Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ROMAN: dacia 1310 limitare mecanica la 70 km/h ?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ro0ter
Salut lume


am primit de curand in custodie o dacie 1310, an productie 1985.


masina a fost a bunicului meu - fie iertat - care timp de 8 ani a condus in total 30.000 km. din 93 si pana in 2009 a mai parcurs vreo 50.000 km, deci acum are in total aproape 80.000 km.


masina a avut schimbate urmatoarele piese:
* 2001 - 4 telescoape noi + 2 arcuri noi pe spate [a carat la viata ei multi saci de cartofi, era nevoie] (irelevant pt problemele de mai jos)
* 2005 - 4 cauciucuri noi (deasemena irelevant; cauciucurile s-au pastrat destul de bine)
* 2006 - electromotor nou + ambreaj nou + a 2a toba esapament din inox + pompa de benzina noua + baterie noua
* 2009 - pompa frane noua, saboti frane noi, butioase noi + radiator nou + planetare noi (dinalea origonale dacia, cumparate prin `87-`88 si pastrate bine; a ramas mecanicu` masca cand le-a vazut)


ce am pus eu pe ea:

* 2009 - capac delcou nou (era crapat vechiul capac) + fise noi (2 fise erau topite si cimentate in capacul de la delcou) + 4 bujii noi (dinalea la 10 lei din carefour), am mai schimbat eu vreo 2 platini dinalea puturoase romanesti (tocmai mi-am luat platini frantuzesti, dinalea albastre vidate pe la 6 lei, o sa pun una sus maine ca am de facut un drum catre casa si inapoi pe weekend)


asa, si motorul nu a fost segmentat niciodata in viata lui; gazele de carter sunt scoase separat (daca le bag in carburator zice mecanicu` ca se ineaca dar oricat dau la pedala nu scuipa nimica si gazele nu au nici o culoare)


nu ma plang ca nu merge, ca de dus ma duce si ma si aduce inapoi, de fiecare data am ajuns la destinatie. totusi are cateva probleme. o sa le spun pe rand, de la mai grav la mai putin grav.


ce e drept, sunt si sofer incepator, dacia e prima masina, o conduc de vreo luna iar carnetul il am de peste 6 luni. de condus am mai condus destul inainte sa-mi iau carnetul ceva tractoras puturos de gospodarie prin state (work and travel, o excursie de care nu sunt prea mandru) [ fara sa ma laud, instructorul nu prea se plangea de mine ].


deci dupa cum ziceam bubele masinii (cele mai grave sunt primele):
1. pe la 70-80 km/ora baga frana de motor instant: fie tinand pedala de acceleratie constant la un nivel anume sau apasand-o progresiv - pe masura ce observ ca ajunge la viteza constanta o apas putin mai mult etc - la un moment dat se apuca si imi baga frana de motor vreo 3-4 secunde dupa care incepe si sughite, efectiv sughite: juma` de secunda e ok, juma` de secunda baga frana de motor. i-am schimbat atunci bujiile ca m-am gandit ca e de la partea electrica dar tot o laie a fost... am inceput sa desfac carburatorul dar cand am ajuns la camera de nivel constant imi spune un coleg de servici care se pricepe destul bine (el m-a ajutat cu bujiile si carburatorul pt ca mecanicii de la service-ul acela vestit m-au trimis la remat. i-a bagat de unde au iesit - doar ii erau preteni - si am inceput sa lucram cu sculele lor)... deci cum desfacem carburatoru` imi zice ca e curat ca lacrima si incepe sa verifice plutitoru` din camera de nivel constant. zice ca cica e la 5 milimetrii si nu la 7 (deci imi ineaca masina), si il face la 7 milimetrii. mai verifica ceva ac care face vid pe acolo si zice ca nu imi face vid bine si ca tre` sa merg sa iau unu` sa imi inlocuiesc. nu prea stiu despre ce e vorba dar daca trec odata pe la un shop de piese de dacie de odinioara cred ca m-ar lamuri cineva.
2. porneste ca fanu` ca sa zic asa pe sleau. adica ii dau cheie, porneste la prima cheie (fara soc), dar daca ambalez putin moare instant. la a 3-a sau a 4-a cheie porneste ok. azi de dimineata cand am pornit-o am pornit-o cu socul tras -- stiu ca asa se face cand ai platinile puscate dar o sa le schimb si o sa vad din nou cum face -- si a pornit destul de binisor, ii dadeam benzina si nu facea urat
3. se incalzeste destul de repede, adica daca e soare puternic afara si fie urc vreo serpentina sau merg prin oras iar racirea e pe circuitul mic aproape ca ajunge la 95. cand am fost prima data la mecanic cu ea mi-a ajunstat avansul si mi-a zis ca aia o tinea in forta si se incalzea ca dracu` si manca ca ma-sa.
4. bateria e totdeauna sub linia de plutire (adica tensiunea de incarcare), mai ales daca dau drumu la faza lunga sau scurta (fyi: faza lunga e trecuta prin releu). am observat ca daca opresc becurile si turez nitelus fetita acul acela ajunge aproape de mijloc. sincer nu l-am pre observat la drum lung dar o sa incerc sa fiu atent la el, zi si noapte.


