Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: 10 tari, 16 zile, 4600 km
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
gibonu
Hai noroc la toata lumea. Sar peste introducere. Asadar:

1. Serbia - favorita mea.
Sunt constient ca exagerez putin (si ca unii s-ar putea sa spuna ca am luat-o razna) insa Serbia (la fel ca si in ianuarie 2008) mi se pare un miracol. Daca noua ni s-ar fi dat in cap sistematic cum li s-a dat sarbilor in ultimii 18 ani, cred ca acum traiam in pestera.
Am iesti pe la Portile de Fier, control banal la ambele frontiere.
Drumul pe Clisura (si inclusiv pana la Pozarevac) nu ridica absolut nici un fel de problema de calitate a asfaltului sau de orientare.
Clisura:
[attachmentid=1627536766]

Belgradul, probabil ca orice alt oras din lume, arata mai bine vara, parca este si mai primitor. Iar sarboaicele elegante care se plimba pe strada fac atmosfera si mai placuta.

[attachmentid=1627536773] [attachmentid=1627536774]
Cele doua cladiri sunt (din cate stiu eu) sediul statelor majore ale armatei federale si al armatei sarbe. Au avut americanii grija de ele in '99. Ceea ce conteaza acum este faptul ca acestea sunt singurele cladiri din Belgrad care mai amintesc ca Serbia a fost ultima tara bombardata din Europa.

Muzeul Nicola Tesla este de vazut. Este bine intretinut, interactiv, ghid in engleza, ramai cu o impresie frumoasa. Odata cu muzeul asta, cred ca sarbii au transat definitiv cu croatii problema nationalitatii lui Tesla (pe langa muzeu, l-au pus pe Tesla si pe bancnota de 100 de dinari, iar aeroportul international din Belgrad tot Tesla se numeste).

Biserica (catedrala) Sfantul Sava. Sarbii sustin ca ar fi cea mai mare biserica ortodoxa din lume. Oricum, este terminata pe dinafara, in interior este numai beton, deoacamdata nici un fel de finisaj sau pictura.
[attachmentid=1627536777] [attachmentid=1627536778]

Cam asa arata o jumatate de portie de friptura, intr-o carciuma din Belgrad, unde am petrecut o seara mai mult decat agreabila cu blondu_79, membru al daciaclub, ocazie cu care ii mai multumesc inca odata.
[attachmentid=1627536779]

Vor urma si restul celor 9 tari pe care le-am vazut la iesirea asta.





cmandrei
up.gif asteptam cu interes smile.gif
ydaniel
frumos,dar urate pachetele de tigari dupa masa:D
in septembrie ma voi duce si eu in serbia.
gibonu
Daca tot ne legam de existenta pacchetelor de tigarie pe masa: Rothmans-ul este al lui blondu_79, Viceroy-ul al meu, Parlament-ul al prietenilor cu care am fost.
Asta e, la carciuma te duci ca sa te simti bine, sa bagi picioarele sub masa, sa mananci, sa bei, iar la toate astea, merge la fix si o tigara.
vijelie
Sper sa nu apara si vreun vegetarian ca te-ai ars...
Continui topicul, nu-i asa? smile.gif
gruita2005
Si eu am avut ocazia sa mananc pe drumul spre Turcia la un popas, la fel ca si Gibonu, am avut si eu o friptura lunga biggrin.gif numai ca diferenta era ca am avut si farfuria la fel de lunga, nu rotunda. rolleyes.gif
aleksanders
@gibonu - ai uitat s aprecizezi de sarboaice ca umbla cate 3 biggrin.gif si ca pe strazile belgradului vezi foarte rar masini straine si asta intrucat ele cam dispar biggrin.gif - recomand deci o parcare pazita daca stati peste noapte in belgrad (este una chiar langa primarie-parcare subterana) -recomand si o vizita in cetatea belgradului unde este si un muzeu militar unde sta un hummer drept captura de razboi biggrin.gif - una peste alta recomand belgradul - este un oras unde ai multe de vazut
einstein1984
Un amic zicea ca in belgrad, camera de hotel avea un afis mare: "interzis kalasnikoave si grenade". De pistoale nu zicea nimic.
LuluMOB
Da, si despre bulgaria se zice ca e o saracie plina de cefe late si hoti la drumul mare. Au fost niste prieteni pe biciclete pe acolo si au gasit o tara foarte frumoasa.
Bravo, gibonu, asteptam continuarea.
gibonu
@ vijelie
Corect. Nu m-am gandit la vegetarieni cand am pus poza. Daca apare vreunul, o sa zic ca friptura era prajita in ulei de palmier.
Continua si topicul, cu restul de tari, dar dupa ce terminam cu Serbia.

