu a I-a pana la 2000 rpm apoi cu a II-a pana la 2000 rpm si apoi cu a III-a pana la 90 km/h. Cand am ajuns la 90 km/h am luat piciorul de pe acceleratie pana masina a ajuns la 20 km/h.

Dupa aceea am verificat cu ddt sa vad daca cei doi parametrii sunt diferiti de 128 (si erau diferiti).

chestia asta am facut-o pentru ca masina nu mai era asa sprintena ca inainte si am vazut ca a dat rezultate vizibile.
slider2
QUOTE(Maskatu @ 5 Jun 2009, 08:20)
Si care este remediul? Adica a devenit puturoasa pentru ca s-a mers cu ea "subturat". Ce este de facut?
*



pai catalizatorul se infunda si gazele nu se mai elimina la fel de bine, motiv pentru care motorul nu mai trage ca inainte. deci alt catalizator...
iar pe viitor sa se evite mersul subturat...
raul78
eu tot am citit pe aici de treaba cu subturatu ba ca se strica una ba alta.eu am o solenza 1,4mpi +gpl care a fost taxi voi sa im spuneti daca gresesc schimb vitezele pe la 2500 rt/m chiar mai putin2200. la 5000 de ture in a 5 am avut 140 la ora cind schimb vitezele la peste 3000 cum am citit ca faceti voi im papa la greu daca o tin tot timpu in jur de 2000 de ture are un super consum sa fi fost reglata ea sa mearga asa ? la relantiu pe benzinz sta acu la 800 iar pe gpl la 900 o 1000 ce parere aveti?
andr3y_yoo
QUOTE(slider2 @ 5 Jun 2009, 17:11)
pai catalizatorul se infunda si gazele nu se mai elimina la fel de bine, motiv pentru care motorul nu mai trage ca inainte. deci alt catalizator...
iar pe viitor sa se evite mersul subturat...
*


eu stiam ca se desfunda daca mergi cu ea la blana...pana ii taie alimentarea
mergi vreo 20 km si o sa traga mai bn wink.gif
C a t a l i n
De unde știai?
andr3y_yoo
QUOTE(MAERSK @ 8 Jun 2009, 10:47)
De unde știai?
*


am incercat biggrin.gif
inainte sa imi iau carnetu,tata mergea cu ea numai subturata...schimba a 5-a la 50-60 km/h
dupa ce am pus mana pe ea si am forjat-o,merga brici rolleyes.gif
C a t a l i n
4000 rpm e suficient. Restul e teribilism juvenil, cu posibile consecințe ulterioare scumpe...
andr3y_yoo
QUOTE(MAERSK @ 8 Jun 2009, 10:56)
4000 rpm e suficient. Restul e teribilism juvenil, cu posibile consecințe ulterioare scumpe...
*


e da....se desfunda mai bn la blana biggrin.gif
si nu strica asa de repede cum crezi u
motorul pe benzina adora turele
romanvs
Printr-o carte despre Solenza am citit ca ultimele masuratori(presiune ulei,incarcare alternator,etc) referitoare la turatii,se fac la 4000rpm.Din asta deduc ca se poate merge cu Solenza pana in 4000 rpm la viteza de croaziera fara probleme.Nu zic ca e vreo problema daca se mai urca pana la zona rosie pe vreo depasire .Din cate stiu zona rosie este zona cu turatii "nesanatoase" pt motor in rest se poate folosi toata plaja de turatie de la relanti si pana la 5500 rpm.
La 4000 rpm viteza este de aproximativ 145-150km/h,o viteza destul de buna chiar si pt autostrazile din Germania.
Boris08
QUOTE(romanvs @ 12 Jun 2009, 21:07)
Printr-o carte despre Solenza am citit ca ultimele masuratori(presiune ulei,incarcare alternator,etc) referitoare la turatii,se fac la 4000rpm.Din asta deduc ca se poate merge cu Solenza pana in 4000 rpm la viteza de croaziera fara probleme.Nu zic ca e vreo problema daca se mai urca pana la zona rosie pe vreo depasire .Din cate stiu zona rosie este zona cu turatii "nesanatoase" pt motor in rest se poate folosi toata plaja de turatie de la relanti si pana la 5500 rpm.
La 4000 rpm viteza este de aproximativ 145-150km/h,o viteza destul de buna chiar si pt autostrazile din Germania.
*