i-am mai schimbat panoul de sigurante (de fapt asta a facut-o un electrician care mi-a si zis ca faza lunga e pe releu) deoarece au inceput sa se topeasca soclurile sigurantelor de faza lunga, cica de la oxidare (na, cu sigurante de cand e dacia ce sai faci). am cumparat de care mi s-a cerut, dinacela negru cu contacte groase de alama (galbene).

am curatat toate filtrele de benzina (filtrul stas de dacie si filtrul de la carburator; mai am un filtru dinala de renault pus pe furtun cu 2 coliere)

ce sa mai zis... mi se pare ca avansul vacumatic e masochist. ce vreau sa zic? are un por acolo dedesubt care mi se pare il vad infundat destul de des. si am mai observat ca daca tin dejtiu pe poru` ala parca e subtureaza motoru. daca scot furtunul dintre carburator si avansul vacumatic atunci parca primeste o turatie putin mai inalta (fata de cum e cu furtunul pus).



domnilor, ce sa mai zic. hai ca nu vreau sa-l bat pe liviu rebreanu.... daca aveti nevoie de 1-2 poze pe la motor sau pe unde ar fi nevoie zice-ti-mi si odata le-ncarc.

astept de acum incolo raspunsuri de ale dumneavoastra. sper sa ma puteti ajuta putin. pana acum nu am gasit in tot cluju` un mecanic care sa aiba putin timp sa iasa cu mine inafara satului astuia, spre turda, sa vada cum baga frana de motor la 80/ora pe drum drept, 60-70/ora in panta usoara si 90-100/ora in coborare.

multumesc anticipat!!!!!
krapcarasu
pompa de benzina are debit slab, amestec prea bogat, avans prea mare-daca lucreaza capsula vacuumatica
Mr_Devil83
mda...

1: cioc de papagal infundat si canalul de la emulsor la centrator sau chiar centratorul, sau inlocuite cu piese de forma.

2:e puturoasa la rece pt mine inseamna ca pompa de benzina se dezamorseaza. Inlocuirea pompei este o solutie daca pompa aia e buna si cuiul pontou isi face treaba iar tu nu opresti masina inainte sa se opreasca pe loc.

3: cu cat mai repede cu atat mai bine, atata timp cat nu trece de 95 de grade e ideal. Aia inseamna ca ai termostat bun pe masina.

4: daca ai la relanti peste 13V tensiunea masurata pe baterie este ok.
aici depinde de ce releu de incarcare ai, cat de praf este bateria si cat de bine iti indica instrumentul de bord.

din ce vad eu: dacie din 86, baterie veche , posibil sa te roage direct sa-i cumperi o baterie noua, vad ca zici ca daca o turezi iti urca si indicatorul: baterie coapta sau ai o dioda arsa in puntea alternatorului, scoate o borna a bateriei cu motorul functionand, mai merge motorul?

Daca Da inseamna ca schimbi bateria, daca nu schimbi puntea redresoare din alternator.

P.S. daca la relanti scoti furtunul avansului vacumatic si iti creste turatia motorului inseamna sau ca este inchisa clapeta de acceleratie prea mult sau ca idiotul care a reglat avansul masinii a fost un bou si tu trebuie sa mai misti usor spre dreapta de delcou.
roland
Pornirea se face intotdeauna cu socul tras, la masinile reglate corect. Nu e nevoie de soc atunci cand motorul e cald. Cat de tare tragi socul... depinde cat e de rece afara si cat e de rece motorul. Te inveti in timp.
Ca analogie, la masinile pe injectie, cand motorul e rece automat se injecteaza mai multa benzina. Asta face si socul la masinile pe carburatie.