@ aleksanders
Tu cand ai fost ultima data la Belgrad de esti asa de speriat?
Pe strazile Belgradului sunt o gramada de masina straine. Masini normale, nu cazane. Noi suntem peste ei la masini, dar bulgarii sunt sub sarbi in ceea ce priveste masinile. Oricum, Serbia mi s-a parut a fi peste Bulgaria, din toate punctele de vedere.
Nu mai speria lumea cu necesitatea unei parcari pazite. Eu am lasat masina din semnatura pe strada, in fata hostelului in care am stat si nu a fost nici o problema.
In context, hostelul se afla pe strada Gavrila Principa. Nu cred ca e nevoie de tradurece, ca sa intelege foarte clar despre cine e vorba.
Cetatea Belgradului se numeste Kalemegdan, este intr-un parc, si mai important este situata la confluenta Dunarii cu Sava. Ca sa ajungi aici, poti merge pana la capatul stazii Kneza Mihaila, o stada pietonala, cu magazine si terase pe mijloc, asa cum la Bucuresti nu gasesti. Aveti mai jos o poza.
[attachmentid=1627536925]
Intr-adevat, tot in Kalemegdan este si muzeul militar (Vojni Muzej). Aici, pe langa Hummer-ul din fata, mai este un Zundapp si cel mai important, o bucata din F-ul 117 pe care l-au doborat sarbii in martie 1999. Asta e avionul cu care americanii se laudau ca este invizibil. Din pacate am ajuns la muzeu dupa ora 16.00 si era inchis, dar am vazut bucata de F in ianuarie 2008.
[attachmentid=1627536940] [attachmentid=1627536941]
Despre sarboiace. Mai umbla si cate 3 si cate una si cate 5. Mai ales acum ca era cald, aveaia ocazia sa vezi niste femei care aratau extraordinar, fara a avea nici un fel de urma de pitipoanca. Nu sunt ele extraordinar de frumoase, insa la restul stau foarte bine.

@ LuluMOB
Eu ma consider balcanic. M-am simtit bine peste tot in Balcani pe unde am fost (Istanbul, Atena, Sofia, Belgrad sau Salonic). Nu pot sa zic ca Occidentul nu imi place, insa parca in Balcani atmosfera este mai frumoasa. Astept cu interes ziua cand voi ajunge in Bosnia si Macedonia.




vijelie
In ce limba te-ai inteles cu sarbii? Ai reusit cu engleza?
aleksanders
corect gibonu - eu am fost vara trecuta si nu eram asa de speriat daca nu ma intalneam cu un prieten care lucreaza la consulatul romaniei- ce e drept lui i-au furat un golf 4 pe care nu l-a mai recuperat si actuala masina un polo, pe care l-au gasit dupa 2 zile - acuma ce sa zic - masina i-a fost luata dintr--un cartier si avea numere de romania, probabil ca a fost urmarita - cat despre hoteluri - parerea mea ca sunt cam scumpe la conditiile ce le ofera dar nu am intalnit anunturi ca nu as avea voie cu kalasnikovu radmasa.gif - orasul am zis si eu ca merita vizitat, - muzeul cand l-am vizitat nu avea acea motocicleta - singurul lucru ce m-a impresionat a fost o bucata de fier groasa cam de 30 de cm gaurita de obuze biggrin.gif

<span class='edit'>9 Jul 2009, 13:11:</span>
@vijelie- ai sa razi dar pe strazile belgradului sunt foarte multi studenti si mai oti cunoscatori ai limbii engleze, cat despre cei mai invarsta, te intelegi prin semne biggrin.gif

<span class='edit'>9 Jul 2009, 13:16:</span>
acum am vazut mai bine- sunt cam 15-20 cm de metal biggrin.gif
gibonu
@ vijelie
S-ar putea sa te surprinda, dar toti tinerii sarbi vorbesc engleza, unii chiar foarte bine (nu ca as fi eu mare vorbitor). Ca sa-ti dai seama, unul care punea benzina in rezervor la o benzinarie de pe autostrada avea o engleza in el de ziceai ca nu e adevarat.
Deci din punct de vedere lingvistic eu nu am avut probleme.

@aleksanders
Cum ai zis si tu, ceea ce conteaza este ca Belgrad-ul merita vazut. Masina daca ti-o fura, asta e, d-aia mi-am facut CASCO, ca sa dorm linistit.
aleksanders
as mai preciza ceva- acolo nimeni nu o sa incerce sa te fure - la orice terasa imediat dupa ce ti se aduce produsul cerut te trezesti intr-un paharut si cu un bon reprezentand contravaloarea, iar la final ti se aduna bonurile, asfel ai certitudinea ca e doar ce ai comandat tu biggrin.gif - as mai mentiona ca pizza mancata in belgrad a fost net superioara celei din venetia, si aici vorbesc de restaurante de acelasi nivel
gibonu
Cam atat despre Serbia. Daca are cineva intrebari, cu cea mai mare placere.

2. Croatia
Doar tranzit si cateva ore in Zagreb.
Controlul la grantia Serbia-Croatia este mai mult decat sumar, doar sarbii iti cer preava, adica dovada de la locul de cazare cum ca in perioada x-y ai stat acolo. Este necesara daca stai mai mult de 48 de ore in Serbia.
Autostrada este foarte buna, nu ridica nici un fel de probleme.
Zagreb-ul, de fapt centrul vechi, mie mi s-a parut ca seamana cu Sibiul. Ne-am plimbat pe acolo cateva ore, frumos, dar nu pot sa zic ca m-a dat pe spate.

3. Slovenia
Aici am stat mai putin de 12 ore, si cu toate astea am dat 35 de euro pe vigneta, vigneta care este valabila 6 luni. Am inteles ce de la 01.07.2009 au schimbat sistemul asta de japca, pe presiunile UE.
Cu toate ca iti cer 35 de euro pe autostrada, nici macar asta nu este completa, intre granita cu Croatia si Ljubliana este o bucata de vreo 30 km de drum national, o banda pe sens si linie continua dubla.
Ljubliana, exact cu a spus blondu_79 este un fel de statiune de pensionari veniti la relaxare, sau cel putin asa mi s-a parut mie, avand in vedere ca am vazut-o sambata pe la ora 9 dimineata si din masina, pentru ca afara ploua torential.



