Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Polishare si ceruire - tips & tricks
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3
Anonymous
Trucuri si sfaturi profesionale (tips & tricks)



Cum sa descatusati frumusetea masinii dumneavoastra



Dealerii auto si proprietarii de showroom-uri stiu ca o curatare autentica, o polishare si o ceruire profesionale pot transforma orice masina intr-una cu aspect de concurs. Toate vopselele imbatranesc datorita expunerii la actiunea razelor ultraviolete, poluarii si ploilor acide. Cu timpul, cele mai frumoase finisaje se degradeaza, devin mohorate, cu aspect cretos, tocit. Doar aplicand o ceara peste aceste suprafete matuite nu vom face decat sa cream o stralucire vaga, subtire. Pentru a dezvalui adevarata vitalitate a vopselei, pentru a-i da adancime si a o face sa vibreze este necesar sa o supunem unei polishari profesionale.



Polisharea este un proces de revitalizare a stratului de suprafata al vopselei care pe langa o lustruire si o curatare in profunzime a vopselei, indeparteaza oxidarile, urmele vechi de ceara si zgarieturile minore. Acest tratament pregateste suprafata pentru ceruire si garanteaza obtinerea unei straluciri maxime si a efectelor dorite ( adancime, efect de ud, etc.).



Alegerea unui polish dintre sutele de produse care exista, cu diferitele lor grade de abrazivitate sau de „putere de taiere", poate fi o treaba dificila. Exista paste de polish pentru vopsele multistrat, lacuite, pentru vopsele intr-un singur strat, paste pentru aplicare manuala si aplicate mecanic, cu masina de polish de inalta viteza, etc. Pentru simplificare, vom imparti masinile in doua mari grupe si vom alege in functie de acestea:



Selectarea unui polish pentru masini mai noi de doi ani



Polisharea unei masini noi o data sau de doua ori pe an va pastra aspectul de showroom al acesteia pentru ani si ani de zile. Masinile mai noi sunt de obicei lacuite. Selectati un polish non-abraziv si care prezinta siguranta pentru lac.



In aceasta categorie se intalnesc urmatoarele polishuri:



-#78 BC-2 Basecoat/Clearcoat finish



-#79 Awesome Gloss



Toate se folosesc insotite de un detergent universal usor si lubrifiant : # 49 Body Shine; toate trei sunt cele mai sigure pentru lac si cel mai usor de folosit. Un alt polish excelent # 76 GS-1 Colour and Gloss Restorer necesita un efort mai mare pentru aplicare (are un grad crescut de abrazivitate si trebuie lustruit pana la obtinerea rezultatului dorit) dar contine o imbogatire speciala cu uleiuri care adauga profunzime culorilor inchise si rosului.



Selectarea unui polish pentru masini mai vechi de doi ani



Daca finisarile automobilului au fost intretinute corespunzator, puteti folosi unul dintre polish-urile non-abrazive amintite mai sus. Daca suprafata vopselei prezinta zgarieturi usoare, urme de spalare si oxidari minore, este recomandabil sa utilizati # 76 GS-1 Colour and Gloss Restorer sau # 50 New Car Glaze. In situatia in care veti folosi masina de polish cu viteza variabila veti obtine rezultate cu adevarat exceptionale; puteti folosi o masina de polish orbitala pentru rezultate foarte bune dar fara pretentii de concurs.



Daca stratul de la suprafata vopselei contine zgarieturi adanci, asa numitele „gravuri" provocate de ploile acide si/sau severe oxidari, folositi # 50 New Car Glaze cu masina de polish cu turatie variabila. Apoi, aplicati # 76 GS-1 si un strat de ceara de protectie ( ex. # 22 Wet Wax ).



Daca problemele nu dispar, folositi # 110 Power Cut Plus, # 50 New Car Glaze si # 79 Awesome Gloss.







Polishul: "trucuri" de lucru



Odata ce ati selectat corect polish-ul sau linia de polish-are pe care urmeaza sa o folositi (vedeti "Cum sa descatusati frumusetea masinii dumneavoastra"), veti gasi aici cateva trucuri profesionale care va vor asigura o reusita deplina cu un efort mai mic :



1. Lucrati pe o suprafata de aproximativ 4 palme o data. Indepartati reziduurile inainte de a parasi suprafata prelucrata si de a merge mai departe. Acest lucru va va permite sa descoperiti orice problema inainte de a polisha intreaga masina.



2. Nu neglijati sa folositi # 49 Body Shine pe tot parcursul tratamentului de polish. Cu acest produs vor fi curatate urmele produsului folosit anterior, se va mentine permanent contactul umed intre tampon (aplicator) si suprafata de prelucrat si se va curata suprafata dupa prelucrare.



3. Daca lucrati manual, folositi un aplicator - burete in laveta sau o laveta din bumbac. Daca aplicatorul sau tamponul folosit se imbacseste, se supraincarca cu produs, acesta trebuie indepartat cu un dispozitiv special (o periuta in cazul tampoanelor din burete si un fel de pinten cu o rotita metalica pentru tampoanele din lana).



