Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mi-am gasit masina
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Diverse
bucatzel
Mneatza.

Scriu aici, pentru ca ma iau de mai multe lucruri la un loc, si alt loc mai bun unde sa plasez topicul nu mi-a venit.

Cum pentru masina din semnatura, taica-miu mi-a promis ca nu se mai ocupa de ea, am cam ajuns la concluzia ca vreau - nu vreau, peste doi ani o trag pe dreapta. Masina e in stare mult mai buna decat alte dacii, dar no... am inteles prea bine ce vrea sa zica.

Acu', din pura intamplare, am gasit alta. Anu' nasterii '74, motor frantuzesc, tinuta in garaj toata viata ei. A mai avut evenimente care s-au soldat cu bufnituri, dar nimic major. Are ceva rugina pe caroserie, dar din punctul meu de vedere nimic grav, e mai mult rugina de suprafata, nimic ce sa fi dus la tabla coapta. Singurele puncte mai afectate par a fi suportii de cric.

Masina a stat pe tusa ultimii 2 ani, asa ca itp-ul e expirat. Am stat aseara cu un prieten, si ne-am invartit in jurul ei pana am reusit s-o pornim. De sunat suna bine biggrin.gif.

Incep cu chestiile de legislatie.

Eu locuiesc in Timisoara, dar am buletin de Sibiu. Flotant nu mi-am mai facut de ceva vreme, ca era prea mare bataia de cap. Actele mele cam expira toate prin septembrie, dar pana atunci avem in plan sa ne luam apartament, si atunci probabil o sa devin timisorean si in acte. Asa ca vine prima intrebare:

1. Care sunt pasii care trebuie facuti ca sa trec masina pe numele meu?

1.a Ar fi mai simplu daca as avea prima oara acte de Timisoara? (nu vreau sa ajung sa fac drumuri la Sibiu pentru asta.)

Si acum incepe distractia.

Ok, o iau, o iau, ce fac mai departe? Daca tot o iau, o iau ca s-o reconstruiesc pe a mea. A mea e 1300 cu elemente de 1310. Diferentele vizibile fiind bara cu tampoane mici, faruri duble, stopuri duble, stergator+stroprire la maneta, dezaburire luneta.

2. Cat de complicat e sa modifici tabla de sustinere faruri si stopuri astfel incat sa treci de la cele simple la cele duble. De instalatia electrica nu mi-e frica, aia stiu ca va trebui schimbata, daca am idei de astea.

Ceea ce ma duce la urmatoarea intrebare:
3. Imi puteti recomanda un tinichigiu BUN in Timisoara sau Arad?

Si ultima intrebare, pentru cine poate, si vrea sa-mi raspunda, din cei care s-au mai bagat la creationisme de astea. Cat basca mea o sa ma coste? Stiu ca nu putin, dar totusi, cam cat?

Si poate, daca are vreunul din voi idee, cam cat ar taxa cei de la oldtimer.ro (sau vreo alta firma echivalenta) pentru o reconditionare de caroserie. Eu le-am trimis la un moment dat un mail, dar mi-au raspuns mai in doi peri ca "e dacie, nu merita, trebuie sa vedem ca sa putem estima..."


Si inainte sa intrebe cineva... nu, n-am poze cu ea biggrin.gif
tatabobu
1. Muta-te in Timisoara si trece dupa aia masina pe numele tau, altfel te asteapta un drum acum(*) la Sibiu la inmatriculari si inca unul in Timisoara dupa ce-ti schimbi buletinul.
2. Se schimba cu totul panoul frontal si cel din spate al caroseriei, sunt elemente distincte de rest. Alternativ poti incerca pentru spate sa acoperi gaurile mari cu fibra de sticla, pe care s-o decupezi ulterior pentru stopuri mici. Dezavantaj: tre' sa-ti gasesti un loc in care sa tragi masa stopului, pentru ca ea in principiu se face pe surubul de prindere al acestuia pe caroserie.
3. Nu ma bag.

(*) acum = dupa ce masina are ITP valabil
bucatzel
Scuze, am explicat aiurea. Are faruri simple si stopuri simple (nici macar becuri de mers inapoi n-are), vreau s-o aduc la faruri si stopuri duble ( cum are a mea ). Deci pe spate ar fi de taiat, nu de completat. Iar in fata am impresia ca e vorba doar de schimbat ochelarii de sustinere din spatele farurilor, dar nu stiu cu siguranta. Ma deruteaza banda aia nichelata care merge in jurul mastii. La a mea am (aveam, ca aia n-a rezistat) doar la capota.

