Salut.. Stiu ca s-a vorbit destul de mult despre urmaoarea problema, doar ca problema mea e putin diferita )
Am o dacie break din 96, si am plecat saptamana trecuta din oras. Am oprit dupa vreo 40 de km, si fara niciun motiv, am ridicat capota. Borcanul de apa se misca destul de tare din cauza ca apa fierbea.. Am stat vreo 15 minute, am completat, si am facut opriri regulate sa completez si sa las sa se raceasca. Mentionez ca nu s-a aprins nimic prin bord, si nici eu nu m-am uitat sa verific la cat a ajuns temperatura apei. Masina era mai mult decat incarcata cu bagaje, 4 pasageri.. Si au fost parti de drum unde am avut dealuri destul de mari si saraca tragea usor usor..
Nu am avut problema asta, sau nu stiu eu sa o fi avut cu masina doar usor incarcata...
Acum sa elimin niste probleme din start.
1. Din cate am citit, ar putea fi problema cu garnitura de la chiuloasa (sper ca m-am exprimat bine ) ). S-ar vedea daca ar fi apa in ulei, dar nici pe carpa nu se vede apa, si nici daca dau cu bricheta pe sonda de la ulei nu sfaraie nimic (am inteles ca ar trebui sa sfaraie)..
2.Aer pe instalatia de racire nu am pentru ca la relanti nu face "bulbuci" in borcan
3.Termostatul blocat pe inchis. Aici nu am nici cea mai vaga idee unde naiba il gasesc.
Din borcanul meu pleaca un singur furtun, si din cate am inteles, termostatul trebuie sa fie pe furtunul care vine de la radiator la motor.. acolo din pacate nu am nimic. Unde ar putea fi situat ca sa il verific.. sau este posibil sa nu il am... ?
//edit: am vazut unde se afla teoretic, dar am verificat furtunul ala, si nu e...
As vrea niste detalii aici, sa stiu daca trebuie sa il pun(termostatul, in cazul in care nu il am) ca sa nu se strice vreo ceva, sau cam care ar fi problema pentru apa mea care fierbe continuu..
Prin oras nu fierbe daca merg 10-15 minute. se incalzeste, logic, dar nu fierbe.
P.S. O intrebare practic stupid. uleiul M20W40 este pentru motor pe benzina, da? Ca eu parca stiam ca este M40W20, dar mi s-a spus ca le incurc..