Daca lucrati manual si aplicatorul sau laveta dumneavoastra se usuca, formand cruste chiar mici, este mai bine sa schimbati aplicatorul sau laveta, pentru a evita producerea de zgarieturi pe suprafata.



4. Lucrati intotdeauna la umbra, pe suprafete reci, departe de razele directe ale soarelui.



5. Aplicati polish-ul cu miscari inainte-inapoi si nu cu miscari circulare. Polish-urile trebuie sa scoata cercurile, vartejurile si alte urme de la spalare, nu sa le creeze. Daca s-au produs urme de polishare (ca cele de spalare enumerate mai inainte sau mai adanci) inseamna fie ca folositi un polish prea abraziv, fie un tampon sau aplicator necuratate, sau ca ati prins un graunte de nisip in prosopul, laveta sau aplicatorul dumneavoastra. Dupa polish-are, suprafata trebuie sa "scartaie de curatenie", sa fie neteda si lucioasa, fara urma de zgarietura. La sfarsit, folositi o ceara premium pentru a proteja si a infrumuseta stralucirea naturala a vopselei.







De ce sunt cauciucurile negre?



Neglijate, neintretinute sau nefolosite, cauciucurile se usuca in profunzime, se decoloreaza si eventual se crapa si se taie/se foarfeca. Degradarea prin imbatranire este o problema care ii costa milioane de dolari pe proprietarii autobuzelor, autoutilitarelor, tirurilor si, de asemenea, ai automobilelor clasice care sunt parcate/stationate pentru perioade mai lungi de timp.



Factorul major care conduce la degradarea pneurilor sau a altor materiale sintetice precum si a ornamentelor din cauciuc este ozonul, un gaz fara miros, component al aerului pe care il respiram. Cand acesta este combinat cu razele ultraviolete ale soarelui se produce o reactie de oxidare care ataca polimerii si cauciucul.



Pentru a proteja cauciucul impotriva ozonului si a ultravioletelor, o molecula stabilizatoare, numita si "agent de absortie", este amestecata in polimerul pneului. Agentii de absortie actioneaza capturand si absorbind radiatiile ultraviolete, convertindu-le in caldura si disipand-o nedistructiv. Toti fabricantii de cauciucuri folosesc acelasi agent de absorbtie : negrul de fum. Iata de ce toate cauciucurile sunt negre.



Acesti agenti de absorbtie sunt consumabili in sensul ca se transforma in acest proces de convertire a ultravioletelor in caldura. Pe masura ce negrul de fum isi pierde abilitatea de protectie/conversie, el isi transforma culoarea in gri. Acesta este unul dintre motivele pentru care culoarea neagra a cauciucurilor se modifica albindu-se odata cu imbatranirea.



Pentru a le proteja si mai bine impotriva actiunii ozonului, fabricantii de cauciucuri adauga un compus de ceara in formula lor. Pneurile isi modifica forma elastica in timpul rularii, determinand migratia moleculelor de ceara catre suprafata. Acestea formeaza o bariera protectoare intre aer ( ozon si oxigen ) si polimerul pneurilor. In limbajul de specialitate acest proces poarta numele de "blooming".



Cand cauciucurile sunt parcate/nerulate pentru o lunga perioada, procesul de "blooming" nu se petrece si ozonul isi incepe atacul asupra polimerului. Printr-o actiune concertata a ultravioletelor si a ozonului, degradarea este accelerata, rezultand uscarea, decolorarea si craparea cauciucului.



Cel mai bun produs pe care il cunoastem si care reuseste sa intarzie aparitia deteriorarilor produse de ozon si ultraviolete este # 33 Magic Dressing. Un tratament corespunzator cu # 33 Magic Dressing face ca pneurile sa capete un aspect deosebit de frumos si le protejeaza ca un adevarat ecran impotriva soarelui.







Ingrijirea corespunzatoare a cauciucurilor



Curatati cauciucurile cand va spalati masina ! Multe persoane pun straturi succesive de dressing fara sa spele pneul, astfel incat in timp negrul original al cauciucului sufera o decolorare in galben si maroniu. Pentru o spalare-curatare corespunzatoare a pneurilor, trebuie sa folositi un detergent special proiectat pentru acest scop. Sampoanele auto sunt prea blande pentru a patrunde in interiorul porilor si pentru a scoate murdaria din profunzime. Produse ca # 713 Special Cleaner, # 51 Red Hot, Super A-Z, Ruota Legga sunt excelente pentru o curatare in adancime fara a provoca albirea cauciucului. Inalbitorii sunt folositi in multi detergenti pentru pneuri si au rolul de a curata si infrumuseta partile din cauciuc de culoare alba, dar ei pot cauza cauciucului negru un aspect de imbatranit, de tocit si, de asemenea, pot pata jantele din aliaj.



Dupa ce v-ati spalat corespunzator cauciucurile, puteti sa aplicati un dressing pentru a accentua aspectul pneurilor masinii voastre. Industria de produse de ingrijire a automobilului va ofera doua grupe de dressing-uri din care puteti alege:



1. Cel mai vechi si mai familiar grup este cel al uleiurilor bazate pe emulsii siliconate. Aceste dressing-uri produc cea mai mare stralucire dar au « dezavantajul » de a creea, intr-o oarecare masura, suprafetei cauciucului un aspect uleios. # 33 Magic Dressing este un astfel de produs. El ofera o stralucire neegalata de nici un alt produs.