Si pt cei care nu au "zona rosie" ?? smile.gif)
andr3y_yoo
QUOTE(Boris08 @ 14 Jun 2009, 09:04)
Si pt cei care nu au "zona rosie" ?? smile.gif)
*


radmasa.gif
la mine trece de zona rosie laugh.gif deci e bine da?
btw: dupa remapare se duce pana la 6500 rpm
CAT_GAB
laugh.gif cool.gif laugh.gif 10412898.gif
AR-18-MOS
QUOTE(andr3y_yoo @ 14 Jun 2009, 17:15)
radmasa.gif
la mine trece de zona rosie  laugh.gif  deci e bine da?
btw: dupa remapare se duce pana la 6500 rpm
*


Chiar daca trece de 6.000Rpm, nu inseamna ca ai un castig. De fapt, dupa 6.000Rpm ai pierdere de putere.
ArtVandelay
macar nu mai risca sa atinga limitarea din greseala cand schimba la 6000 tongue.gif
abc
adevarul ca in bucuresti ai unde sa ii dai si blana,foarte corect spus.

eu merg cu ea intre 2500 - 3000...unde pot bineinteles,ca deh avem semafoare sincronizate dupa ceas..
dafman
Si solnitza mea e fosta taxi 1.4 MPI (fara GPL si AC) si o folosesc aproximativ in acelasi regim cum spunea raul78 - schimb vitezele la 2000-2500 turatii daca nu am pasageri si urmaresc o acceleratie lina si (deci) economica sau - mai rar - le schimb la 3000 - 4000 de ture daca am pasageri si/sau bagaje, daca sunt in depasiri ori vreau sa schimb rapid benzile intre semafoare si sa "iau fatza" unei "nemtzoaice".
In toate cazurile solenza se comporta excelent - are peste 180000 de Km (din fericire fostu' proprietar taximetrist a fost tata si a avut enorma grija de ea), nu sar niciodata cu ea de consum 8% urban si 6,4% mixt... si pot sa pariez ca daca as avea rabdarea sa merg pe autostrada constant cu 80 Km/h, as putea sa scot chiar un 5% (daca nu, ma pun "coada" la un tir si scot 4% ca sa ma razbun smile.gif biggrin.gif
Mai mult de 160 Km/h nu i-am dat niciodata desi saraca cerea paie & bataie dar am auzit prieteni care se lauda ca au scos 184 Km /h cu 1,4 MPI.

Am totusi un obicei prost - daca nu, va rog frumos sa ma contraziceti - merg cu viteza a 5-a pe 50 Km / h la 1000 si ceva de turatii. Cica face prost si la planetare...
Ce spuneti ?
AR-18-MOS
La planetare nu, dar la catalizator, da!
andr3y_yoo
QUOTE(dafman @ 20 Jul 2009, 16:38)
Si solnitza mea e fosta taxi 1.4 MPI (fara GPL si AC) si o folosesc aproximativ in acelasi regim cum spunea raul78 - schimb vitezele la 2000-2500 turatii daca nu am pasageri si urmaresc o acceleratie lina si (deci) economica sau - mai rar - le schimb la 3000 - 4000 de ture daca am pasageri si/sau bagaje, daca sunt in depasiri ori vreau sa schimb rapid benzile intre semafoare si sa "iau fatza" unei "nemtzoaice".
In toate cazurile solenza se comporta excelent - are peste 180000 de Km (din fericire fostu' proprietar taximetrist a fost tata si a avut enorma grija de ea), nu sar niciodata cu ea de consum 8% urban si 6,4% mixt... si pot sa pariez ca daca as avea rabdarea sa merg pe autostrada constant cu 80 Km/h, as putea sa scot chiar un 5% (daca nu, ma pun "coada" la un tir si scot 4% ca sa ma razbun smile.gif  biggrin.gif
Mai mult de 160 Km/h nu i-am dat niciodata desi saraca cerea paie & bataie dar am auzit prieteni care se lauda ca au scos 184 Km /h cu 1,4 MPI.