Ma gandeam eu ca va fi mult mai simplu sa ma mut prima oara in Timisoara, dar oricum ma intereseaza ce acte ar trebui sa fac (presupunand ca m-am "mutat" in Timisoara).

marksman
Farurile se pot schimba de la simple la duble doar prin schimbarea ochelarilor.
Personal nu-ti recomand sa treci de la stopuri simple la stopuri duble, dar daca-i musai s-o faci, macar fa un sablon si taie cum trebuie spatele. Daca zici ca n-are becuri de mers inapoi nu-i bai, poti adauga tu o lampa de mers inapoi cu prindere sub bara din spate. La fel poti adauga lampa de ceata.

Iti recomand sa-ti schimbi intai actele si dup-aia sa inscrii masina. Alternativa: il faci apropitar pe tatal tau, inmatriculezi masina pe SB (cam ca in cazul meu, care folosesc masinile inmatriculate in jud. HD aici in Timisoara).

Tinichigiu bun nu cunosc in Timisoara si nici in Arad.
bucatzel
N-am de gand sa fac munca de mantuiala cu masina. Daca fac chestia asta, o fac ca s-o tin, nu ca sa-o mai tarai cativa ani.

Pe numele lui taica-miu n-o inscriu. Lui i-o ajuns dacie atatia ani, n-o sa inteleaga prea curand piticul asta. Mi-ar prinde bine ajutorul lui la unele chestii (e inginer mecanic, si unul al naibii de bun), dar stiu ca n-o sa ma inteleaga si iar ne certam aiurea. Si asa ne vedem rar.

L.E. la partea cu inscrisul mai tarziu nu cred ca o sa fie probleme cu actualul proprietar, care mai mult vrea sa-si elibereze garajul. Si-asa o da pe nimic, si ne cunoastem cat de cat.
puiu82
1-Contract de vanzare-cumparare si radiere de la financiar.
Asigurare pe numele tau,inscriere la financiar,itp si identificare rar.
Daca nu te deranjeaza sa pastrezi numerele actuale,platesti doar taxa de talon.
1a-Preferabil sa iti faci mai intai actele in Timisoara.
Parerea mea e sa o reconditionezi si sa o pastrezi cat se poate de originala.....sunt destui forumisti care te pot ajuta cu sfaturi si piese.
2-Daca pui faruri duble,incerca sa pui ochelari cu rama subtire,iar pt stopuri duble,doar putina atentie la decupat.
Eu am pus ochelari de 1310,scotand tabla din interiorul locasului pt far si schimband balamalele capotei.....dar nu s-au asezat bine si nu se inchidea capota cum trebuie(sa nu trebuiasca sa schimbi si aripa)......poate un tinichigiu bun o rezolva.
3-Din pacate nu cunosc tinichigiu si nici cat o sa te coste habar n-am.
Citeste si tu topicul 'dacia 1300 frantuzoaica' si o sa inveti multe din experienta altora.
Sincer,nu stiu daca merita sa o reconditionezi si sa o folosesti ca masina de zi cu zi.
Totusi,zici ca dacia ta e in stare buna si te mai tine 2 ani.....de ce vrei sa iti iei alta?
Bafta!
ZTV
stiu o firma f buna si f serioasa, daca vrei vb pe mess.
id: fogarassy_nicolae

eu sunt satmarean stabilit in TM tot cu flotant biggrin.gif, pana in 2010 cand sper sa termin casa
eXtenSion
Dar toata lumea spune ca farurile de 1300 lumineaza mai bine decat cele duble de 1300+1310... Sau nu am inteles eu bine..
kog
eu cunosc un tinichigiu si vopsitor foarte bun(are inclusiv cuptor). Problema e ca nu cred ca se ocupa de Dacii, si pretul e destul de mare, dar oricum, ramai uimit de ce iese din mainile sale. Daca vrei fac rost de numarul lui de telefon, locuieste langa arad in Paulis. Problema e cum ti-am spus nu cred ca lucra cu dacii si pretul e destul de mare.
membru_DC
QUOTE(bucatzel @ 5 Jun 2009, 11:40)
Are faruri simple si stopuri simple (nici macar becuri de mers inapoi n-are), vreau s-o aduc la faruri si stopuri duble ( cum are a mea ). Deci pe spate ar fi de taiat, nu de completat. Iar in fata am impresia ca e vorba doar de schimbat ochelarii de sustinere din spatele farurilor, dar nu stiu cu siguranta. Ma deruteaza banda aia nichelata care merge in jurul mastii. La a mea am (aveam, ca aia n-a rezistat) doar la capota.
*



eu zic sa o lasi asa si cu prima ocazie ii dai o vopsea a la Gordini wub.gif

PS: pastreaz-o asa cum a iesit pe poarta fabricii, mai tarziu o sa fi mandru ca ai o asemenea masina si toata lumea o sa ti-o admire cand te vede cu ea pe strada wink.gif