2. Un grup de dressing-uri nou aparut este cel al produselor bazate pe apa. Aceste dressing-uri produc cu deosebire o stralucire de satin sau o finisare cu aspect natural, dar este necesar ca acestea sa se usuce complet pentru a minimiza atractia prafului. Multe dressing-uri bazate pe apa contin de asemenea compusi de ecranare a ultravioletelor, adaugandu-se agentilor de absorbtie a ultravioletelor proprii cauciucului. # 63 Dress-It, # 62 Universal Dressing si # 67 sunt trei dintre produsele bazate pe apa si care contin puternici.







Ingrijirea corespunzatoare a jantelor



Jantele moderne pot infrumuseta in mod radical aspectul masinii dumneavoastra si pot creste performantele acesteia, dar ele sunt de asemenea si o adevarata provocare din punct de vedere al ingrijirii lor. Particulele supraincalzite care se desprind din placutele de frana bombardeaza in mod constant janta si ard sau topesc finisarea de suprafata a acesteia. Urmele acestor particule lasate pe janta sunt semnele unui fenomen cunoscut sub numele de « coroziune galvanica » care poate, eventual, distruge intreg finisajul rotii.



Din pacate, nici detergentii auto si nici curatatorii casnici nu sunt indeajuns de puternici sa rupa legatura dintre particulele provenite din placutele de frana si suprafata jantei. Pentru o curatare autentica a jantelor, industria produselor de ingrijire a masinilor a dezvoltat doua grupuri de detergenti:



1. Primul grup este cel de curatatori pe baza de acid. Acestia sunt folositi pe scara larga de catre operatorii in detailing, dealerii auto si spalatoriile auto, care doresc sa curete jantele in cel mai scurt timp posibil si cu cel mai mic efort. Curatatorii pe baza de acid sunt in general solutii de 2-3 % acid oxilic, fosforic si/sau hidroclorhidric. Cei mai multi curatatori care se gasesc sub forma de spray sunt din aceasta categorie. Cu toate ca acesti curatatori au inregistrat un mare succes comercial, ei prezinta pericolul real de a lasa suprafata « gravata » daca sunt lasati sa se usuce pe janta. De asemenea, trebuie sa se evite folosirea unor astfel de detergenti pe rotile care prezinta ciupituri, crapaturi sau zgarieturi in lac ori in suprafata. Acidul va migra in orice fisura si va accentua procesul de exfoliere si de incretire a lacului.



2. Cel de-al doilea grup de detergenti include, de regula, curatatori non-acid sau liberi-de-acizi. Acestia sunt solutii de solventi alcalini, de obicei glycol ethilenic cu un agent de diluare. Aceste solutii se insinueaza pe sub murdarie si particulele din placutele de frana, indepartandu-le de pe suprafata. De obicei curatatorii non-acid, necesita o frecare pe suprafata (cu o perie sau un burete) dar sunt mai siguri decat ceilalti pentru finisarile jantelor.



Odata ce ati ales curatatorul corespunzator, va prezentam cateva sfaturi pentru a face curatarea mai usoara:



1. Curatati jantele inainte de a spala restul automobilului. In acest fel, panourile caroseriei care au fost deja spalate vor fi ferite de improscaturile cu detergent, mizerii si praf de frana.



2. Nu curatati roti care sunt inca fierbinti de pe drum.



3. Curatati cate o roata o data, respectand instructiunile de folosire de pe ambalajul detergentului.







Trucuri profesionale in tratamentul pneurilor



1. Utilizati un burete sau un tampon special pentru curatarea cauciucurilor (nu folositi acest burete pentru a spala vopseaua masinii).



2. Dupa spalare, lasati cauciucurile sa se usuce complet inainte de a aplica orice dressing.



3. Permiteti dressing-ului sa penetreze si sa fie absorbit de cauciucuri inainte de a sterge orice reziduu de lichid. Este necesar sa asteptati cel putin 30 de minute, perioada optima fiind de 60 de minute sau daca este posibil chiar mai mult.



4. Stergeti imediat excesul de dressing de pe jante sau de pe vopseaua caroseriei.



Trucuri profesionale pentru o spalare corespunzatoare



1. Spalati mai intai rotile. Acest lucru va feri panourile caroseriei care au fost deja spalate de improscaturile cu detergent, mizerii si praf de frana.



2. Controlati daca finisarile asupra carora veti lucra sunt reci si efectuati operatiile de spalare pe cat posibil la umbra. O suprafata fierbinte va determina evaporarea prea rapida a apei de spalare si de clatire, marind probabilitatea de aparitie a petelor de apa. Este recomandabil sa va parcati masina pe un plan usor inclinat, intrucat acest lucru va permite apei de clatire sa alunece mai repede de pe ornamente si suprafetele vopsite. Incepeti cu un jet de apa de presiune medie pentru a indeparta nisipul si mizeriile de pe suprafetele vopsite.



