Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: consum de benzina ridicat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
vladut88
imi cer scuze daca s-a mai discutat , am cautat dar nu am gasit

problema sta in felul urmator: am o solenza scala octombrie 2003, si de vreo juma de an am un consum de benzina foarte mare la drum intins peste 8 litri la 100, motorul nu consuma ulei ,catalizatorul nu este infundat pt ca am facut 100 km cu sonda lambda desfacuta si tot acela este consumul ,filtru aer are cca 1000 km ,corpul clapeta curatat ,mpp curatat , relantiul sta la 750 rpm, alceva nu stiu ce sa ii mai fac
djasu82
schimba bujiile .
vladut88
am sa le schimb marti ca au cam 25000 km le ajunge
ramsen
QUOTE(djasu82 @ 19 Jul 2009, 12:32)
schimba bujiile .
*


salut
aceasta operatie o sa o fac si eu saptamina asta...nu am schimbat bujiile de cind este masina...si anume anul 2004...poate se cunoaste ceva la consum si chestia asta...bravooo domnule
djasu82
Vedeti ce bujii puneti si pe unde rulati cu masina ! De obicei se decalibreaza distanta intre eletrozi si din acest considerent arderea devine proasta si asa creste consumul din lipsa de putere fiindca apesi mai mult pedala de acceleratie.
ramsen
corect...mai dreptate ai domnule...miine ma duc si imi cumpar un set si il montez...sper sa se cunoasca diferentza

19 Jul 2009, 16:49:
"mare" scz
psychoo
consum mare de benzina poate fi cauza filtrului de aer imbacsit. recomand schimbarea filtrului de aer la 10.000 km.
bujii recomand NGK BKR6EZ. dupa ce le`am pus mi`s scazut consumul de la 6.5-7 litri afara la 5.5-6 si motorul se simte mai bine la turatii.
vladut88
QUOTE(psychoo @ 20 Jul 2009, 06:31)
consum mare de benzina poate fi cauza filtrului de aer imbacsit. recomand schimbarea filtrului de aer la 10.000 km.
bujii recomand NGK BKR6EZ. dupa ce le`am pus mi`s scazut consumul de la 6.5-7 litri afara la 5.5-6 si motorul se simte mai bine la turatii.
*


la mine filtru de aer nu poate fi imbacsit ae maxim 1100 km bujiile au cam 25000 alea le schimb maine inainte de a schimba bujiile ce consum aveai?

