Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Grossglockner
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri
Gorbaciov
A fost cineva pe acest drum? Info, cum ar fi drumul prin Septembrie, taxe, etc.
will
da am fost eu . pot sa-ti dau ORICE detalii . imi trimiti un mesaj cu nr tau de telefon si vb
adi_ar
In septembrie exista sansa sa fi inchis, daca se strica vremea.
Oricum, ai destule de vazu si fara Grossglockner
Gorbaciov
Vin dinspre Kranjska Gora catre Innsbruck. Am doua posibilitati: fie Grossglockner, fie B108 Matrei-Mittersill (dar pe acolo am mai fost in 2003, tot intre Kranjska Gora si Innsbruck). Sincer, mi-a placut foarte mult pe B108, dar poate imi place si Grossglockner.
gibonu
Sper sa fie util:
http://www.grossglockner.at/en/
Si eu il am in plan pentru viitor, dar cu bicicleta.
Bafta.
Gorbaciov
Am vazut si eu diste-ul, dar acolo nu prea ai info despre cum se conduce defapt. Cum e druml, te oboseste and stuff.
gibonu
Fara sa te superi pe mine, dar eu nu iti inteleg intrebarile. Cum adica "cum se conduce?" sau "cum e drumul?".
De condus se conduce ca pe orice drum.
Cel putin ultima "te oboseste" ce ai fi vrut sa scrie pe site, ca aici depinde de fiecare sofer si de stilul de condus pe care il are.
Ca sa nu zici ca vorbesc aiurea, acum o luna am fost cu masina din semnatura in pasul Gavia la 2600 m alt. In afara de faptul ca drumul era uneori foarte ingust, restul este la fel ca pe Transfagarasan, numai ca altitudinea este putin mai mare.
Bafta.
Arpad
http://forum.softpedia.com/index.php?s=&sh...dpost&p=6690073

Niste poze deosebite.... biggrin.gif
YRX
Am fost eu anul trecut...Super drumul, 28 de euro intrarea, m-am dus pana la ghetar si inapoi. Are vreo 38 de km, daca nu ma insel.
De condus... se conduce foarte greu, trebuie obisnuinta cu drumurile alpine, inclinatia lui este foarte mare, nu exista comparatie cu nici nu drum din tara (Transfagarasanul este muuult mai lin decat asta). La urcare, treapta 1-2, rar 3, fortezi bine masina, ai impresia ca te catzari pe perete. La coborare frana de motor e o poveste frumoasa, in treapta 2, cu piciorul luat din acceleratie iti tureaza instant motorul la 4000, bagi frane la greu, de fapt ai sa vezi panourile cu "brems ok?" si "check brems", neaparat pauze de racit franele ca altfel ai sanse sa vizitezi prapastiile de aproape.
Starea drumului este foarte buna, este destul de aglomerat, multi motociclisti (dar civilizati, nu ca la noi), mosnegi cu Ferrari-uiri, tot felul de decapotabile, pusti cu Impreza etc., dar fiecare a venit sa se distreze si nu agreseaza cu nimic restul participantilor la trafic (nu ca la noi... mad.gif )
In septembrie s-ar putea sa ai o problema, cand este vreme nasoala e inchis circulatiei, daca nimeri asa ceva este cam nasol.
Poze am pus pe topic-ul cu Austria, inclusiv cu marmota live biggrin.gif

My Webpage
Gorbaciov
QUOTE(gibonu @ 22 Jul 2009, 15:18)
Fara sa te superi pe mine, dar eu nu iti inteleg intrebarile. Cum adica "cum se conduce?" sau "cum e drumul?".
*