3. Folositi un sampon auto, special proiectat pentru automobile. Cautati un sampon care sa contina conditionatori de suprafata si/sau uleiuri naturale. Aceste uleiuri actioneaza ca un lubrifiant. Nisipul sau mizeriile abrazive sunt concepute astfel incat sa alunece odata cu apa de limpezire fara sa produca zgarierea suprafetei. Aceste sampoane sunt mai costisitoare dar calitatea lor este superioara pretului si este indicat sa le folositi mai ales daca aveti o masina de culoare inchisa. #35 E-Z Suds si # 56 Wash & Wax sunt amandoua sampoane pe care le recomand cu tarie in cazul masinilor negre, rosii sau de culoare inchisa. Urmati indicatiile de folosire de pe ambalaj in ceea ce priveste respectarea dilutiilor recomandate. Utilizarea unei cantitati prea mari de sampon este o risipa si, in plus, poate determina aparitia si uscarea pe masina a resturilor de detergent. Un truc profesional care m-a ajutat de multe ori, cand nu am avut la dispozitie samponul pe care mi l-am dorit, a fost acela de a amesteca o lingurita de ulei vegetal de masa in galeata cu sampon diluat (puteti de asemenea sa puneti o lingurita de ulei, dupa care adaugati samponul concentrat si apa).



4. Folositi pentru spalat burete natural de mare (nu sintetic). Buretii naturali au un mare numar de filamente care atrag noroiul si murdaria de pe suprafata, fiind curatata in structura lor de celule interne. Buretii sintetici (partile plate) prind noroiul, nisipul si murdaria pe suprafata, cauzand zgarieturi fine in vopsea. Daca folositi un burete natural de mare, utilizati exteriorul "moale" pentru spalat, nu partea mai dura, "abraziva" si clatiti intotdeauna buretii noi pana cand se curata tot nisipul ramas sau particulele de scoici. Un burete de mare natural ar trebui sa dureze intre 12 pana la 18 luni de folosire normala.



Manusile de spalat din blana de oaie sunt preferate de multi profesionisti si au aceleasi caracteristici cu ale buretelui natural. Ele tin nisipul departe de suprafata si sunt concepute sa dureze ani de zile. Manusile si tampoanele de spalat din bumbac 100% sunt de asemenea excelente pentru ca, inmagazinand o cantitate mare de apa cu sampon, prezinta siguranta si protejeaza vopseaua. Manusile si tampoanele din bumbac sunt substantial mai ieftine decat cele din piele de oaie si decat buretii naturali si sunt proiectate sa dureze 6 luni sau mai mult.



5. Clatiti des. Acest lucru este cu deosebire important atunci cand folositi un detergent cu continut de uleiuri naturale. Deoarece uleiurile acopera ca o perna vopseaua si micsoreaza actiunea abraziva a particulelor de mizerie, iar acestea sunt mai grele decat apa, fara o clatire permanenta, pot determina aparitia unui film care se poate usca pe masina. Este recomandabil sa clatiti cu un debit bogat de apa.



De ce sa va ceruiti masina



Prima persoana care a aplicat un strat de grasimi sau de ceara pentru protectia vopselei a fost un constructor de trasuri european. Aceasta traditie a durat peste 100 de ani si este inca cea mai buna cale de a proteja vopseaua "trasurilor" moderne fara cai, care sunt masinile de astazi. In zilele noastre, vopseaua multi strat de pe masina dumneavoastra, de la primul si pana la ultimul strat de vopsea (lac), este de numai un milimetru. Neglijenta in ceea ce priveste finetea stratului de vopsea, va conduce la deteriorarea, matuirea si pierderea stralucirii acesteia. Radiatiile si energia ultravioleta, ploile acide, sarea, poluarea atmosfeica, fluidele insectelor si excrementele pasarilor poarta un razboi consecvent si de durata cu finisajele automobilului dumneavoastra. In aceste conditii, ceruirea realizeaza o bariera transparenta si usor de aplicat intre suprafata finisajului si actiunea mediului ostil.



Ceruirea face de asemenea ca masina dumneavoastra, noua sau mai veche, sa arate mult mai bine. Ceara de calitate combina acum uleiurile imbogatite, ce "uda" suprafata cu ceara braziliana de carnauba, si polimerii moderni cu o inalta stralucire de calitate. Ceara poate fi realizata din produse naturale, de obicei carnauba braziliana, sau din produse sintetice cu polimeri si rasini sintetice. In alegerea unei ceri trebuie sa fie luati in considerare mai multi factori, si anume:



Cerurile Carnauba



Carnauba provine din frunzele lungi si tepoase ale palmierului numit "Copacul vietii" (Copernica Cerifera) originar din nordul Braziliei. Ea este cea mai transparenta, cea mai rezistenta si cea mai pura ceara naturala. Ceara de masina cu continut de carnauba tinde sa produca o stralucire mai adanca, mai intunecata si mai bogata, care este descrisa de obicei ca producand un efect "tridimensional".