In alta ordine de idei, gazele carter sunt FOARTE nocive, cancerigene. Daca motorul e dus, atunci acolo iese fum destul de nasol si ala iti omoara carburatorul. Semn ca trebuie sa-ti faci motorul. Daca nu iese fum deloc inseamna ca motorul e bun si alta e problema. Schimba mecanicul si pune furtunul unde ii e locul.
ro0ter
Wow, multumesc de toate sfaturile. le-am citit pe fiecare si o sa le urmez rand pe rand.

Mr_Devil83, despre baterie fiind vorba -- nu e de cand dacaia, dar are vreo 2-3 ani. si e de WV Derby (deci e mai miculuta decat cea de Dacie). O sa fac totusi trucul cu scosul bornei sa ma conving.

roland, despre gazele de carter -- repet: nu iese fum de nici o culoare de acolo si nu scuipa nimic. totusi am vazut o pata mica de ulei pe interiorul scutului, sub furtunul care scoate gazele. ma gandesc ca de la gropi sau sfantul stie de la ce mai iese cate un strop... sunt capetele cilindrilor acolo totusi. ultima data cand am incercat sa bag gazele in carburator (eram cu un mecanic, nu singur de capul meu) parca incepea si se ineca umpic motorul, cum sa zic, se auzea ca si cand ar pierde scanteie. a zis ca mai bine le lasam afara.

Mr_Devin83, inca niste intrebari pentru dumneata sau pentru cine se gaseste sa-mi raspunda:
1. ce este "ciocul de papagal" ? teava aceea indoita din carburator prin care scuipa cand ii dai pedala?
2. ce este "emulsorul", "centratorul" si calanul care le leaga? unde le gasesc? ce forma au?
3. ce anume se intelege prin faptul ca pompa de benzina se dezamorseaza? e stricata? trebuie curatata?
4. poti sa explici din nou punctul 2 ?
5. cum pot sa deschid clapeta de acceleratie?

cam atat, si asa sunt destule intrebari.

daca aveti careva vreun manual de dacie - puneti pe vreun server sa iau si eu.

mersi mult baieti smile.gif


Edit:
apropos, roland, masinuta papa undeva la 6,5 la suta de km, am bagat odata (eram aproape pe rezerva) benzina de 110 de lei in ea si acum (ieri) aproape a ajuns din nou pe rezerva si am facut 400+ km. ps: consumul e mixt, nu merg doar inafara cu ea.

Edit2:

Mr_Devil83, inca o intrebare pt dumneavoastra: avansul vacumatic se poate repara cumva sau trebuie schimbat (parca e un ozn capsat)? cum se poate verifica daca inca e in stare buna de functionare?
krapcarasu
1. da
2. paharelu ala mic in care scuipa ciocu e centratoru,emulsorul e un tubulet gaurit , sta sub jicloru de aer(desfa capacu) , canalul e intre ele
3. cit sta iese benzina din ea
4. la rece cere mai multa benzina decit poate pompa debita
5.accelerind sau la reglaj din surubul oblic

6 Jul 2009, 16:31:
manualu pe mess, krapcarasu
roland
Gazele carter, chiar daca nu se vad, sunt cancerigene. E normal sa mearga motorul usor mai rau cu furtunul pus decat cu el scos. Dar se rezolva din reglaje. Daca era ok, il lasau astia din fabrica afara, dar muream toti.

Consumul de 6.5 e cel dat de fabrica pentru exterior, in interior fiind de 9 - 10, depinde de aglomeratie. Daca zici ca ai 6.5 mixt inseamna ca e reglat sa consume putin in detrimentul puterii. Posibil de aia sa se inece cand bagi furtunul la loc.
ro0ter
Multumesc mult, oameni pentru ajutorul acordat (ca ati raspuns la toate intrebarile mele si ca m-ati ajutat cu toate sfaturile posibile).