Mon cher, fara sa o interpretezi ca o samanta pe scandal, mi se pare cam aiurea postarea ta. Un exemplu, care imi chinuie mie curiozitatea, e cum se comporta masina (din cauza lipsei de aer). Cat dureaza? E aglomerat? etc.
Asa, poate aparea cineva aici, cu pieptul bombat ca se duce la Gorge du Verdon ca a vazut RS4 la TopGear. Doar ca in viata reala nu e nicio legatura cu ce s-a vazut la TG.
gibonu
@ Gorbaciov
N-am nici o treaba cu scandalul. Ti-am zis doar parerea mea despre ce ai scris.
Iar la faza cu lipsa de aer la 2500 m eu zic ca exagerezi. Daca te duceai cu Dacia 1100 poate mai intelegeam, dar in semnatura vad alta masina.
In fine, nu mai are rost sa discutam aiurea.
Drum bun, petrecere frumoasa si sa ne zici si noua cum a fost.
Bafta.
dr_mKe
Daca ajungi in zona si nu faci Hochalpenstrasse nu te numesti sofer excl.gif
Indicat ar fi sa fi la baza dimineata ca sa ai timp de admirat muntele. Poti lua telecabina de panorama spre Schareck la 2600 m, apoi musai de coborat pe ghetar tongue.gif , dar pentru asta trebuie sa fii pregatit sufleteste si mai ales fizic. Coborarea este destul de solicitanta iar urcatul inapoi nu mai spun, ajungi terminat sus. Musai sa ai cu tine crema de protectie solara, eu m-am parlit rau de tot laugh.gif Daca nu esti in forma fizica foarte buna nu-i recomandat sa incepi o asftel de expeditie.
In septembrie sa te astepti la vant puternic si "populatie" putina. Sus la ghetar exista un complex mare cu parcare gratuita si diverse "distractii" pentru copii.

Cu un motor aspirat ai sa pierzi cam 30% din putere la altitudinea respectiva. Eu l-am facut cu pedala la podea, atentie la motociclisti si mai ales la biciclisti. Iarasi mare atentie cand te surprinde vre-un nor pe drum. La primul aveam geamurile deschise si s-a cam udat tot in masina radmasa.gif Se poate conduce rapid daca asta doresti, in limitele bunului simt, si nu te opreste nici un polizei. La urma urmei motociclistii merg mult mai tare. Mare atentie la coborare, mai ales la un tempo putin mai ridicat, se ajunge la fading foarte repede. Teoretic cu masina pe care o ai n-ar trebui sa ai probleme prea mari cu franele. Daca-i cu turbina iti zic ca prinde bine la aproape 3000 m. Un motor aspirat mic, cu e cel de 1.4 de pe SN se resimte din plin . . .

Daca tot esti in zona, poti trage o fuga si prin nordul italiei sa treci pasul Stelvio, Hochalpenstrasse pare drum de amatori pe langa el, si de la Stelvio la Davos, alta bucata de drum care-ti taie rasuflarea icon_mrgreen.gif Musai trebuie sa mergi si acolo. Musai musai.

Uite si 2-3 pozne de prin "zona".
1 2 3

PS > poza din avatar e facuta la pasul Stelvio user posted imageuser posted image
testike
Nu te speria, nu e chiar asa rau cum zic unii, ca intotdeauna, fa o medie intre ce zic colegii de forum smile.gif
Eu am fost anul trecut, si m-am stresat si eu de incalzirea rotilor.
La ultima coborare, dupa ce am iesit de pe drumul cu plata, dar mai aveam de coborat cativa km, am si oprit sa verific rotile dar nu erau fierbinti deloc, doar un pic caldute. Am avut grija totusi sa folosesc frana de motor, si am mers si cu AC pornit.
Panta este intr-adevar mai mare ca pe Transfagarasan, dar pe de alta parte a fost muuuult mai lejera ca si panta de la o pestera de gheata, poate de aceea nu mi s-a parut mare lucru. La pestera am patit ca nu tragea in a 2-a daca o lasam cu 3500 (parca am vazut afisat 25% panta), in schimb aici mergeam cu a 2-a lejer, si destul de mult cu a 3-a.
Merita sa mergi, privelistea e superba smile.gif
Mai gasesti informatii si in topicul cu Austria