9 Jul 2009, 19:31:
4. Italia

Trieste chiar este de vazut. Se aseamana foarte mult cu Genova, in sensul ca are o singura strada plata, pe malul marii, restul orasului fiind numai pe strazi in panta. Este un oras linistit, nu prea am vazut turisti pe acolo si chiar este o placere sa te plimbi aiurea pe strazi, fara o tinta anume. O sa incerc sa citesc si eu ceva de James Joyce, ca asta stiu ca a stat ceva timp pe la Trieste. Poate l-a fi inspirat orasul.
In concluzie, daca aveti drum prin zona si cateva ore de pierdut, Trieste merita pe deplin.
[attachmentid=1627536985] [attachmentid=1627536986] [attachmentid=1627536987]

Vicenza. Nu asa de misto ca si Trieste, destul de aglomerat si de plin de turisti, insa nu este haosul de la Verona.

Milano.
Am ajuns acolo de la ora 23.00 si singurul loc de unde am putut sa-mi iau o sticla de vin a fost un restaurant chinezesc, iar vinul a fost aproape posirca.
A doua zi dimineata m-am dus la San Siro, dar aici dezamagire mare. Seara era concert, de unde rezulta ca stadionul nu se vizita in aceea zi.
Am vazut Domul. Pe asta il stie toata lumea, nu are rost sa insist.
Cea a fost interesant a fost magazinul Ferrari, de unde ai ocazia sa-ti cumperi divese chestii, inclusiv piese de motor.
[attachmentid=1627536991] [attachmentid=1627536992]
Ce este intr-adevar misto la Milano este metroul, care merge foarte bine.
Pe la pranz, ne-am urcat in tren si ne-am dus la Pavia, la juma de ora de mers cu trenul si 3 euro biletul.
Oraselul asta este super misto, nici urma de turist, numai liniste, nici un pic de haos.
Biserica San Giovani, locul in care cica s-ar fi incoronat Barbarosa. Mi-a placut mult mai mult decat Domul din Milano.
[attachmentid=1627536989] [attachmentid=1627536990]
O sa continui cu Italia de submunte si cea montana.



bulan
Ai avut ceva probleme cu relantiul?Glumeam!Italienii cum se comporta cu turistii romani?Fac diferenta intre turisti si emingranti?Sper ca nu ti-a zgaraiat cineva masina pe acolo doar pentru ca avea numere romanesti?
gibonu
N-am avut nici un fel de problema cu masina. Doar consumul mi s-a parut cam mare, adica 9,5 %, la 140 km/h pe autostrada, cu aerul pornit si cu doua biciclete pe plafonul masinii.
In rest, Lancer-ul a mers brici, (i-am pus odata zeama la spalatorul de parbriz). Si benzina, de mai multe ori.
A mers perfect si la nivelul marii si la 2600 m. altitudine. Chiar nu am nimic de rerosat.
Cu italienii nu am avut absolut nici un fel de problema. Bine, prin nordul Italie, acolo sunt italieni doar in buletin, ca intre ei vorbesc germana, dar despre asta vorbim in episoadele viitoare.


10 Jul 2009, 10:54:
Italia de sub munte.
De la Milano am plecat spre nord, spre lacul Como. Nu am luat-o pe autostrada, ci pe un drum expres, apoi pe drumul national. Lacul este destul de misto, insa cam plin de localitati pe malul vestic (pe care am luat-o noi).
[attachmentid=1627537132] [attachmentid=1627537133]

Italia de munte. - Patea I.
La capatul lacului deja esti in zona de munte.
Destinatia noastra era oraselul Bormio, insa ca sa ajungem acolo am facut un mic ocol, sa vedem cu stie Lancer-ul sa urce la 2600 m altitudine si pentru asta am ales drumul care trece prin pasul Gavia.
Drumul care urca in pas devine repede foarte ingust, si pe portiuni destul de lungi lipsit de parapet sau orice alta protectie. Asadar, daca te fura putin peisajul, ai toata sansele sa o sfarsesti urat.
[attachmentid=1627537134] [attachmentid=1627537135] [attachmentid=1627537136]
Sus in pas erau cam zero grade si afara fulguia.
[attachmentid=1627537137]
Din pasul Gavia am coborat in Bormio. Aici am lasat masina si ne-am dedicat bicicletelor. Am facut pasurile Mortirolo (1852 m. alt), Stelvio (2758 m. alt) si Umbrail (2501 m alt), adica o tura de 3 zile si vreo 100 de km, prin Italia si Elvetia.
Tura cu bicicletele este descrisa in sectiunea "Iesiri cu bicicletele".



Duyu
Wow... superb topic. wub.gif Bravo! smile.gif

P.S.: Ai luat-o si tu pe urmele colegului bulan.
Tine-o tot asa. smile.gif
gibonu
Italia de munte. - Patea a II-a.
Dupa ce am terminat tura cu bicicletele, din Bormio am plecat spre Livigno si de acolo mai departe in Elvetia.
In drum am trecut si prin pasul Foscagno. Dupa ce am fost la 2758 m. alt. deja altitudine de 2291 m ni se parea o gluma.
[attachmentid=1627537231]
Din poza, se vede, sub indicatorul pasului si un indicator de vama. Initial nu am priceput despre ce este vorba, deoarece pana in Elvetia mai erau vreo 30 km.
Apoi, a aparut un punct de control, identic cu un punct de trecere a frontierei, numai ca, in loc de Politia de Frontiera era Garda Financiara (Guardia di Finanza). Pe sensul nostru de mers (spre Elvetia) nu era nimeni, insa pe celalalt sens (spre Italia, dinspre Elvetia) controlau portbagajul unui masini cu numere de Italia. Nu am inteles despre ce era vorba si nici nu am dat prea mare importanta.
Abia cand am ajuns la prima benzinarie ne-am dat seama despre ce era vorba: diviziunea administrativa din zona aceea a Italiei (regiunea era Lombardia) avea ceva de genul autonomie fiscala. Litrul de benzia costa 88 de eurocenti iar in restul Italie era 1,30 euro. Benzinaria era Shell.
[attachmentid=1627537232]