Am rezolvat in sfarsit problema franei automate de motor pe la 60-70-80 la ora regland nivelul din camera de nivel constant putin mai sus (nu am inlocuit nici un cui, cel luat de la magazin era mult mai slab decat cel de pe dacie) --- am pus distanta de 5 mm in loc de 7 mm. merge de rupe dar e foarte lenesa, nu trece de 100 (nici nu prea am unde sa-i dau pe drumurile din .ro si mai presus de toate trebuie sa echilibrez rotile biggrin.gif)

mi-am montat in plus aprindere electronica tranzistoriala TR01 (care foloseste sistemul de platina, nu dinaceea cu senzor in loc de platina) si sincer parca merge putin mai bine.

ESTE NEVOIE SA REGLEZ DIN NOU AVANSUL? asta e nelamurirea mea. Dupa ce am pus aprinderea electronica a inceput sa sughita mai tare.

A, si inca o problema: am mers la drum lung, acuma ca am rezolvat partea cu acceleratul, merg undeva pe la 80-90 si chiar 100 (de vreo 3-4 ori am prins 100, si am tinut maxim 2 km, drum prost si mi-e asa ca huruie masina biggrin.gif nu-s obisnuit cu ea turata tare) SI AM PIERDUT FOARTE MULT ULEI (pe la bujia de catre baterie, nr. 4, si pe la unul din suruburile care tin cablul de la soc, cel de catre baterie). Ce e de facut? hai ca suruburile alea de sus le-oi schimba garnitura sau cu totul dapoi la bujie? saiba de aluminiu sau ce ?

mersi baieti smile.gif


si inca ceva: mi-a dat krapcarasu manuale de dacie scanate, pe capitole. In vreo 2 saptamani imi termin serverul personal (pe un router ASUS WL500gPremium cu storage pe usb, cu ddwrt modificat, cu optware biggrin.gif -- la astea ma pricep) si o sa incarc manualele la discretia tuturor. Fara limita de trafic. MULTUMIRI LUI KRAPCARASU !!!
Serj NFS
poti pune te rog niste poze cu masina ta ca am si eu o dacie din 85
krapcarasu
QUOTE(ro0ter @ 13 Jul 2009, 16:36)


mi-am montat in plus aprindere electronica tranzistoriala TR01 (care foloseste sistemul de platina, nu dinaceea cu senzor in loc de platina) si sincer parca merge putin mai bine.

ESTE NEVOIE SA REGLEZ DIN NOU AVANSUL? asta e nelamurirea mea. Dupa ce am pus aprinderea electronica a inceput sa sughita mai tare.

A, si inca o problema: am mers la drum lung, acuma ca am rezolvat partea cu acceleratul, merg undeva pe la 80-90 si chiar 100 (de vreo 3-4 ori am prins 100, si am tinut maxim 2 km, drum prost si mi-e asa ca huruie masina biggrin.gif nu-s obisnuit cu ea turata tare) SI AM PIERDUT FOARTE MULT ULEI (pe la bujia de catre baterie, nr. 4, si pe la unul din suruburile care tin cablul de la soc, cel de catre baterie). Ce e de facut? hai ca suruburile alea de sus le-oi schimba garnitura sau cu totul dapoi la bujie? saiba de aluminiu sau ce ?



fa dist la platina 0,3 ,la bujii 0,8 ; regleaza avansu
ulei in jurul bujiei e tot de sub capac, schimba garnitura
Mr_Devil83
si trebuie sa reglezi din nou avansul.

Cum naiba sa nu ia decat 80 -90 la ora? Calc-o sanatos ca trece de suta destul de usor.
ro0ter
QUOTE(Krapcarasu @ 15 Jul 2009, 12:07)
fa dist la platina 0,3 ,la bujii 0,8 ; regleaza avansu
ulei in jurul bujiei e tot de sub capac, schimba garnitura
*



Krapcarasule, nu se vede nimic de la garnitura de la capac. M-am uitat asa in mare si nu curge nimic pe acolo. Se poate sa curga ulei de pe la bujie cum nu e stransa? (mi se pare umpic SF sa iasa ulei din cilindru, vorba ta). Uite, o sa ma uit mai atent si o sa pun si niste poze cu masinuta (pt serj).

acuma sincer nu stiu cum cucu sa reglez platinile si bujiile... sunt ceva lame de 0.x mm ?