Am totusi un obicei prost - daca nu, va rog frumos sa ma contraziceti - merg cu viteza a 5-a pe 50 Km / h la 1000 si ceva de turatii. Cica face prost si la planetare...
Ce spuneti ?
*


184 pe ceas poate....pe ceas am luat 195 biggrin.gif
daca scoti tu 4% esti boss mellow.gif
CAT_GAB
Daca sti si poti,sa stai "coada" la un tir ai sanse probabile sa scoti si consum "O" folosind o ,,stanga'' dar nu cred!!!!! Doamne fereste!!!
Relu_GTT
dafman
Cu a 5 a se merge de la 80 in sus, macar sa-i dai a 5a de la 65 dar la 50 e prea putin
dafman
DE NEVOIE, am stat odata "coada" la un tir pt ca era noapte si mi se stricase alternatorul la un break 1310. Acumulatorul nu mi se mai incarca (cred ca aveam cel putin o dioda stricata) iar in loc de lumini abia aveam niste scantei in filamente... Trecusem de Pitesti si ma apucase seara tarziu in drum spre Bucuresti pe soseaua veche. Rulam intr-o localitate cand am ajuns din urma un tir si am hotarat sa ma tin in urma lui. Avea stopuri puternice de luminau foarte bine in spatele lui, in fata avea de asemenea lumini bune si rula cam 80 - 90 la ora, ceea ce mi s-a parut OK. Dupa cativa km, soferul tirului a sesizat situatia mea si si-a mentinut viteza constanta, fara manevre riscante iar fiecare frana o facea foarte lina de parca eram la sufa.
Ajunsi la margine de Bucuresti in Chitila unde ma aflam in siguranta datorita iluminatului public excelent, tirul a facut dreapta pe Centura Bucurestiului nu inainte de a-mi da semnal si claxoane discrete cu sute de metri inainte... smile.gif
Am apucat sa-i "multzumesc" doar cu un claxon mai lung atunci cand l-am depasit pe banda interioara a giratoriului dar stiu ca m-a auzit ca mi-a pus si el 2-3 secunde de goarna smile.gif
Am incercat acasa sa-mi calculez consumul (ma asteptam sa intru in Bucuresti pe galben la sonda, dar am mai mers inca cca 30 km smile.gif - si mi-am dat seama ca am economisit cam 2-3 l. benzina.

Explicatia este ca tirul, camionul sau duba ce ruleaza cu ceva viteza la mai putin de 15 m in fata unui automobil, "taie" efectiv aerul din fata automobilului, reducand rezistenta atmosferei (forta de frecare) ceea ce este echivalent cu un coeficient aerodinamic mai bun si o greutate mai mica a automobilului.

Oricum, gluma e gluma, nu recomand treaba asta decat in situatie de urgenta... poate fi totusi periculos...




21 Jul 2009, 14:21:
si multzumesc de raspunsuri... smile.gif
marius80_eugen
QUOTE(CAT_GAB @ 17 Jun 2009, 10:42)
laugh.gif  cool.gif  laugh.gif  10412898.gif
*


Foarte coerent , nu am ce spune !
QUOTE(AR-18-MOS @ 17 Jun 2009, 19:15)
Chiar daca trece de 6.000Rpm, nu inseamna ca ai un castig. De fapt, dupa 6.000Rpm ai pierdere de putere.
*


De fapt la 5800 are chiar limitare in treapta 1 si 2 , dar el , modificandu-si hartile de injectie este posibil sa nu piarda nimic la 6000 , dar cu siguranta nici nu ajunge la fel ca altii la acea putere maxima a lui .
QUOTE(dafman @ 20 Jul 2009, 16:38)
Am totusi un obicei prost - daca nu, va rog frumos sa ma contraziceti - merg cu viteza a 5-a pe 50 Km / h la 1000 si ceva de turatii.
*