20 Jul 2009, 20:59:
am schimbat bujiile nu am gasit ngk am pus eyquem ,maine am sa vad consumu e drept trage mult mai bine acum
corbex
Eu am exact din astea pe masina, merg foarte bine, nu ma pot plinge de consum.
djasu82
NGK la fel ca eyquem sunt realizate de francezi cele ngk bkr6ez sunt bune pentru drumuri lungi turati mai ridicate bkr5ez sunt bune pentru oras iar clasicul eyquem sunt si ele bune in liminta km parcursi. Ideea ar fi sa se scoate rezistenta bastonas de carbon din bujii si montat in locul rezistentei un bastonas din cupru. Cine nu stia bujiile au rezistente de oridinul a 1-5k montate in ele . Se pot desface capul de la bujiil a cald cel pe unde se introduce inalta . Ce e prost ca cu timpul acel bastonas din carbon ai creste rezistenta implicit scade scanteia implicit amestecul nu se mai aprinde asa cum trebuie din cauza scantei slabe sau inezistente si deci consum marit si din cauza ca creste si distanta dintre eletrozi bujiilor verificati cu lera ce e trecut peste 0.9 trebuie reglat sau schimbat. Rolul acelei rezistenta cica e sa inlature paraziti pe care i-ar genera la scanteie dar nu cred asa ceva din cauza ca si fisele au o rezistenta interna pentru e elimina paraziti.
E din acesta cauza poate creste consumul de carburant fiindca simti ca nu trage masina cum trebuie si apesi pedala mai mult fortand sa injecteze mai mult benzen drept rezultat il stim cu toti.
casto vs03skp
cat ajunge un set de bujii NGK BKR6EZ?sh un filtru de aer?ca ala am vreo 20.000 d km si nu lam schimbat...
vladut88
dupa ce am schimbat bujiile din pacate am acelasi consum
sa fac o curatare de injectoare cu ultra sunete?
sa o bag pe tester?
Brambus
QUOTE(djasu82 @ 21 Jul 2009, 20:56)
NGK la fel ca eyquem sunt realizate de francezi cele ngk bkr6ez sunt bune pentru drumuri lungi turati mai ridicate bkr5ez sunt bune pentru oras iar clasicul eyquem sunt si ele bune in liminta km parcursi. Ideea ar fi sa se scoate rezistenta bastonas de carbon din bujii si montat in locul rezistentei un bastonas din cupru. Cine nu stia bujiile au rezistente de oridinul a 1-5k montate in ele . Se pot desface capul de la bujiil a cald cel pe unde se introduce inalta . Ce e prost ca cu timpul acel bastonas din carbon ai creste rezistenta implicit scade scanteia implicit amestecul nu se mai aprinde asa cum trebuie din cauza scantei slabe sau inezistente si deci consum marit si din cauza ca creste si distanta dintre eletrozi bujiilor verificati cu lera ce e trecut peste 0.9 trebuie reglat sau schimbat. Rolul acelei rezistenta cica e sa inlature paraziti pe care i-ar genera la scanteie dar nu cred asa ceva din cauza ca si fisele au o rezistenta interna pentru e elimina paraziti.
E din acesta cauza poate creste consumul de carburant fiindca simti ca nu trage masina cum trebuie si apesi pedala mai mult fortand sa injecteze mai mult benzen drept rezultat il stim cu toti.
*




Sincer stiam ca NGK sunt de productie americana sau japan.
rratzoiusexos
pff..si pe mine ma omoara consumul in oras...peste 13%..si am toate consumabilele noi,nu conduc sportiv si degeaba....bine..si trafic aglomerat,dar fata de 5.5-6 afara,13-14 in oras e prea mult
djasu82
folositi si frana de motor .
vladut88
eu am eliminat toba intermediara si finala e cam pe duca cineva zicea ca poate fi si de la tobe am sa le schimb maine sa vad poate rezolv ceva
romanvs
QUOTE(rratzoiusexos @ 24 Jul 2009, 09:27)
pff..si pe mine ma omoara consumul in oras...peste 13%..si am toate consumabilele noi,nu conduc sportiv si degeaba....bine..si trafic aglomerat,dar fata de 5.5-6 afara,13-14 in oras e prea mult
*



Te compatimesc cu consumul ala pe oras,a mea nici iarna nu imi sare de 10 l/100km.
Eu am avut probleme cu capacul la rezervor ,in sensul ca nu etansa mai deloc si imi curgea benzina din rezervor,ca sa nu mai spun de evaporare...,si consumul erea maricel.Acum l-am schimbat si astept sa vad cat iese consumul.
As zice sa verifici si tu,mai ales cu temperaturile astea ,sa nu cumva sa ti se evapore.
vladut88
am schimbt linia de tobe am pus de origine 300 lei maine vd dca am rezolvat ceva
ramsen
1.afara din localitate masina cu 3 persoane in ea ceva prin portbagaj si AC dat drumul...viteza de 100 km/h
2. in localitate
djasu82
la mine in oras am consumul de 7-8,5 si persista la drum lung sta in 5,2-5-6 ruland cu 80-90-100.
ramsen
BRAVOOO...
djasu82
pai asa arata tabloul de logan pus pe dsn. O sa fac si eu poze ca sa fiu mai convingator.
vladut88
tot as este consumul,ce sa ii mai fac?
corbex
Imi place cum comparati voi consumurile din oras, fiind din orase diferite. Nu-i poti spune unui bucurestean ca 13% e mult. Poate e, poate nu, depinde pe unde merge si la ce ore. in orice alt oras e normal sa se obtina consumuri mai mici.
Daca faci 1/2 ora de la Piata Romana pina la Universitate, la ce consum te poti astepta?

