soulraven
22 Jul 2009, 16:23
deci.....
ieri dimineata a mers totul perfect, motor 1300, Aprindere AT011,bobina de tico, fise tesla, bujii brisk.
pe la pranz cand dau sa pornesc, nu a mai plecat. intr-un final a plecat dar relantiul mergea vai de mama lui, si in turatii tremura motoru de nici nu va dati seama. De dimineata am inceput reparatia. intial am crezut ca este din carburator, am vazut ca se prelinge benzina pe langa axul clapeta de acceleratie. l-am dat jos, si ca tot aveam altul la curatat, am luat totul dupa el si l-am pus pe cel curatat proaspat.
nici o schimbare. motoru mergea la fel, si ce am observat este ca nu mai avea nici o influenta surubul de amestec, cel din talpa.
l-am dat din nou jos, l-am pus pe cel vechi, absolut la fel.
intr-un final, am schimbat capacul de delcou, si-a mai revenit, merge bine in turatii, destul de rotund, dar la relantii nu mai sta deloc. surubul de amestec, nu are nici un efect.
sper ca nu v-am plictisit cu toata povestea. ati patit asa ceva?
krapcarasu
22 Jul 2009, 17:42
daca tragi socu cu motoru cald se opreste? daca nu aer fals probabil pe la diuza sau garn dintre qlasa si galerie
soulraven
22 Jul 2009, 17:48
are tendinta sa se opreasca.....cu socu tras. cand accelerez merge relativ ok, rotund si frumos, dar la relantii nu reusesc sa il pastrez deloc...este foarte fluctuant. si reglaul de amestec este inexistent.
krapcarasu
22 Jul 2009, 17:53
nu cumva merge in 3 la relanti? de la vreun joc prea stans
soulraven
22 Jul 2009, 18:03
ai impresia ca merge in 3, se cutremura tot motoru, cand accelerezi isi revine. si pornirea este grea, inainte o porneam la sfert. la culbutori nu am umblat, deci nu are cum sa fie de la ei
krapcarasu
22 Jul 2009, 18:32
cum sa nu aiba cum? de la uzura scaunului jocul se micsoreaza
soulraven
22 Jul 2009, 18:34
si din cauza asta sa nu pot sa reglez relantiul?si sa pica brusc si dintr-o data?dupa ce am schimbat capacul de delcu s-a mai stabilizat, macar merge sa accelerez, dar relantiul tot degeaba
krapcarasu
22 Jul 2009, 18:41
sa uzat lent si a ajuns la limita sa nu mai inchida pe compresie vreo evacuare; o fi avut si capacu ceva
soulraven
22 Jul 2009, 18:48
si cum o pot reface?schimb chiuloasa cu tot, sau refac reglajele la culbutori?
krapcarasu
22 Jul 2009, 19:18
vezi intai din reglaj, un test de compresie apoi,sunt care inlocuiesc bine scaune de supapa,nu te arunca sa schimbi cu totul
soulraven
22 Jul 2009, 19:30
o sa vad pe unde gasesc, poate cumpar o lera si incerc reglajele la culbutori. daca nu reusesc nici asa, sa vad ce mecanic gasesc sa ma scoata din problema.
si eu am cam aceeas prb.....oscileaza acu de la turometru si nush dc ia-m schimbat cam tot ce era de schimbat .....pana acum 4 ore imi tremura cand acceleram da acum si-a revenit dintr-o data doar ca intrerupe si nush ce ar putea avea da-timi un sfat
22 Jul 2009, 21:14:
ce-i ala joc prea strans?|
Mr_Devil83
23 Jul 2009, 12:37
se miscoseara jocurile la culbutori in capul karasului poate. De obicei cresc. Ia baga lera intre supapa si culbutor. De n-ai minim 0,6mm joc io mananc motorul ala.
Motoru de dacie merge bine si cu 2mm joc la culbutor. Normal ar trebui sa impinga supapa in jos cam 5,2, 5,3mm da merge bine si cu 2mm. Atata doar cca se aud tachetii cum bat.