Multi entuziasti si proprietari de showroom prefera stralucirea cerurilor cu carnauba, in special pentru negru, rosu si culorile inchise. Cerurile cu carnauba " rup apa" in mod spectaculos, absorb continutul acid al ploilor acide si ascund urmele circulare de pe vopsea. #15 E-Z Paste si #22 Wet Wax sunt exemple excelente de ceruri moderne cu carnauba. Aceste ceruri sunt intr-un fel neobisnuite prin faptul ca se sterg si se lustruiesc foarte usor, sunt foarte durabile si rezistente.



Dintre dezavantajele cerurilor cu carnauba am putea aminti ca ele nu sunt atat de rezistente ca si cerurile sintetice. Depinzand foarte mult de clima locala, ele pot dura 30 - 90 de zile (pastele depasesc de obicei produsele lichide in continutul lor de ceara). Unele ceruri carnauba sunt ceva mai greu de aplicat si de lustruit. Apoi, aceste ceruri pot fi capricioase, lasand uneori, sub anumite temperaturi dare, dungi.



Cerurile sintetice



Aceste ceruri sunt realizate din polimeri moderni si rasini acrilice, oferind maximum de durabilitate si o aplicare usoara. Cerurile sintetice pot dura pana la sase luni de zile sau mai mult si, in general, se curata si se lustruiesc foarte usor. Aceste ceruri, care se mai numesc uneori si selant-uri, creaza o stralucire foarte intensa si sunt rezistente la "innourare" si "urme de lustruire" (efecte neplacute). # 79 Awesome Gloss, # 10 Paint Sealant, # 69-QT Hydro Shine, # 74 Magic Glaze, # 78 BC-2 Basecoat/Clearcoat Finish, # 70 Seal-It sunt toate produse din familia cerurilor sintetice.



In ciuda calitatilor lor, cerurile sintetice sunt percepute ca fiind lipsite de adancime si bogatie. Folosite pentru ceruirea masinilor negre pot conferi acestora straluciri sterile de un alb-argintiu in lumina directa a soarelui. In plus, chiar si asa numitii "polimeri oglinda" pot lasa urme de lucruire si pot colecta in locurile unde sunt lacune de vopsea. Dintre toate cerurile sintetice pe care noi le oferim, va recomandam sa folositi cu incredere # 79 Awesome Gloss si # 78 BC-2 Basecoat/Clearcoat Finish. # 79 Awesome Gloss se curata si se lustruieste cu un efort minim, produce o "stralucire de oglinda" si este uimitor de durabila in timp. # 78 BC-2 Basecoat/Clearcoat Finish este un polish non-abraziv care asigura o protectie deosebita impotriva razelor ultraviolete, eliminand halourile si oferind o stralucire profunda.



Ceruri aplicate dintr-un singur pas



Multe branduri de ceruri cu carnauba sau sintetice pot fi cumparate cu sau fara agenti de curatare. Daca veti folosi un polish inainte de ceruire, alegeti o ceara pura, fara curatatori. Aceasta formula va produce o stralucire mai mare si va dura mai mult. Daca nu aveti timpul necesar pentru a executa polish-ul separat, alegeti un produs de finisare intr-un singur pas. Produsele intr-un singur pas pot face o treaba excelenta in mentinerea finisajelor noi dar nu pot indeparta matuiala de pe masinile vechi, oxidarile, si nu pot reconditiona vopseaua neglijata. Cele mai bune produse sintetice dintr-un singur pas pe care le-am gasit si le utilizam sunt : # 69-QT Hydro Shine, # 75 White Magic si # 74 Magic Glaze.
bondoo7
:shock: am inteles ce trebuie facut, dar unde gasesti toate alea si cam cat ar costa un tratament la o masina de pana la 2 ani nepolishata, neceruita?????????????
Anonymous
Sfaturi de profesionist!

Mai practic pentru posesorii DSN-urilor ar fi adresele unor ateliere din fiecare județ unde se pot aplica tratamentele descrise atât de detaliat; pe mine de exemplu mă interesează dacă există un astfel de centru în județul Alba.

Merci și La mulți ani!
cristimm
Mahule, am si eu o intrebare: Lucrezi la o firma care comercializeaza astfel de produse? Fara suparare dar eu am incercat 2 feluri de polish si nu au ajutat la nimic. In afara de un luciu superficial care se duce intr-o saptamana polishul nu a reusit sa indeparteze niste zgarieturi foarte fine si nici o urma lasata de un gainat.
Bogdan
Eu am gasit zilele astea exact acelasi articol pe un site al unui producator...

Mai este cineva pe aici care a incercat astfel de produse ? Ati patit la fal ca si cristim ?
bondoo7
eu am folosit un sampon cu reconditionare vopsea si o ceara Jonson Wax de la Carefour(340k lei in total), am polisat masina in noiembrie a reusit sa acopere zgarieturi fine si pana acum apa aluneca de pe tabla
Anonymous
Pentru cei interesati, am depistat o spalatorie care se ocupa cu asha ceva. Se numeste Perla Sudului si e pe strada Lidia (vizavi de capatul de linie a firobuzului 16).Azi urmeaza sa-i testez ce fel de treaba fac
Bogdan
Sa ne spui si noua cum e; Daca vrei polishare profesionala, sunt unii pe langa stadionul CFR.