<span class='edit'>16 Jul 2009, 14:57:</span>
QUOTE(Mr_Devil83 @ 15 Jul 2009, 12:07)
si trebuie sa reglezi din nou avansul.

Cum naiba sa nu ia decat 80 -90 la ora? Calc-o sanatos ca trece de suta destul de usor.
*



devilule, mi-e asa sa-i dau in gat ca huruie motoru` ca naiba biggrin.gif si mai presus nu sunt prea bine echilibrate rotile. nu vreau sa zbor cu ea daca intelegi ce vreau sa zic. si se incalzeste foarte repede: bate la 95 de grade ca ceasu daca e caldura si o ambalez bine.

ps: tare sistemu asta de forum cu qoute-urile smile.gif le poti pune de mana numa` sa ai useru` si id-ul postului tongue.gif
br17rfg
Te duci iti iei lera si reglezi platina si bujiile...lera costa in jur de 5 ron.....(lera are cum ai zis si tu niste lamele)
ro0ter
serj, niste poze cu titicaru`[attachmentid=1627538774] [attachmentid=1627538775] [attachmentid=1627538776] [attachmentid=1627538777] [attachmentid=1627538778] [attachmentid=1627538779] [attachmentid=1627538780] [attachmentid=1627538781] [attachmentid=1627538782]
Mr_Devil83
daca circuitul ei de racire nu e infundat reglezi avansul bine si nu se va mai incalizi.

Lere eu am gasit in deva cu 12 lei, nu stiu in alte orase. Un set de cugir e peste 100 de lei.


De la roti echilibrate prost nu e chiar asa mare disconfortul. De la unghiuri da.

Motorul de dacie e destul de zgomotos...
ro0ter
azi am vorbit cu un vecin mai in varsta care are si el dacie si o zis ca imi face rost de niste lere, ca are un preten cu magazin si poate e si fara adaos. acuma ma astept la ceva pana in 10-15 lei, nu imi trebuie dinalea de reglat miguri smile.gif)

despre bujii mai aveam ceva intrebare: respectivul care s-a oferit sa ma ajute cu lerele mi-a zis ca pe dacie se pun bujii romanesti, ca alea poloneze/cehe ce le-am luat eu din carrefour nu sunt bune si creste consumul. mi se pare ciudata afirmatia dansului dar astept si alte pareri.


ce ma mai "streseaza" putin e circuitul electric: bateria e ok, am undeva la 13 volti, incarcarea baga aproximativ 14v5 dar CAND CONECTEZ MASA PE BATERIE parca intra motorul putin in forta. e normal asa ceva? deasemenea, sa zicem stau la semafor si merge semnalizarea: cand becurile sunt aprinse se aude turatia motorului putin scazuta. la fel se intampla si cand bag frana / marsarier / faza scurta sau lunga. ce sa fie? e normal asa ceva?


mai si care mai aveti mestecator de benzina dinala cu 4 viteze + R, o intrebare: ce sa-i fac sa nu mai CAAARAAAAAIEEEEE cand bag cate-odata in viteza? (1 / 2 / 3 / R; a 4-a nu prea am patit sa caraie). cand motorul e rece nu face nici cum. cand e putin cald si nu apas ambreajul prin LOVIRE ( dau calcai tongue.gif ; nu apuca nimic sub pedala, nu am covorase etc; pedala merge pana in podea) se mananca rotitele alea dintate una pe alta ca ceasu`.... ce e de facut? mai caut acuma pe forum, poate mai gasesc.

btw: nu ezitati sa imi dati alte threaduri daca problema pe care o am e dezbatuta altundeva.

multumesc.

asa: bujiile pe care le-am pus sus sunt Zundkerzen WCD7 produse de Falke Automotif (dinalea pe carton albastru).
krapcarasu
ala cu rosu e releul de incarcare mecanic , pune electronic cu fir de referinta ca-i mai precis.Bobina mai are ulei in ea? Sub tei unde o tin eu e mai rau, are o mazga cleioasa, s-a facut gri deasupra
e normal sa scada turatia la conectarea de consumatori
Schimba uleiul in cutia de viteze, nu T90, 80W90 e mai scump dar merita , schimbi rar
Bujiile se iau dupa cifra termica specifica motorului
ro0ter
QUOTE(krapcarasu @ 17 Jul 2009, 09:37)
ala cu rosu e releul de incarcare mecanic , pune electronic cu fir de referinta ca-i mai precis.Bobina mai are ulei in ea?  Sub tei unde o tin eu e mai rau, are o mazga cleioasa, s-a facut gri deasupra
e normal sa scada turatia la conectarea de consumatori
Schimba uleiul in cutia  de viteze, nu T90, 80W90 e mai scump dar merita , schimbi rar
Bujiile se iau dupa cifra termica specifica motorului
*