LE: ce culoare zisasi ca are?
hai cu pozele 38.gif ai grija sa fie detaliate wink.gif
SSilent
QUOTE(eXtenSion @ 7 Jun 2009, 09:21)
Dar toata lumea spune ca farurile de 1300 lumineaza mai bine decat cele duble de 1300+1310... Sau nu am inteles eu bine..
*



ai ințeles perfect, am mai zis asta și repet, NU treceți la faruri duble, nu degeaba le zice 4 chioare blink.gif
Merced
Ba ce dracu' dupa ce ca-s din ce in ce mai putine exemplare care sa arate original cat de cat, le schimbati farurile si stopurile alea meseriase? 04.gif
Farurile reglate bine si cu becuri cu halogen decente in ele lumineaza mai mult decat decent.
Iar de stopuri ce sa zic, sunt farmecul masinii, sa pui d-alea mari doar pentru niste lampi de marsalier care oricum nu-s utile decat in 1% din situatii, treaba ta.
bucatzel
Multumesc mult pentru sfaturi.

Intelegeti-ma si pe mine... 1300 cu elemente de 1310 sunt mai rare si decat frantuzoaicele. Mai ales ca au venit in trei arome. Cele cu stopuri de 1300 si faruri de 1310, cele cu faruri de 1310 si stopuri de 1300, si cele care au si sfaturi si stopuri de 1310, cum e a mea.

Eu nu vreau sa reconditionez o dacie... vreau s-o reconditionez pe a mea.

Am faruri duble, dar nu am simtit niciodata nevoia de mai multa lumina. Si am becuri standard.

A mea a mai venit din fabrica cu o chestie pe care am vazut-o foarte rar. masca metalica, nu de plastic.

Oricum, si proprietarul noii candidate i-a mai facut cate una-alta. Are pe portbagaj decoratiunea aia neagra de la primele 1310, iar ceasurile de ulei si presiune le-a montat in locul scrumierei. Oi vrea eu sa ma las de fumat, dar scrumiera revine la locul ei tongue.gif .

O sa pun mana pe camera sa fac niste poze cu masina actuala, sa vedeti inspre ce tintesc.
mihaimmm
e interesanat ideea cu vopseaua "Gordini", dar din cate vad nu asta vrea bucatzel. Asteptam poze, sa vedem tinta biggrin.gif
bucatzel
Mi se pare blasfemie sa-i dai o vopsea a la Gordini, daca sub capota sunt tot 54 de cai tongue.gif

@ kog, ztv, dupa ce aflu / decid unde se vor duce "ostilitatile" (Arad sau Timi) o sa va bat la cap. Acum inca n-are rost sa va bazai pe amandoi.
vis-a-vis
Daca nu vrei sa treci prin ce-am trecut eu...
Masina statuta (2 ani e o vesnicie), e fier mort. O sa trebuiesca sa schimbi absolut tot ce-nseamna garnitura, mai ales pe cele de la motor. Mie mi s-a bulit garnitura de chiulasa si aia de la baia de ulei undeva pe la Brasov, noroc c-am avut neamuri in Codlea, altfel acolo o lasam. Garniturile de frana, pistoane blocate, furtune imbatranite.
Faptul ca tampoanele pentru cric sunt varza, e un semn ca e coapta pe la praguri si mai mult ca sigur pedalierul. Trage de mocheta si zgarie c-o surubelnita la pedale, vezi daca nu iesi pe partea cealalta.
Si mie imi place cel mai mult modelul cu 4 faruri si bare nichelate, insa, n-as face greseala sa modific o 1300. Are farmecul ei si daca o ciopartesti nu va iesi ca una din fabrica. Nu stiu daca se mai gasesc faruri "de fabrica" si o sa ai probleme cu reglajul lor.
Daca te hotarasti sa te inhami la o reconditionare, pune de 3 ori bugetul care il ai in minte la ora actuala, se vor ivi probleme la aproape tot.
Am avut dacie statuta, motocicleta la fel.
Prefer sa aibe 20 de ani dar sa stiu c-a mers non-stop.
bucatzel
Suportii de cric arata mai rau, nu groaznic. Am facut o plimbare pe spate pe sub masina, si arata decent prin toate locurile. Sper ca doar pragurile si pasajele de la roti sa necesite schimbare.