Cat sunt de profi nu stiu, pt ca nu am vazut masina facuta de ei cum arata inainte su cum arata dupa, dar am trecut mai in vara pe acolo si mi s-a parut ca aveau masini destul de bune inauntru
Tudor B
Eu nu am avut unde sa-mi "tratez" masina la mine in oras asa ca mi-am adus acum 2 ani, din Spania, fabricata in Asia, o ceara cu carnauba pe care o aplic pe masina de doua ori pe an toamna si primavara, dar lucrez o zi intreaga. Banuiesc ca ce este la Metro este asemanator, este ca o conserva mai mare si are un burete sub capac. Este ca o crema de pantofi in privintza consistentei, dureaza mult aplicarea dar ramane pe masina 6 luni, vopseaua arata mai bine, micile zgarieturi se acopera (nu se indeparteaza), cand ploua, apa nu sta pe tabla.
ashu
Stiu si io o spalatorie care se ocupa cu tratamente mai speciale pentru masini. Asa, la orice spalatorie poa sa-ti dea ala cu un polish cu carpa pe masina, da astia par mai profesionisti. Se cheama Expert Auto si au vreo trei spalatorii in Bucuresti, dintre care una pe langa mine, in Drumu Taberei. Stiu ca au tot felul de pachete pentru masina, iar pretu e destul de piperat. Anu trecut stiu ca o pregatire de iarna a masinii era vreo suta de parai. La SIAB am primit o brosura in care fac reclama unui nou pachet numit "Express Detail" care costa 30 de euro si care consta in mai multe kestii, printre care vreo 2 polishari si o ceruire. Ma batea gandu sa incerc acest pachet, daca o fac va spun si voua daca merita sau nu. Daca cumva cineva l-a incercat il rog sa ne zica si noua ce si cum.
Mihai B
cine stie mai poate adauga pe aici adrese de prin buc unde se poate da un polish pls? shi daca atzi shi fost, shi comentarii, pls?



am auzit shi io de expert auto shi vreau sa ii vizitez. par a avea pretzuri cam maricele... da ramane de vazut. oricum, sper sa fie ceva mai acatarii decat agaricii de prin spalatorii. o sa ii vizitez shi daca reushesc sa ma convinga sa lucrez cu ei o sa revin cu impresii.



ce spui tu e f adevarat - la orice spalatorie e cate un expert de zice ca in jumate de ora imi da un polish ce n-a mai vazut nimeni pe lumea asta... acuma ce o ieshi... probabil ca pana la prima intersectzie se duce tot luciul eventual shi vopseaua smile.gif)

azi am primit o oferta shi mai tare intr-o spalatorie: in 2 ore imi dadea shi o antifonare. itzi dai seama ce rapizi shi capabili sunt smile.gif)
Marty
Dar tu de ce nu iti polisezi masina singur ??? Te doare mina ???? Pune mina si cumpara-ti o cutie de polish (Arexons de preferinta), ia o rola de scoci de hartie, ne intilnim undeva si iti dau aparatul de lustruit (sau iti cumpei unul din Metro). Un singur inconvenient ar fi la aparatul meu: are "titele" facute cu polish albastru :?
Tudor B
Cat costa un aparat de polishat? La ce tre sa fii atent la cumpararea lui?
Marty
Costa citeva sute de mii. Trebuie sa fii atent la materialul cu care sunt acoperite "titele" de lustruire. Sfat: NU incerca sa imprastii polish-ul cu acelasi aparat ca te faci varza din cap pina in picioare (patita de mine). Imprastie-l manual, la cirpa sau burete dupa care pui aparatul in functiune pentru lustruire!
ashu
Marty, m-am gandit si io putin la varianta asta, insa mi-a trecut repede. Intai pentru ca daca aia chiar fac tot ce scriu in brosura aia ca fac, atunci mie mi-ar lua o zi intrega s-o fac io manual, timp pe care nu il am. Apoi daca imi cumpar io materialele necesare (2 tipuri de polish, ceara, plus nu stiu ce alte substante pentru interior si cauciucuri) ies la o suma apropiata de pretu pachetului ala. In plus, un argument hotarator la mine, io cam am doua maini stangi biggrin.gif biggrin.gif si mi-e ca fac vreun pocinog, mai ales ca daca baietii aia sunt profesionisti si stiu ce fac, ar face cu siguranta mai bine ca mine. Asta e, ce mi-ar trebui acuma ar fi o confirmare ca aia de la Expert Auto sunt buni si nu dau rasol. Io mi-am spalat masina la ei de vreo doua ori si mi-am polishat o portiera ca o gasisem un pic harshaita. Si-au facut bine treaba dar n-a fost nimik challenging. Poate e cineva care a incercat vreunu din pachetele lor sa ne spuna si noua cum e.
Marty
Un coleg de-al meu s-a dus sa-si curete niste ciment de pe masina. Au facut-o mai misto decit era noua. Cred ca la AutoExpert (daca sunt aia din curte de la Grand Garage e clar ca ei sunt)
Tudor B
Marty,

nu am idee cum arata aparatul de polishat, ma uit pe pagina la Expert Auto ( http://www.expertauto.ro/seturi/ )si vad o poza la sectiunea polish profesional si vad un flex care are atasat un disc cu fel de burete. Flex am, trebuie sa caut discul acela sau un alt aparat?
Marty
QUOTE
Flex am, trebuie sa caut discul acela sau un alt aparat?