Drumul spre Elvetia continua pe malul lacului Livigno, pe sub kilometrii intregi de copertine.
[attachmentid=1627537235] [attachmentid=1627537236]

Barajul din poza este deja in Elvetia, asta fiind ultima poza din Italia.
[attachmentid=1627537240]

bulan
QUOTE(Duyu @ 10 Jul 2009, 08:58)
P.S.: Ai luat-o si tu pe urmele colegului bulan.
Tine-o tot asa.  smile.gif
*


N-a luat-o pe urmele mele ca gibonu face excursii adevarate inca de cand era la gradinita in timp ce eu m-am apucat la batranete si doar de Bulgaria ca e mai aproape.


cmandrei
Faine toate ... dar pozele din pasul Gavia si pe malul lacurilor in Elvetia ... sunt fooooarte faine up.gif
gibonu
@ cmandrei
Lacurile pe care le-ai vazut pana acum sunt din Italia.

5. Elvetia
Iesirea din Italia este cu putin inainte de barajul din poza anterioara. Barajul, in totalitate lui este in Elvetia.
Referitor la Elvetia, am trecut de 3 ori frontiera Italia-Elvetia. De doua ori cu bicicleta si odata cu masina. O singura frontiera mai avea personal de politie de frontiera si doar la elvetieni care mi-au facut semn sa trec, fara sa ma intrebe absolut nimic. La restul, toate cladirile erau inchise si nici urma de politist de frontiera.
Revenind la drum, dupa baraj este o ghereta unde se plateste o taxa (parca 6 euro) pentru trecere prin tunel. Tunelul nu este unul obisnuit, ci un tunel cu o singura banda de mers, pe care se merge alternativ, iar pentru a intra in tunel stai la stop pana se pune verde. Tunelul are vreo 6 km.
[attachmentid=1627537298] [attachmentid=1627537302]
Dupa iesirea din tunel urmeaza un drum spre pasul Fluela la peste 2300 m. alt., dar pana in pas se trece pe langa lacul care se vede in poza.
[attachmentid=1627537304]
Vazut pe viu, turcoazul ala pare de-a dreptul ireal, stai si te uiti ca prostu' si te intrebi daca este adevarat.
In Elvetia am fost numai pe drumuri secundare, nici un pic pe autostrada.

LuluMOB
Legat de consum: in functie de viteza medie cu care ai mers, cel putin 1 litru la suta, dar mai probabil spre 2 in plus ai ars pentru bicicletele de deasupra.

(Oricum a meritat, cu siguranta!)
gibonu
@ LuluMOB
La asta m-am gandit si eu. Oricum, pentru 2 litri % in plus nu moare nimeni, ca doar nu era sa merg cu 90km/h ca sa scot un consum bun.

6. Liechtenstein
Daca tot eram prin zona, ne-am hotarat sa trecem si prin Liechtenstein, ca s-a dovedit a fi un canton ne-oficial al Elvetiei. Moneda este francul elvetia iar limba vorbita este germana. La fel ca in Elvetia, se poate plati in euro peste tot, la carciuma nota iti vine in franci si euro.
Asta este intrarea in Liechtenstein din Elvetia, asadar nici un fel de granita, vama sau politie de frontiera.
[attachmentid=1627537857]
Oricum, in Liechtenstein au politia proprie, nu le-o asigura Elvetia, nu este ca la Monaco unde forta de politie este asigurata de Franta.
Ne-am oprit doar in Vaduz, care este un fel de sat mai mare. Imagine din Vaduz.
[attachmentid=1627537858]
Pe langa Vaduz mai sunt si alte sate din astea mai mari, fara vreun spatiu intre ele, adica cam cum este in RO in unele zone, iesi dintr-un sat si imediat intri in altul.
Tot in Liechtenstein am luat si un radat fix, am vazut cand a declansat blitz-ul. Eram in localitate si aveam vreo 55 km/h. Acum astept cu interes sa vad daca politia din Liechtenstein stie unde este Romania.

7. Austria - partea I.
Asta a fost doar tara de tranzit, de doua ori. Am iesit din Liechtenstein spre Austria si la aceasta mare frontiera, politistul de frontiera austriac a gasit de cuvinta sa ne controleze, adica ne-a pus sa tragem masina in afara benzii de mers, sa dam jos geamantanele din portbagaj, sa le deschidem, sa se uite in ele. Omu era cam nedumerit din cauza bicicletelor, pentru ca se tot uita ca prostu' la ele. Intr-un final ne-a lasat in pace.