Poti scoate linistit 5,5 % in 2 persoane cu putine bagaje , daca mergi "la consum" !
Nu e bine sa mergi in treapta superioara sub 1500 rpm ! Eu merg des prin orase cu 60-65 cu a 5-a , DAR nu ca tine cu 50 , apoi avand cateva modificari , chiar nu o simt subturata la 1500 ture nici macar cu A/C-ul pornit . Face prost la catalizator , dar daca ii dai alta data puternic , asta se rezolva , face prost la bujii si motor , la tampoanele de motor , ca mersul subturat induce trepidatii puternice in toate piesele aflate in miscare , deci chiar si in ambreiaj . Culmea e ca , exact la planetare nu face nimic rau icon_mrgreen.gif .
QUOTE(CAT_GAB @ 21 Jul 2009, 07:28)
Daca sti si poti,sa stai "coada" la un tir ai sanse probabile sa scoti si consum "O" folosind o ,,stanga'' dar nu cred!!!!! Doamne fereste!!!
*



Doamne fereste ! Oare cele 70 de posturi numai asa le-ai facut ?
"sti" - stii !
virgula trebuie mutata mai la vale pentru a iesi o fraza coerenta .
"O" - se scrie 0 - zero

QUOTE(dafman @ 21 Jul 2009, 14:12)
Explicatia este ca tirul, camionul sau duba ce ruleaza cu ceva viteza la mai putin de 15 m in fata unui automobil, "taie" efectiv aerul din fata automobilului, reducand rezistenta atmosferei (forta de frecare) ceea ce este echivalent cu un coeficient aerodinamic mai bun si o greutate mai mica a automobilului.
*


- reduce rezistenta la inaintare ( lasa atmosfera in pace ca nu scade presiunea atmosferica sau altele ... ) , DAR conditia ideala ar fi ca masina din fata sa fie mai mare decat a ta , astfel incat "adapostul" tau sa fie cat mai bun .
- nu are de-a face cu greutatea automobilului ...
Eu am mers in spatele unei dube de curierat pe drumul de la mare spre capitala si fara duba in fata aveam un consum instantaneu la 120 de 6,5 - 7 , iar cu duba era undeva la 4,3 - 4,6 % .
CAT_GAB
Multumesc marius80_eugen pentru corecturile gramaticale.
Daca urmaresti cursele de INDI ai sa vezi ca majoritatea celor care castiga in ultima TURNANTA folosesc tehnica PLASEI si ei chiar stau "coada" .
Atentie ei merg in spatele primei masini la aprox. 5cm ruland in portiunea crescatoare a curbei de sarcina la aprox 60% din puterea motorului astfel economisind putere pentru depasirea de final.
Doar se reduce rezistenta la innaintare imbunatatindu-se coeficientul de frecare cu aerul,Qcx deci are a face cu atmosfera
"O" era vb. de multimea vida dar asta era in caz de DOAMNE FERESTE!!!(accident sau alta avarie)

P.S. O sa imi iau meditator de limba romana!
dj_sweat
Nici a mea nu urca peste 140 km/h fara pasageri si portbagajul gol, dar am anvelope pe 13 care sunt mai micute decat cele pe 14, chiar daca sunt umflate corect.
Este adevarat ca daca mergi subturat se infunda catalizatorul, dar din cand in cand trebuie sa o calci macar pana la 4000 - 5000 ture ca sa se mai desfunde... macar in depasiri...
Au facut un test cei de la distrugatorii de mituri, am vazut pe "discoveri" si au calculat ca mersul in spatele tirului scade cu max 15% consumul mediu. Este valabil la viteze > 80 km/h
privacy_lucian
O intrebare:
Este corect sa mergi cu ea pe liber in trafic?
Eu cand nu am nevoie sa accelerez pe o distanta mai mare de 100 de metri ori sunt in vale, tot timpul o las pe liber din inertie.
Cand nu accelerez deloc, o las pe liber oricare ar fi situatia sa mearga din "proprie initiativa". Mentionez ca e pe diesel masina. Are vreo importanta?
Pe langa asta, la ce numar de turatii e optim sa schimbi vitezele?
Eu o schimb la 2000-2200-2300 si circul cu o turatie medie de 1700-1800-2000-2100 in oras.
Sunt aceste turatii optime pentru un consum mai mic si o mentinere sanatoasa a solenzei pe diesel?
Daca nu, care sunt acelea?
Solenzul
Cand am facut scoala de soferi pe o Solenza ca a ta schimbam la 2000-2500 maxim. E bine sa o pastrezi in viteza mereu, in caz de un pericol iminent si frana de motor te ajuta in acelas timp cu frana de serviciu.
paul_p
QUOTE(privacy_lucian @ 27 Jun 2014, 03:21)
Este corect sa mergi cu ea pe liber in trafic?
Eu cand nu am nevoie sa accelerez pe o distanta mai mare de 100 de metri ori sunt in vale, tot timpul o las pe liber din inertie.
*