Filtrul de aer e in mai mare masura si mai des responsabil de cresterea consumului. Daca mergi pe un drum de pamint in urma cuiva pe o distanta de 10 km, poti deja sa-ti schimbi filtrul de aer. Sau macar sa-l sufli cu aer comprimat.
djasu82
depinde la ce ora gasesti aglumeratia dimineata cand te duci de la unirea spre romana - victoriei e balamuc iar pe partea cealalata liber si seara e invers . Cel mai aglumerat e de la universitate spre pache protopopescu si de la uniri in sus spre casa poporului in jos spre parcul tineretului de la tineretului in sus spre piata sudului tot vacarestiul de la piata sudului spre resita de la piata sudului spre dristor asta dimineata biggrin.gif
Nu mai vorbesc pe militari-gara de nord giulesti ... sau dristor- obor-victoriei. Consumul variaza dar te scoti cu frana de motor , cel mai mult consuma la relantii probat deja si peste 3000 de ture in sarcina.
ramsen
QUOTE(vladut88 @ 24 Jul 2009, 18:44)
eu am eliminat toba intermediara si finala e cam pe duca cineva zicea ca poate fi si de la tobe am sa le schimb maine sa vad poate rezolv ceva
*


asa ceva am patit-o si eu cu toba finala...si crede-ma ca se cunoaste la consum,adika mai mare decit cu finala pe masina

2 Aug 2009, 11:34:
pentru mine consumul in oras este acela care merg constant cu o anumita viteza prin oras...si nu acela care cind plec de pe loc imi arata 12L/100km...si mie imi arata asa ceva dar daca merg vreo citiva metri constant imi scade la 7-7,5L/100km
o idee ...am fost la tara vineri seara pe la orele 21 ...ci AC dat drumul si masina plina cu bagaje si 5 persoane in ea ...consumul il aveam de 5,5L/100km la o viteza constanta de 90-100km/h...cind o lasa-m mai moale prin comune si orasul Costesti imi sarae consumul pe la 6,8L/100km...asta este consumul meu pe solenza

2 Aug 2009, 11:35:
scz pentru greseli
marius80_eugen
QUOTE(Brambus @ 24 Jul 2009, 09:08)
Sincer stiam ca NGK sunt de productie americana sau japan.
*


Japan daca ai noroc , altfel China . Nu cred ca mai apucam noi produse originale japoneze , DAR niciodata din Franta , pt ca ei fac Renault , Beru , ...

QUOTE(vladut88 @ 24 Jul 2009, 18:44)
eu am eliminat toba intermediara si finala e cam pe duca cineva zicea ca poate fi si de la tobe am sa le schimb maine sa vad poate rezolv ceva
*


Cu intermediara scoasa iti va consuma putin mai mult , nu va merge prea rotund , ITP-ul posibil sa nu-l mai iei , zgomotul creste . Cu finala pe duca , nu mai creste in turatie repede , consuma mai mult si este posibil sa afecteze catalizatorul in timp daca este infundata finala .

QUOTE(ramsen @ 26 Jul 2009, 13:31)
1.afara din localitate masina cu 3 persoane in ea ceva prin portbagaj si AC dat drumul...viteza de 100 km/h
2. in localitate
*


Cum ai tu dupa ce ai mers in afara si ai luat un consum de 5,5 % doar 2 liniute la temperatura apei ? Nu ca este extraordinar acel consum , dar sunt curios doar .

QUOTE(ramsen @ 2 Aug 2009, 11:27)
pentru mine consumul in oras este acela care merg constant cu o anumita viteza prin oras...si nu acela care cind plec de pe loc imi arata 12L/100km...si mie imi arata asa ceva dar daca merg vreo citiva metri constant imi scade la 7-7,5L/100km
o idee ...am fost la tara vineri seara pe la orele 21 ...ci AC dat drumul si masina plina cu bagaje si 5 persoane in ea ...consumul il aveam de 5,5L/100km la o viteza constanta de 90-100km/h...cind o lasa-m mai moale prin comune si orasul Costesti imi sarae consumul pe la 6,8L/100km...asta este consumul meu pe solenza

*


Asta pt ca probabil erai intr-a 4-a sau pur si simplu tineai putin apasata pedala .