LE: Am uitat sa adaug ca nu am facut nici o pauza la nici o coborare.
dr_mKe
Vin cu o mica nuantare. Daca iti place sa conduci drumul ti se va parea raiul pe pamant, in caz contrar nu comentam tongue.gif
Mie nu mi s-a parut "greu de condus", am savurat fiecare ac de par, fiecare centimetru de asfalt. Evident il am in vizor pentru "biciclat" bicycle.gif
LuluMOB
Asta e topic de biciclisti... Stelvio, Grossglockner... mergeti inceti si bucurati-va de frumusetile de acolo.
YRX
Nu va ma dati viteji, drumul este intr-adevar frumos, dar este greu pentru cineva care nu prea are experienta pe munti, ar trebui sa fim totusi obiectivi, numai pe site-ul de prezentare spun aia ca este "potrivit masinilor de epoca". Sa-l vad eu pe vreunu cu Ford T pe acolo.... biggrin.gif
Intr-adevar este mai lejer ca drumul la Werfen, dar este cu mult mai lung, de aceea eu zic ca e mai solicitant.
Si cum mama masii la unii rotile erau doar caldute dupa coborare cand toate masinile care erau jos miroseau a terasament de cale ferata.
LuluMOB
Daca folosesti corect frana de motor, la un autoturism incarcat decent, n-ai cum sa incingi rotile. Cu Loganul n-am ajuns pe acolo, dar de pe trans iti cobor cu doar cateva apasari de pedala, nu foarte serioase. Daca vrei sport e alta treaba...
dr_mKe
YRX, tu stai la campie, eu vad muntele pe geam tongue.gif Pe asfalt uscat si vreme buna nu pune probleme unui sofer normal. Eu nu ma dau viteaz, doar ca am scos fum din frane pe-acolo, si inca din belsug laugh.gif
YRX
Frana de motor nu exista acolo, cel putin in cazul Logan-ului meu 1.6 MPI.
Cu piciorul luat din acceleratie in cativa metrii imi tura motorul la 4000, in treapta 2, deci trebuiau folosite franele la greu.
Acum nu ma intelegeti gresit, am facut multe drumuri de munte si nu sunt nepriceput dar am zis ca o informate corecta, fara vrajeala o sa-i fie de folos initiatorului, sa poata evalua realist daca vrea sa se duca acolo sau nu.
@ dr_mKe : Eu am fototapet cu muntele, si e mai mare decat dealurile tale... radmasa.gif
gibonu
QUOTE(LuluMOB @ 22 Jul 2009, 20:54)
Asta e topic de biciclisti... Stelvio, Grossglockner... mergeti inceti si bucurati-va de frumusetile de acolo.
*



Sunt total de acord. Cu bicicleta te bucuri infinit mai mult de zona pe care o strabati, vezi totul altfel, intri in contact cu zona mult mai bine, nu se compara cu goana masinii.
Singura probleme este ca trebuie sa-ti bicicleta, sa-ti placa efortul, sa-ti placa sa te arda soarele si sa te bronzezi ca tractoristul. Cu toate astea, coborarea pe bicicleta este ceva cu totul deosebit, senzatiile nu pot fi descrise in cuvinte.
Am facut Transafagarasan-ul de 4 ori cu bicicleta si odata cu masina. Coborarea cu masina nu are nici un fel de farmec dupa ce ai trait senzatiile pe care ti le da bicicleta.
Acum o luna am fost pe Stelvio, tot cu bicicleta si a fost de vis.

Revenind la topic, mai jos sunt profilele catararilor de pe Grossglockner, poate ajuta pe cineva.
http://www.climbbybike.com/climbs_selection.asp
paul_damian
Putin off-topic, da' va rog lamuriti un nestiutor.

Ce inseamna 'efectul de fading'? Sugrumare din cauza de lipsa de oxigen?

N-am fost niciodata pe drumuri atat de spectaculoase, nici macar pe Transfagarasan. Ce-i cauzeaza motorului daca merge in frana la 4000rpm cativa kilometri?
LuluMOB
Franele se incalzesc si nu mai tin la fel de bine.
http://en.wikipedia.org/wiki/Brake_fade
Nu cred ca are nimic motorul in frana la 4000. Mai degraba transmisia e solicitata. Eu o folosesc intotdeauna si o mai ajut cu pedala daca e cazul.
adi_ar
Desigur conteaza si daca este "tractoras" (mai ales la urcare) sau pe benzina, aspirat sau nu insa traseul este abordabil cu orice masina in buna conditie tehnica.
Nu degeaba se dau tururile din zona (Hochalpenstrasse sau Dolomiten) ca fiind ideale pentru "oldies" - pentru care este o provocare altitudinea.
Detalii aici, aici si pe multe alte site-uri unde este de urmarit partea cu wetter!!!
testike
QUOTE(YRX @ 22 Jul 2009, 20:26)
Si cum mama masii la unii rotile erau doar caldute dupa coborare cand toate masinile care erau jos miroseau a terasament de cale ferata.
*



La ultima coborare (de la varf pana la poarta unde te taxeaza) , am oprit sa verific si eu rotile, tot asa ingrijorat de ce ziceau unii ca se incalzesc rotile ramai fara frane etc.
Mai aveam de acolo de coborat inca vreo 5-10 km parca (mergeam in Zell Am See), si am zis sa verific, si sa fac o pauza daca rotile sunt prea fierbinti.
Am pus mana numai pe rotile din fata, si erau numai caldute, nici macar calde, nicidecum fierbinti.
Am condus cu grija totusi la coborare, am mers tot timpul cu frana de motor si AC pornit, si cred ca am franat de 4-5 ori mai putin ca si cei din fata mea, care avea practic becurile de la frana aprinse aproape tot timpul.
Am fost 2 pers + 1 copil in masina, fara bagaje.