gibonu
8. Germania - partea I
In Germania am intrat prin Austria, avand directia Munchen. Uitandu-ne pe harta, am vazut ca si Ulm este oarecum prin zona, asa ca o mica abatere din drum nu ar strica, stiind ca este o catedrala destul de importanta acolo.
Catedrala din pacate era inchisa pe la ora 20.30 cand am ajuns acolo, asa ca am vazut-o doar pe exterior.
[attachmentid=1627538659]
In rest, ne-am plimbat putin prin oras, care pare a fi destul de misto si de plin de viata. Asta este unul din locurile de baut al nemtilor sportivi
[attachmentid=1627538660]
si asa arata Dunarea la Ulm.
[attachmentid=1627538661]
Dupa plimbarea prin Ulm, am luat-o spre Munchen, pe autostrada, unde am constatat ca autostrazile din Germania nu mai sunt asa un mit cum credeam eu, doarece pe bucati de zeci de km se circula pe un singur fir datorita lucrarilor de reparatii/consolidari sau ce mai faceau ei pe acolo. Tot e bine ca autostrada e moca, nu ca in Slovenia.
Umatoarea zi am fost la lagarul de la Dachau. Asta este cel mai important, cel putin datorita faptului ca a fost primul lagar si apoi lagarul scoala, aici se scoleau cei din alte lagare.
La Dachau, se ajunge foarte usor, cu un tren regional care se ia de la gare centrala din Munchen pana in localitatea Dachau, apoi cu un autobuz care te ia din fata garii si te lasa in fata lagarului. Toata treba costa cativa euro.
Celebra poarta, unde inscriptia nu mai are nevoie de traducere
[attachmentid=1627538666]
Locurile pe care au existat baracile detinutilor. Initial erau gandite pentru 200 de detinuti, dar spre sfarsitul razboiului erau 2000 intr-o baraca.
[attachmentid=1627538667]
Cuptoarele
[attachmentid=1627538668]
Un amanunt interesant este ca la Dachau, desi aveau dusuri cu gaz, nu au gazat pe nimeni, doar ii executau.
Sfaturi pentru generatiile urmatoare:
[attachmentid=1627538669] [attachmentid=1627538670]
Cam asta a fost lagarul. Nu pot spune ca am simpatii neo-naziste, nu sunt anti-semit, doar m-am dus sa-l vad din curiozitate, asa cum m-as duce de exemplu la Yad Vasem.
La fel, nu pot sa spun ca am plecat de acolo oripilat, tulburat sau mai stiu eu cum. Sunt niste lucruri urate care s-au intamplat, bine ca noi nu am trait pe vremea aceea.
In autobuz, la intoarecere, am vazut 3 pustoaice americance care bagau in ele frute uscate precum vacile furajate, iar la un moment dat, a mai aparut un cuplu de americani, ceva de genul "luna de miere".Au inceput americanii sa discute despre ce mai vazusera prin Europa, ca de la Dachau nu cred ca au inteles ceva. Ce m-a surprins a fost frecventa cu care rosteau cuvantul "gorgeous". Orice, pentru ei era "gorgeous". Absolut orice.







adipo
Uff.... acum as pleca iar in zona aia (Livigno).
La trecere te-au oprit pentru biciclete smile.gif
(sunt printre articolele cele mai "cautate" din Elvetia)
Dar probabil fata voastra a inspirat incredere (si nici n-au vazut serii antifurt pe cadru).
Din Livigno puteia intra in Elvetia pe partea cealalta fata de tunel, dupa care prin pasul Bernina si apoi treceai prin St. Moritz si mai departe prin Julierpass (era drumul mai bun si mult mai lat).
Ai fost tu pana aproape acolo si nu ai dat o tura cu trenul Bernina Express?
Eu am stat in Poschiavo (in Elvetia, imediat dupa Tirano).
FRUMOS!
gibonu
@ adipo
Intr-adevar, se putea merge si pe unde spui tu, dar nici nu regret drumul pe care am mers.
Data viitoare, cand ma voi mai duce pe Stelvio o sa o iau pe unde ai spus tu.
Referior la controlul austriac, s-ar putea sa ai dreptate, ca prea se uita ala insistent la biciclete. Dar e cam ciudat, adica austriecii sa faca controlul pentru elvetieni. Ma rog, nu mai mira.
Cu trenul nu m-am dat. Nu aveam cum sa le fac pe toate. Alta data, ca Elvetia nu pleaca de acolo.
Zona intr-adevar este superba, la fel ca si Sud-Tirol, iar de pe bicicleta o vezi mult mai bine decat din goana masinii.
b76bgaarh
lanceru ca lanceru...da de unde cheia de tdi?????


cat mai ai???? ai vazut tot din ce ai vrut la inceput?
adipo
Ai si tu dreptate. Nu le poti face pe toate odata. Elvetia are acord cu spatiul Shengen si de aceea controlul la granite este simplificat (si la noi se face acum control pe un singur sens prin echipe mixte). A fost discutie mare in februarie prin Elvetia cu privire la extinderea acordului (pana la urma avem si noi voie la ei "doar cu buletinu' "). Sa vezi in zona libera Livignio spre CH cum se inchidea granita la 9 seara. Cateodata lasau bariera ridicata si faceau controale "inopinante" pe traseu (ii interesau tigari, bautura, benzina, electronice scumpe cumparate fara taxe). Daca nu era bariera ridicata n-aveai decat sa lasi masina acolo pana a doua zi si sa pleci pe jos smile.gif
Gata cu off-topicul. Mi-ai trezit amintire placute cu topicul asta.
Da-i inainte cu povestirea!
elro
Frumos,dar nu m-am putut abtine sa nu rad la faza asta:
"Eram in localitate si aveam vreo 55 km/h. Acum astept cu interes sa vad daca politia din Liechtenstein stie unde este Romania."
smile.gif
gibonu
@ b76bgaarh
Cheie de TDI este a Octaviei lui blondu_79. A mea de la Lancer era in rucsac.
Mai am putin din Germania si cam gata.
Da, am avut noroc si am vazut tot ceea ce mi-am propus.