Si ca tot este topic de consum :

Culmea consumului : sa castigi benzina gratis pe viata si sa ai diesel ...

Oare nu v-ati saturat de asta ?
ramsen
mariusica...acea poza de la postul 18 ,cea cu consumul de 5.5 este pozata dupa exact 4 ore de stat in repaus...de aici rezulta si cele 2 liniute la apa...acel consum l-am avut in drumetia care o incheiasem cu 4 ore mai inainte...ai inteles?
djasu82
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Aug 2009, 17:51)
Japan daca ai noroc , altfel China . Nu cred ca mai apucam noi produse originale japoneze , DAR niciodata din Franta , pt ca ei fac Renault , Beru , ...
Cu intermediara scoasa iti va consuma putin mai mult , nu va merge prea rotund , ITP-ul posibil sa nu-l mai iei , zgomotul creste . Cu finala pe duca , nu mai creste in turatie repede , consuma mai mult si este posibil sa afecteze catalizatorul in timp daca este infundata finala .
Cum ai tu dupa ce ai mers in afara si ai luat un consum de 5,5 % doar 2 liniute la temperatura apei ? Nu ca este extraordinar acel consum , dar sunt curios doar .
Asta pt ca probabil erai intr-a 4-a sau pur si simplu tineai putin apasata pedala .

Si ca tot este topic de consum :

Culmea consumului : sa castigi benzina gratis pe viata si sa ai diesel ...

Oare nu v-ati saturat de asta ?
*


Cine ti-a spus ca nu mai creste repede in ture plus ca afecteaza catalizatorul sau cresc noxele ? De unde le-ai scos ? Noxele sunt normale dupa catalizator fiindca el are posibilitatea sa le arda , zgomotul creste asta da si atat in rest intermediara si finala sunt pentru a atenua zgomotul. De crescut in turatie nu creste daca nu intervi la motor si nici nu scade fara intermediara sau finala.
Sunt probate pe stand.
Legat de bujiile NGK te anunt ca nu am probleme cu ele si nu sunt made china ! Culoarea eletrozilor sunt maroni la mine si pornesc in fiecare dimineata parcurgand 5 km spre servici , intradevar o si calc fiindca se infige.
marius80_eugen
QUOTE(marius80_eugen @ 3 Aug 2009, 16:51)
Cu intermediara scoasa iti va consuma putin mai mult , nu va merge prea rotund , ITP-ul posibil sa nu-l mai iei , zgomotul creste . Cu finala pe duca , nu mai creste in turatie repede , consuma mai mult si este posibil sa afecteze catalizatorul in timp daca este infundata finala .
*



QUOTE(djasu82 @ 3 Aug 2009, 21:24)
Cine ti-a spus ca nu mai creste repede in ture plus ca afecteaza catalizatorul sau cresc noxele ? De unde le-ai scos ? Noxele sunt normale dupa catalizator fiindca el are posibilitatea sa le arda , zgomotul creste asta da si atat in rest intermediara si finala sunt pentru a atenua zgomotul. De crescut in turatie nu creste daca nu intervi la motor si nici nu scade fara intermediara sau finala.
Sunt probate pe stand.
Legat de bujiile NGK te anunt ca nu am probleme cu ele si nu sunt made china ! Culoarea eletrozilor sunt maroni la mine si pornesc in fiecare dimineata parcurgand 5 km spre servici , intradevar o si calc fiindca se infige.
*



Cu finala pe duca , NU mai creste repede in ture , pentru ca este infundata / defecta finala . Fie ca este catalizatorul , intermediara sau finala , oricare infundate , efectul este acelasi si anume nu mai creste repede in ture si nici la o turatie mare 5000 - 6000 ture . ITP-ul poate sa nu-l ia nu neaparat din cauza noxelor .