Oricum, tot ce tine de cauciuc, si instalatia electrica se vor trata cu zeama de nou. N-am chef de surprize cu vreo frana.
ZTV
QUOTE(bucatzel @ 9 Jun 2009, 16:26)
Mi se pare blasfemie sa-i dai o vopsea a la Gordini, daca sub capota sunt tot 54 de cai tongue.gif

@ kog, ztv, dupa ce aflu / decid unde se vor duce "ostilitatile" (Arad sau Timi) o sa va bat la cap. Acum inca n-are rost sa va bazai pe amandoi.
*




Ok, oricand ai nevoie te ajut cu placere. Si asa suntem din ce in ce mai putini cu Dacia, macar sa ne ajutam reciproc.
vis-a-vis
QUOTE(bucatzel @ 9 Jun 2009, 18:48)
Sper ca doar pragurile si pasajele de la roti sa necesite schimbare.
*


Daca schimbi pragurile, in cel mai bun caz cu unele de conex, sau cum ii mai zice acum si mai bagi sudura sau autogen, nu te va mai tine mult pana sa apara rugina.
Merge facuta, mai ales c-o mana buna de tinichigiu, dar conteaza mult "conservarea".
Merced
vis-a-vis, rabla mea mai mult a stat din 2000 si pana in 2007. In afara de vreo doi ani in care a mers o data pe luna un vecin cu ea la tara, o mai porneam eu o data pe an si o dadeam o tura prin parcare. Si nici macar un furtun la motor n-am schimbat. Nu mai zic de garnitura de chiulasa(care apropo n-are de ce sa imbatraneasca stand ca nu e cauciuc, la tine a fost probabil alta problema) sau de etansari. Sigur imi pierde niste ulei pe la aia de la capacul culbutorilor, mai completez iarna ceva apa(de cand am inchis caloriferul vad ca n-a mai vrut), nu zic ca e perfecta, dar nici nu zic ca pica tot.
Garnituri pe spate la cilindrii am schimbat in iarna 2008 vreo doua randuri, insa cilindrul respectiv s-a tot incapatanat sa mearga si pana la urma acum vreo doua luni am luat noi de Setcar cu 34 de lei pentru ambele roti si n-am mai avut treaba. La etrieri sunt garniturile in cel mai bun caz din 2001. Plus anii aia de stat. N-a curs un strop, pistonasele merg ok, nu infraneaza roata.
A, si mai schimbasem si furtunul care leaga pompa de benzina de retur, ca se crapase, noroc ca nu-mi mergea instalatia de spalat parbirzul si am avut de unde face rost de un furtun in miez de noapte. radmasa.gif
Sigur probabil ca a mea avea piese d-alea de "pe vremuri" furtune de Rolast si nu VM Comp si alte porcarii, poate si d-asta au tinut mai mult.

Iar despre masina respectiva, daca e vorba de schimbat de praguri, sincer mai bine alta cu tabla buna. Motorul se face relativ ieftin si bine, dupa ca bagi autogenu' in ea e deja cu un picior in groapa.
bucatzel
Am avut atata de lucru in ultima vreme ca nici macar nu m-am be**t in voie. Plus ca am ramas fara acte la a mea (nu se lasa genti in masina. nici macar in zone in care chiar patruleaza des politia. nici macar daca des inseamna o data la 10 minute).

Acu' in sfarsit mi-am recuperat actele la a mea si-mi va fi mai usor sa ma deplasez. Pentru urmatoarea perioada, am in plan sa fac masina asta care-i subiectul topicului "road legal". Adica asigurare si itp. Pe numele actualului proprietar, ca si asa anu' asta imi schimb actele pe Timi.

Pana la mecanic o duc clar pe platforma. Dar dupa aia, in ce ordine se fac actele? Asigurarea e prima, sau itp-ul? O sa am nevoie de vreo procura de la actualul proprietar ca sa pot conduce masina pana mi-o trec mie in acte?
vi_escu
Daca ai prins o "frantuzoaica" incearca sa nu-ti bati joc de ea!
slaiciprian
Las-o originala. Te rog.
bucatzel
Are ceva piese frantuzesti, nu-i frantuzoaica.

De batut n-am sa-mi bat joc de ea cu spoilere si alte minuni, dar eu tintesc clar catre 1300 cu elemente de 1310...

Si masina asta are de ales intre mine sau remat. Ca i-am propus femeii sa-i gasesc pe altcineva cu dorinte de felul asta, si n-o vrut sa auda.

Daca totusi puteti sa ma lamuriti la chestiile cu actele, as fi recunoscator.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.