Ia mai bine verifica tu furtunul ala cu duza ca e disperant, nu umbla pt fiecare problema la carburator ca asta face probleme cam la 15 - 20k km de obicei si ma indoiesc ca nu ai surubarit la el in ultimele 2 3 luni.
Verifica furtunul ala de la servofrana, da-l jos si infinge-i un surub de 10 sau 12 in capatul demontat de la supapa servofranei.
Vezi si ca aprinderea aia minune sa nu se fi belit si sa dea scantei aleator.
In rest bujii, fise nu cred ca iti fac tie figuri.
soulraven
23 Jul 2009, 12:58
am schimbat acum chiuloasa, mai am sa reglez culbutorii, dupa ce trece caldura asta. cu reglaut este alta frumuseste ca nu am reglat ever. sper sa ma descurc.
krapcarasu
23 Jul 2009, 13:00
daca e stransa bine piulita si se uzeaza scaunul mai repede decat culbutorul sau coada nu se srtange jocul? la mine asa am gasit dar eu am gpl si se uzeaza mai repede , pe evacuare mai ales
dani mdi
23 Jul 2009, 13:04
am si eu o prb la relantii majina merge ce drq trepideaza se si opreste cate odata bujiile mile afuma si azi dimineatza am vrut sa plec undeva si a mers perfect si da scoate putin fum negru poate sa ma ajute careva ...ms:>
krapcarasu
23 Jul 2009, 13:20
amestec bogat; strange surubu de amestec
dani mdi
23 Jul 2009, 14:52
amestec bogat; strange surubu de amestec
te referi la cel de la accelaratie nu?...da culme e ca imi consuma 6 % am schimbat bujiile si dupa 30 km le-a afumat si pe alea...si akm merge bine dar mi-a zis cineva k trb sa mai fac iesiri cu ea sa ai dau 120 ...eu merg cu maxim 90 poate sa fie si asta sa se dupana calamina cva...pls ajutama ms:*
Mr_Devil83
23 Jul 2009, 14:59
daca vrei sa mori da-i si 140 si accelereaza tare. Dacia e un monument de stabilitate si fiabilitate a suspensiei in domeniul autoturismelor...
dani cam cati km are motorul? Mananca ceva ulei? Eu cred ca ti-s praf simeringurile la supape in special.
dani mdi
23 Jul 2009, 15:07
devil motorul are in jur de 3 ani si vreo 10300 km ...nu este forjat nu nimik eu merg foarte incet dar nu prea fac iesiri ...si problema asta mi s-a dereglat knd ma ducem la tara avem 90 si dintro data knd am ajuns la o intersectie am pus frana si incetinea majina si knd am ajuns in am scoso din viteza si mi s-au aprins becurile in bord si a inceput sa tremure...si knd accelaram mergea si cva sa dereglat la ea DE ATUNCI DA cateodata merge bine cateodata nu:D...asta ma deranjeaza knd itzi e lumea mai draga sa pleci undeva te lasa...si app nu mananca ulei deloc asta ma mira eu zik k fumul este de la bujii k sunt afumate...segmetzi noi si app motorul nu a fast nou
krapcarasu
23 Jul 2009, 15:54
surubul de amestec e cel orizontal, strangi din el pina da sa se opreasca, apoi deschizi putin pina la turatia max stabila. Relajul de relenti nu prea influenteaza consumul. Avansul pare sa il ai usor prea mic
dani mdi
23 Jul 2009, 17:22
coitza eu am lasat cablul de la accelaratie mai moale pt k am umblat la ele odata si l-am facut foarte tare,si de atunci imi face prb dupa ce vb cu voi ma dusai si ma uitai la ea si lasai accelaratia si merge super bine se poate sa fii fost de aici...oricum ms mult
soulraven
23 Jul 2009, 17:53
rezumat la ziua de azi:
am schimbat chiuloasa, cu toate cele, garnituri evacuare, chiuloasa, pompa de apa.