Un motor va creste mai repede in turatie daca ii schimvi evacuarea si admisia cu una sport , indiferent daca tu vrei sa nu !
Nici eu nu am probl cu ele , dar nici prea fericit nu sunt ca am NGK-uri pe masina , dar discutia era ca ele NU erau produse in Franta , nu despre altele ...
argon
Daca in Romania gasesti bujii NGK pe care scrie made in Japan, cel mai probabil sunt fake-uri. NGK se fac si in Franta si sunt originale, se fac si in China, India, Filipine si alte locuri, la fel de originale, dar in Romania, cum este logic ajung cele produse mai aproape, adica in Franta.
Brambus
QUOTE(argon @ 4 Aug 2009, 12:07)
Daca in Romania gasesti bujii NGK pe care scrie made in Japan, cel mai probabil sunt fake-uri. NGK se fac si in Franta si sunt originale, se fac si  in China, India, Filipine si alte locuri, la fel de originale, dar in Romania, cum este logic ajung cele produse mai aproape, adica in Franta.
*



E uite ca eu am NGK Iridium aduse de afara si sunt Made in Japan.
cristio_79
Aduse de afara e una, importate si comercializate in Romania e alta.
argon
QUOTE(Brambus @ 4 Aug 2009, 11:39)
E uite ca eu am NGK Iridium aduse de afara si sunt Made in Japan.
*



stii cate cooperative no-name din China fac bujii cu matrita NGK made in Japan? pana si Sinteromul romanesc se falsifica.
marius80_eugen
argon NU ai nici o dovada ca acest lucru se intampla , desi se intampla , DAR pe ale "noastre" scrie "Japan" pe ele , indiferent ca sunt in Colentina fabricate . Ideea este ca nu am vazut nicaieri ca ar scrie France , pe nici un produs NGK , fake sau nu .


Oare la ce a folosit postul tau de mai jos , djasu82 ???
djasu82
Nu inteleg de ce ne batem pe asa ceva pe NGK pana si cele dedicate motorului sunt facute intr-o crasma... baieti daca nu se simte ca trage motorul le dati la o parte simplu . Scoateti voi rezistentele din buji sunt sub forma de bastonas si vedeti consum si cum trage motorul mai multe nu va mai spun restu e pamflet legat de paraziti biggrin.gif in fine rad si iar rad.
ionutiulia
salutare.acum 2 zile am dat pompa de benzina jos si ce am gasit acolo nu mi-a venit sa cred ochilor.sita de le partea inferioara a pompei era IMBACSITA de rugina de la pompa de benzina propriuzisa nu stiu pe unde mai tragea benzina.am curatat sita , am schimbat pompa de benzina ''nu tot ansamblul''si doar pompa si acum pot sa va spun ca in oras am un consum mai mic cu 2 litri cel putin fata de ce aveam inaintea operatiunii + faptul ca a revenit iarasi la viata trage de rupe
ramsen
eu am schimbat tot ansamblul cu tot...am crezut ca din cauza asta am acea trepidatie la relnati...si culmea nu era din pompa
alex_20
filtrul de benzina und se afla...?
vladut88
e corp comun cu pompa de benzina
marius80_eugen
QUOTE(ionutiulia @ 19 Aug 2009, 20:57)
salutare.acum 2 zile am dat pompa de benzina jos si ce am gasit acolo nu mi-a venit sa cred ochilor.sita de le partea inferioara a pompei era IMBACSITA de rugina de la pompa de benzina propriuzisa nu stiu pe unde mai tragea benzina.am curatat sita , am schimbat pompa de benzina ''nu tot ansamblul''si doar pompa si acum pot sa va spun ca in oras am un consum mai mic cu 2 litri cel putin fata de ce aveam inaintea operatiunii + faptul ca a revenit iarasi la viata trage de rupe
*



La tine POATE era de acolo si poate aveai un consum peste 10 % constant , dar nu la toti provine consumul mai mare de acolo .
ionutiulia
poate ai dreptate marius , nu te contrazic .asa a fost la mine.

1 Sep 2009, 21:19:
poate ai dreptate marius , nu te contrazic .asa a fost la mine.filtru de benzina nu exista la solenze dar ansamblu pompa de benzina in partea inferioara are doua site care filtreaza benzina.