P.S. Sa se tina cont ca am schimbat placutele originale la 53 mii, si inca mai erau bune. tongue.gif
Gorbaciov
Va multumesc dragilor, info super OK....iar pozele.... fara cuvinte.
Avem de ales intre Grossglockner sau 108 pe ruta Lienz-Matrei-Mittersill (pe acolo am mai fost, tot venind dinspre Kranjska Gora spre Innsbruck.
Oricum, pana acum, cel mai greu drum mi s-a parut Gorge-ul. Sper sa il biruim si pe asta.
kriiss888
Am fost eu anul trecut pe GrossGlockner Hochenalpenstrasse cu Logan de 1,4, 2 pers in masina + bagaj dinspre nord spre sud.

Ce iti pot spune : costa 28 euro dar merita toti banii, asfaltul impecabil, lume multa (iulie), biciclisti multi ...am avut noroc si am prins vreme frumoasa.

Referitor la masina la urcat ...intr-adevar panta se simte mai ales la Logan de 1,4 (panta maxima 13% pe sosea) ...am urcat cu a treia si a doua ( mai mult cu a doua ) ..si am oprit si aerul conditionat. Nu am folosit deloc treapta 1 ( am folosit-o intradevar si prima treapta dar la urcarea la Edelweispitze- nu stiu daca am scris corect -- asta e un drum pietruit ingust cu panta maxima 20% - e un punct de belvedere...o sa il vezi ....e o cabana acolo si lume multa ).

La coborare ...am cam incins franele ...dar nu am avut ce sa fac ...nu 'tinea' a doua pe coborare ...se ducea peste 4000 de ture si am fost nevoit sa folosesc frana. Am facut o singura pauza pt racirea franelor.

Parerea mea despre acest drum - se poate face cu orice masina in stare tehnica buna. Bineinteles ar fi de preferat si o experienta pe asemenea gen de drum...sa nu te sperii de prapastii, serpentine, etc.

Sa fii atent ..ca ghetarul Pasterze si varful GrossGlockner nu sunt pe drumul principal !!..la un moment dat , intr-un sens giratoriu se formeaza drumul pana la ghetar ...acolo se si infunda drumul ...te intorci pe unde ai venit pana la giratoriu .
einstein1984
QUOTE(YRX @ 22 Jul 2009, 21:26)
Nu va ma dati viteji, drumul este intr-adevar frumos, dar este greu pentru cineva care nu prea are experienta pe munti, ar trebui sa fim totusi obiectivi, numai pe site-ul de prezentare spun aia ca este "potrivit masinilor de epoca". Sa-l vad eu pe vreunu cu Ford T pe acolo.... biggrin.gif
*


Cand am fost cu Dr Mke pe acolo era un Ford Galaxy decapotabil din 65 care urca bine merci cu transmisia lui automata in 3 trepte (mare minune ca nu a fiert uleiul in ea, ca are 2 tone baraca). Si ar merita mentionat asfaltul ca in palma si zonele cu 2 benzi pe sens din unele locuri. Norii in schimb erau fantastici.