Strans la cuplu chiuloasa, reglat culbutori.
am pornit masina si am ramas uimit de cum merge. in primele 2 minute am reusit sa aduc turatia la 700de ture, ceea ce inainte nu aveam misto.
am oprit masina pentru 2 minute.
cand am pornit-o vai mama, facea aproape la fel si regalajul de relantii cel din talpa, la fel nici un efect. am mai chinuit-o apoi ca sa i fac aerisire la instalatia accelerat.
de unde credeti ca este? chiuloasa am schimbat-o, la inceput a mers extrordinar, apoi a inceput sa faca din nou. ce parere aveti?
dani mdi
23 Jul 2009, 19:10
akm umblai iar la ea sufla carburatorul tot si curatzai bujiile si iar merge prost eu cred k la me merge bine numai knd sunt bujiile afumate:)))...im mm nu stiu ce sa ai mai fac ce zicetzi
soulraven
23 Jul 2009, 20:38
am rezolvat-o acum. am schimbat si bujiile si si-a dat drumu la mers, merge in regula. defapt merge cum ar trebui sa mearga, doar ca putin mai bine, fiind motorul reglat. este reglat cu E deschisa
dani mdi
23 Jul 2009, 21:19
si u crezi k de la bujii a fost?
soulraven
23 Jul 2009, 21:34
ca sa fiu masochist DA, cred ca de la ele......acum ca am schimbat si chiuloasa si garnituri si toate cele, este partea 2-a. oricum merge mult, mult mai bine ca inainte. singurul stres care il mai am, este sa nu am probleme cu garnitura de chiuloasa.
bujiile cu probleme arate perfect, perfect normal. nici nu zici ca sunt terminate, dar cred ca asta se datoreaza unui efect secundar datorat de bobina de tico. am impresia ca le cam maninca copate.
tavipop
24 Jul 2009, 16:02
am avut acceasi problema, dar s-a dovedit a fi de la distanta dintre platini, dupa reglarea acesteia merge impecabil. Nu strica verificarea periodica a ei!!!
soulraven
24 Jul 2009, 16:03
pentru cine are:)
Mr_Devil83
24 Jul 2009, 20:48
io am realizat astazi ca motorul meu mergea cam in 3,5 pistoane pt ca una din bujii nu am strans-o bine acum vreo 2 luni cand am umblat la motor. Cred ca de la problema asta nici nu am prins mai mult de 125 la ora sambata cand goneam spre sibiu si ma miram de ce cu motor nou nu urc barem in 140 da cu ala vechi cu un joc la cuzineti de 1mm luam 140 - 145.
dani mdi
27 Jul 2009, 11:37
eu mi-am rezolvat problema la dacioara mea,knd calcam accelararie dadea sa moara si am descoperit de unde era fisele erau intrerupte,am luat fise de urziceni originale si merge brici :X:X:X..ms oricum
soulraven
27 Jul 2009, 11:44
eu mai am probleme cu pornire, porneste cam greu, dar cred ca i din bujii, sunt din vechi stramosi, o sa le schimb si sper sa rezolv si cu pornirea grea
27 Jul 2009, 14:58:
revin cu o mica dilema.
am montat de cateva zile chiuloasa noua, cu reglaje cu tot plus garnitura de chiuloasa.
in primele dupa ce am pornit-o si am fauct putina aerisire imi mai scoatea in borcan bule. acum la relantii sau in regim accelerat nu scoate deloc bule. Dar scoate 2-3 bule cand trece din regim accelerat in regim relantii, ar trebuii sa ma ingrijorez sau este normal asa?
dani mdi
28 Jul 2009, 21:22
am si eu o intrb care poate sa ma ajute...am schimbat fisele si cum scrie mai sus merge perfect azi am umblatr iar la amestec la vans si la relantii pt k imi consuma 2 lintri la 12 km in oras adik 13 % e exagerat de mult pe lnaga ce imi consuma inainte 7 in oras...poate sa ma ajute cineva sa imi zica din ce eeste?
baranga
28 Jul 2009, 22:42
QUOTE(dani mdi @ 28 Jul 2009, 21:22)
am si eu o intrb care poate sa ma ajute...am schimbat fisele si cum scrie mai sus merge perfect azi am umblatr iar la amestec la vans si la relantii pt k imi consuma 2 lintri la 12 km in oras adik 13 % e exagerat de mult pe lnaga ce imi consuma inainte 7 in oras...poate sa ma ajute cineva sa imi zica din ce eeste?