1 Sep 2009, 21:22:
poate ai dreptate marius , nu te contrazic .asa a fost la mine.filtru de benzina nu exista la solenze dar ansamblu pompa de benzina in partea inferioara are doua site care filtreaza benzina.si mai este posibil ca acele trepidatii sa fie si de la primul injector care este posibil sa se fi ruginit de la apa din benzina.
radu_1030
sad.gif Salutare baieti. Am si eu o pb cu masina. Imi consuma in oras undeva la 11 L/100 iar in afara 8 L/100. e consum de masina cu cel putin 150 cai si motor mare nu de 1.4 cu 75 cai.

ideea e in felul urmator. Fratemiu are si el tot solenza si a lui consuma 7.5 in oras si 5 L in afara mers la 140 150 km/h. Probat si jur cu mana pe inima. tot benzina, identica, tot scala, difera doar culoarea.
Sunt din iasi fratemiu la fel deci nu-s orase diferite cu trafic diferit.

Diferenta e ca la mine trage mai bine ca a lui dar nu asa cum ar trebui sa se infinga solenza. Sunt fan Solenza de prin 2003 si nu as schimba-o da nush ce sa fac.

Filtru de aer ce-i drept are cam 10.000 km dar mers numai prin oras. Masina are acum 65000 km. are cineva vreo idee. Bujiile au 2000 km de cand au fost schimbate si-s originale ca iau piesele de la cineva care mi le aduce de la PITESTI
ionutiulia
umbla la pompa de benzina frate si dupa aceea mai intra pe forum si comunica=ne rezultatul.curata sitele sau dupa caz si pompa si mai vb.nu iti zic ca asta este sigur buba dar 95% sustin ideea.incearca si mai revino cu raspunsuri.succes
radu_1030
sambata am sa ma uit si va scriu iar.
djasu82
parerea mea dupa ce pornesti motorul si in cep putin 1 minut nu s-a stabilizat la 750 verifici sonda lambda , pompa o poti verifica daca ai presiune in rampa ca sa nu umbli aiurea la ea si sa o schimbi...
radu_1030
n-am mai reusit sa ma mai uit la pompa de benzina ca am umblat la frane azi. imi mergea infranata , mi se infierbantau jantele si discurile de frana pe fata de imi venea sa mor. Am dat jos etriere si pe partea exterioara a cilindrului era putin siclit . am curatat cu smirghelul fin am zis ca de asta nu se retrageau pistonasele da nici un rezultat.

Asta nu poate fi o cauza a consumului marit . merge infranata si de aia?

Si ce pot sa fac ? de ce nu se retrag pistonasele
ramsen
asta este o mare problema...de aici iti vine si acel consum mare...schimbi pistonasele daca ai un pic de rugina pe ele...ai vazut ca ai gasit singur unde era problema ta?si eu cind am cumparat-o am avut un pic pe roata din dreapta pistonasul infrinat...dar nu atita cit sa imi incinga janta...am desfacut acolo si am curatat...acum merge OK
johnny73
Salut. Stie cineva prin Iasi sau Suceava unde pot masura presiunea pompei de benzina? In Botosani nu stie nimeni. Multumesc.
JOHN123
salut, revin si pe topicu' asta; daca tineti minte, am spus ca dupa ce am schimbat ambreiajul si bujiile, ma astept sa scada si consumul in oras: as, de unde-tot 12,5 si asta in Alexandria, unde, pana la serviciu prind 1-2 semafoare la 3 km.
pentru ca masina o am de putin timp, va rog sa ma lamuriti daca faptul ca, pe indicator de nivel benzina, cel mai rapid cobaora acul intre ultima liniuta scurta si 'rosu' (adica pe ultimul sfert de scala); sa fie influentata asta deconfiguratia rezervorului ?
daca motorul merge rotund, fara sincope, care sa fie cauza?(la plecarea de pe loc cu motorul rece, ca s-o ia din prima cheie, ating -usor-ce-i drept- si acceleratia) pentru consumul amintit?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.