Specialist, polisez profesional, cu flexul ! laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif

Tudor, eu am un aparat cam de 25 cm. lungime 8-10 cm latime si 15 inaltime. Pe baza inferioara se monteaza doua "perii" (ori de impratiere polish-care sunt din burete-, ori pentru lustruire- dintr-un material mai fin)

Alimentezi aparatul la bateria masinii iar cele doua perii se vor invirtii invers una fata de cealalta. Tu trebuie doar sa directionezi manual aparatul.

Poti incerca si cu flexul, doar ca nu prea vad cum vei apasa.
Tudor B
Am studiat mai atent pagina de la Expert Auto si ca scula de polishare au o masina de polishat, care ii defapt flex cu viteza variabila. Nu am cea mai mica idee unde pot gasi aparatul descris mai sus. sad.gif
Marty
La Metro, Selgros, Carrefour, Jumbo, Coop, Mediamarkt....... poti sa incerci si cu flexul sau cu o bormasina
aviasol
la Volvo au un flex din ala mare cu o perie mare foarte flufy pe care se pune o crema 3m si iese un luciu de nu poti sa te uiti la masina. in prealabil zgarieturile le curatza cu un smirghel fin (de apa) si cu o substanta 3M (ceva negro2000 3M). Rezultatele sunt uimitoare dar iti cam sta inima dupa ce se usuca substanta aia si vezi masina frecata si matuita cu smirghelu!
paulp
Lume, lume (de la Iasi).

Stie cineva unde se face o polishare ca lumea in Dulcele Tirg.

Eu am vazut undeva (in capatul fostei Karl Marx la intersectia cu Sararie) dar fac totul manual si nu prea cred ca o sa iasa ceva best. (acolo costa 250 K manopera)

:idea:
aviasol
QUOTE


dar fac totul manual si nu prea cred ca o sa iasa ceva best. (acolo costa 250 K manopera)  


mai mai la voi nu e curent electrik ? poate are marty un fkex pe baterii laugh.gif
paulp
Aviasol, nu e vorba de curent electric icon_evil.gif (marty spunea ceva de aparatul ala pe bateria de la masina).

Daca aveau asa ceva nu mai intrebam :x .
aviasol
QUOTE
Aviasol, nu e vorba de curent electric icon_evil.gif  (marty spunea ceva de aparatul ala pe bateria de la masina).

Daca aveau asa ceva nu mai intrebam :x .


hai mai nu fi sensibil ca mai fac si io un pic mishto ca stau si ma ofilesc aici pe scaun cu ochii in monitor la contracte.... :shock: :shock: :shock: smile.gif smile.gif smile.gif cred ca tre sa-mi pun si io ca marty 8)
paulp
nu sint eu asa sensibil, dar ma enerveaza vremea asta... cred ca nici pentru tine nu e prea placuta (deh... zboruri, inaltimi). dar gata ca ne ia Alex de urechi pe amindoi.



Imi venise si mie idea sa-mi fac polisharea singur, dar dupa ce am vazut cit e de frecat am zis ca tot mai bine e undeva unde au cu ce si se pricep.
aviasol
QUOTE


cred ca nici pentru tine nu e prea placuta (deh... zboruri, inaltimi).  


care zboruri mah? :shock: ca stau la birou cu ochii in clculator. Am zburat si io cu Herculesu o data, cu un alicopter Puma si un Aluette dar eu sunt inginer de aeronave - instalatzii si echipamente de bord - navigatzie - nu pilot - daca eram pilot aveam si io SaaB 95 Aero ca omu care se respecta nu SLZ (aku chiar m-am deprimat :| )
paulp
Mai, mai, da se pare ca ceruirea/polisharea nu ne prieste smile.gif .

Poate trecem la cafenea sa ne plingem off-topicurile icon_twisted.gif .
ashu
Pana la urma am fost la ExpertAuto si mi-am luat pachetu respectiv. A durat vreo doua ore jumate, insa io zic ca a meritat. Masina arata ca noua si luceste de ti-e mai mare dragu. Si pana la urma nici nu-i scump, daca ma gandesc la tot ce au facut. Asa ca va recomand, io zic ca merita facut un astfel de tratament din cand in cand.
paulp
Cit a costat :roll: ? Totul
Marty
30 de euro, scrie mai in spate smile.gif
ashu
Da, 30 de euro, si fiindca n-am vrut chitanta nu mi-au mai luat TVA-ul :wink: Asa ca am scapat cu 1.100.000 lei. Si in banii astia a intrat si spalare exterior + interior + motor, chestie care costa la ei aproape 300k plus un cupon cu care mai pot sa-mi spal gratuit de 3 ori masina la ei (inca 300k). Asa ca practic operatiile de polisare si ceruire si ce mai fac ei s-ar reduce la 500k. Daca vrei sa-ti dai un polish la o spalatorie obisnuita si vorbesti cu baietii iti cer 400k, si ti-l dau cu carpa, fara aparat. D-aia zic ca se merita din plin, in banii astia ai 2 polishuri + altele.
paulp
Chiar merita. Singura mea problema e ca asa ceva nu e si la Iasi. Iar ca sa fac un drum la Buc. doar pentru un polish e mai greu. sad.gif
fion98
in ce zona a Bucurestiului se afla ExpertAuto?