@ adipo
Elvetia este o tara foarte ciudata, cel putin din punct de vedere al controlului la grantia. Am prieteni care au iesit din Elvetia spre Franta sau Germania si au fost trasi deoparte si controlati. La granitele cu Italia pe care le-am trecut eu (3 la numar) nu era absolut nici un control, iar cu exceptia uneia, nici macar personal de politie de frontiera nu mai era. Totul era inchis.
Cam asa arata cladirea vamii elvetiene in pasul Umbrail, la 2500 m alt.
[attachmentid=1627538888]
Referitor la acordul pe care elvetienii il au cu spatiul Schengen, nu cred ca ne priveste si pe noi, pentru ca nu suntem membrii inca.
Un afis legat de referendumul pe care l-au avut in februarie, foarte sugestiv, bine ca nu a trecut referendumul.
[attachmentid=1627538889]

@ rcosmin
Fara nici un fel de gluma. Daca imi vine amenda din Liechtenstein, o pun in rama.


adipo
Ba ne priveste spatiul Shengen deoarece ca membrii UE avem acces in el "doar cu buletinul". Si in Elvetia in februarie s-a votat la referendum daca se renunta la acordul Shengen sau se accepta conditiile UE de a se largi acordul si pentru noile tari membre (Romania si Bulgaria). Din fericire pentru noi, afacerile au primat nationalismului si noi ca membrii UE avem dreptul sa intram in Elvetia ca in orice alta tara membra a acordului.
In Elvetia exista obiceiul foarte bun ca o lege ce intereseaza in mod direct populatia sa intre in vigoare doar in urma unui referendum.
drrond
Salut la toti! Ma bag si eu in seama cu niste comentarii. Anul trecut am trecut venind din Franta prin Slovenia-Croatia-Serbia. Slovenia m-a impresionat, desi taxa de drum m-a spart! Au tot ce le trebuie, noi vreo 50 ani in spate. Croatia- doar pe autostrada nu pot comenta.Plec peste 2 sapt. in Omis asa ca voi vedea. Ce vreau sa spun este despre sarbi. Daca nu era razboiul erau , cred peste sloveni. Prin Belgrad doar am trecut, dar Clisura e de vis! Oameni simpli in zona Clisurii, nu stiau engleza dar au facut eforturi sa-mi explice pe unde sa o iau si TOT ce au zis ( inclusiv detalii de finete ) au fost super-exacte!! De ex. o centura intr-un orasel m-a scutit de vreo 30 min. de mers. Apoi am vrut sa alimentez, nu aveam decat E, la prima benzinarie nu acceptau dar m-au indrumat la urmatoarea unde au acceptat si au facut o conversie mai mult decat corecta! Mie mi-au parut oameni de treaba! Mai vad eu anul asta. Sunt curios cum e prin Bosnia poate imi spune cineva.
gibonu
@ drrond
Dupa ce ai spus despre Serbia, spre ca intelegi mai bine de ce am spus ca (cu putina exagerare) mi se pare un miracol.
Serbia, daca nu i se dadea in cap sistematic si cu simt de raspundere in ultimii 18 ani, era de departea cea mai tare tara dintre fostele comuniste. Ca nu au avut comunismul de la noi, asta e alta poveste.
Eu raman la parerea mea ca Iugoslvaia lui Tito a fost distrusa tocmai pentru ca era o tara mult prea puternica, si mai presus de toate independenta, din Balcanii de Vest. Dar asta e alta poveste.
Jack Daniel's
QUOTE(gibonu @ 9 Jul 2009, 16:36)


3. Slovenia
Aici am stat mai putin de 12 ore, si cu toate astea am dat 35 de euro pe vigneta, vigneta care este valabila 6 luni. Am inteles ce de la 01.07.2009 au schimbat sistemul asta de japca, pe presiunile UE.
Cu toate ca iti cer 35 de euro pe autostrada, nici macar asta nu este completa, intre granita cu Croatia si Ljubliana este o bucata de vreo 30 km de drum national, o banda pe sens si linie continua dubla.

*


A facut UE presiuni, de acum Slovenia a introdus vigneta lunara care costa doar...30 euro. wacko.gif Zilele astea au inaugurat si acea portiune. wink.gif

QUOTE(drrond @ 17 Jul 2009, 12:24)
Slovenia m-a impresionat, desi taxa de drum m-a spart! Au tot ce le trebuie, noi vreo 50 ani in spate.
*


Daca aprofundezi un pic Slovenia o sa vezi ca nu sunt chiar cu 50 de ani inaintea noastra. wink.gif
Vio
Io unu' inca am probleme in a intelege admiratia asta tampa, absoluta si neconditionata a romanului fata de altii, combinata cu propria auto-desconsiderare... hai sa spunem ca atitudinea asta o intelegeam in primii ani dupa revolutie, cand abia incepusem sa vedem dincolo de marginea tigaii in care ne prajea Ceasca... dar acum e deplasat, zau asa... si mai e ceva: e cam simplist sa judeci o tara din goana masinii dupa o plimbare de genul douaj' de tari intr-o saptamana...
drrond
@gibonu

Subscriu in totalitate.

@Jack Daniel's

Poate m-au impresionat pe mine mai mult, eram la prima trecere. In viitor voi vedea. Dar sunt unele lucruri la care imi mentin parerea. De ex. langa granita cu Croatia au CatezATherme, un parc termal amenajat SUPER! De ex. aveau peste 10 bazine fiecare cu un alt specific: unul cu cascada, altul cu valuri, altul tip jacuzzi etc. Toate de dimensiunile unui strand. Plus EuroCamping, plus parc etc. Unde gasesti asa ceva la noi? Si mai ales unde o sa gasesti in 50 ani? Sa nu intelegi ca mie imi pute tot ce e romanesc, mai degraba imi e ciuda ca ne batem joc de ce ne-a dat Dumnezeu.
Jack Daniel's
Corect, dar de exemplu mie mi-au intepat un cauciuc de la masina mea care era parcata regulamentar langa bordura in Maribor, am avut probleme si inca mai am de plata a unor contracte cu o institutie de stat din Slovenia etc. mad.gif Eu vorbesc din interior, ca asa trecand cu masina si vizitand pestera Postojna, pare frumos. De fapt pute, dar au dat cu parfum sa mascheze asta. radmasa.gif
drrond
Poate, nu te contrazic. In fond tot spre est sunt si ei. Experientele negative iti lasa intotdeauna un gust amar. Oricum sa stii ca Postojna nu am vizitat-o!!
Jack Daniel's
E destul de interesant, te urci intr-un trenulet si vezi pestera din drumul lui. smile.gif
gibonu
Pentru cei care au cazut in fund admirand Slovenia: aia n-au fost in stare (cel putin pana la 19.06.2009) sa-si faca o autostrada est-vest, la o tara de 20.000 km patrati, adica vreo 3 judete de la noi.
Revenind la topic:

8. Germania - partea II
Dupa Dachau, a urmat Allianz Arena. Transportul la Munchen este foarte bine organizat, metroul merge peste tot. Mi s-au parut cam neclare explicatiile de la automatul de bilete, drept pentru care ne-am dus in Gara Centrala la ghiseu, acolo nemtoaica vorbea engleza, astfel incat un abonament de o zi pentru 2 persoane a costat vreo 10 euro, ceea ce mi se pare rezonabil.
Referitor la metrou, nu este ca in alte parti cu porti de intrare. Pur si simplu nu este nici un fel de control la intrare pe peron, ai doar obligatia de a-ti stampila biletul/abonamentul.
Revenind la Allianz Arena, am avut noroc ca am prins un tur in enlgeza, pentru ca toti eram straini. Ghida a fost o nemtoaica tanara si draguta care a facut ca turul sa fie foarte agreabil.
Stadionul in sine este o minune a tehnicii, comparabil cu Wembley.
Ca paote fi luminat in mai multe culori stie toata lumea, nu are rost sa insist.
Acum este detinut in proportie de 100% de Bayer Munchen, insa constructia a fost finantata jumi-juma de Bayer si Munchen 1860 (cealalta echipa din Munchen, care intre timp a avut probleme mari cu banii si si-a vandut partea de actiuni din stadion). Allianz nu a dat nici un ban la constrcutie, doar a platit pentru ca arena sa-i poarte numele pana in 2020. Vorba ghidei: "poate, dupa 2020 se va numi McDonald's Arena, cine stie".
Cateva poze:
[attachmentid=1627540084] [attachmentid=1627540085]
andreiutzu
am si eu o mica remarca...Bayern nu Bayer! Bayer e din Leverkusen si din cate stiu eu reprezinta un concern farmaceutic!
gibonu
[attachmentid=1627542205] @ andreiutzu
Da corect. Singura scuza ar fi cunostintele mele zero de limba germana. Oricum a inteles lumea despre ce e vorba.

8. Germania - partea III
Muzeul BMW. Asta chiar este super tare. Un prieten al meu din presa auto, mare fan BMW, cand a vazut pozele a facut ochii mari si a zis "Mecca frate !!!".
[attachmentid=1627542205]
Primul motor facut de BMW in 1917
[attachmentid=1627542206]
Prima motocicleta facuta de BMW, in 1923, adica modelul R 32:
[attachmentid=1627542207]
Asta este unul dintre cele mai bune exemple de mentalitate nemteasca, in sensul ca si azi BMW a ramas consecvent (la motociclete) motorului boxer si transmisiei pe cardan. Ca din 1993 a introdus lantul la moto, asta e alta poveste.
Uitati-va bine la cele 2 poze. Fiecare bila este legata cu sfoara de tavan si, la fel, fiecare bila este actionata individual de un motoras, miscarea lor creeand un efect vizual deosebit.
[attachmentid=1627542208] [attachmentid=1627542209]
In rest, tot ce a facut BMW-ul pana acum si a fost retras din fabricatie.
Ce este in continuarea in fabricatie se gaseste peste drum, la ceea ce se numeste BMW Welt, dar la care nu am mai avut timp sa ajung.
[attachmentid=1627542211]