2 litrii la 12 km oras= aprox un consum de 16,5%
soulraven
28 Jul 2009, 22:44
i-a spuneti-mi si mie de ce imi porneste greu acum
bujiile sunt din cretacic. sa fie din ele, sau din carburator?
aprinderea este gotronic,tesla, tico
valytz4
28 Jul 2009, 23:20
Salut, treaba acea cu tremuratul motorului era asa de simpla sa verifici bujiile...scote-ai cate o fisa si vedeai reactia motorului daca mergea la fel insemna ca bujia nu e k sau nu e reglata plus ca se vede pe ea si tot asa repetai operatiunea si nu mai munceai asa mult la masina. Abia acum am vazut povestioara. am patit si eu acum o sapt si in 15 min am rezolvat problema. cat despre pornire incearca avansul sa-l reglezi cum trebuie.aceasi problema am avuto si eu am reglat avansul imediat dupa ce am pornit masina ceva aer si benzina si asta a fost baga-ti nasul asa inveti credema ca am dacia din octombrie si dupa ca mau jegmanit toti mecanicii de cartier mi-am bagat eu nasul si e k ...succes Scuze gramatica
soulraven
29 Jul 2009, 10:57
am o noua problema ciudata, foarte ciudata
dupa ce avem pornirile foarte grele, am decis sa schimb carburatoarele, mai avem inca unu prin casa.
am pus celalat carburator, parca, parca a pornit mai repede, numai ca relantiul tot nu statea bine, am inceput sa reglez aerul din jiglerul din talpa, nici o sansa, minunea a fost cand l-am scos de tot si s-a reglat relantiul perfect, tinea motoru fara sa tremure si sub 700rpm.
dar cum il bagam inapoi cum se ducea draq tot.
apoi am schimbat cu carburatorul vechi, si cu asta pornea mai usor, dar mergea inecat, surubul de aer nu avea nici un efect, iar la relantii pica benzina grupa mare, prin centrator si parca si prin ciocul de papagal.
ce parere aveti din ce cauza pica benzina asa in veselie?
cu ambele carburatoare accelerat merge super bine. relantiul este problema.
krapcarasu
29 Jul 2009, 13:08
tot schimbi carb mai schimba si garn, vezi de aer fals , sa fie stransa galeria si garn ei buna; pata? diuza? poate-i stamb planu garn de carb sau talpa lui; poate picura de la niv prea mare; sau biluta!
soulraven
29 Jul 2009, 13:10
picura si cand este la relantii si dupa ce opresc motorul....
krapcarasu
29 Jul 2009, 13:15
garn subtire dintre corp si capac; jicloarele, de relanti in special, sunt niste rebuturi crase ; daca e prost cel de relanti nu are efect cuiu de reglaj
soulraven
29 Jul 2009, 13:18
cate garnituri se pun intre corp si capac carburator?
cate garnituri si care este ordinea lor intre galerie si carburator?am tabla pusa.
pica benzina din ce cauza?din cauza garniturii corp-capac carburator?
krapcarasu
29 Jul 2009, 13:29
1,una subtire de carton
2.[attachmentid=1627541618]
3. nivel prea mare, garn, biluta nu inchide bine
daca desurubezi putinn jicl. de rel merge mai turat? ar trebui sa se opreasca
soulraven
29 Jul 2009, 13:33
parca da sa se opreasca
29 Jul 2009, 13:34:
pe la ciocul de papagal nu mai da acum, da numai pe la centrator. de acolo pica benzina si la relantii si dupa ce opresc motorul
pcostica
29 Jul 2009, 16:00
vezi nivelul in CNC, cuiul poantou.
Bafta!