krapcarasule, ce ulei sa am in bobina? in bobina de inductie este ulei? nu am stiut asta. o sa verific. daca nu are ulei bobina --- de care ulei se pune? mai am ceva ulei Panther SAE 20W50 cum am comlpetat la motor.

cifra termica ce inseamna? ce valoare are pt dacie?
Mr_Devil83
ro0ten bobina de inductie intr-adevar are ulei pentru racire. Daca ai avea aprindere cdi nu te-ar interesa uleiul si nu este necesar. Am avut o ruina de bobina gaurita si nu se incalzea deloc cu cdi-ul.

Caraitul poate fi de la lipsa uleiului, sincroane uzate sau daca ambreajul prinde prea jos.

Ambreajul il reglezi din piulitele de la furca, mai strangi vreo 2 3 ture prima piulita si apoi contrapiulita si vezi cum se comporta.

De asemenea daca cutia de viteze este cu planetare lungi nu merita sa bagi ulei scump in ea pentru ca oricum il pierde. Si cea cu planetare scurte pierde dar nu asa mult.

Bujiile daciei ar fi: sinterom 14np18 pentru motorul de 1289cmc si 14np21 pt motorul de 1400cmc. Pt cel de 1,6 nu mai tin minte, presupun ca merg bine 14np21 sau erau 14np24.
Sunt bujii bune, dar daca a curs ulei pe ele sau ai inecat motorul nu prea le mai reconditionezi. Deci daca motorul tau nu papa ulei si nu face figuri la pornire poti sa le pui linistit.

Este normal cand pornesti consumatori electrici sa scada turatia motorului.

Cu bateria nu inteleg ce vrei sa spui: "cand pun masa". Tresa de pe alternator pe contra aripa este la locul ei?
ro0ter
no am rezolvat-o si pe asta smile.gif

bobina nu are nici pe dracul mi-a zis un mecanic.

despre caraitul din cutia de viteze - era cablul asa de nestrans incat "putea sa sara coarda" zicea tot respectivul mecanic. acum nu mai caraie numai cand vreau sa bag in viteza fara ambreaj biggrin.gif.

despre uleiul care curgea pe motor --- era de la garnitura de la capacul de la tacheti. mi-am schimbat-o si pe aia, a fost 3 lei 50 si 3 garnituri dinalea de carton presat sau cum le zice (pt suruburile de la tacheti) au fost 1 leu 50 dar mecanicul mia pus silicon dinala rosu.

mi-am luat pana la urma bujii dinalea sinterom 14np18 (un vecin mai in varsta ma tot ajuta cu piese de pe la magazinele pe care le stie ca doar se plictiseste toata ziua; am mtor de 1289 cmc). deasemenea mecanicul mi-a reglat masinuta, relantiul e EXTREM de jos, cand e motorul umpic rece tremura volanul de numa, cand cald nu e problema. avansul mi l-a reglat la stroboscop biggrin.gif dar parca nu mai trage asa la turatie joasa... in schimb pot sa merg cu a 3-a pana pe la 50 acum si nu huruie ca dracul:)

bateria e ok, nu am masa falsa, am verificat cu un av-metru.

ce voiam sa spun prin "cand pun masa" este:
1. scot borna de la baterie (masa)
2. CAND PUN MASA ---- cand ating cu borna-masa locul de unde am luat-o (polul minus al bateriei) scade destul de binisor turatia motorului (mai tare decat daca asa avea consumatori).
3. cand iau borna-masa de pe minusul bateriei motorul isi reia turatia.

bateria are vreo 13-13v5 si tensiunea de incarcare este undeva la 14v5.

cu bornele puse sus diferenta de tensiune dintre aripa / alternator si baterie este de 0.05v.

ce e drept - bateria nu e de dacie, e de vw derby (asa mai micuta).
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.