burguif
A trecut o luna si nu ai mai plecat de la BMW? smile.gif
gibonu
Desi mi-a placut mult de tot si sunt un mare fan BMW Moto (ca masinile ma cam lasa rece), cred ca ar fi cazul sa plec de la muzeul BMW. Nu de alta, dar cand incepi o treaba e bine sa o si termini. Asadar:
8. Germania - partea IV
Berchtesgaden, adica locul unde se afla casa lui Hitler din varful muntelui. Berchtesgaden este la vreo suta si ceva de km est de Munchen, se merge pe autostrada pana aproape de granita cu Austria, si de acolo, pe un drum regional inca vreo 15-20 km.
Cu masina se poate urca pana pe la aproximativ 1200 m altitudine, de aici in sus drumul nu mai este deschis circulatiei publice.
Vizita incepe la un muzeu care se numeste Centrul de documentare. Interesant muzeul, care cuprinde si un buncar. Mai nasol a fost ca toate explicatiile erau doar in germana, deci de inteles oha. Exceptie a facut hartia din poza de mai jos, hartie care ne-a fost data la intrare dupa ce am fost intrebati din ce tara suntem
[attachmentid=1627562948]
si un poster publicitar pentru recurtat SS-isti belgieni.
[attachmentid=1627562951]
Din hartia de care vorbeam mai sus am aflat pe langa altete, ca nu doar comunistii luau terenuri cu japca, si americanii faceau la fel iar la ei retrocedarea a durat mai mult decat la comunisti.
De la muzeu, se merge la statia de autobuz, de unde se ia un autobuz special care urca pana in apropierea casei lui Hitler. Drumul pana acolo este spectacluos, pe langa faptul ca este sapat direct in munte si destul de abrupt, este pe o singura banda de mers, iar din loc in loc sunt alveole ca sa poata trece doua autobuze unul pe langa altul. Iar autobuzele sunt unele speciale, Setra, cu cutia de viteze modificata. Cel putin asa mi-a spus unul dintre soferi.
Cam asa se vede din autobuz, la urcare.
[attachmentid=1627562955]
Autobuzul te lasa intr-o parcare, in gura unui tunel.
[attachmentid=1627562956]
Tunelul asta te duce la un lift, cu care mai urci cam 120 m pana la casa lui Hitler. Liftul se vede in poza de mai jos (care nu e prea grozava), insa, dupa spusele liftierului, liftul asta este cel original, adica cu acelasi lift s-a dat si Hitler, doar motorul a fost schimbat. Acum, daca o fi facut ala misto de noi, asta e.
[attachmentid=1627562957]
Asta este casa. In germana i se spune Kehlsteinhaus iar in engleza este cunoscuta sub denumirea de Eagle’s Nest (dar asta mi se pare putin cam comerciala).
[attachmentid=1627562958] [attachmentid=1627562959]
Casa i-a fost facut cadou lui Hitler cand a implinit 50 de ani, cadou din partea partidului. Cu toate astea, Hitler a fost doar de cateva ori pe acolo, ca se pare ca avea rau de inaltime.
In interior, este o carciuma cam de fite, asa ca nici macar nu ne-am uitat pe lista de preturi. In plus, pe pereti sunt niste poze cu diveste personalitati aliate (Eisenhower si altii) care, imediat dupa 09.05.1945 mureau de nerabdare sa-i vada casa lui Hitler.
Peisajul din jurul casei este chiar spectaculos, asa ca este de inteles de ce s-a ales locul asta pentru constructie.
[attachmentid=1627562960] [attachmentid=1627562961]
Dupa casa lui Hitler ne-am dus in vale, sa vedem lacul care se vede in pozele de mai sus. Este vorba de Konigssee, pe care merge un vapor electic (ca sa nu polueze) insa noi am ajuns tarziu si nu ne-am mai dat cu vaporul.
De la lac, inapoi spre Munchen nu am mai luat-o pe autostrada (desi era moca) ci pe un drum regional cu un nume destul de atragator: Deutsche Alpenstrasse. Nu am regretat ca am luat-o pe aici. A fost super: asfalt ca in palma, drum virajat, nimeni pe sosea (era luni seara) asa m-am distrat putin cu Lancer-ul, sa vad cum functioneaza suspensia independenta din dotare. Pana atunci mai mersesem pe drumuri de munte in Italia si Elvetia, dat tot timpul cu bicicletele deasupra, asa ca nu puteam sa merg prea tare.
Peisaje de pe drum.
[attachmentid=1627562962] [attachmentid=1627562963]
Ce era foarte tare pe drumul asta
[attachmentid=1627562964]
Este chiar ceea ce pare din poza. Adica marcaje pentru tancuri si pentru camioanele care le care. Adica cu un tanc mai greu de 70 de tone nu te poti da pe acolo. Si cica armata germana se da destul de des cu tancurile direct pe asfalt. Asta ne-a spus nematul care era paznic la hostelul in care am stat (dupa ce i-am arata poza pe aparat). Tipul era foarte haios, ca vorbea engleza exact ca si Arnold, adica cu acelasi accent.
Cam asta a fost Germania.

7. Austria – partea a II-a.
Dupa cum am zis mai sus, Austria am tranzitat-o de doua ori in excursia asta. Ne-am oprit doar la Linz, sa mancam ceva si sa vedem orasul. Nu mi s-a parut a fi cine stie ce mare oras (sau ceea ce am apucat eu sa vad). Cam asa arata Dunarea la Linz
[attachmentid=1627562967]
si cam asa centrul orasului
[attachmentid=1627562968]

9. Slovacia
De la Linz, am mers direct la Bratislava, fara nici o alta oprire in Austria.
La Bratislava am ajuns pe seara. Orasul mi-a placut la nebunie. Are un centru vechi ceva similar cu Sighisoara (sau asa mi s-a parut mie), se mananca si se se bea bine (dar nu la fel de bine ca in Serbia)
[attachmentid=1627562969]
femeile pe strada arata bine iar Dunarea curge extreme de repede, ai impresia ca este un parau de munte.
[attachmentid=1627562970]
Chiar mi-a parut rau ca nu am apucat sa stam mai mult la Bratislava. Daca stiam ca este asa de misto, nu mai pierdeam timpul la Linz.

10. Ungaria.
De aici nu am ce sa povestesc. A fost exclusiv tara de transit, ne-am oprit de doua ori: odata pentru vigneta si a doua oara pentru benzia si pipi.
Desi poza asta este facuta in Austria, mi se pare buna de incheiat povestea, cu cele doua biciclete care stau cuminti pe masina.
[attachmentid=1627562971]

Pret total: 1200 euro si 100 de franci elvetieni. Si nu regret nici un euro-cent cheltuit.

Altis
Foarte tare!
adnatonic
Bravo! Foarte frumos! Mi-a placut! La cat mai multe calatorii cu Lanceru!
gibonu
Multumesc frumos pentru urari si sa speram ca voi mai avea ocazia de a deschide astfel de topicuri.
Raman la vorbele pe care mi le-a spus un mos, acum multi ani: "Ba, da-le dracu' de case, masini, averi. Du-te sa vezi lumea si o sa fi mult mai castigat"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.