mersi 8) 8) 8) 8)
Marty
Drumul Taberei, pe Valea Oltului. Pentru mai multe informatii: www.expertauto.ro
ashu
Pe brosurica de la ei vad ca sunt 3 servisuri. Valea Oltului nr 69-71, Calea Floreasca nr.66 si str. Iovitza nr. 21 (asta e pe langa Marriot). Vedeti ca trebe programare inainte pt. asta.
fion98
cred ca o sa ma duc si eu in week-end.



din cate am vazut pe site-ul lor nu apare pachetul luat de Ashu.



Thanks

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
paulp
Pai sit-ul lor nu mai e actualizat de vreun an jumate.
vladut_g
QUOTE
Chiar merita. Singura mea problema e ca asa ceva nu e si la Iasi. Iar ca sa fac un drum la Buc. doar pentru un polish e mai greu. sad.gif

Polish-are mecanica stiu ca se facea la una din spalatoriile auto din Bas-Ceaus si costa parca 500.000. N-am incercat niciodata sa spun cum iese, dar am incercat mai demult (acum vreo 2-3 ani) la aia de pe Sararie, Willy le spune, si intradevar o faceau manual, si nici nu m-a impresionat...dupa cateva zile nu se mai cunostea nici urma de polish.
paulp
Vladut, am spalat masina simbata in Bas-ceaus. Daca fac si polisharea tot asa 022.gif mai bine astept caldura si prestez singurel :wink:

Aia nici sa stearga o masina ca lumea nu-s in stare.

Cind le-am zis de ceara se uitau la mine de parca vorbeam chineza icon_evil.gif



Eu vorbeam de un polish profesionist, care la Iasi nu exista inca.
bogdan_o
Cea mai buna polishare o faci singur. Mie imi ia cam 4 ore-4 ore si jumatate daca dau cu polish solid (crema) sau 1 ora daca dau cu polish lichid. Deja am antrenament ca am facut operatia de vreo 3 ori iarna asta de frica sarii de pe drumuri care mananca tabla. La inceput e mai greu dar dupa aia merge struna.
kaspersky
stie cineva vreo spalatorie in cluj unde se face polishare profi?
bogdan_o
Am luat azi din Cora un polish care se cheama Arexons (e cam 205.000). E o sticluta rosie metalica de 500 ml si am incercat pe o portiune mica de masina (ca e cam frig afara si nu aveam chef sa sterg toata masina) si luceste de sta mata-n coada. Nu trebuie sa freci mult ca la altele. Eu deocamdata sunt incantat de el. Mai era pe acolo unul de vreo 700.000 dar nu am avut bani. Stie cineva ceva de firma asta? Parca Marty zicea ceva de Arexons.
laurh
Si eu am dat cu ceara Arexons pe un colt de masina (ca mi-a fost lene sa o dau toata) si intradevar se vede diferenta. in plus, au un site destul de frumos.
paulp
Azi mi-am implinit dorinta de a cerui masina.

Am gasit o ceara (ceva italienesc, cu ***Wax), si tocmai ma gindeam ce muschi o sa-mi trag de la frecat. Dar dupa ce am spalat masina (la spalatorie) tipul de acolo m-a intrebat daca nu-s amator de un polish. Am intrebat scorul pentru o ceruire si mi-a zis 200K in party.

A durat cam 3/4 de ora in fata blocului, tipul intr-adevar se pricepe. A iesit beton.

Face orice doreste clientul: polish, ceara abraziva, ceara lucitoare, tratamente plastic, etc.

Pentru amatorii din Iasi las nr lui de telefon: Sandu - 0741413038.

Spalatoria unde presteaza in mod curent aia vizavi de Scoala speciala de linga Spitalul de recuperare. Unde e statia de gaz. :!:
Ov
QUOTE
Sandu


laugh.gif si eu tot la un 'nea Sandu imi spal masina, e paznic la o spalatorie, si seara, dupa 10, ma duc la el. Dureaza vreo 2 ore juma, costa vre-o 120-150 in functie de cat vrei sa ii dai, da o face giugiuc, adica: exterior + ceara (d'aia de frecat, nu porcarie de ceara "calda"), interior + silicon, motor (degresat, spalat, curatat, dat cu smacolina pe tevi sa luceasca frumos), dat cu maglavais pe cauciucuri, curatat in portbagaj, aspirat peste tot 8)
northwood
Prin ce zona Ov ? Ca suna bine...
ashu
Prin Iasi, cre ca-s nea Sandzi diferiti.
Ov
QUOTE
Prin ce zona Ov ? Ca suna bine...


editat de mine ca nu pot sa-i dau prea multi clienti ..., dar puteti sa mai intrebati, ca deja sunt 2 care stiu despre ce e vorba 8) :wink:
ashu
Opa, langa mine. Da mai multe detalii te rog, unde exact.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.