Superb drumul, si la fel ca stelvio plin de motociclisti (ziceai ca e conventie de Gold Winguri si BMW-uri boxer). Si de obicei pilotii de astfel de vehicule merg numai pe drumuri frumoase, care merita efortul.
Am oprit langa cascada si am vazut niste marmote care se harjoneau prin iarba.
Gorbaciov
Sper sa nu ma injure toata lumea, mai ales cei care un incercat o mana de ajutor, dar dupa prezentari ale drumului si negocieri cu soferul (adica sotia), a ajuns la concluzia ca mai bine o luam tot pe 108, pe care il stie deja.... sad.gif
adi_ar
Ne vei povesti la intoarcere dar este posibil, asa cum am spus in prima mea interventie, ca in septembrie sa fie inchis. Depinde de vreme!
Oricum, daca vremea este foarte frumoasa, nu aveti motive de temere. Ar fi pacat sa nu profitati.
Pentru diversitate, puteti incerca si varianta 167, cu imbarcare in tren la Bockstein pana la Malnitz. Poti avea surpriza sa intri iarna si sa iesi vara (sau invers).
Zona Bad Gastein este poate mai putin spectaculoasa dar, cand este vorba de Austria, termenul de "frumos" este relativ.
cri123
QUOTE(dr_mKe @ 22 Jul 2009, 18:09)
Daca tot esti in zona, poti trage o fuga si prin nordul italiei sa treci pasul Stelvio, Hochalpenstrasse pare drum de amatori pe langa el, si de la Stelvio la Davos, alta bucata de drum care-ti taie rasuflarea  icon_mrgreen.gif Musai trebuie sa mergi si acolo. Musai musai.



Stelvio - Davos - cel mai frumos drum din lume, in opinia Top Gear (pe care o impartasesc in totalitate). Scuze autorului pentru offtopic...
Gorbaciov
QUOTE(cri123 @ 28 Jul 2009, 21:18)
Stelvio - Davos - cel mai frumos drum din lume, in opinia Top Gear (pe care o impartasesc in totalitate). Scuze autorului pentru offtopic...
*


Nicio problema.
Totusi, te contrazic. Stelvio e #2. #1 de la distanta mi se pare Gorge du Verdon (cel putin, asta e parerea mea). Pe acolo am condus si mi s-a parut foarte fain sa merge pe serpentinele alea, cu impresia ca rotile din dreapta sunt deasupra Gorge-ului.

PS> poate facem un topic cu drumuri din EU...(daca nu este deja). Poze, impresii....
gibonu
QUOTE(cri123 @ 28 Jul 2009, 23:18)
Stelvio - Davos - cel mai frumos drum din lume, in opinia Top Gear (pe care o impartasesc in totalitate). Scuze autorului pentru offtopic...
*



Poti sa detaliezi putin?
Adica care este exact ruta Stelvio - Davos, ca ari fi mai multe optiuni, respectiv:
1. Stelvio - Umbrail - Sta. Maria - Davos;
2. Stelvio - Bormio - Livigno - Davos;
Am fost de curand pe Stelvio, cu bicicleta, deci cat de cat stiu zona.
Iar Bormio - Livigno - Davos l-am facut cu masina.

@ Gorbaciov
Buna ideea cu topicul despre drumurile din UE. Poate ma apuc eu, sa vad cum stau cu timpul.
dr_mKe
N-am pus roata sau piciorul pe Gorge du Verdon, dar drumul pana sus la Stelvio si de acolo spre Davos contine tot ce si-ar putea dori un amator de condus sportiv. Serpentine dificile cu diferenta mare de nivel, curbe de toate soiurile, linii drepte suficiente, peisaj de vis.
ursul-alb
QUOTE(Gorbaciov @ 28 Jul 2009, 19:50)
Sper sa nu ma injure toata lumea, mai ales cei care un incercat o mana de ajutor, dar dupa prezentari ale drumului si negocieri cu soferul (adica sotia), a ajuns la concluzia ca mai bine o luam tot pe 108, pe care il stie deja....  sad.gif
*


Hm... cred ca nu strica sa ne spui de la inceput ca NU TU vei fi soferul; probabil (si nu-s deloc misogin) 99% dintre doamnele sofer ar face orice ca sa evite nu Grossklockner ci si, sa zic, Dealul Magura de langa Bacau...

Asa ca pune mana pe covrig si nu rata asemenea ocazii!
Gorbaciov
Nevasta-mea se baga mai tare ca mine de obicei. Conduce mai repede. Termenul "talpa" e mult mai apropiat de ea, decat de mine.
cri123
QUOTE(gibonu @ 29 Jul 2009, 08:45)
Poti sa detaliezi putin?
Adica care este exact ruta Stelvio - Davos, ca ari fi mai multe optiuni, respectiv:
1. Stelvio - Umbrail - Sta. Maria - Davos;
2. Stelvio - Bormio - Livigno - Davos;
Am fost de curand pe Stelvio, cu bicicleta, deci cat de cat stiu zona.
Iar Bormio - Livigno - Davos l-am facut cu masina.


