Diesel23
13 Jul 2009, 11:43
Am o dacie pe injectie din 2001 si mai nou a aparut o problema care nu am gasit-o in nici un topic dar nici macar mecanicii nu mai stiu cu ce sa ma ajute.
Pe scurt va relatez ce patesc:
se intampla doar pe drumuri cu denivelari la viteza de 60-70 km la ora, fara sa apas frana deloc si vara sa virez volan dreapta sau stanga imi actioneaza frana pe ambele roti fata(mi le ingheata). Mentionez ca in acest timp eu eram cu piciorul pe acceleratie. Nu mi se deblocheaza frana pana nu ridic piciorul de pe acceleratie.
Am fost la mecanici unde mi-au schimbat etrierii, suporti etrieri, au curatat pompa de frana, au schimbat lichidul de frana, au verificat pompa de vacuum de la servo...
Nu mai stiu ce sa-mi faca (mecanicii).
Ajutati-ma cu ceva sfaturi daca ati patit asa ceva sau daca aveti ceva idei.
Multumesc!
Hacker
13 Jul 2009, 12:51
ciudata problema, eu unul nu am mai auzit de asemenea problema, dar buba nu are cum sa fie de la etrieri, cel mai bine verifici pompa de frana. Mi-a venit o idee, ia uitate tu la pedala de frana, ia vezi mai e arcul ala acolo ? E posibil cand dai intr-o groapa pedala de frana sa joace, asta datorita faptului ca nu mai ai arculetul ala care tine pedala de frana sus....
Diesel23
13 Jul 2009, 14:55
am verificat arcul de la pedala si este la locul lui...am pedala buna...chiar prea tare (zic unii). Pompa a fost verificata de 3 mecanici din care doi au desfacut-o bucata cu bucata, au inlocuit garniturile de la ea, au spalat-o... Nu mai stiu ce sa ma fac
(
adimaridum
13 Jul 2009, 15:00
Dar se simte ceva in pedala de acceleratie,cum sa para mai greoaie sa se blocheze cumva si tu sa apesi mai tare ,
oricum ceva e ciudat pe acolo si cred ca esti primul care se loveste de aceasta problema,sa ne ti la curent cu cele intamplate....
tester
13 Jul 2009, 15:03
cum ti-ai dat tu seama ca iti ingheata rotile fata? doar ca simti o franare puternica??
parerea mea : e imposibil sa-ti blocheze rotile brusc in mers....sau cel putin e imposibil sa se intample treaba asta si sa aibe legatura cu pedala de acceleratie...ori daca intradevar este asa...agati frana cu acceleratia cumva...ai cabluri incurcate pe dedesupt ?verifica pedala cu pedala,acolo ar putea fi problema
tester
13 Jul 2009, 16:06
eu zic ca ai o problema de alimentare!!! ori pompa de benzina e dusa, ori un contact de alimentare, ori un fir ce duce la ea, ori releul de pe aripa din compartimentul motorului.
un amic cica a patit o singura data o chestie de gen cand mergea cu 120 de km/h cand i sa taiat alimentarea si practic ia fost infranata masina mai brusc si mai repede decat ar fi apasat el pedala de frana. el doar a verificat pozitia releului din compartimentul motor si nu ia mai facut probleme dupa.
daca ti-ar bloca rotile, ar muri motorul.
Diesel23
13 Jul 2009, 17:20
se pare ca intradevar mecanicii nu au mai intalnit asa ceva daca nici pe aici, din atata lume, nu a patit asa ceva.
- in pedala de acceleratie nu se simte nimic...
- pt tester: mi-am dat seama printr-o franare cu urme de cauciuc pe sosea de circa 3-4 metri la o viteza de 40 si ceva de km/h
- pt Paca: daca as avea ceva incurcaturi la pedale cum se face ca numai la denivelari(nu gropi, doar petece pe asfalt) mi se intampla, deci la trepidatii, in rest am fost pe drum lin 60 de km si nu s-a manifestat nimic...am folosit si frana si acceleratia in cei 60 de km si nimic, pana am data de 9 km de drum petecit si si acolo s-a intamplat de 2 ori in 9 km, deci nu tot timpul
- iar pt argon: cred si eu ca s-ar opri motorul daca nu as fi pe faza sa las pedala de accelratie si atunci se deblocheaza rotile sau daca nu as apasa ambreiajul...cu sfaturi de genul asta nu ma juti deloc
Va multumesc pt interesul acordat
Maine mai merg la un mecanic si fac un schimb de pompa de frana de pe o alta masina care nu are probleme.
Va anunt daca rezolv ceva
Daca va mai trece ceva idei prin cap, va rog scrieti-le
ydaniel
13 Jul 2009, 18:37
eu nu am mai auzit de asa ceva!mi-e tare greu sa cred care ar fi cauza!