Nu e bine sa mergi cu masina scoasa din viteza. Se poate strica cutia de viteze.

Referitor la titul topicului Cum o inveti, asa o ai, asta este un mit.
Mai degraba se referea la faptul ca, in timp, ECU analizeaza tolerantele diverselor subansambluri si stabileste niste corectii pe care le aplica pentru compensarea acestor tolerante.
vladut88
Exact , apar diferente de rotatie intre trenu fix si trenu mobil , iar in timp rezulta uzura mare
gabi_g
Important. Daca o scoti din viteza, o sa consume carburant, daca iei doar piciorul de pe pedala, ecu taie injectia si consumul este zero.
paul_p
Pentru cat timp? 5 secunde, 1 minut?
gabi_g
Cat timp esti cu ea in viteza, daca vezi un semafor rosu de la 100 metri iei piciorul de pe pedala si o scoti din viteza pe ultimii 10 m.
paul_p
Ma refeream la ce perioada consumul este 0 daca iei piciorul de pe acceleratie.
gabi_g
Pana apesi din nou pe acceleratie sau scoti din viteza.
paul_p
Nu este asa. Ca doar nu-i perpetuum mobile sa mergi cu ea la infinit cu consum zero daca nu apesi acceleratia.

ECU taie injectia doar o scurta perioada de timp, pana cand motorul ajunge la turatia de ralanti. Dupa care incepe din nou injectia ca sa mentina turatia de ralanti.
gabi_g
Am vorbit de cazul cand te apropii de ceva ca sa opresti sau sa incetinesti. Daca iei doar piciorul de pe pedala de acceleratie, ecu taie injectia si rotile invart vilbrochenul, atunci motorul merge exact ca un compresor aspira doar aer si-l da afara.
marius80_eugen
QUOTE(paul_p @ 30 Sep 2014, 10:46)
Nu este asa. Ca doar nu-i perpetuum mobile sa mergi cu ea la infinit cu consum zero daca nu apesi acceleratia.
ECU taie injectia doar o scurta perioada de timp, pana cand motorul ajunge la turatia de ralanti. Dupa care incepe din nou injectia ca sa mentina turatia de ralanti.
*


Nimeni nu a spus ca are consum 0% la infinit. Deci cu cine te contrazici ?
Frana de motor este IDEALA mai ales la coborari pe distante mari si acolo poti sa scazi consumul mare de la urcare .
S-a mai discutat subiectul pe topicul de CONSUM , aici este forba de alt topic , alt subiect , asa ca revenim :

1. Mai mult de resetarea setarilor de la MPP (motorasul pas cu pas) nu se reseteaza NIMIC daca scoti bornele de la baterie ! (si ceasul , playerul , alarma ...) Si asta se reseteaza si daca pui si iei contactul de 10 ori .
2. erorile se sterg pe tester, dar asta nu inseamna neaparat ca masina va merge mai bine daca are probleme reale. Erorile de pe tester sunt aproape inevitabile de-a lungul timpului si in afara de erorile importante care pot face motorul sa intre intr-un fel de safe-mode , stergerea celorlalte nu pot face decat resetarea parametrilor implicati in acea eroare si atat . Daca problemele motorul nu s-ai rezolvat , nu se realizeaza decat o amanare pana cand eroarea va reapare si motorul se va comporta la fel.
3. motorul si avansul se poate INVATA prin ciclul de frana de motor in treapta a 3-a de la 3500 rpm la 3000 si asta este singura "invatare" in timp real. Si asta s-a mai discutat in topicurile dedicate !
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.