Davos -> Zernez -> Livigno -> Bormio -> Stelvio, asta e ruta TopGear smile.gif
Gorbaciov
L-am vazut, e foarte fain, dar prefer Gorge-ul. Gorge-ul are si frumuseti naturale (ma refer la peisaje), dar si niste sate, de 1000 de ani vechi absolut fabuloase. Cu "F" mare. Si ma refer in principal la Moustier St Marie care e senzational. Iar pe Gorge, EU am condus. Acum nu pot conduce dintr-un motiv serios.

Gibonule, daca nu au moderatorii ceva de zis, se poate incepe si aici discutia cu drumurile din Europa. Eu nu am nimic de obiectat.
gibonu
QUOTE(cri123 @ 29 Jul 2009, 21:06)
Davos -> Zernez -> Livigno -> Bormio -> Stelvio, asta e ruta TopGear smile.gif
*



Exact acelasi drum l-am facut si eu, dar in sens invers si partial cu bicicleta. Adica:
Bormio - Stelvio - Bormio pe bicicleta.
Bormio - Livigno - Zernez - Davos cu masina.
Intr-adevar, drumul este frumos, dar nu cred ca se poate spune ca ar fi cel mai frumos din lume. Acum depinde de subiectivismul fiecaruia.
Oricum, merita facut, indiferent de ce spun baietii de la Top Gear.

@ Gorbaciov
Eu zic sa facem un topic separat. Daca am timp, ma apuc.
Gorbaciov
Privitor la drumul spre Davos. Am facut o imensa greseala. NU am fost acolo, noi am fost pe alte drumuri in zon:
St. Moritz - Zuos - Zernes - Tschuggen - Davos - Wiesen - Alvaneu - Bergun - Samaden - St Moritz.
Practic, un tur de o zi, sa vedem si Davos-ul, ca incepusem sa ne plictisim dupa 4-5 zile in St Moritz (care e cam plictisitor vara).

30 Jul 2009, 17:49:
QUOTE(gibonu @ 30 Jul 2009, 12:13)
Eu zic sa facem un topic separat. Daca am timp, ma apuc.
*


Sa il faci cu vot.

dr_mKe
Drumul "Top Gear" are insa de toate. De la ace de par dificile pana la portiuni de viteza. Vara trecuta am plecat cu Grossglockner si "the best road in the world" ca tinte principale biggrin.gif
Gorbaciov
O fi "the best", dar Gorge-ul, este "the second most demanding" si "the most demanding"... biggrin.gif
dr_mKe
Stai intai sa-l faci si pe asta, la fel este valabil si pentru mine tongue.gif
area51
Eu am fost pe Galibier, Bonette, Iseran, Furka, Susten,Grimsel,Klausen, Nufenen ori St. Gottard si, sincer, Grossglockner-Hochalpenstrasse mi s-a parut mai lejer. L-am facut in septembrie acum 2 ani cu un Logan si n-am avut absolut nicio problema cu masina. Unde mai pui ca are 2 benzi tot drumul...
Mi-a placut ca din loc un loc erau indicatoare cu inaltimea la care te aflai, plus o multime de parcari view-point... Cam scumpa taxa de 27euro...beneficiai de o parcare pe 4 nivele la poalele ghetarului...aaa si-mi amintesc ca, fiind un pic innourat in ziua aia, mi-a dat o chestie la bilet conform careia mai puteam vizita odata traseul, gratuit, cu aceeasi masina, in acel an intr-o zi insorita la alegerea mea.
LuluMOB
Am fost si eu anul asta pe Grossglockner. http://picasaweb.google.com/lulu.tanase/20...1GrossGlockner# Impresionant!
Legat de frane, cum banuiam, e un drum foarte lejer. Daca o lasi intr-a doua la vale, fara sa te sperii ca ajunge motorul la 4000 (unde, de altfel, poate sta ore intregi pe autostrada, cu pedala apasata spre capatul de jos), nu e nevoie decat de usoare corectii inainte de curbe. Si aveam masina burdusita!
Stelvio e mult mai spectaculos. Dar mai spectaculos mi s-a parut Gavia, cum mergi spre Ponte di Legno, care e salbatic si periculos de-a dreptul. Chiar si Alpe d'Huez urcat prin Mizoen e mai solicitant.
Oricum, infrastructura rutiera din Alpi e deosebita si pentru cei nu foarte pretentiosi, carora le place bucataria de campanie si dormitul la cort, o vacanta in Austria si imprejurimi e deja accesibila la costuri comparabile cu cele din Romania.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.