C a t a l i n
13 Jul 2009, 18:43
Eu aș bănui ceva probleme la servofrână...
Exact la asta ma gandeam si eu!
Muratu
13 Jul 2009, 19:53
Verifica tot sistemul de vacum de la servo frana
Vezi daca teava de servo e legata la galeria de admisie cum trebuie si daca valva functioneaza(e pusa ori pe teava de vacum ori e in stutul care intra in tulumba).
Ultima varianta ar fi sa mergi pe acea portiune cu probleme cu servo frana dezactivata, scoaterea stutului din servo si prin sugrumarea tevii de vacum.
Diesel23
13 Jul 2009, 20:17
- servo este bun - verificat
- se simte si pe pedala cand nu este pornit motorul este pedala tare, iar la pornirea motorului o moaie, iar cand este pornit motorul a verificat un mecanic prin sugrumarea furtunului de la servo daca se modifica turatia motorlui si a zis ca e ok
13 Jul 2009, 21:20:nimeni nu a auzit de aceasta problema si de aceea m-am hotarat sa las un topic cu aceasta problema ca poate ma ajuta si pe mine dar poate daca rezolv problema va ajuta si pe altii (probabil 0,1% din posesorii de dacii patesc asa ceva)
)
QUOTE(Diesel23 @ 13 Jul 2009, 21:17)
- servo este bun - verificat
Nu prea cred.
Eu nu inteleg ceva...zici ca ai observat urme 3-4 m de frana pe asfalt ...atunci nu ti-a murti motorul? In 4 m de frana eu zic ar trebui sa moara daca nu ai calcat repede ambreiajul . Nu cumva acel surub al servofranei este prea desfacut si iti ataca pompa?Dar cat naiba forta sa aiba sa iti infraneze asa rau!!!Parerea mea este ca nu prea are cum sa fie de la circuitul de frana,ma gandesc sa nu fie de la distributie/cutie/placa de presiune,disc de ambreiaj...eu aici as cauta!!!
Hacker
13 Jul 2009, 23:46
Foarte dubios, totul e dubios..
tester
14 Jul 2009, 05:20
detaseazata si priveste in ansamblu... nu mai fi fixat doar pe circuitul de frana.
tiam zis la fel a patit un amic cu urma de frana pe sosea si tot tacamul si la el asta a fost circuitul de alimentare cu benzina. tu daca ramai fara benzina nu ti se smunceste si infraneaza puternic masina? cand faci pana prostului si se mai trag vapori de prin rezervor de pompa de benzina mai trage ceva combustibil scos pe retur si nu e asa violent dar daca zici ca ai turatie mare se opreste pompa in a mai baga benzina in circuit consumi imediat ce ai pe tur si ramai fara nimic doar aer cu aer nu merge nici un motor.
apropo ai dus masina vreodata in limitare? stii ce violent iti infraneaza masina?? si culmea atunci la fel faci dai drumul la acceleratie si isi revine imediat pentru ca are deja turul plin de conbustibil si doar deschide injectorul... dar cand nu ai nimic in tur ce sa bagi in motor? cum sa functioneze el?
Asta e parerea mea si zic ca merita verifica chestia... desi e a doua oara cand iti sugerez ... e pentru ultima data... te las sa faca misto de tine mecanicii de doi lei jumatate.
Diesel23
14 Jul 2009, 16:27
merci baieti, pt interesul acordat, se pare ca am rezolvat problema fara prea multe costuri
pe cat de ciudata problema pe atat de ciudata si solutia: ciocurile ( ce intra in suportul etrier) de la placutele de frana, cumparate din magazin, sunt mai subtiri in grosime fata de cele de pe vremea lui ceausescu, ceea ce ducea, din cauza socurilor si trepidatiilor, la rasucirea pe axa longitudinala a placutelor de frana blocand efectiv roata.
am inlocuit placutele cu alte placute de pe o dacie din programul rabla (din alea cu ciocurile alea mult mai groase) si acum stau fixe in locasul lor si nu mai permit rasucirea lor.
nu stiu daca neaparat asta a fost solutia dar am testat masina pe acelasi drum care mi-a facut probleme de fiecare data pana acum si am mers fara probleme chiar si cu 80-90 KM/h
deci atentie la placute si la locasul suportului de etrier!!!
QUOTE(Diesel23 @ 13 Jul 2009, 12:43)
... imi actioneaza frana pe
ambele roti fata(mi le ingheata).
E greu de crezut ca se blocau simultan ambele roti din aceasta cauza..., bine ca nu mai face dar eu nu as considera problema inca rezolvata. E foarte periculos mai ales daca blocajul se produce numai la o singura roata.
Diesel23
15 Jul 2009, 15:41
mi-a spus si mecanicul sa fiu atent in continuare si sa stau cu mainele pe volan ca s-ar putea sa nu se fi rezolvat...dar sunt optimist
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.